Gå til innhold

Nordmenn og allværsjakken

Gjest Koala Lompa

Anbefalte innlegg

Gjest Anjelika

Ok, ikke alle som tar taxi hver gang man skal gå 400 meter da, da foretrekker jeg heller å kle meg varmt og godt så jeg både tåler å gå litt når det blir nødvendig OG stå i taxikø uten å fryse i hjel.

Vi er jo vikinger, vi har stått og fryst i taxikøer i tusenvis av år.

Pussies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke at allværsjakker er så veldig varme. De holder jo vind og regn ute, men man må uansett ha noe varmt under?

Synes det er dritstygt med glorete allværsjakker. Feks på flyplasser, så ser man en gjeng med middelaldrende mennesker komme, ofte høylydte og stinkende av gamle sneiper, med sure, mistenksomme tryner, bad hair og utvaskede dongeribukser med dårlig passform - og prikken over i'en: ALLVÆRSJAKKE. Gjerne i lysende oransje, lyseblå, rødt og gult og andre glorete farger som ikke passer sammen men som sikkert så "sportslig" ut da de kjøpte jakkene. Så kan man gjette ... fra hvilket land kommer disse?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har en allværsjakke, men mener at den burde være forbeholdt tur, og dager der det regner sidelengs.

Det er turentusiaster i denne tråden som argumenterer for allværsjakka, man har allerede kjøpt den fordi man skal på tur, og dermed bør man bruke denne alltid. Jeg levde i den misopfattningen at tur-entusiaster (som jeg også er sjøl), gjerne bryr seg litt om miljø. Og selv om man kan si mye dårlig om mye tekstilindustri, så er det vel ingen tvil om at en membran-jakke er noe av det værste du kan kjøpe i forhold til forurensning. Da vil det jo være det absolutt beste å la membranjakka få hvile på dager den strengt tatt ikke trengs, sånn at den kan vare lengst mulig før den må byttes ut.

Argumentet om at jakka er dyr, og derfor bør brukes hver dag, faller i alle fall på sin egen urimelighet. Om man bytter mellom denne og en annen, billigere jakke, så vil man jo ha allværsjakka lengre, og spare penger i det lange løp.

At man ser vanvittig mye bedre ut, om man lar allværsjakka være hjemme, er jo bare en heldig bieffekt. Jeg er helt enig med det som er sagt i tråden, om at det er vanvittig å ikke kle seg etter forholdene (korte skjørt, bare bein og høye hæler, i -15 og på holke...), men det finnes da en mellomting. Det er veldig få dager i løpet av et år jeg ikke holder meg varm og tørr i enten trench-coat og paraply, eller i ullkåpe. Og jeg går 30 min til jobb hver eneste dag, hele året. (Jeg bor i Trondheim, og skjønner selvsagt at dette ikke gjelder om man bor på Røst eller andre ekstemt værutsatte steder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...