Gå til innhold

Skal kjøpe ny mobil, men vet ikke hva slags jeg skal velge


BlueOrchid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, snart kommer du også. Vent og se

Slutt å oppfør deg så besatt. Er ikke alle som liker apple

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å oppfør deg så besatt. Er ikke alle som liker apple

Det vet jeg inderlig godt, og sånn vet man jo at det er med alt. Selvsagt er ikke Apple noe for alle. Overhode ikke.

Må bare få trekke litt på personer som tydelig er forutinntatt og sier de "aldri skal ha noe fra Apple" og at "Apple er overprisede designprodukter" når det kan virke som de egentlig ikke vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Synes disse apple vs. pc krigene er tragiske til tusen. Sitter å flirer meg i hjel over diverse forumer pga. det. Apple og pc går hånd i hånd for min del, men kanskje ikke for andre?

Jeg liker aller best apple til hverdagsbruk, men det er nok fordi jeg ikke har bruk for de typiske programmene windows har å tilby.

Det å påstå at apple er dårlig klarer jeg ikke å fatte ettersom det er nette, men stabile maskiner, men at ikke alle liker merket er da ikke noe å spise hatten sin over.

Tror aldri at en gamer som liker old school pc spill hadde rost en mac til skyene... men en som driver mye på med photoshop og andre medier og kommunikasjon-ish greier setter vel apple høyest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes disse apple vs. pc krigene er tragiske til tusen. Sitter å flirer meg i hjel over diverse forumer pga. det. Apple og pc går hånd i hånd for min del, men kanskje ikke for andre?

Jeg liker aller best apple til hverdagsbruk, men det er nok fordi jeg ikke har bruk for de typiske programmene windows har å tilby.

Det å påstå at apple er dårlig klarer jeg ikke å fatte ettersom det er nette, men stabile maskiner, men at ikke alle liker merket er da ikke noe å spise hatten sin over.

Tror aldri at en gamer som liker old school pc spill hadde rost en mac til skyene... men en som driver mye på med photoshop og andre medier og kommunikasjon-ish greier setter vel apple høyest.

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg inderlig godt, og sånn vet man jo at det er med alt. Selvsagt er ikke Apple noe for alle. Overhode ikke.

Må bare få trekke litt på personer som tydelig er forutinntatt og sier de "aldri skal ha noe fra Apple" og at "Apple er overprisede designprodukter" når det kan virke som de egentlig ikke vet hva de snakker om.

Jeg kommer uansett aldri til å kjøpe meg ett apple produkt. Rett og slett forde jeg er en gamer og vil heller ha en alienware som er litt mere lagt for spilling. Jeg er strålende fornøyd med anroid(riktig utalt?) så hvorfor skal jeg kjøpe noe annet,når jeg er fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ser jeg satte igang en viss debatt her. Jeg selv er en ihuga Macer, make no mistake. Jeg har sikkert brukt over 30k de siste fire-fem årene på Macer, iPoder osv. og kunne ikke vært mer fornøyd. iPhonen derimot klarer jeg bare ikke helt å venne meg til. Jeg får ikke tilpasset den slik som jeg vil, det er for lite valgmuligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer uansett aldri til å kjøpe meg ett apple produkt. Rett og slett forde jeg er en gamer og vil heller ha en alienware som er litt mere lagt for spilling. Jeg er strålende fornøyd med anroid(riktig utalt?) så hvorfor skal jeg kjøpe noe annet,når jeg er fornøyd?

Nei, hvorfor skulle du det?

Nå tror jeg riktignok iPhone er den beste gamer-telefonen - og dermed et bra produkt for gamere som deg, og vil ha hardwareen som er best for gaming....men det er kanskje heller ikke riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser jeg satte igang en viss debatt her. Jeg selv er en ihuga Macer, make no mistake. Jeg har sikkert brukt over 30k de siste fire-fem årene på Macer, iPoder osv. og kunne ikke vært mer fornøyd. iPhonen derimot klarer jeg bare ikke helt å venne meg til. Jeg får ikke tilpasset den slik som jeg vil, det er for lite valgmuligheter...

Ja, og det er jo en ærlig sak.

Selv har jeg tafset litt på nyere HTC og Samsung i det siste, og ser selvsagt at de kommer tuslende etter med noen riktig flotte og gode iPhone wannabees :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraet på W995 er kanskje bra på papiret, men jeg opplever det som tregt og lite lyssterkt, og da kan de ha de 8 megapikslene sine for seg selv. :roll: Jeg har min tredje SE på rad nå, og kameraet er det svakeste punktet i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

TV2 hjelper deg testet jo kameraet på de nyeste mobilene, og kom frem til at iphones farger var helt på jordet på lik linje med HTC Desire. Men de la som sagt størst vekt på kamera, så utenom det er jeg enig i at iphone er en tipp topp mobil.

Vinneren bleNokia N8

Ikke et sjokk. Fin "liten" sak.

Er det forresten noen som har erfaring med Sony Ericssons xperia mini pro ... eller noe lignende? Husker ikke navnet... den har i hvert fall tastatur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kameraet på W995 er kanskje bra på papiret, men jeg opplever det som tregt og lite lyssterkt, og da kan de ha de 8 megapikslene sine for seg selv. :roll: Jeg har min tredje SE på rad nå, og kameraet er det svakeste punktet i mine øyne.

Det kameraet er et reservekamera for de gangene jeg ikke orker dra på speilrefleksen. Av alle de "pocket" og mobilkamera jeg har tatt i er det det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en sony ericsson på meg, x8. Virker bra så langt, håper jeg blir fornøyd:) Er min første sony ericsson, har egentlig ikke likt disse før, men nå ga jeg det en sjans:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående kameraer så er et mobilkamera for meg kun en nødløsning. Kameraet på iPhonen er helt OK, men fryktelig knotete å bruke, pluss at det er "helt umulig" å ikke få med en finger i bildet. Man kan heller ikke holde telefonen med en hånd om man skal ta i landskap, da er man 99% sikker på å miste den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvorfor skulle du det?

Nå tror jeg riktignok iPhone er den beste gamer-telefonen - og dermed et bra produkt for gamere som deg, og vil ha hardwareen som er best for gaming....men det er kanskje heller ikke riktig...

Er ikke noe som heter gamer mobil. X10 en min tilfredstiller meg på alle de måter jeg trenger en mobil til. Ps: jeg spiller ikke på mobil. Ingen mobil i denne verden kan takle cs enda akuratt :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kameraer så er et mobilkamera for meg kun en nødløsning. Kameraet på iPhonen er helt OK, men fryktelig knotete å bruke, pluss at det er "helt umulig" å ikke få med en finger i bildet. Man kan heller ikke holde telefonen med en hånd om man skal ta i landskap, da er man 99% sikker på å miste den...

He,he...ikke for å være fanboy (for iPhone er absolutt IKKE det eneste som kan brukes av telefoner) men det er tydelig at vi har ulik oppfatning av ting her: Jeg føler nemlig ikke kameraet kan bli særlig enklere å bruke enn det på iPhonen. Trykk på kamera-ikonet > pek på det du vil ta bilde av > knips bilde. Dermed legger det seg en liten "tubnail" av bildet nede i venstre hjørne av telefonen, hvor du raskt får tilgang til det.

Hvis fingrene dine er i veien for linsa....da har du et merkelig "grep" rundt telefonen :-)

Ja, iPhone4 er lett å glippe/miste, men ikke dersom du benytter deg av gratistilbudet på "bumper" fra apple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke hele vitsen med designtelefonen iPhone 4 borte, når du må sette på en billig gummilist rundt hele telefonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i flere år vært besatt av mobiltelefoner, og har alltid hatt det siste "hotte" fordi jeg ELSKER duppedingser. Fetisjen har heldigvis lagt seg.

Har hatt et par touch-telefoner, men for meg som skriver mye sms har jeg gått over til en enkel mobil med vanlige trykknapper. Disse touch-telefonene har dessuten en tendens til å leve i sin egen verden, og legger for eksempel VELDIG gjerne på røret under samtale. Min siste touch (Nokia x6) måtte jeg låse hver gang jeg tok telefonen. Vanvittig irriterende.

Jeg har hatt både , Sony Ericsson, Nokia, LG, HTC og Siemens - og må vel si at mine forskjellige Nokia telefoner er de som har gitt meg mest for pengene. Min gode, gamle Nokia N82 er den som tok best bilder.

Hvis jeg skulle kjøpt en telefon som tar gode bilder og ikke er spesielt dyr ville jeg gått inn på amobil.no og lest testene der.

Apropo batteritid så har jeg forøvrig aldri skjønt hva som er så slitsomt med å lade telefonen hver kveld. Det er jo bare å putte kabelen i telefonen. Ikke mange kaloriene man forbrenner der tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hele vitsen med designtelefonen iPhone 4 borte, når du må sette på en billig gummilist rundt hele telefonen?

Neida, ikke hele vitsen, og du MÅ jo ikke sette på gummilista - absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne drive litt opplysning her... :)

Hva er da vitsen med iPhone? Den er jo ikke spesielt god på noe annet enn design...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...