Gå til innhold

Skal kjøpe ny mobil, men vet ikke hva slags jeg skal velge


BlueOrchid

Anbefalte innlegg

Den må helst ikke være for dyr, og ha et kamera som gir bra bilder. Mobilen må også ha bra batteritid. Tidligere har jeg hatt samsung, og jeg syns disse har hatt dårlig batteritid, har måttet lade de hver kveld. Det blir for slitsomt syns jeg..

Jeg kunne tenkt meg en Iphone, men sånn jeg har skjønt er disse veldig dyre. Jeg vil heller ikke ha noe nytt abonnement, vil det bli dyrere å kjøpe ny tlf uten nytt abonnement?

Har dere noen tips til bra mobiler som har det jeg ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SE (www.sonyericsson.no)

Takk:) Den som heter X10 virket interessant, men vet du om den er av den dyre sorten? Er så typisk meg å like det som er dyrt;) X8 og X10 mini likte jeg også. Men hva er forskjellen på X10 og X10 mini, bortsett fra str?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dine ønsker:

Batteri standby (samtale):

X10: 425 timer (8 timer)

X10 Mini: 360 timer (3,5 timer)

Du kan sammenligne telefonene på den nevnte adressen. Uansett vil jeg anbefale å lese tester på nettsider som amobil.no og mobilen.no. De har relativt gode tester av mobiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Skal det være en touch telefon eller ikke. Det er den første avgjørelsen du må ta.

Jeg har nettopp vært gjennom den samme avgjørelsen og jeg valgte Sony Ercisson 995W.

Kriteriene når jeg først hadde bestemt meg for ikke-touch ble at kameraet skulle være godt nok (8 mpx).

Jeg konfererte med 4 venner som alle har touch telefoner og de sa alle det samme: det er ikke gøy å skrive meldinger på dem. Heller ikke på X10'en.

Jeg er svært godt fornøyd både med telefonen og med kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applestore

Takk:) Den som heter X10 virket interessant, men vet du om den er av den dyre sorten? Er så typisk meg å like det som er dyrt;) X8 og X10 mini likte jeg også. Men hva er forskjellen på X10 og X10 mini, bortsett fra str?

Det er jeg dessverre ikke helt sikker på, hvordan den ligger i pris. Se på amobil.no. Der ligger det tester og også hvor mye de koster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ca 2500,- kan jeg anbefale BlackBerry Bold 9700. En knallgod telefon med et av de aller beste tastaturene som finnes der ute. Etter å ha bruk den en stund kan jeg nesten garantere at du kommer til å elske den. Jeg gikk selv fra en lignende telefon til iPhone, og angrer bittert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca 2500,- kan jeg anbefale BlackBerry Bold 9700. En knallgod telefon med et av de aller beste tastaturene som finnes der ute. Etter å ha bruk den en stund kan jeg nesten garantere at du kommer til å elske den. Jeg gikk selv fra en lignende telefon til iPhone, og angrer bittert...

He,he...hvis du angrer bittert på det, får du garantert solgt iPhonen din på "no time" og kan kjøpe tilbake en Blackberry.

Ikke noe problem hvis du faktisk vil. Om det er noe du bare sier for å tøffe deg derimot....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det faktisk ikke. Jeg har vurdert å selge iPhonen, men ser at det blir litt for stort tap på kort tid. Får se ut på nyåret om jeg ikke skal ta og selge den og anskaffe en Bold igjen. En annen ting er at jeg venter egentlig på en ny og revidert utgave av Blackberryen også...

Endret av aluminium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

He,he...hvis du angrer bittert på det, får du garantert solgt iPhonen din på "no time" og kan kjøpe tilbake en Blackberry.

Ikke noe problem hvis du faktisk vil. Om det er noe du bare sier for å tøffe deg derimot....:-)

Hahah! "tøffe deg" :P Det er ikke alle som synes iphone er verdens beste mobil. Jeg digger hele greia, men finnes folk som får noia av touchmobiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hahah! "tøffe deg" :P Det er ikke alle som synes iphone er verdens beste mobil. Jeg digger hele greia, men finnes folk som får noia av touchmobiler.

... eller Apple produkter ...

... som ser veldig gøye ut ...

... men ikke virker ...

... ikke ble standarden like vel ...

... og der man betaler like mye for designet som for funksjonaliteten ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... eller Apple produkter ...

... som ser veldig gøye ut ...

... men ikke virker ...

... ikke ble standarden like vel ...

... og der man betaler like mye for designet som for funksjonaliteten ...

... eller Apple produkter ...Greit nok

... som ser veldig gøye ut ...Hva i huleste mener du? (les ditt eget siste punkt)

... men ikke virker ... Apple virker. Det skal de ihvertfall ha!

... ikke ble standarden like vel ... iPhone satte standarden. Basta.

... og der man betaler like mye for designet som for funksjonaliteten ...Greit, men hvorfor sier du over at de ser "gøye" ut?

Ikke alle må like Apple, eller iPhone, men du har jo virkelig ikke skjønt noe som helst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

... eller Apple produkter ...Greit nok

... som ser veldig gøye ut ...Hva i huleste mener du? (les ditt eget siste punkt)

... men ikke virker ... Apple virker. Det skal de ihvertfall ha!

... ikke ble standarden like vel ... iPhone satte standarden. Basta.

... og der man betaler like mye for designet som for funksjonaliteten ...Greit, men hvorfor sier du over at de ser "gøye" ut?

Ikke alle må like Apple, eller iPhone, men du har jo virkelig ikke skjønt noe som helst

Unnskyld.

Jeg skulle selvsagt sagt at de så gøye ut og at man betaler MER for at de ser gøye ut og for designet enn det de er verdt.

Jeg kommer ikke til å bli en Apple/Mac/iPhone/iPad/iPod tilhenger uansett hvor mye du forsøker å overbevise meg om at det er tingen. Rett og slett fordi jeg ser på de som overhypede designprodukter der man betaler MER for navnet enn for funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iphone har ikke satt mye standar. Kanskje standar for hjernevasking.

Jo!

Hadde det ikke vært for Apple hadde vi fortsatt holdt på med pekepenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo!

Hadde det ikke vært for Apple hadde vi fortsatt holdt på med pekepenner

Ett flott eksempel på hjernevasking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å bli en Apple/Mac/iPhone/iPad/iPod tilhenger uansett hvor mye du forsøker å overbevise meg om at det er tingen. Rett og slett fordi jeg ser på de som overhypede designprodukter der man betaler MER for navnet enn for funksjonalitet.

Tuller du?

Hvilke produkter er non-profitt?

Jeg har vært storfornøyd Applebruker i alle år. Ikke pga design, og slettes ikke pga pris, men rett og slett fordi jeg har jobbet i grafisk bransje, og der snakker man best med resten av verden hvis man bruker Apple/Mac. Derfor har jeg også hatt det privat.

Apple er dyrt (var ENDA dyrere før), og designet er fint, men det ER stabile, gode produkter med et supert brukergrensesnitt. Det hanler ikke om hjernevask, men om år med erfaring.

Nå kommer vennene etter - de aller fleste er strålende fornøyde, og det er ikke pga designet.

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Tuller du?

Hvilke produkter er non-profitt?

Hvem snakker om non-profit?

Jeg har vært storfornøyd Applebruker i alle år. Nå kommer vennene etter - de aller fleste er strålende fornøyde, og det er ikke pga designet.

Kjekt for deg og dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...