Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

iPhone, iPad, iPod, iTunes....... Hvorfor har ikke Mac'en en i foran seg!? ... iMac?

De stasjonære heter iMac :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det/land et være skadelig å ta 2-3 jernpiller i måneden om man har normale jernverdier?

Jeg tar en de første 2 eller 3 dagene under mens, da jeg blør kraftig da, og tenker det er lurt og ikke skadelig. Tror ikke jeg lider av mangel direkte, ikke sjekket.

Vet at det er uheldig å ta det hver dag over tid om man ikke har mangler, men er jo ikke akkurat det jeg gjør heller.

Anonymous poster hash: 88353...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan blu ray spillere spille DVD plater?

 

 

Jeg trodde blu-ray-plater var mye mindre enn vanlige dvd-plater. :klo:

 

 

Er det. Det har jeg aldri tenkt over :klo:

Sammenlignet en DVD med et ps4 spill som er en blu ray plate og de er samme størrelse

 

Stemmer. De er 12cm breie, akkurat like store som CD og DVD platene. Hvor mye som er lagret på platene har dog endret seg mye.

 

Man kan fint spille av DVD plater på en blu ray spiller (da kan kan også få spilleren til å skalere opp bildet til "bluray standard" om den støtter det). Til og med brente plater skal gå an, men noen tidlige versjoner av spillerne kunne visst ha litt problemer med det.

 

Det fins mini bluray plater også (8 cm), akkurat som det også finnes (fantes) mini DVD og mini CD. CD singler var egentlig tiltenkt dette formatet (man trengte ikke en hel plate til bare 2-3 sanger). Men det tok aldri av. Men man ser igjen denne standardiseringen i det "søkket" man finner i mange (alle?) plateskuffer, dette sporet skal holde disse småplatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jeg leste de hadde noe som het DVD hd men den var kortvarig og blu ray tok over. Jeg har en eneste DVD som er DVD hd :) skal tro om den passer i vanlig DVD maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone, iPad, iPod, iTunes....... Hvorfor har ikke Mac'en en i foran seg!? ... iMac?

 

Akkurat dette hadde jeg tenkt å skrive :fnise:

De stasjonære heter iMac :)

 

overview_climate_change_imacs.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste de hadde noe som het DVD hd men den var kortvarig og blu ray tok over. Jeg har en eneste DVD som er DVD hd :) skal tro om den passer i vanlig DVD maskin?

 

Sorry, no. HD DVD var en konkurrent til Blu Ray, som tapte "formatkrigen" (det var en før DVD ble lansert også, men da kom det ikke så langt at noenting kom i salg). Du må ut på bruktmarkedet om du vil ha en HD DVD leser (ja, pc-drev også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en hd DVD vil ikke passe i en ps3 eller Xbox 360 heller? O:

 

Man kunne faktisk få en HD DVD leser til Xbox 360 (kanskje ikke overraskende da Mikkelsoft pushet HD-DVD formatet på den tiden). Men PS3 har innebygd blu-ray spiller, så den spiser ikke HD DVD platene. Mikkelsoft gikk senere over til blu-ray med Xbox one.

 

 

Edit:Om den HD DVD plata er veldig verdifull/spesiell, ta en titt på brukmarkedet etter et HD DVD drev til pc, og kopier over hva det måtte være på den. Er det bare en vanlig film, kan du egentlig bare kaste den evt. ramme den inn.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Kva tyder det at ein disk må formatert? Eg holdt på å overført bilete frå pc til et sd-kortet. Pcen streika og eg måtte starta på nytt att og då fekk eg opp at sd-kortet måtte formatert før bruk.

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva tyder det at ein disk må formatert? Eg holdt på å overført bilete frå pc til et sd-kortet. Pcen streika og eg måtte starta på nytt att og då fekk eg opp at sd-kortet måtte formatert før bruk.

Ikke svar ja, ihvertfall. Det betyr bare at filene er blitt korrupte siden det skar seg under overføringen, og at pcen defor ikke kan lese kortet skikkelig (pcens "løsning" er å foreslå at du formaterer kortet, da får du ihvertfall brukt det etter formateringen). Men det lille minuset at alle filene er borteborte.

 

Prøvd heller denne. Veiledning her. (Freeware)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det/land et være skadelig å ta 2-3 jernpiller i måneden om man har normale jernverdier?

Jeg tar en de første 2 eller 3 dagene under mens, da jeg blør kraftig da, og tenker det er lurt og ikke skadelig. Tror ikke jeg lider av mangel direkte, ikke sjekket.

Vet at det er uheldig å ta det hver dag over tid om man ikke har mangler, men er jo ikke akkurat det jeg gjør heller. Anonymous poster hash: 88353...3dc

*kan det

Anonymous poster hash: 88353...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjerner og planeter

Ikke svar ja, ihvertfall. Det betyr bare at filene er blitt korrupte siden det skar seg under overføringen, og at pcen defor ikke kan lese kortet skikkelig (pcens "løsning" er å foreslå at du formaterer kortet, da får du ihvertfall brukt det etter formateringen). Men det lille minuset at alle filene er borteborte.

 

Prøvd heller denne. Veiledning her. (Freeware)

Eg trykte ja eg...

men bileta er ikkje forsvunne, eg ha dei på pc men får ikkje dei over på sd-kortet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Er det/land et være skadelig å ta 2-3 jernpiller i måneden om man har normale jernverdier?

Jeg tar en de første 2 eller 3 dagene under mens, da jeg blør kraftig da, og tenker det er lurt og ikke skadelig. Tror ikke jeg lider av mangel direkte, ikke sjekket.

Vet at det er uheldig å ta det hver dag over tid om man ikke har mangler, men er jo ikke akkurat det jeg gjør heller.

Anonymous poster hash: 88353...3dc

Det kan jeg aldri tro. Hvis det bare er uheldig å ta jerntilskudd jevnlig, uten jernmangel, er det absolutt ikke skadelig å ta det bare et par-tre ganger i mnd.

Hvis du er engstelig for å bruke kosttilskudd, kan du jo sjekke hva slags matvarer som inneholder jern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bossa Nova

DYREBABYER  :rodmer:

 

Her blir man sittende fast en stund, ja.

Ja, helledussen. Den lille geitekillingen og den søte grisungen  :rodmer:

Lurter på om dyr synes menneskebabyer er like søte som vi synes dyrebabyer er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helledussen. Den lille geitekillingen og den søte grisungen  :rodmer:

Lurter på om dyr synes menneskebabyer er like søte som vi synes dyrebabyer er.

 

Kanskje? Det finnes historier om forlatte/kidnappede babyer som har blitt fostret opp av dyr (ala Mowgli, men også fra virkeligheten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trykte ja eg...

men bileta er ikkje forsvunne, eg ha dei på pc men får ikkje dei over på sd-kortet

 

Formater kortet i kameraet?

 

Hva er egentlig den store forskellen mellom en blu ray spiller til 500 og en til 13000?

 

Mye rart. 3D, 4K, antall utganger, om den skal ha analog utgang med knall lyd (for snobber), kvaliteten på drivverk, hvilke lydformater den støtter (blu ray har en drøss å velge i), ++++

 

Selv ser jeg ikke vitsen med så dyre spillere, spesielt ikke om man kobler både lyd og bilde digitalt med HDMI uansett. Så lenge spilleren ikke er så skrøpelig at den detter fra hverandre, kan man nesten bruke hva som helst syns nå jeg. Men ta en titt (sammenlignet en 13000,- spiller med en på 500). Stikk i butikken og prøv en (sett i en plate i spilleren, lager spilleren mye støy, hvordan ligger fjernkontrollen i hånda osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne si ifra om det funket :-)

 

Nix. Det eneste som fungerer er å koble fra og til routeren, og laste inn siden på nytt. Det er så forferdelig, fordi da må jeg reise meg opp og gå to meter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...