Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ALT er så innmari svart/hvitt for deg...

Tenkte jeg skulle skrive det i stad, men droppet det; Filmer som er ment for blinde går jo gjerne ikke allergikere på....

Sorry for å bruke ironi. Du skjønte kanskje ikke det. Denne debatten har uansett ingen riktige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme har jeg lurt på. Blinde som bruker førerhund, kan jo ta med seg hunden over alt, på spisesteder, offentlige transportmidler, teater, kino osv. Hva om det sitter noen i nærheten som har sterk allergi mot hunder? Hvem må da flytte seg, den blinde med førerhund eller allergikeren?

En førerhund er veldig godt trent derfor får de lov til å være med inn. Alle kam forøvrig ta med seg dyr på offentlig transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT er så innmari svart/hvitt for deg... 

 

 

Tenkte jeg skulle skrive det i stad, men droppet det; Filmer som er ment for blinde går jo gjerne ikke allergikere på....

Er det mulig å ha to tanker i hodet samtidig?

En blind kan også være eller bli allergisk mot hunder, da vil den blinde ikke kunne oppholde seg i miljø hvor andre blinde med førerhund oppholder seg. Da får den blinde et "dobbelthandicap", og kanskje en større forståelse for allergikernes situasjon?

Anonymous poster hash: 1d863...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan medisiner som har så jævlig mange og gufne bivirkninger medføre risiko for avhengighet? Jeg fikk resept på denne her og tok én tablett/kapsel https://en.wikipedia.org/wiki/Tramadolog ble svimmel og sjanglete, samt fikk et riktig heftig galleanfall (galleblæren er fjernet men jeg får av og til reaksjoner på ting, uten noe mønster; pakningsvedlegget advarte ang leverproblemer og jeg burde ha koblet dette). Dessuten var det overkill; det lille snittet jeg ble utsatt for ga ikke mer smerter enn man kunne slå ned med en Ibux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan medisiner som har så jævlig mange og gufne bivirkninger medføre risiko for avhengighet? Jeg fikk resept på denne her og tok én tablett/kapsel https://en.wikipedia.org/wiki/Tramadolog ble svimmel og sjanglete, samt fikk et riktig heftig galleanfall (galleblæren er fjernet men jeg får av og til reaksjoner på ting, uten noe mønster; pakningsvedlegget advarte ang leverproblemer og jeg burde ha koblet dette). Dessuten var det overkill; det lille snittet jeg ble utsatt for ga ikke mer smerter enn man kunne slå ned med en Ibux.

Fordi veldig få får alvorlige bivirkninger?

Anonymous poster hash: 03c12...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av flåsetråden, hvor lenge er det egentlig mulig å amme? Det blir vel nødvendigvis tomt etterhvert? Hvor lenge kunne i tilfellet barnet klare seg på bare morsmelk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inspirert av flåsetråden, hvor lenge er det egentlig mulig å amme? Det blir vel nødvendigvis tomt etterhvert? Hvor lenge kunne i tilfellet barnet klare seg på bare morsmelk?

Vet om ei som ammet til ungen var 15 år. Har hørt/lest at så lenge du stimulerer brystkjertlene(?) så vil det fortsatt komme melk. Veldig lenge siden jeg leste om det så husker ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan menn få melk ut av brystvortene? Har lest at det kan men har mine tvil

Anonymous poster hash: b2c58...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man stimulerer dem altså

Anonymous poster hash: b2c58...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan menn få melk ut av brystvortene? Har lest at det kan men har mine tvil

Anonymous poster hash: b2c58...420

De sier så. Menn har visst melkekjertler de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da er det en stimulerende nytelse vi menn ikke kan benytte oss av /:

Anonymous poster hash: b2c58...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan medisiner som har så jævlig mange og gufne bivirkninger medføre risiko for avhengighet? Jeg fikk resept på denne her og tok én tablett/kapsel https://en.wikipedia.org/wiki/Tramadolog ble svimmel og sjanglete, samt fikk et riktig heftig galleanfall (galleblæren er fjernet men jeg får av og til reaksjoner på ting, uten noe mønster; pakningsvedlegget advarte ang

leverproblemer og jeg burde ha koblet dette). Dessuten var det

overkill; det lille snittet jeg ble utsatt for ga ikke mer smerter enn

man kunne slå ned med en Ibux.

Ikke alle får bivirkninger.

For noen er rusopplevelsen det eneste de "må ha", da overskygger rusfølelsen alt, også bivirkingene.

Mens de med sterke smerter må ha medisinen for ikke å klikke på grunn av intense smerter. Smertelindringen oppveier da for bivirkningene. Bivirkninger er heller ikke lik for alle. Noen tåler ting bra andre ikke.

Se på pakningsvedlegget og prøv å finne ut om du kan reagere på tilsetni gsstoffene i medisinen. Noen tåler ikke bindemiddelet i medisiner, andre tåler ikke spesielle tilsetningsstoffer.

Husk vi er kjemi, tilsettes mer og fremmed kjemi, så kan det bli krøll i systemet.

Anonymous poster hash: 1d863...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor nettet fungerer perfekt på tre streker, men verre på fire og verst/tregest på fem streker. Det er helt ulogisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvorfor nettet fungerer perfekt på tre streker, men verre på fire og verst/tregest på fem streker. Det er helt ulogisk.

Edit: Tenkte på mobil og ikke wifi :-p

Endret av Brimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at dette er på PC og jeg er alene på nettet (er faktisk bedre når det er flere på...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende nok har de strekene utrolig lite å si for hvor godt/raskt/bra nettverket fungerer, enten så har du nett, eller så har du ikke nett. Hvor sterkt signal du har fra wifinettet kan ha bittelitt innvirkning på hvor raskt du kan surfe, men på mobilnett er det så enkelt som enten eller.

 

At nettet oppleves raskere når det er flere koblet på, er jeg ikke helt sikker på hvordan henger sammen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Overraskende nok har de strekene utrolig lite å si for hvor godt/raskt/bra nettverket fungerer, enten så har du nett, eller så har du ikke nett. Hvor sterkt signal du har fra wifinettet kan ha bittelitt innvirkning på hvor raskt du kan surfe, men på mobilnett er det så enkelt som enten eller.

 

At nettet oppleves raskere når det er flere koblet på, er jeg ikke helt sikker på hvordan henger sammen.. :P

 

Det endrer ikke det faktum at nettet er best på tre streker og at den nå (varierer mellom 4 og 5) står og prøver og prøver å komme inn på siden i en annen fane, noe som ikke tar noe tid på tre streker.

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Inspirert av flåsetråden, hvor lenge er det egentlig mulig å amme? Det blir vel nødvendigvis tomt etterhvert? Hvor lenge kunne i tilfellet barnet klare seg på bare morsmelk?

 

Some women lactate for maybe twenty years. They have been referred to as "wet nurses", and went from family to family, usually living in with the family and taking care of the child until it stopped taking breast milk. Because the woman would stop lactating if she did not breastfeed, she would move on at that time to another family that required someone to breastfeed their child.

http://www.breastnotes.com/topics/toi-qa-breastfeeding.htm

 

sexy-man-splashes-hilarious-milk-on-his-

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Some women lactate for maybe twenty years. They have been referred to as "wet nurses", and went from family to family, usually living in with the family and taking care of the child until it stopped taking breast milk. Because the woman would stop lactating if she did not breastfeed, she would move on at that time to another family that required someone to breastfeed their child.

http://www.breastnotes.com/topics/toi-qa-breastfeeding.htm

 

sexy-man-splashes-hilarious-milk-on-his-

 

 

 

 

:overrasket:

Litt av en jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...