Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når folk blir dømt til å betale sykt høye summer slik som med Matapour nå, hvordan får ofrene pengene sine da når vedkommende ikke har penger? Aldri forstått meg på dette :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Foreldrene mine sa flere ganger til meg som barn at man ikke måtte berøre vannkrana når man hadde i ledningen til hårføneren i stikkontakten, for da fikk man støt og døde. Vet jo at vann og strøm gir støt, men vann og bare berøre vannkrana🤔

Er dette sant?

Isåfall lurer jeg på hvorfor de fortalte meg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær86 skrev (4 timer siden):

Foreldrene mine sa flere ganger til meg som barn at man ikke måtte berøre vannkrana når man hadde i ledningen til hårføneren i stikkontakten, for da fikk man støt og døde. Vet jo at vann og strøm gir støt, men vann og bare berøre vannkrana🤔

Er dette sant?

Isåfall lurer jeg på hvorfor de fortalte meg det...

Et sted jeg bodde tidligere fikk man støt om man tok i vasken og komfyren samtidig, skikkelig ubehagelig men ikke dødelig. Det må ha vært en jordingsfeil eller noe slikt.

Kan ikke tenke meg at man får støt av å ta i vannkran om hårføneren står i stikkontakten. Da hadde det vært mange som hadde dødd daglig tror jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en edderkopp  som sitter på takrenna og chiller'n😎, Bernt heter han. Jeg lurer på hvordan Bernt sjekker opp dame- edderkopper...og hvordan han imponerer dem?😚😘😉 Strekker han på beina, eller viser frem edderkoppspinnet sitt; se jeg har det lekreste edderkoppspinnet du kan tenke deg... ingen spinner bedre enn meg...hehe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (8 timer siden):

Jeg har en edderkopp  som sitter på takrenna og chiller'n😎, Bernt heter han. Jeg lurer på hvordan Bernt sjekker opp dame- edderkopper...og hvordan han imponerer dem?😚😘😉 Strekker han på beina, eller viser frem edderkoppspinnet sitt; se jeg har det lekreste edderkoppspinnet du kan tenke deg... ingen spinner bedre enn meg...hehe.

Edderkopper sjekker ikke, de bare tar for seg, leddyrverdenen et brutal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lur Venn skrev (1 time siden):

Edderkopper sjekker ikke, de bare tar for seg, leddyrverdenen et brutal

Edderkoppenes Kvinneguiden må være beinhard😯😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkenfryden skrev (36 minutter siden):

Edderkoppenes Kvinneguiden må være beinhard😯😂

Ja. Lurer på hva som står på seksualitet der?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...
Nevian skrev (På 28.12.2022 den 21.09):

Som en uten barn skjønner jeg egentlig ikke hvorfor barn som ikke vil legge seg om kvelden, ikke bare kan være oppe til de nærmest slokner av seg selv.

Fordi barn som legger seg for sent våkner mange ganger på natta og/eller står de opp tidligere, noe som betyr at man får en grinete unge👀

Jeg lurer på hvorfor ballonger blir svevende i lufta i luftstrømmen fra varmepumpa og ikke flyr avgårde? 🫣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor mennesker har bare 2 armer og ikke 6 armer.😂 Så effektivt da, lage mat med 2 armer, mens man gjør unna håndarbeid med arm 3 og 4, mens man stryker klær med arm nr 5 og 6. Alt på en gang, genialt 😊 😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor mennesker har bare 2 armer og ikke 6 armer.😂 Så effektivt da, lage mat med 2 armer, mens man gjør unna håndarbeid med arm 3 og 4, mens man stryker klær med arm nr 5 og 6. Alt på en gang, genialt 😊 😅

Vel, en vet jo ikke hva fremtiden bringer av eksoskjelett..kan jo være en idé om noen av disse fungerte litt som en sveitser kniv... multifunksjons armer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (44 minutter siden):

Hadde vi hatt 6 armer hadde det tatt ganske mye kapasitet fra hjernen,  og da ville hjerne hatt mindre kapasitet til andre oppgaver 

Endret av Lur Venn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (2 timer siden):

Da måtte minst ett av parene vært på ryggen, for det er vanskelig å gjøre håndarbeid over grytene. Dette måtte jo også skape helt nye typer kjøkken med moduler som kunne kjøres rundt, eller man kunne ha teleskoparmer. (Jeg tenker litt for praktisk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...