Kara W Skrevet 19. juni 2014 #4401 Del Skrevet 19. juni 2014 Hvorfor er det slik at dersom man mister noe, og uansett hvor mye man leter, så dukker den alltid opp like etter at man kjøpt ny? Gjerne 5 minutter etter at man har åpnet pakningen slik at den ikke kan byttes. Vi mistet negleklipperen vår for snart to måneder siden. I dag dro jeg endelig innom butikken og kjøpte ny. Tre timer senere skulle legge datteren min, og der lå jammen negleklipperen i sengen hennes! Jeg tror det er en slags naturlov 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 19. juni 2014 #4402 Del Skrevet 19. juni 2014 Det er fordi man legger ekstra merke til de gangene slike (store) tilfeldigheter inntreffer. Derfor føles det som at det ofte er slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 19. juni 2014 #4403 Del Skrevet 19. juni 2014 Hvorfor forteller menn meg om sine seksuelle erobringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 20. juni 2014 #4404 Del Skrevet 20. juni 2014 Hvorfor er det slik at dersom man mister noe, og uansett hvor mye man leter, så dukker den alltid opp like etter at man kjøpt ny? Gjerne 5 minutter etter at man har åpnet pakningen slik at den ikke kan byttes. Vi mistet negleklipperen vår for snart to måneder siden. I dag dro jeg endelig innom butikken og kjøpte ny. Tre timer senere skulle legge datteren min, og der lå jammen negleklipperen i sengen hennes! Jeg tror det er en slags naturlov Det er fordi at når du tenker på en ting hardt nok, og ønsker deg den, og later som om du allerede har den, så sørger universet for at du får det du ønsker deg. Da sier det seg selv at når du ønsker noe så hardt at du kjøper nytt, så bare gjør universet sånn "POFF", liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 21. juni 2014 #4405 Del Skrevet 21. juni 2014 Lurer på hvorfor noen liker fotball, å se på da, ikke spille. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 21. juni 2014 #4406 Del Skrevet 21. juni 2014 Jeg lurer på om bildet i avataren til Pølselår er av pølser eller lår Jeg måtte inn på profilen og kikke men fikk ikke bildet stort nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvinneline Skrevet 21. juni 2014 #4407 Del Skrevet 21. juni 2014 Jeg har en ting jeg alltid har lurt litt på. Når en artist "stjeler" en annens melodi eller sangtekst. Får den opprinnelige artisten betaling? Ta eks Jenny Jensens "ka om dagen aldri kom", som tydeligvis er en fornorsket versjon av Ronan Keatings "If tomorrow never comes". Hva skjer i prosessen her når Jenny spiller inn låten sin? Blir Keating informert, eller går det han hus forbi da Jenny kun er en er liten Norsk "stjerne"? Lurer veldig mye på hvordan dette fungerer altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 21. juni 2014 #4408 Del Skrevet 21. juni 2014 (endret) Jeg har en ting jeg alltid har lurt litt på. Når en artist "stjeler" en annens melodi eller sangtekst. Får den opprinnelige artisten betaling? Ta eks Jenny Jensens "ka om dagen aldri kom", som tydeligvis er en fornorsket versjon av Ronan Keatings "If tomorrow never comes". Hva skjer i prosessen her når Jenny spiller inn låten sin? Blir Keating informert, eller går det han hus forbi da Jenny kun er en er liten Norsk "stjerne"? Lurer veldig mye på hvordan dette fungerer altså Det som skjer er at Jenny Jensen (hvem nå det er) praktisk talt fritt kan spille inn andre sine tekster og/eller melodier, såfremt det ikke gjøres på en måte som bringer originalen i vanry. Når/hvis hun selger CD-er og nedlastninger går en gitt andel til tekstforfatter og komponisten. Dette administreres i Norge stort sett av TONO. Også når hun spilles på radio, rapporteres fremføringen til TONO, som fakturerer radiostasjonen basert på potensielt antall lyttere, og fordeler en del av lotten til artisten, komponisten og tekstforfatteren. Endret 21. juni 2014 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 21. juni 2014 #4409 Del Skrevet 21. juni 2014 wow så mye forskjellig folk kan Jeg lurer på, hvorfor er det alltid så utrolig fristende å være sent oppe ? Selv om man vet man burde legge seg? Om morningen da er jo den beste plassen i verden nettop senga og man vil jo ikke forlate den Hvorfor er rett og slett mennesker lagd sånn at de alltid vil ha det de ikke kan få`? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 21. juni 2014 #4410 Del Skrevet 21. juni 2014 Jeg har en ting jeg alltid har lurt litt på. Når en artist "stjeler" en annens melodi eller sangtekst. Får den opprinnelige artisten betaling? Ta eks Jenny Jensens "ka om dagen aldri kom", som tydeligvis er en fornorsket versjon av Ronan Keatings "If tomorrow never comes". Hva skjer i prosessen her når Jenny spiller inn låten sin? Blir Keating informert, eller går det han hus forbi da Jenny kun er en er liten Norsk "stjerne"? Lurer veldig mye på hvordan dette fungerer altså I tillegg til det Kamikaze sier, får originalartisten (eller i det minste managementet) ofte vite at det blir laget oversettelse av teksten og de kan eventuelt ha noe å si om de forstår språket (f.eks. innen skandinaviske språk), så ikke den opprinnelige betydningen forsvinner. Jeg vet f.eks. om at for en del år siden da Kjell-Inge Torgersen fra Stavanger laget en cd med Stings musikk på nynorsk, fikk han en tommel opp for gjennomføringen, men det skjedde etter at cd-en var ferdig innspilt og den ble da sendt til Sting. (Kjell-Inge Torgersen vant en konkurranse noen år før der det var om å gjøre å ligne mest mulig på en valgt artist i stemmen, hans var selvfølgelig Sting og premien var en plateinnspilling). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 22. juni 2014 #4411 Del Skrevet 22. juni 2014 Det er sikkert ingen som kan svare på dette, men jeg lurer skikkelig. Har i det siste lagt merke til at veldig mange, både registrerte og anonyme brukere starter innleggene sine med dette tegnet: ^ Noen andre som har sett det? Hvorfor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 22. juni 2014 #4412 Del Skrevet 22. juni 2014 ^ Det er nok en pil oppover, hvis det sier deg noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 22. juni 2014 #4413 Del Skrevet 22. juni 2014 Akkurat nå sitter jeg og ser på Live at the Apollo og lurer på hvorfor noen synes Frankie Boyle er morsom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 22. juni 2014 #4414 Del Skrevet 22. juni 2014 Jeg lurer på hvorfor det ikke er sol i dag, det hadde vært litt fint å kunne sitte på terassen litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 22. juni 2014 #4415 Del Skrevet 22. juni 2014 Det er sikkert ingen som kan svare på dette, men jeg lurer skikkelig. Har i det siste lagt merke til at veldig mange, både registrerte og anonyme brukere starter innleggene sine med dette tegnet: ^ Noen andre som har sett det? Hvorfor... ^ Det er nok en pil oppover, hvis det sier deg noe. er det ikke en type smilefjes da? Har ikke sett en singel ^ men ^^ Jeg er ganske sikker på at det er et sånt "tihihii, så søtt-smilefjes".. "smigret-smilefjes" på en måte... Spør Pop, hun bruker alle disse rare smilefjes-variantene til enhver tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 22. juni 2014 #4416 Del Skrevet 22. juni 2014 (endret) ^ Det er for å vise til innlegget over en, uten å måtte sitere. (å sitere kan være noe helsikes mas på mobilen, blant annet Endret 22. juni 2014 av grethe91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 22. juni 2014 #4417 Del Skrevet 22. juni 2014 Ahaaa! Den hadde jeg aldri skjønt selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 22. juni 2014 #4418 Del Skrevet 22. juni 2014 ikke jeg heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 22. juni 2014 #4419 Del Skrevet 22. juni 2014 Aaaaah, neeei hadde ikke gjetta det selv, som jeg beviste over her ^ ( ) Men hva hvis man skal "sitere" et innlegg som er 7 innlegg over da? (eller betyr denne pila bare at det er et innlegg over, ikke nødvendigvis rett over, man siterer?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 22. juni 2014 #4420 Del Skrevet 22. juni 2014 ^ Det viser til innlegget rett over, og det blir komplikasjoner om det har kommet ett eller flere innlegg mens man skriver, eller svaret ditt havner på neste side! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå