Gå til innhold

Mens man venter

Nique

Anbefalte innlegg

Hei :vinke:

Så deg på IKM mai-tråden og fant ut jeg ville stikke innom :) Så kjedelig at dere har måttet vente så lenge! Men nå er dere i allefall i gang med utredning, så får satse på at ting skjer fort herfra :) Noen bruker jo bare naturlig lang tid, så kan jo hende det klaffer snart for dere uten hjelp også :jepp: Men jeg skjønner at det er frustrerende å ha ventet så lenge, vi er i PP6 og jeg begynner å kjenne at tålmodigheten ikke er den samme lengre jeg også... Men vi får satse på at vi får en 2012-baby begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...

*klage-innlegg*

Føler jeg har møtt veggen i hele dette ptøve-prosjektet, og det før vi har kommet igang med utredning. :tristbla:

Jeg fikk, som fortalt tidligere, henvisning til utredning, på Riksen. Den kom i retur, fordi legen hadde ikke klart å sende en skikkelig henvisning, men med papirern kom også en henvisning til sæd-prøve for mannen, samt et blodprøvepapir til meg. På en prøve legekontoret allerede hadde tatt. Så, ny time hos vikaren for vikaren(!) for fastlegen, ny henvisning, ny blodprøve, hjemme, og puste ut.

Par timer senere, telefon fra legekontoret, kom tilbake, for vi kan ikke ta prøven her, du må på ett større sykehus for å ordne denne prøven :kjefte:

Testpapiret har etter det, men det har ligget i vesken min, selvfølgelig blitt gjennombløtt etter en særdeles våt tur utendørs, så jeg må ha nytt :roll:

Og hver måned går jeg og håper, og venter, på at mensen ikke skal dukke opp, for jeg har bestemt meg for at jeg ikke kommer til å få bruk for henvisningen. Føler meg like idiot hver gang mensen dukker opp. :tristbla:

Fruste!!!!!!!!! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager er verre enn andre, men det er heldigvis ikke mange.

De fleste dagene er jeg faktisk ganske opptimistisk, selv om det kanskje vil vise seg at vi trenger hjelp for å få dette til.

Koser meg både på jobb og hjemme, selv om jeg er i sløvemodus for tiden :biggrin:

Alle på jobben passerer meg når de kommer og går, så jeg ser da litt forskjellig hver dag. Spesielt legger jeg merke til de som er da gravide, for man ser utvikling av magen hele veien. Jeg synes det er interessant, men det er vel kanskje fordi jeg jobber for å komme i samme situasjon selv. Så får man heller la være å stirre for mye, men smile gjør jeg.

Jeg lurer fælt på hvor lenge jeg får jobbe ute når jeg engang blir gravid. :klø:

En eller annen gang blir det vel stopp på å løpe opp trapper og etter inntrengere/uvedkommende. Men ellers er jobben min nesten kjedelig rolig. Nesten.

Mannen skal avgårde og levere prøve neste uke. Eller, som han så fint sa det;

VI skal levere prøve. For han vil ha meg med som hjelp. :fnise: Vet ikke om det er mulig engang, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg følelsen av å ha kommet flere steg videre i prosessen.

Var på Riksen i dag, med mannen, han fikk levert prøve, og jeg fikk ordnet med blodprøven som skulle taes av meg. :jepp:

Legen som mannen pratet med informerte om av vi blir kalt inn til samtale sammen, så da er vi ihvertfall i systemet til Riksen. Håper jeg :sjenert:

Mannen tar det hele med en ro jeg ønsker jeg hadde :skratte:

Kom visst ett spørsmål fra personalet når han leverte prøven; om han hadde fått alt oppi prøveglasset. Vet ikke helt hva vi skal tolke det som.

Det trengs nå ikke mer enn en celle fra mannen uansett :lur:

Endret av Nique
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Alabama

Hei: Du hadde visst falt ut av mine innlegg, og nå ser jeg hvorfor. Du har jo ikke vært her selv.. :fnise:

Da min mann leverte sædprøven fikk mannen også samme spørsmål. Tror det er for å forsikre seg om at de måler riktig mengde. Min mann synes det var skikkelig kjipt å få det spørsmålet og trodde han hadde levert mye mindre enn normalen, men viste seg at det var helt gjennomsnittlig mengde. Han har nok ikke noe å frykte!

Godt at dere er igang.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Enda en periode uten positive resultater, eneste jeg har er stabil syklus, og det må da regnes som et pluss.

Venter fremdeles på brev fra Riksen, men må nok smøre meg litt med tålmod der.

Nå er det en måned siden vi leverte prøver og papirer, og tatt i betraktning ferieavvikling, så går det vel litt mere tid.

Har ihvertfall hatt en rolig og stress-fri ferie :)

Nå er jeg på antibiotikakur og reseptbelagt ibux, så er vel positivt at jeg ikke er gravid akkurat nå. Hmm, får se det slik tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare beklage, jeg er til tider fryktelig dårlig på å gi personlige tilbakemeldinger på svar i boken min. Jeg ser dere, og jeg setter veldig stor pris på omtanken dere viser :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... en venninne av meg, eller rettere sagt mannen hennes skal inn og avlevere prøve. Han vil ha henne med, men hun mente det ikke gikk, for hun kunne da ikke være med han inn.... Men det kan man altså? Han har, ifølge henne, skikkelig prestasjonsangst for dette.

Råd og tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... en venninne av meg, eller rettere sagt mannen hennes skal inn og avlevere prøve. Han vil ha henne med, men hun mente det ikke gikk, for hun kunne da ikke være med han inn.... Men det kan man altså? Han har, ifølge henne, skikkelig prestasjonsangst for dette.

Råd og tips? :)

Jeg var med på sykehuset, men ikke med inn, for jeg ble sendt avgårde for å ta blodprøve av meg.

Men vil tro at det bare er å spørre, kan ikke se for meg at det skulle være så stort problem egentlig. De er ganske så omgjengelige der oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

:murvegg::kjefte:

Tidlig TR, hurra :ironi:

Kjenner jeg bare skulle blitt hjemme under dynen i dag :(

Ringe Riksen i dag ja, må bare jobbe litt med humøret først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der ble jeg klar over at jeg burde hatt ett direktenummer.

Ringer sentralbordet, blir satt over, men kommer bare på telefonsvar som opplyser om åpningstider, som jeg da er innenfor.

Dagen i dag altså :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, et behjelpelig sentralbord :) Fått direktenummer, men det kan bare ringes mellom 12 og 15. Tålmodighet, kom og ta meg.

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig.. Kanskje det var mange som har tatt seg en ekstra lang høstferie? :gjeiper:

Har dere tatt undersøkelser og sånn eller bare hatt første samtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...