Gjest Azalea Skrevet 5. juni 2013 #401 Del Skrevet 5. juni 2013 hvordan får jeg sånn dere ticker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 5. juni 2013 #402 Del Skrevet 5. juni 2013 klarte :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 5. juni 2013 #403 Del Skrevet 5. juni 2013 for ticker! Det er alltid stas! Og jeg tror nok du finner en fantastisk kjole! Fortsatt lykke til med forberedelsene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 5. juni 2013 #404 Del Skrevet 5. juni 2013 takk kjenner jeg har litt panikk for at det er for knapt med tid. Men får håpe det ordner seg, finnes vel noe der ute antar jeg kommer bilde så fort jeg finner noe som kan være aktuelt, kan trenge litt feedback Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 6. juni 2013 #405 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg blir gjerne med i kjolefeedbackgjengen! Håper det snart ordner seg med vielsen. Synes også humanetisk forbund høres ut som et godt alternativ, særlig med de holdningene dere møtte i kirka! At ikke de snart skjønner at det er på tide å komme seg til nåtida, sånn som det er nå graver de vel i grunnen sin egen grav.. Ikke bare når det kommer til vielser av likekjønnede, men de er jo ikke akkurat moderne på alle andre områder heller.. Dere har helt sikkert mer enn god nok tid! Selv om vi planla bryllupet i laaaange tider, var det jo egentlig først de siste to månedene at vi satte ideene ut i praksis og gjorde alt som måtte gjøres. Det virker jo som dere har tenkt og gjort masse allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 6. juni 2013 #406 Del Skrevet 6. juni 2013 Ja, kjolefeedbackgjengen kan vi kalle oss! Gleder meg til vi er kalt inn til første "møte"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 6. juni 2013 #407 Del Skrevet 6. juni 2013 Så gøy å lese om bryllupsforberedelsene! Håper på at det løser seg med vigsler som er litt mer i nåtiden enn det kirken var Ellers melder jeg meg gjerne inn i kjolefeedbackgjengen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 7. juni 2013 #408 Del Skrevet 7. juni 2013 Håper dere får en fin helg med eller uten bryllupsforberedelser og kjolegoogling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 8. juni 2013 #409 Del Skrevet 8. juni 2013 Jaaa! Vil se kjole! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 9. juni 2013 #410 Del Skrevet 9. juni 2013 Kirken gjør seg ikke vanskelig bare ovenfor vielser med likekjønnede - vi møtte jo samme motstand fordi kjære har vært gift en gang tidligere Det vi fikk beskjed om var at det gikk på hver enkelt vigsler - altså hvis den ene presten mente skilsmisse var synd ville han ikke vie oss, mens den andre presten gjerne syntes det var helt greit Nå er ikke jeg særlig hallelujainspirert, men jeg mener da bestemt at det står i Bibelen at Jesus har plass til alle, og at alle er velkomne i Guds hus Kanskje noen burde stilt de der prestene oppetter veggen og spurt de om det er DE som er Gud?? Møkkafolk, skinnhellige og pripne - men ingen er verre til å dømme Dagens religiøse innlegg Som du sikkert skjønner ble jeg rimelig forbanna når jeg leste innlegget ditt, jeg synes kirken - av alle - burde vise medmenneskelighet og forstå at folk er forskjellige!! Når det er sagt så er en vielse ved humanetisk forbund vel så fint som en kirkelig vielse ...og som Neffi sier; da kan dere bestemme lokasjon helt selv Melder meg inn i gjengen som vil se kjole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 10. juni 2013 #411 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Hei alle sammen Håper dere har hatt en flott helg med go`vær der dere har vært! Vi har hatt en travel helg med masse familie og svigerfamilie (samla alt på en helg, skal si vi var noe "vridd opp" når vi kunne legge oss i går kveld) Det skal sies at våre familier ikke er helt støttende eller glade for hverken oss eller bryllupet (bortsett fra min kjære kommende svigerfar som er strålende fornøyd med både oss og at vi skal gifte oss ) Så da blir liksom ekstra utfordrende.. det er våre mødre som er de mest negative, vi har lenge fundert om vi i det hele tatt skal ha noen form for feiring, og selv etter å ha sånn forsåvidt bestemt det blir vi i tvil etter å ha vært sammen med dem.. slitsomt.. Det er en laaaaang om sammenviklet historie, men jeg håper ihvertfall at de klarer å oppføre seg når dagen kommer.. Det har ikke skjedd så mye forberedelser i helga, av de årsaker, men vi har snakket en del i bilen til og fra de forskjellige å lagt en plan for videre framdrift, så vi vet hva vi skal gjøre som neste steg da.. Det viktigste nå er å finne en person med vigselsrett som kan komme dit vi vil, når vi vil! Helst ha en prat med oss før da, så vi kan rettlede litt i forhold til hva vi ønsker at skal bli sagt Mazzi, Neffi, MaiL, My, Diddles: så koselig at dere vil være med i kjolefeedback klubben På den fronten har det ikke skjedd så mye, men jeg fikk en mail fra salongen her i byen som skrev at jeg ikke trengte timeavtale ( syns igrunn at det var litt rart, men greit nok...) Så da er det bare å få somlet meg ned til dem å få sjekket ut det jeg tenker på! Vurderer å bestille selve kjolen på nett etter å ha prøvd om den type passer til meg. Vet ikke om det er risikabelt, men det er myyyye billigere. Å siden vi skal inn til oslo på kvelden er jeg nødt til å skifte (gidder ikke å dra med meg kjolen ned til Rhodos) så da er det mulig det blir to, en litt kortere og lettere som jeg kan bruke på bryllupsreisen og kanskje etterpå! (fornuftig!!) Ellers har jeg tenkt mye på det der med morgengaven og selv om det koster litt, så heller jeg mot gavekortet "pilot for en dag" når hun alltid har drømt om å bli pilot er det jo ganske passende egentlig. Skal sjekke litt mer, men gode mulighet for at det blir det. Så må jeg si, at det er ganske så provoserende at kirken kan gjemme seg bak noe så latterlig som at ikke de har vielsesliturgi for likekjønnede!!!! seriøst, det er jo ganske enkelt to spørsmål "vil du ha...?" "vil du ha...?" "erklærer dere rette ektefolk!!!" serr!!! Nei, skuffende at de ikke kan være ærlige nok til å faktisk si det som det er, såpass med respekt kan de vel vise oss...? Det er provoserende og frustrerende, for de som liksom ikke skal være dømmende er jo de som dømmer mest.. æsj.. Nå blir det kaffe, å så skal jeg ta en liten runde i dagbøkene deres men helt til slutt må jeg bare: 2 måneder Endret 10. juni 2013 av Azalea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 10. juni 2013 #412 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Den norske kirke har ikke vigselrituale for likekjønnede ekteskap. Det er jo tydelig en stille protest fra organisasjonen, for å lage litturgi for dette kan neppe være veldig komplisert. Men når det er sagt, så er faktisk ikke dette opp til hver enkelt kirke. Den enkelte kirke kan ikke selv bestemme om de vil vie likekjønnede par eller ikke. Dermed må likekjønnede ektepar først gifte seg borgerlig (eller noe annet) og så kan de evnt få kirkelig velsignelse etterpå (utførelse av kirkelig velsignelse av ekteskapene er derimot opp til hver enkelt kirke om de vil gjøre eller ikke, og det virker jo ikke som den kirka dere har vært i kontakt med er interessert i det). Jeg var i bryllup til ei venninne og kona hennes i fjor sommer, kirkelig velsignelse, det var en veldig fin seremoni, men de hadde jo teknisk sett vært gift i en uke allerede for de måtte gifte seg borgerlig først. Så tror nok det er lurt å se seg om etter noen andre som kan vie dere. Endret 10. juni 2013 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 10. juni 2013 #413 Del Skrevet 10. juni 2013 Den norske kirke har ikke vigselrituale for likekjønnede ekteskap. Det er jo tydelig en stille protest fra organisasjonen, for å lage litturgi for dette kan neppe være veldig komplisert. Men når det er sagt, så er faktisk ikke dette opp til hver enkelt kirke. Den enkelte kirke kan ikke selv bestemme om de vil vie likekjønnede par eller ikke. Dermed må likekjønnede ektepar først gifte seg borgerlig (eller noe annet) og så kan de evnt få kirkelig velsignelse etterpå (utførelse av kirkelig velsignelse av ekteskapene er derimot opp til hver enkelt kirke om de vil gjøre eller ikke, og det virker jo ikke som den kirka dere har vært i kontakt med er interessert i det). Jeg var i bryllup til ei venninne og kona hennes i fjor sommer, kirkelig velsignelse, det var en veldig fin seremoni, men de hadde jo teknisk sett vært gift i en uke allerede for de måtte gifte seg borgerlig først. Så tror nok det er lurt å se seg om etter noen andre som kan vie dere. Jeg vil ha en bryllupsdag!! ikke intererssert i flere datoer nei.. så må nok se oss om etter noen andre. Men syns det er utrolig dust og gammeldags! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 10. juni 2013 #414 Del Skrevet 10. juni 2013 Dere er tøffe da, som står i det og lager til fest og kalas selv om familien ikke gleder seg sammen med dere! Jeg for min del hadde nok bare gifta meg på en strand utenlands og latt de som ikke kunne glede seg med meg seile sin egen sjø Men det er meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 11. juni 2013 #415 Del Skrevet 11. juni 2013 Vet ikke helt hva jeg skal si ang familiene... Men dere er tross alt voksne mennesker med egne valg og det må familiene rett og slett akseptere uavhengig av vigsler, familier, kjoler og alt så har jeg troen på at dere kommer til å få en fin bryllupsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 11. juni 2013 #416 Del Skrevet 11. juni 2013 Jeg er enig med Diddles, dere er tøffe! Vi ventet til ting snudde, men med tanke på at jeg faktisk er gift så finnes det håp for at det faktisk snur! Her var det jo svigermor som ikke ville forholde seg til dette, men nå er alt fint. Du må bare bruke meg hvis du trenger det altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 11. juni 2013 #417 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) idag er en sånn dag hvor det er null energi, føler at alt er på bånn.. Når det gjelder bryllupet, så skal det sies at det var en lang samtale om hvordan vi skulle gjøre det, å vi var på nippen (planla faktisk) å ta med forlovere og dra bort. Men så er det nå sånn at det er andre medlemmer i familien som hele veien har vært utrolig glade for oss, veldig støttende og ønsker å feire oss og dagen vår. Vi fikk så mange hilsner fra de som er støttende, at de ønsket å feire oss! (en sa at vi skulle feires om vi ville eller ei..) sammenlagt så er det færre som er negative enn postive, det er spesielt begge våre mødre som ikke er så støttende. Min mor har ikke besøk oss på 1 1/2 år (...)min kommende svigermor har sittet å sagt til oss at hun ikke har behov for å være der og mener de som vil er egoistiske!! så her er det moro!! (riktig nok sa hun det i februar og mener vi har misforstått alt.. - det var en tre timers laaaaaaaaaaaaang prat med mye dritt som jeg ikke orker å gjenfortelle akkurat nå) blir bare trist av hele greia.. (skal se om jeg ikke får skrevet ned det jeg husker senere...) Tror nok at en av grunnene til at vi vil feire, er også for å takke de som har støttet oss i de tre årene som har vært en berg og dalbane, til tider jævlige og samtidig de beste i livet mitt og vårt. Men også fordi vi ikke vil gjemme oss bort, at våre mødre skammer seg over oss er deres problem, vi skammer oss ikke og vil ikke gjemme oss bort for at de skal slippe å forholde seg til det. Men det er også derfor det blir en bryllupslunsj, og vi drar til oslo (ligger over på hotell nær gardermoen) og eventuelt har en romantisk bryllupsmiddag der bare vi to på kvelden før vi drar tiiiiidlig søndag morgen. Sånn helt ærlig så gruer jeg meg en del til å samle de to (herregud) men jeg har i hodet at jeg skal få min store kjærlighet og sjelevenn den dagen og de som er støttende skal klappe når jeg gjør det men interessant vil det nok bli!!!! - men fortsatt sitter det i oss at "skal vi bare stikke av?" men så kommer herlige svigerfar og sier at han gleder seg til å gi jentene sine til hverandre, så da smelter vi jo litt han skal gi oss begge bort (!) siden pappa ikke er her har han selvutnevnt seg til min pappa også han er virkelig skjønn! så her kom ihvertall en liten forklaring og tanker rundt det... Neffie; takk! det kan nok godt hende jeg tar deg på ordet der!! Endret 11. juni 2013 av Azalea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 12. juni 2013 #418 Del Skrevet 12. juni 2013 neineineinei... dette gjør kjolevalg myyyyyye vanskeligere når jeg har klart å falle pladask for en, som egentlig ikke passer til det bryllupet vi skal ha... http://www.pronovias.com/wedding-dresses-2013/costura-collection-berlin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 12. juni 2013 #419 Del Skrevet 12. juni 2013 Men den var jo veldig fin da....! Men tenkte du ikke at du skulle ha en skifte-kjole? Så da kan jo dette være den du skifter fra? Eller har du tenkt at den du gifter deg i skal være mindre også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 12. juni 2013 #420 Del Skrevet 12. juni 2013 Men den var jo veldig fin da....! Men tenkte du ikke at du skulle ha en skifte-kjole? Så da kan jo dette være den du skifter fra? Eller har du tenkt at den du gifter deg i skal være mindre også? Jeg lurer på om jeg skal skifte til en mindre før vi drar fra selskapet, så slipper kjolen jeg har på meg under selve bryllupet å bli med på turen inn til oslo, på bryllupsreise og bli kjempe krøllete.. så tanken er å henge igjen selve kjolen å ha noe mindre og lettere på meg når vi drar.. Den er utrooooolig fiiiin!! falt pladask med en gang jeg så den.. men den er sikkert super dyr (har sendt sprøsmål til en salong i oslo som har det merke, kanskje det er mulig å få prøvd den i hvertfall... ) fant en side på nettet som selger kjoler fra det merke, men ikke denne kjolen da.. men hvis kjoler passer kanskje det finnes en som ligner litt.... og ikke koster en formue.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå