Gå til innhold

Fraser/uttrykk du misliker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

kom på et forferdelig uttrykk fra donald

morgenstund har gull i munn

Dette ordtaket har en helt annen opprinnelse, og har ingenting med Donald duck å bestille, hvis det var den figuren du mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Dette ordtaket har en helt annen opprinnelse, og har ingenting med Donald duck å bestille, hvis det var den figuren du mente.

jeg vet det, men det er der jeg har lest det. samma hvor det kommer fra vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ordtaket har en helt annen opprinnelse, og har ingenting med Donald duck å bestille, hvis det var den figuren du mente.

Der var det et annet uttrykk jeg ikke liker! :fnise:

Jeg trodde forresten at Donald pleide å si "Morgenstund er tull, i grunn". Den varianten liker jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Der var det et annet uttrykk jeg ikke liker! :fnise:

Jeg trodde forresten at Donald pleide å si "Morgenstund er tull, i grunn". Den varianten liker jeg... :)

Hvis jeg sier "Har ingenting med Donald å gjøre...", låter det bedre da? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg sier "Har ingenting med Donald å gjøre...", låter det bedre da? :fnise:

Bedre og bedre, fru Blom... :gjeiper: <--- irriterende uttrykk

Joda, absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle ungane sine prinsen, prinsessa, snuppa, osv.

Å kalle kjæresten (eller enno verre, ektemannen) for "typen" - det er verkeleg det verste eg høyrer. Det kvinnelege "dama" er ein god nummer to. Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

"peut en peut" er fransk og betyr litt og litt/sakte men sikkert.

Hm åja det visste jeg ikke. Irriterende uttrykk likevel. Spesielt siden det ikke er norsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm åja det visste jeg ikke. Irriterende uttrykk likevel. Spesielt siden det ikke er norsk

Nå er jo fryktelig mange ord opprinnelig ikke norske, da. For eksempel irriterende og spesielt i det du nettopp skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Nå er jo fryktelig mange ord opprinnelig ikke norske, da. For eksempel irriterende og spesielt i det du nettopp skrev.

men uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

"Skjerp deg!" - ungdomsskolesjargong som ikke bør brukes i seriøse diskusjoner.

Enig i dette. Et annet uttrykk som jeg synes høres lite voksent ut, er "få ut finger'n". Hvor er forresten finger'n plassert da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Enig i dette. Et annet uttrykk som jeg synes høres lite voksent ut, er "få ut finger'n". Hvor er forresten finger'n plassert da?

Lite voksent syns jeg ikke det høres ut. Kan være fordi jeg hørte mange lærere bruke nettopp det uttrykket da jeg gikk på barneskolen, så det var bare voksne som sa det. Men teit uttrykk da.

Et som høres mindre voksent ut er: Få rævva i gir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"X [far til ungene det er snakk om] skal passe barna i dag"/ "Jeg [far til ungene det er snakk om ] skal passe barna i dag" :kjempesinna:

Man passer ikke sine egne unger. I så fall passer moren dem også, når hun er sammen med dem. Grrrr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...