Gå til innhold

Fraser/uttrykk du misliker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke det uttrykket mer å gjøre med kvinnfolk som ikke vet å sette ned foten og å si nei, enn med dyktighet å gjøre?

Frasen brukt rett har jeg ikke problemer med. Problemet mitt er at jeg føler frasen brukes for ofte av for mange, og da også feil. Noen jenter som tror de lider av flink-pike-syndrom er bare rett og slett noen latsabber. Og jo flere latsabber som misbruker uttrykket jo mer misliker jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når folk sier "mørten" istedenfor "i mørket", og "på førsten" istedenfor "starten".

"Ett slikk og ingenting"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sier "mørten" istedenfor "i mørket", og "på førsten" istedenfor "starten".

"Ett slikk og ingenting"

Dett er vel gjerne dialektuttrykk? Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det..." Er nok mye sant i det, men brukt til feil tid, blir det bare ufattelig provoserende.

"Det er nok en mening med det" Nei, det er ikke en mening med alt! :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Når noen har fått baby og andre spør om babyen er snill, eller foreldrene selv sier at babyen er så snill, så hisser jeg meg opp over det. Vet at det bare er en talemåte, men det finnes ikke slemme babyer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vet akkurat hvordan du har det!"

Nei, du gjør ikke det. Ingen kan noen sinne vite hvordan det er å være et annet menneske. Noe helt annet er det å si "Jeg kan relatere til det du går igjennom nå" eller tilsvarende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen har fått baby og andre spør om babyen er snill, eller foreldrene selv sier at babyen er så snill, så hisser jeg meg opp over det. Vet at det bare er en talemåte, men det finnes ikke slemme babyer.

Slem er ikke det eneste antonymet til snill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg synes det er irriterende med slike som liksom bekrefter med "riktig" ustanselig når andre snakker, dessuten også dem som avslutter sine setninger/spørsmål med "skjønner du?"

Jeg kom på noe annet, også. "På en måte".

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Håpåsi" (holdt jeg på å si).

Nei, du holdt ikke på å si det, du sa det. Faktisk.

Hehe! Det kan jeg forstå. Det er jeg fæl til å si. huff. Må skjerpe meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er irriterende med slike som liksom bekrefter med "riktig" ustanselig når andre snakker, dessuten også dem som avslutter sine setninger/spørsmål med "skjønner du?"

Hadde jeg hatt mulighet så skulle jeg gitt deg hunder plusser :ler:

Jeg liker ikke når folk avslutter setningene sine med et slags opphøyd HÆ? som gjør sånn at dem forventer et svar(ofte på noe idiotisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes ikke slemme babyer.

Gjør det vel!

(OK, den var skikkelig lite overbevisende :fnise:)

"Det er mer mellom himmel og jord" irriterer meg grenseløst. Fullstendig oppbrukt, meningsløst og bidrar ikke med noe konstruktivt i en debatt.

Også: "liksom", "ikke sant", "sant", "da" og alle sånne ord når det blir alt for mange av dem i samme setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Håpåsi" (holdt jeg på å si).

Nei, du holdt ikke på å si det, du sa det. Faktisk.

Jeg er ganske ram til å si "så nær sagt", en uvane jeg har plukket opp etter å ha blitt vant til at alt jeg sier må sies med uhorvelige forbehold (les: akademia).

Jeg har lyst til å rive ut håret på skallen hver gang jeg hører folk sier "lissom", bommer med kj-lyden eller bruker en halvtime på et enkelt argument fordi halvparten av setningene benytter "øøøøøøøøøhhhh ååååååååh" eller lignende uhyrligheter.

Vår elskede Jensemann er ram på sistnevnte. Det er en lidelse å høre på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...