andemor Skrevet 8. april 2011 #181 Del Skrevet 8. april 2011 Gratulerer med en liten frøken i magen! Flott at alt sto bra til med babyen! Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 19. april 2011 #182 Del Skrevet 19. april 2011 Gratulerer med velsejenta, MP! Regner med at du nyter det vakre været nå i påsken! En god påske til alle!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 27. april 2011 Forfatter #183 Del Skrevet 27. april 2011 På tide med ny oppdatering Påsken har vært helt fantastisk! Første by-påske på mange år, men med det været kunne det ikke vært bedre I tillegg til å slappe av og kose oss masse med venner og familie har vi også fått tatt vårsjauen hjemme, og laget barnerom Det ble såååååå fint! Det var definitivt verdt 3 timers trasking og noen tusenlapper svidd av på IKEA Jeg har også fått håndarbeidsånden over meg! Som nevnt tidligere fikk jeg symaskin i gave rett før jul, og har brukt litt tid i det siste på å bli venn med den. Så nå har jeg sydd både gardiner og krabbeteppe. Planene om teppet nevnte jeg også en gang tidligere i dagboka, og det skal sies at jeg var høyst usikker på hvordan utfallet kom til å bli, men jeg må si at jeg er virkelig fornøyd med resultatet *stolt* Har igjen en siste kant som må sys for hånd, så skal jeg få lagt ut et bilde her senere. Ellers er det virkelig sirkus i magen for tiden. Jenta har blitt mye sterkere og jeg kjenner henne med jevne mellomrom hele dagen. Pappan har også fått seg noen skikkelige spark i hånda og i øret når han har ligget inntil magen Jeg koser meg virkelig med å være gravid Hvertfall sålenge kroppen samarbeider. Litt småplager i bekkenet/hofter de siste dagene. Får håpe det ikke blir altfor ille. Men enn sålenge skal jeg ikke klage, så lite plager som jeg har hatt. Kos dere i vårsola alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 28. april 2011 #184 Del Skrevet 28. april 2011 Så koselig med barnerommet Gleder meg til å pusse opp og innrede vårt! Hihi. Og så gøy med spark og håndarbeid Husmor, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 28. april 2011 #185 Del Skrevet 28. april 2011 nawww så koselig med barnerom! Tiden går utrolig fort nå, bra du koser deg med graviditeten. Håper ikke bekkenet blir for kranglete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nique Skrevet 28. april 2011 #186 Del Skrevet 28. april 2011 Da er jeg oppdatert, og så gøy med ei lita jente i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. mai 2011 #187 Del Skrevet 6. mai 2011 Nå syntes jeg det er på høy tid med en oppdatering her, Mary Poppins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #188 Del Skrevet 9. mai 2011 Nå syntes jeg det er på høy tid med en oppdatering her, Mary Poppins Skal bli, Teita Dagene går i ett for tiden, med masse å gjøre på jobb, og mye sosialt. Men det er jo deilig at tiden flyr, så føles ventetiden på lillemor litt kortere Skal ha en del ferie i juli, så faktisk er det ikke så altfor mange ukene igjen med jobbing før permisjonen starter. Sprøtt å tenke på! Ellers nærmer vi oss en avgjørelse på vognfronten Tror vi ender opp med en Emmaljunga Mondial i mørkeblå. Den er ganske robust og romslig, for trilling på vinterføre med plass til vinterpose oppi. Og den har fjæring som kan justeres (scoret spesielt poeng hos mannen ). I tillegg fortalte de i butikken at de holder på å lansere en adapter til maxi cosi bilsete, slik at det kan settes rett på understellet. Og så er den jo rålekker da, synes jeg Skal til jordmor imorgen, og det gleder jeg meg til. Synes legen min har vært alt for mye business. Veldig lite tid til noe utenom blodprøver o.l. I tillegg har jeg ikke fått en eneste bok/ informasjonshefte e.l., noe jeg har skjønt er vanlig å få. Så skal spørre jordmor om hun har noe interessant. Skal komme med en oppdatering etter jeg har vært der PS. lillejenta har fått et skikkelig hikkeanfall akkurat nå. Det er kjempemorsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 10. mai 2011 #189 Del Skrevet 10. mai 2011 Takk for oppdatering Godt at dagene flyr. Så søtt at du kan kjenne hikkeanfall Jeg har ikke kjent noe enda jeg Ja, jeg fikk en sånn bok første timen min, så tror at det er vanlig. Det må du se å få fått deg! Deilig med ferie, for da blir det ikke såå mye jobbing frem til permisjon. Jeg har bedt om ferie i juni faktisk. Regnet meg frem til at da kunne jeg holde ut tiden før ferie, og tiden mellom ferie og permisjon Emmaljunga vognene er kjempe fine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #190 Del Skrevet 10. mai 2011 Veldig fint hos jordmor idag Hun tok seg tid til å snakke litt ordentlig om alt rundt svangerskapet. Og i motsetning til legen min mente hun jeg har en sunn holdning til både kosthold og aktivitetsnivå. Fastlegen min mente nemlig jeg har gått opp for mye i vekt, selvom jeg er nesten 176 høy og hadde gått opp ca 6 kg ved 18 uker (som ifølge alle andre kilder er helt normalt). Legen min påstod at det beste var å starte på lav-karbo diett; altså kutte ut alt av pasta, poteter, ris og brød spesielt. Og kun magert pålegg, ikke noe snop osv. As if!!! Har ikke akkurat fulgt rådene for å si det sånn. Jordmor derimot mente at jeg spiste helt riktig; masse grovt brød, fet fisk og generelt sunt og variert, og at vekten min var kjempefin Har hvertfall bestemt meg for å bytte fastlege etter dette svangerskapet! Symfyse-fundusmålet var også midt på normalstreken, akkurat som sist. Så jeg slår meg til ro med at alt er normalt. Fikk også med meg en del bøker og infohefter som jeg skal kikke litt på. Så fikk jeg også gått til frisør, samt kjøpt meg noen deilige sommerklær før jeg satt meg i parken på min nye fantastiske strandstol (perfekt når man ikke kan ligge på magen, og hoftene protesterer mot å ligge på hardt underlag) med en spennende bok, i sola Rett og slett en bra dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. mai 2011 #191 Del Skrevet 10. mai 2011 Så bra at alt er bra, MP! Og det er deilig å skjemme seg bort litt innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 11. mai 2011 #192 Del Skrevet 11. mai 2011 Hvah? Skal legen din liksom slanke deg nå som du er gravid?? Det er det dummeste jeg har hørt! Greit at man skal spise sunt, men å kutte ut karbohydrater med en voksende kropp i magen?? Flott at jordmora du var hos fikk sagt noe annet da. Det tyder jo bare på at vi må tenke litt selv på hva som er best for oss. Synes nå det skal være lov å kose seg litt også, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #193 Del Skrevet 11. mai 2011 Hvah? Skal legen din liksom slanke deg nå som du er gravid?? Det er det dummeste jeg har hørt! Greit at man skal spise sunt, men å kutte ut karbohydrater med en voksende kropp i magen?? Flott at jordmora du var hos fikk sagt noe annet da. Det tyder jo bare på at vi må tenke litt selv på hva som er best for oss. Synes nå det skal være lov å kose seg litt også, jeg. Ja jeg ble helt sjokkert selv! Hadde jeg vært overvektig hadde jeg kanskje skjønt det, men det er jeg jo overhodet ikke, så jeg skjønner ikke hva hun tenker på... og jeg spiser jo helt normalt, drikker aldri brus osv... og når jeg har prøvd å ta opp andre saker jeg lurer på/ bekymrer meg for bare vifter hun det vekk og har ikke tid. Eneste hun altså tok seg tid til var å mase om dette karbo-greiene. Jeezes! Jaja, da er det jo fint å ha jordmor istedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 11. mai 2011 #194 Del Skrevet 11. mai 2011 jeg har det omvendt, altså jordmor som maser om kosthold og en lege som mener jeg skal gjøre det jeg selv kan for å ha det bra. Når det gjelder kosthold og mosjon altså! Kanskje det har noe med at legen så tilstanden min når jeg var syk. Som hun sa sist legetime; det er godt å se deg slik, for du var virkelig dårlig du jordmor kom jeg til etter jeg var blitt litt bra igjen og jeg ble egentlig bare irritert. Endelig hadde jeg utvidet matinntaket mitt fra knekkebrød med prim og jeg kunne stå istedenfor å sitte å pusse tennene så maste hun om kosthold og trening. Mulig det var noen hormoner i sving også! Den stolen høres genial ut. Ser for meg en lav strandstol. Jeg har en slik. Jeg får ha den helt i fred for alle andre kan ikke fordra å sitte i den :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #195 Del Skrevet 12. mai 2011 Tydelig at det er forskjell på folk ja. Er vel også litt flaks/uflaks hvem man ender opp med av både lege og jordmor. Jeg er selv sikker på at de fleste mødre selv forstår hva som er best for dem selv, i forhold til kroppens signaler under svangerskapet Ellers er jeg nå ferdig med det o store teppe-sying-prosjektet mitt, og som lovet skal jeg laste opp bilde, så fort jeg skjønner hvordan jeg gjør det... nei det gikk ikke. Får bare en dustete feilmelding. I'll be back... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 12. mai 2011 #196 Del Skrevet 12. mai 2011 Teite legen din da! :O Spis og kos deg, akkurat som du vil Det baby vil ha, ber baby deg om å spise. Så sånn er det! Hehe Gleder meg til å få se bilde av teppet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #197 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) Prøver igjen... Sånn ja, nå tror jeg det skal funke. Var bare at filen var for stor første gang. Edit: litt stort bilde, men jaja... orker ikke gjøre det igjen Endret 12. mai 2011 av Mary Poppins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 12. mai 2011 #198 Del Skrevet 12. mai 2011 Aww Så fint det ble Så kjempe deilig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #199 Del Skrevet 16. mai 2011 Nå har lillejenta blitt sterk! Hun holdt meg faktisk våken nesten hele natt til søndag med turningen og sparkingen sin Men det er jo likevel helt herlig selvom jeg er trøøøøttttt :sleeping: Nå gleder jeg meg til 17.mai feiring! Skal bake litt idag til vennefrokost imorgen. Tror nok det blir litt roligere i år enn før, nå som vi er 2 gravide + et par nybakte foreldre Men koselig blir det uansett! Ha en flott dag imorgen alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 18. mai 2011 #200 Del Skrevet 18. mai 2011 Hei MP! Hadde du en fin dag igår? Hos oss ble det bare måltid på måltid, så vi formerlig triller idag!! Hehe! Men du, jeg driver og tenker på den voksende magen.. Det er mange som sliter med strekkmerker etc.. Noen tips til hva man kan bruke? Har hørt noe om jordnøtt-olje.. Og noen er jo så heldige at det finnes ikke et eneste merke etter graviditeten.. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå