Gå til innhold

Fordommer mot silikon

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest A. Caron
Skrevet

"Inspirerende" tråd som ikke minst sier sitt om de forskjellige typer mennesker vi omgås i dagens samfunn. Naturlig eller ikke naturlig, for og i mot, silikon eller ikke silikon, overfladisk eller ikke overfladisk osv osv., denne tråden gjenspeiler så til de grader hvilke typer mennesker som sitter og hakker på hvert sitt tastatur, slenger dritt, er enige, uenige, saklige, usaklige... Man ser for seg de forskjellige typene, nesten billedlig, og kan lett sammenlikne den og den fra beholdningen av minner om folk man opplever/har opplevd som bekjente, venner, uvenner, tidligere bekjentskaper eller andre forbindelser.

Ut fra dette er det forbausende lett å se for seg "Hunterlady", "Monica1968", "Mira369" osv osv., samt en haug av AB`ere, både utseendemessig og ikke minst i personlighet, og dermed trekke visse slutninger rundt holdninger, intensjoner, verdisyn og kombatibilitet med andre mennesker.

Jeg kjenner til (og merk kjenner til, ikke kjenner godt, som venner) flere damer som har lagt inn silikon (i både større og mindre doser), og kan med hånda på hjertet si at disse er folk jeg aldri har hatt den helt store sansen for når det kommer til personlighet. De er samtlige stadig ut og inn av nye kortvarige forhold med opphold på alt fra ei snau uke til kanskje et par måneder mellom forrige og neste "erobring". De har alle høy partyfaktor (til tross for et aldersnivå på 35+), og denne skal også opprettholdes selv om det har kommet en ny flamme inn i bildet. De er alle kjente i distriktet som bertene som gjerne stiller i begravelse eller barnedåp i kort kort trangt skjørt og utringa topper. Og de har alle høymælte skingrende stemmer som høres over den øvrige mulmen i større forsamlinger, fjasende og vrikkende rundt, med skyhøy "se på meg"-faktor.

Flere av disse har dessuten et vannvittig høyt forbruksmønster, er fast inventar på distriktets kjøpesentre med armene fulle av handleposer, samtidig som de trenger søplecontainere av dobbel størrelse for å få plass til alt de er lei av. Smykker, armbånd, ørepynt og dilldall er også stadig gjenstand for fornyelse, og håret likeså.

Et par av de har barn (jenter i tenåra), og disse er ta meg faen like overstimulert til å omgi seg med et påkosta ytre som bimboene av noen mødre, og sikkert som banken kommer disse også en vakker dag til å "pryde" omgivelsene med sine nyinnkjøpte plæstic-pupper, til mammas store stolthet...

Jeg sier bare; takk og lov at man kan velge hvilke mennesker man vil omgås, og så langt har jeg klart meg utmerket med de naturlige, jordnære, sunne, fornuftige og ekte kjærlige/empatiske vennene i MITT liv. Så får dere andre holde dere til unaturlig kjøpt livskvalitet...

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes faktisk det er nedtalendes at noen kaller silikonpupper for plaspupper!

• Liker 1
Skrevet

Ja.... vi har ikke lov til å si at flate pupper er stygge men å kalle opererte pupper for plastpupper er liksom heeeelt greit!

• Liker 1
Skrevet

Ja.... vi har ikke lov til å si at flate pupper er stygge men å kalle opererte pupper for plastpupper er liksom heeeelt greit!

Ingen burde slenge dritt. Men ikke klag at folk sier dine pupper er stygge når du sier det samme til andre.

Gjest A. Caron
Skrevet

Er "plastpupper" så stygt å si da? Foruten at det er noe som heter "mye fint i plast" er det jo faktisk bare en realitet at f.eks. dine ER av nettopp dette materialet, eller silikon for å være helt korrekt da :fnise:

Eller, er det kanskje bedre å si; der er hu dama med de fine hybridpuppene?? :skratte:

Skrevet

Ja for plast og silikon er jo nesten identiske stoffer :eeeh:

• Liker 1
Skrevet

Det er jo de opererte som ikke vil respektere oss naturlige mennesker da? Når man er forandret så har man et slags forakt mot det uforandrete og føler at naturlighet er stygt, - og kunstighet er pent, - ikke rart man blir sure på tilbakemeldinger når man tenker sånn...

Så sånt sett er det jo enkelt å forstå holdningene deres.

Det blir som en jente som puler dritmange men samtidig nekter for at hun er ei hore.

• Liker 1
Gjest A. Caron
Skrevet

Ja for plast og silikon er jo nesten identiske stoffer :eeeh:

Ikke identiske kjære, syntetiske, syntetiske...

(Lærte du et nytt ord nå?) :fnise:

Skrevet

Det blir som en jente som puler dritmange men samtidig nekter for at hun er ei hore.

:opplyser: Om du er en hore eller ikke, defineres ikke av antallet sengepartnere, men om disse sengepartnerne må betale for kosen eller ikke :opplyser:

Utover det er dette så pinlig lavmål at det er ikke mer å si :)

• Liker 1
Skrevet

Er "plastpupper" så stygt å si da? Foruten at det er noe som heter "mye fint i plast" er det jo faktisk bare en realitet at f.eks. dine ER av nettopp dette materialet, eller silikon for å være helt korrekt da :fnise:

Eller, er det kanskje bedre å si; der er hu dama med de fine hybridpuppene?? :skratte:

Fordi jeg synes det er stygt. Kan du ikke respektere det? Kan du ikke bare si silikonpupper eller blir det for vanskelig for deg å si?

Skrevet

:opplyser: Om du er en hore eller ikke, defineres ikke av antallet sengepartnere, men om disse sengepartnerne må betale for kosen eller ikke :opplyser:

Utover det er dette så pinlig lavmål at det er ikke mer å si :)

Netopp. Tror ikke Waco vet hva en hore er.

Skrevet

Hm... det er rart og deilig på én gang - men denne debatten har sannelig fått meg til å se ting i et annet lys. Ikke at jeg aldri har manglet selvinnsikt (det har jeg plenty av kontra andre her inne), men jeg føler meg plutselig litt oppglødd; nytt pågangsmot, fornyet selvbilde og ny selvrespekt.

Digg! :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Flate bryst er en naturlig del av livet. Plastpupper er en syk syk idé.

• Liker 3
Skrevet

Flate bryst er en naturlig del av livet. Plastpupper er en syk syk idé.

Men alle synes ikke det er en syk syk ide. Å siden det ikke er naturlig så er det helt okey å rakke ned på folk som har silikon?

• Liker 1
Skrevet

Men alle synes ikke det er en syk syk ide. Å siden det ikke er naturlig så er det helt okey å rakke ned på folk som har silikon?

Det er vel helst kvinnen bak silikonen som blir rakket ned på her(?) :klø:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er vel helst kvinnen bak silikonen som blir rakket ned på her(?) :klø:

Ja... Det som plastpupper illustrerer av en verden der usunne kroppidealer dyrkes og kvinners usikkerhet utnyttes kommersielt av grådige kirurger og plastpuppe fabrikker.

Ut fra tråden her skulle en tro det er en skam å elske en kvinne for den hun er, og ikke minst pinlig at hun er glad i sin naturlige kropp.

• Liker 5
Skrevet

Ut fra tråden her skulle en tro det er en skam å elske en kvinne for den hun er, og ikke minst pinlig at hun er glad i sin naturlige kropp.

Hvor i denne tråden står det? Jeg har ikke sett at dette har vært noe gjennomgangstema fra "silikonleiren" i det hele tatt.

Gjennomgående ser jeg at folk fra begge leire har forskjellige meninger. Jeg tar det til inntekt for varierende personligheter, ikke til inntekt for at de med silikon er slik, og de uten er sånn. Alle med silikon har vært uten på et tidspunkt. Mange av oss (eller de fleste?) har vært i "uten silikon"-leiren i langt flere år enn vi har vært i silikon-leiren ;)

Ellers må jeg vel bare rydde noe uvitenhet av veien her.

Silikon og plast er ikke det samme, og er fremstilt av forskjellige elementer (karbon vs. silisium så vidt jeg vet -er ingen kjemiker). Å kalle det for plastpupper er ikke annet enn en litt barnslig måte å rakke ned på.

Skrevet

Ellers må jeg vel bare rydde noe uvitenhet av veien her.

Silikon og plast er ikke det samme, og er fremstilt av forskjellige elementer (karbon vs. silisium så vidt jeg vet -er ingen kjemiker). Å kalle det for plastpupper er ikke annet enn en litt barnslig måte å rakke ned på.

Signerer denne. Har aldri forstått vitsen med å kalle det for plastpupper.

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet
Å kalle det for plastpupper er ikke annet enn en litt barnslig måte å rakke ned på.

Det heter plastkirurgi, men det er vel bedre å kalle det silikonkirurgi da eller?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...