Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

What :overrasket::roll:

Er mer overrasket over at plastpuppefraksjonen ikke evner til å se ting i overførte sammenhenger. Eller, burde det egentlig overraske? Det handler vel om pur fornektelse over hvor tåpelig plastpupper faktisk er.

Hæ? Mener du at du egentlig ikke engang vet hvordan en slik operasjon utføres? Ingenting fjernes ved en brystforstørrelse. Det lages et lite snitt på undersiden av brystet, så lages en lomme mellom brystveggen og brystmuskulatur og melkekjertler. Silikoninnlegget plasseres i denne lommen, før såret sys igjen med noen sting. Arret kommer akkurat i overgangen brystkasse/bryst, slik at det ikke synes med mindre du titter oppunder puppen. Silikonen ligger under alt annet, så det du kjenner og tar på puppen, er faktisk det opprinnelige brystvevet og brystmuskulaturen. Silikonen ligger lengst vekk, helt inn mot brystveggen.

Ellers må du gjerne synes at brystforstørrelse er tåpelig. Personlig synes jeg det i enkelte tilfeller, men ikke alle. Jeg innser at det finnes nyanser. Men helt greit om du er "the black/white"-kind-of-guy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hva syntes kvinnene her inne om en mann som har operert inn falske muskler?

Det vitner om latskap. Det går an å tilegne seg muskler ved hjelp av trening. Det går ikke an å tilegne seg pupper ved hjelp av verken trening eller kosthold. For de kvinnene med nærmest null pupper, som trener mye i tillegg, kan faktisk bli helt flat. Er en grunn til at samtlige kvinnelige fitnessutøvere legger inn silikon.

Og argumentet til Brutal_mann om den fuckings plastkuken vi skal se for oss, hva har det med saken å gjøre?? Penis er et kjønnsorgan som skal brukes til forplantelse. Pupper er ikke på nært så viktig som penis og vagina. Hvordan kan man sammenligne dette? Er en grunn til at ingen menn opererer penisen sin. Og det er en grunn til at så mange kvinner opererer brystene sine. Er to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hæ? Mener du at du egentlig ikke engang vet hvordan en slik operasjon utføres? Ingenting fjernes ved en brystforstørrelse. Det lages et lite snitt på undersiden av brystet, så lages en lomme mellom brystveggen og brystmuskulatur og melkekjertler. Silikoninnlegget plasseres i denne lommen, før såret sys igjen med noen sting. Arret kommer akkurat i overgangen brystkasse/bryst, slik at det ikke synes med mindre du titter oppunder puppen. Silikonen ligger under alt annet, så det du kjenner og tar på puppen, er faktisk det opprinnelige brystvevet og brystmuskulaturen. Silikonen ligger lengst vekk, helt inn mot brystveggen.

Ellers må du gjerne synes at brystforstørrelse er tåpelig. Personlig synes jeg det i enkelte tilfeller, men ikke alle. Jeg innser at det finnes nyanser. Men helt greit om du er "the black/white"-kind-of-guy.

Så du :roll: ? Mao, en indirekte henvisning til "Hvor forbanna kunnskapsløs tror du jeg er?" Har mer enn god innsikt i plastpuppekirugi.

Du beskrev forøvrig bare én av flere metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot et kritisk blikk på kosmetisk kirurgi, og har ingenting imot å svare på spørsmål. Men når det gjelder å bruke tid på å svare skikkelig, prøve å forklare, og faktisk ha en vettig debatt rundt dette, så gidder jeg ikke bruke tid på skikkelige innlegg, når motparten kun er ute etter å provosere, sette ting på spissen og komme med sammenlikninger som ikke kan sammenliknes.

Jeg som kvinne mister ikke mitt seksuelle vesen, eller evne til å gjennomføre tradisjonelt samleie, med tradisjonelle reaksjonsmønstre (reagere på stimuli, bli våt) på grunn av mine silikoninnlegg.

En mann som kapper av seg penisen, og erstatter denne med en dildo gjør det.

At jeg gidder å bruke tid på å forklare slike selvfølgeligheter... :)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskrev forøvrig bare én av flere metoder.

Jepp, men den mest brukte i Norge, og også den som ble brukt på meg. Jeg ser ikke bort fra at metode er sterkt knyttet til resultat, selv om ingenting er 100%.

Jeg diskuterer konstant ut fra meg og mitt ståsted, da jeg ikke kan svare for hva andre måtte mene, har fått gjort osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva syntes kvinnene her inne om en mann som har operert inn falske muskler

Det vitner om latskap. Det går an å tilegne seg muskler ved hjelp av trening. Det går ikke an å tilegne seg pupper ved hjelp av verken trening eller kosthold.

Falske pupper er da like mye latskap. Det går an å tilegne seg godt selvbilde uten kirurgisk inngrep!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falske pupper er da like mye latskap. Det går an å tilegne seg godt selvbilde uten kirurgisk inngrep!

Åssen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de aller fleste av oss pupper som passer til kropp og fasong, da ? :klø: Kan ikke si jeg skjønner hysteriet...Ei tynn berte på 40 kg uten nevneverdige muskler pleier vel som regel å ha bittesmå pupper, og det ser naturlig ut. Store damer med litt pondus har gjerne frodige bryster...

Kjenner flere som har tatt silikon som absolutt ikke hadde trengt det...jeg ser faktisk ikke særlig forskjell på noen av dem, så hva er egentlig vitsen, da ? :vetikke:

De aller fleste har vel det, men så er det de av oss som ikke er så heldige. Puppene mine passet ikke til resten av kroppen, så jeg hadde STORE problemer med å finne klær som passet. Topper og kjoler ble alltid alt for store over brystet, mens det passet på resten av overkroppen etterom jeg knapt hadde pupper. Nå som jeg har lagt inn silikon har jeg ikke noe problem med å finne klær som passer.

Synes det er litt merkelig at det er så mange som tror at de som legger inn silikon gjør det for at man skal se "billig" ut og for å få megapupper. Det er vel ingen som tror at jeg har silikon. De både ser og kjennes naturlige ut. Og når man skal legge inn silikon så kan man faktisk ikke legge inn så mye man vil pga plassmangel ;)

Ja det er jo heeeelt tilfeldig at kun plastpuppedamer og ei piercepuppedame har stappa puppene sine opp i ansiktet på meg for å vise seg frem...

Burde vel gå i skammekroken jeg da som har begge deler :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt merkelig at det er så mange som tror at de som legger inn silikon gjør det for at man skal se "billig" ut og for å få megapupper. Det er vel ingen som tror at jeg har silikon. De både ser og kjennes naturlige ut. Og når man skal legge inn silikon så kan man faktisk ikke legge inn så mye man vil pga plassmangel ;)

Mine pupper kjennes å naturlig ut. Det har flere sagt som har kjent på de. Typen min å. Han hadde ikke sagt det hvis han ikke mente det. Å folk som ikke kjenner meg blir helt sjokkerte når jeg sier jeg har silikon og de som ikke har kjent på en silikonpupp før blir positivt overrasket når de kjenner på puppene ;)

Men selv om man har kjent på en som har silikonpupper og de var harde betyr ikke det at alle silikonpupper er harde. Men så er det noen som drar alle under en kam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine pupper kjennes å naturlig ut. Det har flere sagt som har kjent på de. Typen min å. Han hadde ikke sagt det hvis han ikke mente det. Å folk som ikke kjenner meg blir helt sjokkerte når jeg sier jeg har silikon og de som ikke har kjent på en silikonpupp før blir positivt overrasket når de kjenner på puppene ;)

Men selv om man har kjent på en som har silikonpupper og de var harde betyr ikke det at alle silikonpupper er harde. Men så er det noen som drar alle under en kam.

Har akkurat samme opplevelse av det. Er en del av de som vet at jeg har silikon som har spurt om de kan få ta på de for å kjenne om det er noen forskjell. Litt forskjell er det jo, men de aller fleste blir veldig overrasket over hvor naturlige de kjennes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne filmsnutten må være laget av noen som virkelig ikke har peiling på silikonpupper. Det eneste som er riktig er det han sier om arr.

Vil dere ha noe å le av i dag så se den :jepp:

Endret av Frigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor står den skrevne regelen om at det er feil å "rette på skjønnhetsfeil" ut i fra smak og behag? Det vil jeg gjerne se. Synes det er utrolig å se hvor utrolig bedrevitere folk skal være når det kommer til dette temaet.

Kan ikke alle bare drite i hva naboen gjør og passe på seg selv? Så kan man finne ut om personene man har rundt seg er bra eller dårlige mennesker ut i fra erfaring og ikke utseende?

De som er operert: Dropp slike diskusjoner, det var ditt valg og din kropp. Så lenge dere vet hva dere står for og hvorfor dere tok valget er det mer enn bra nok. De rundt dere forstår, fordi de kjenner hele personligheten deres, ikke bare den biten som har utførst plastisk operasjon.

Til dere som ikke har operert: Hvorfor orke å engasjere seg? Dere vet jo best uansett, fordi dere ikke har dette behovet i livet deres? Hold de "jeg vet hva som er riktig og galt"-uttalelsene for dere selv dere også.

Mennesker er heldigvis individer, og vi bestemmer selv hvordan vi lever livet vårt. Om noen har silikon og dette vises godt så er det vel sånn at man kanskje må jobbe litt ekstra for å overbevise noen nye bekjente at man er akkurat som alle andre. Dette kan vi ikke noe med, pga. et medieskapt, falskt bilde som setter jenter med mye silikon i bås. De som har lite/passelig mengde med silikon slipper gjerne unna dette, fordi ingen kan se det likevel, og de fleste jenter har ikke behov for å vise fram at puppene er opererte. Men har man den personligheten som de som er opererte her skriker etter å understreke at de har, så klarer dere nok å gi nye bekjente den oppfattelsen om de prater med dere. Så enkelt er det.

Jeg har møtt ekstremt mange blåste mennesker i mitt liv, og dette er like så gjerne dama med store silikonpupper, som det er dama som studerer jus eller medisin. Men jeg er også heldig nok til å få berike livet mitt med utrolig mange flotte mennesker også, og her også er det tilfeldig om det er silikon eller høyere utdannelse i bakgrunnen. Er det ikke flott folkens? Hvor forskjellige vi er, og hvor mye finere man får det om man ikke dømmer noen FØR man har fått mulighet til å bli kjent med de? Anbefaler alle med fordommer å prøve dette, det er faktisk utelukkende positivt hvor mange nye måter dere lærer å sette pris på mennesker på...

Respekt er det viktigste ordet oppi alt. Og at man skyver sine egne fordommer, til og med de man ikke klarer å kontrollere, til side når man møter en ny person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står den skrevne regelen om at det er feil å "rette på skjønnhetsfeil" ut i fra smak og behag? Det vil jeg gjerne se. Synes det er utrolig å se hvor utrolig bedrevitere folk skal være når det kommer til dette temaet.

Kan ikke alle bare drite i hva naboen gjør og passe på seg selv? Så kan man finne ut om personene man har rundt seg er bra eller dårlige mennesker ut i fra erfaring og ikke utseende?

De som er operert: Dropp slike diskusjoner, det var ditt valg og din kropp. Så lenge dere vet hva dere står for og hvorfor dere tok valget er det mer enn bra nok. De rundt dere forstår, fordi de kjenner hele personligheten deres, ikke bare den biten som har utførst plastisk operasjon.

Til dere som ikke har operert: Hvorfor orke å engasjere seg? Dere vet jo best uansett, fordi dere ikke har dette behovet i livet deres? Hold de "jeg vet hva som er riktig og galt"-uttalelsene for dere selv dere også.

Mennesker er heldigvis individer, og vi bestemmer selv hvordan vi lever livet vårt. Om noen har silikon og dette vises godt så er det vel sånn at man kanskje må jobbe litt ekstra for å overbevise noen nye bekjente at man er akkurat som alle andre. Dette kan vi ikke noe med, pga. et medieskapt, falskt bilde som setter jenter med mye silikon i bås. De som har lite/passelig mengde med silikon slipper gjerne unna dette, fordi ingen kan se det likevel, og de fleste jenter har ikke behov for å vise fram at puppene er opererte. Men har man den personligheten som de som er opererte her skriker etter å understreke at de har, så klarer dere nok å gi nye bekjente den oppfattelsen om de prater med dere. Så enkelt er det.

Jeg har møtt ekstremt mange blåste mennesker i mitt liv, og dette er like så gjerne dama med store silikonpupper, som det er dama som studerer jus eller medisin. Men jeg er også heldig nok til å få berike livet mitt med utrolig mange flotte mennesker også, og her også er det tilfeldig om det er silikon eller høyere utdannelse i bakgrunnen. Er det ikke flott folkens? Hvor forskjellige vi er, og hvor mye finere man får det om man ikke dømmer noen FØR man har fått mulighet til å bli kjent med de? Anbefaler alle med fordommer å prøve dette, det er faktisk utelukkende positivt hvor mange nye måter dere lærer å sette pris på mennesker på...

Respekt er det viktigste ordet oppi alt. Og at man skyver sine egne fordommer, til og med de man ikke klarer å kontrollere, til side når man møter en ny person.

Er alltid noen som skal blande seg opp i hva andre gjør med kroppene sine og frem med pekefingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble helt satt ut jeg da BM viste sin uvitenhet rundt dette temaet.. han tror virklelig man tar ut alt innholdet i puppen og fyller igjen med silikon. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som ikke har operert: Hvorfor orke å engasjere seg? Dere vet jo best uansett, fordi dere ikke har dette behovet i livet deres? Hold de "jeg vet hva som er riktig og galt"-uttalelsene for dere selv dere også.

Jeg orker å engasjere meg fordi jeg synes synd i alle dere som har fått så dårlig selvbilde. Hvor kommer det fra?

Mennesker er heldigvis individer, og vi bestemmer selv hvordan vi lever livet vårt. Om noen har silikon og dette vises godt så er det vel sånn at man kanskje må jobbe litt ekstra for å overbevise noen nye bekjente at man er akkurat som alle andre. Dette kan vi ikke noe med, pga. et medieskapt, falskt bilde som setter jenter med mye silikon i bås.

Du har helt feil fokus her. Det er et medieskapt, falsk bilde som i utgangspunktet får jenter til å ønske seg silikon, og manges liv er veldig diktert av trender fra magasiner og tv, så hvor mye bestemmer vi egentlig over oss selv. Hva med å ta kontroll og selv bestemme retningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker å engasjere meg fordi jeg synes synd i alle dere som har fått så dårlig selvbilde. Hvor kommer det fra?

Trenger noen av de som har operert å ha så lidelig dårlig selvbilde at det er noe for enkeltmennesket å henge seg opp i? Som jeg sa, de fleste jenter legger inn en mengde som ikke kan sees av det blotte øyet, under vanlige klær. Dette for at denne personen muligens helt enkelt bare trenger å vite at det er noe under der. Dette er ikke verdens undergang, eller trenger skrikende oppmerksomhet i retning om at personen lider av en psykotisk tilstand som påvirker selvbildet.

Du har helt feil fokus her. Det er et medieskapt, falsk bilde som i utgangspunktet får jenter til å ønske seg silikon, og manges liv er veldig diktert av trender fra magasiner og tv, så hvor mye bestemmer vi egentlig over oss selv. Hva med å ta kontroll og selv bestemme retningen?

Nettopp, det er medieskapt. Det er falskt. Jenter med store pupper satt i dårlig lys er kjempeunderholdning, fordi alle elsker å få bekreftet sine fordommer slik at de kan heve seg ennå mer over disse menneskene og øke sitt eget selvbilde. Selvfølgelig setter jeg ting litt på spissen, men poenget mitt står. Jeg selv klarer jo ikke å komme meg unna fordommer som dukker opp inni meg, men jeg vet jeg har disse for en grunn. De kommer fra en plass, et bilde som noen har plassert inni hodet mitt. Derfor ignorerer jeg dette fram til det motsatte er bevist eller avkreftet. Og da sier jeg bare at ut i fra erfaring har dette sjelden noen sammenheng med hvordan noen ser ut.

At man ønsker seg silikon har jo ikke nødvendigvis noe å gjøre med at man vil bli sammenlignet med "de dumme silikonjentene på tv". Derfor mener jeg det er dumt og sammenligne. Samt at det er dumt og mene at alle som faktisk vil se ut som "de dumme silikonjentene på tv" oppfører seg likt som disse. Og jeg har også poengtert at det finnes jo tusentalls av de som ER sånn som disse, men ennå flere som ikke er det og ikke vil ha like store pupper. Som du selv bekrefter, bilder skapt i media er falskt, men det selger. Fordi vi vet det er falskt, men vi tror på det likevel. Både når det gjelder hvordan man skal se ut eller hvordan en viss gruppe mennesker oppfører seg. Dette fordi "alle jeg har sett på tv som har store pupper tror de er dritdeilige og er skikkelig dumme". Samme som at "Faen, alle jeg ser på tv er jo dritfine. Jeg må ha sånn kropp som dem" - både de fine med og uten silikon.

Skal man henge seg opp i hvor kraftig folk lar seg influere av det man ser i dagens media, både på godt og vondt, så lider vi jo alle av psykisk lide og trenger psykolog.

Poenget her var jo at de som tar lite silikon og holder det for seg selv stort sett slipper å bevise noe for andre, da ingen merker det, mens de som velger å ha veldig mye og vise dette fram gjerne må bevise noe. Og at dette er pga. bildet media har skapt. Men om alle hadde vært nullstilt første gangen de møter en ny person ville man nok opplevd at det er like mange oppegående mennesker blant den sistnevnte gruppen. Samt at det finnes like mange utrolig tåpelige personligheter blant de som er "uopererte" mennesker. Men disse faller utenfor søkelyset, da ingen synes det er spennende å prate om disse på samme måte.

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker å engasjere meg fordi jeg synes synd i alle dere som har fått så dårlig selvbilde. Hvor kommer det fra?

Poster igjen, med mitt avsnitt på riktig plass i forhold til ditt innlegg :) :

Trenger noen av de som har operert å ha så lidelig dårlig selvbilde at det er noe for enkeltmennesket å henge seg opp i? Som jeg sa, de fleste jenter legger inn en mengde som ikke kan sees av det blotte øyet, under vanlige klær. Dette for at denne personen muligens helt enkelt bare trenger å vite at det er noe under der. Dette er ikke verdens undergang, eller trenger skrikende oppmerksomhet i retning om at personen lider av en psykotisk tilstand som påvirker selvbildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...