Gå til innhold

Fordommer mot silikon


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Nettopp dette programmet synes jeg fokuserer på det riktige, nemlig å finne det vakre i den kroppen man har. Selv om de blir sminket, spraytannet, stylet og fortalt hvilke klær de burde gå i, handler jo "How to look good naked" om å akseptere den kroppen man har og lære seg å trives med den. Man skal føle seg bra naken uansett hvordan puppene, magen, lårene, rumpa osv ser ut. Naturlige kvinner i forskjellige fasonger blir hyllet for kroppen sin og får bygd opp selvtilliten, og jeg må innrømme at jeg blir glad av å se på programmet :) Det er en herlig motvekt til modellkroppene vi blir tvangsforet med overalt. Spesielt der de får 100 damer til å teste produkter, og viser alle damene i all sin naturlige prakt. Der finnes det både tynne og tykke og alt i mellom, og pupper i forskjellige størrelser og fasonger. Et flott program som faktisk er en liten motvekt til andre mer overfladiske programmer.

Men i "hvordan ser 10 år yngre ut" er det helt motsatt og da får de nye tenner og operasjoner på operasjoner for å se bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men i "hvordan ser 10 år yngre ut" er det helt motsatt og da får de nye tenner og operasjoner på operasjoner for å se bedre ut.

Nettopp fordi f.eks tenner kan få en til å se mye eldre ut. Det samme gjelder pupper.. hvis en har flate hengete pupper ser de mest ut som om de passer bedre på en kropp på 60 enn på ei på f.eks 30.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fordi f.eks tenner kan få en til å se mye eldre ut. Det samme gjelder pupper.. hvis en har flate hengete pupper ser de mest ut som om de passer bedre på en kropp på 60 enn på ei på f.eks 30.

Her skal man bare godta at man blir gammel (det er jo helt naturlig) og ikke en gang prøve å se yngre ut i følge noen her for det er jo helt tullete å ville se bra ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i "hvordan ser 10 år yngre ut" er det helt motsatt og da får de nye tenner og operasjoner på operasjoner for å se bedre ut.

Men de som er med i "hvordan se 10 år yngre ut" ser som regel 10 eller 15 år eldre ut. Er det så rart at en dame på 40 vil se ut som en 40 åring og ikke en 53 åring f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Men de som er med i "hvordan se 10 år yngre ut" ser som regel 10 eller 15 år eldre ut. Er det så rart at en dame på 40 vil se ut som en 40 åring og ikke en 53 åring f.eks?

Bare gi opp, Smalls. De skjønner ikke at noen vil se bra ut. La de bare være naturlige og "vakre"!! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gi opp, Smalls. De skjønner ikke at noen vil se bra ut. La de bare være naturlige og "vakre"!! :gjeiper:

Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er såå viktig at man må se naturlig ut og at man bare må godta at puppene ser ut som vrengte baklommer og at man bare må leve med sine slappe hengepupper når man IKKE liker puppene sine. Nå var det ingen som sa det rett ut men det var en her som nærmest mente "lillemeg21" var en dårlig vennine siden hun søttet venninen sin i å ta silikon og ikke sa til henne at hun bare må godta puppene sine som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg har silikon har jeg paradoksalt nok fordommer mot mange som lar seg operere, inkludert meg selv til tider. Jeg synes det er trist at jenter med normale bryster legger seg under kniven, og mener operasjon bør være siste utvei. Noe av det mest harry jeg vet om er store silikonpupper og dype utringninger. Jeg kjenner en plastikkirurg som innrømmer at de fleste jenter som kommer på konsultasjon har et forvrengt kroppsbilde og heller burde oppsøkt psykolog. Det burde vel kanskje jeg også ha gjort. Egentlig burde det ha vært obligatorisk å ha et par konsultasjoner hos psykolog før man tok en slik avgjørelse.

Selv hadde jeg ingenting igjen av brystvev etter å ha ammet to barn. Jeg var da 30 år gammel. Det fantes ikke bh´er som passet i størrelsen. Selv en A-cup ville vært fantastisk i mitt tilfelle. Jeg forsøkte å venne meg til min nye, brystløse kropp, men etter mye om og men valgte jeg operasjon. Det var ingen lett avgjørelse, og føltes faktisk som et nederlag.

Så sitter jeg her idag, 4 år etter, med to falske, små, men veldig flotte bryster. Er jeg lykkeligere av den grunn? Nei, i grunnen ikke. Jeg har ikke komplekser for ikke å ha bryster lenger, men innrømmer gjerne at jeg føler meg litt "fake". Jeg bruker sjelden utringede topper, og føler absolutt ikke behov for å vise brystene fram. Så de som tror at alle kvinner opereres for å tiltrekke seg menn, vet ikke hva de snakker om. Men jeg føler meg mer vel med falske bryster enn ingen bryster; og de tilbakemeldingene jeg har fått er kun positive; både fra kvinner og menn.

Min egen konklusjon er vel egentlig at pupper er ganske uvesentlig. På sikt kommer jeg til å få fjernet protesene. Og jeg kommer aldri til å gjennomgå flere plastikkirurgiske operasjoner.

Til slutt vil jeg advare de som vurderer silikon mot å å inn på internettforum der temaet diskuterers. De som angrer på sin operasjon eller har vært uheldige holder seg ofte borte fra slike forum, og det er lett å bli blendet av alle de tilsynelatende positive erfaringene jenter har hatt. Tror mange lyver litt for seg selv og for andre i slike diskusjonsforum, og jeg tror dette kan trigge andre til å la seg operere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe så er det denne tråden som har gitt meg fordommer mot damer med silikonpupper. Alt det maset om "vrengte baklommer", "afrika-pupper" (! Ufattelig dekadent begrep) og "ødelagte" pupper. Jeg håper ikke dere som skriver her inne er representative for alle med silikon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg gjorde det. Gikk i 6 år med bryster jeg hatet og kunne endelig føle meg som en kvinne igjen. Jeg går gjerne i utringede topper til fest, koser meg og er stolt av dem selv om de operert. Hvorfor skulle jeg skamme meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg gjorde det. Gikk i 6 år med bryster jeg hatet og kunne endelig føle meg som en kvinne igjen. Jeg går gjerne i utringede topper til fest, koser meg og er stolt av dem selv om de operert. Hvorfor skulle jeg skamme meg?

Jeg har disse såkalte "stygge" puppene du presterte å lire ut. Enda føler jeg meg som kvinne. Trenger ikke å vise fram kløft for å bli kvinne jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg gjorde det. Gikk i 6 år med bryster jeg hatet og kunne endelig føle meg som en kvinne igjen. Jeg går gjerne i utringede topper til fest, koser meg og er stolt av dem selv om de operert. Hvorfor skulle jeg skamme meg?

Du har ingen ting å skamme deg for bare fordi du har operert puppene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse såkalte "stygge" puppene du presterte å lire ut. Enda føler jeg meg som kvinne. Trenger ikke å vise fram kløft for å bli kvinne jeg.

Så bra, skulle ønske jeg hadde følt det slik..da hadde jeg ikke oprerert meg. Ps: Trenger ikke vise kløft for å føle meg som kvinne, fordi jeg er feminin på så mange andre måter, lange ben, runde hofter, feminin holdning ovs. Men bryster representerer i høy grad kvinnelighet for meg, men å vise dem fram hele tiden trenger jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idamarte

Selvsagt, og vil man ikke bruke penger på kosmetisk kirurgi, lar man være å gjøre det. Da kan man imidlertid likevel la være å kritisere at andre gjør det, i det minste dersom man ikke vil bli antatt å være en såkalt "sjalu kjærring"(ja, er man selv misfornøyd med noe, men lar være å gjøre noe med det, SAMTIDIG som man kritiserer dem som faktisk gjør noe med det, er min umiddelbare tanke at vedkommende er misunnelig).

Jeg har heller ikke kritisert noen (tror og håper jeg). Det må imidlertid være tillat å påpeke det jeg mener er negative sider ved den oppfatningen av kropp og skjønnhet som denne industrien representerer, uten å bli beskyldt for å være en "sjalu kjerring".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp fordi f.eks tenner kan få en til å se mye eldre ut. Det samme gjelder pupper.. hvis en har flate hengete pupper ser de mest ut som om de passer bedre på en kropp på 60 enn på ei på f.eks 30.

Hvorfor har du bestemt deg for, at flate, hengende pupper bare passer til en 60-åring, når det nå er naturlig for en kvinne å miste fylden i puppene etter graviditet, amming og elde?

Hva vil du gjøre hvis du engang får en datter som ønsker silikon?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun vært veldig ung ville jeg forklart henne at kroppen forandrer seg og puppene nødvendigvis ikke er ferdi utvokst før man er i 20 åra. Utover det hadde jeg ønsket henne lykke til. Er de over 18 har man som foreldre ikke noe man skulle ha sagt.

Det er forskjell på å miste fylde etter barn og å ikke ha noe i som helst av pupper igjen. Hadde jeg enda hatt litt igjen hadde jeg ikke lagt inn silikon men foretatt et brystløft i stedet. Men det er hva en føler om seg selv. Jeg ville ikke gå igjennom resten av mitt voksne liv med bittesmå skinn, ære være dem som er fornøyd med seg selv uansett. Vi er heldigvis i 2010 og kan velge selv, takk og lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Jeg ville ikke gå igjennom resten av mitt voksne liv med bittesmå skinn, ære være dem som er fornøyd med seg selv uansett.

Er du fornøyd med deg selv nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Bare gi opp, Smalls. De skjønner ikke at noen vil se bra ut. La de bare være naturlige og "vakre"!! :gjeiper:

La meg si det slik, om en tror det ytre alene er det som gjør ett menneske vakkert så har en kraftig begrensede sjelsevner. Å være i stand til å sette pris på at livet har en syklus som starter med unnfangelse og ender, for forhåpentligvis, med død i en gammel kropp, viser at en er i ett med livet og verden. Sånn sett ligger en da mye bedre ann til å leve et rikt, og ikke minst meningsfylt, liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Bare gi opp, Smalls. De skjønner ikke at noen vil se bra ut. La de bare være naturlige og "vakre"!! :gjeiper:

Så naturlig er ikke vakkert lenger det altså? Jeg hadde ikke mange fordommene mot de som tar silikon før denne tråden, men nå begynner jeg sannelig å lure på om jeg tok feil.

Endret av Raindrops
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store silikonpupper av type glamourmodell er i hverfall så lite feminint det kan bli etter min mening. Jeg føler meg veldig feminin selv om mange mener jeg har for små pupper. Bruker aldri stygge ord om puppene mine, og jeg kler meg i klær som får kroppen til å se bra ut. Synes det er trist at enkelte ikke føler seg eg kvinnelige med naturlige pupper, da ingenting er mer kvinnelig enn det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Så naturlig er ikke vakkert lenger det altså? Jeg hadde ikke mange fordommene mot de som tar silikon før denne tråden, men nå begynner jeg sannelig å lure på om jeg tok feil.

Plastfansen viser jo med all tydelighet at det å være seg selv er ekkelt. En MÅ kaste seg under kniven og fikse på det meste for å spare andre for å bli kvalme av å se på en...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...