Gå til innhold

Svigerinnen min "forlanger" personlige gaver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelpe meg så frekt! Det er ikke særlig gøy å finne gaver til noen som kun blir glad for dyre ting. Spesielt når det betyr at du må ofre gaven til din egen bror! Egentlig burde jo han fått dyrest gave om der skulle være skeivfordeling. Gi din bror 250,- og be han kjøpe noe til henne på TaxFreen. Om det ikke er bra nok, får han sponse resten. Det er frekt fra han også å videreføre denne listen, og si at du MÅ kjøpe noe fra den, når du sier at du ikke har råd til så dyre gaver. Han burde bedt om billigere alternativer, og hvis hun ikke ønsket seg billigere ting, så fikk han forklare henne at det ikke er en selvfølge at man får gaver, og at man skal være takknemlig for at noen bruker penger og tid på å glede andre!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, jeg ser at all kommunikasjon ad julegave til din svigerinne så langt har gått gjennom først deres mor og deretter din bror:

hadde jeg vært deg ville jeg kontakten damen det dreier seg om herself! Ringt eller sendt en mail, og sagt som sant er at du har et stramt budsjett denne jula og lurer på hva du kan finne på til julegave som ikke sender hele budsjettet ditt åt skogen.

Forhåpentligvis er hun forståelsesfull og real, og kommer med ønsker eller tips du faktisk kan bruke, og alle blir glade; god jul!

Evt svarer hun med å gi deg den vanvittige ønskelisten du fikk av broren din, og da kan du jo først og fremst konstantere at hun er en egodust.

Dernest kan du gjøre som jeg ville gjort i tenkt tilfelle: kjøpt en liter melk til dem hver (forutsatt at de drikker melk da). Det er noe til hver av dem, de får garantert bruk for den og du får poengtert at ditt begrensede budsjett ikke var kødd.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bestille kopper med navnetrykk på fra internett.. da blir hun vel glad.

Du kan evt kjøpe matchende truse og t-skjorte der du har trykket på navnet hennes. Bør være personlig nok, dessuten er det billig.

Når jeg leser hvor skada denne damen er. I tillegg kan jeg tenke meg at du heller ville kjøpt noe til din bror istedet for henne.

Jeg hadde nok ringt og sagt at jeg ikke har råd til så heftige julegaver, og at det dermed må bli noe annet. Du skal vel selv overleve i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres jo ikke riktig vel bevart ut :ler:

Kjøp akkurat det du vil kjøpe og drit i hva hun sier. Har aldri hørt makan til barnslig kvinne. Voksne folk oppfører seg rett og slett ikke sånn.

Er kjempeglad for at vi ikke gir gaver til voksne med barn lenger.

Voksne folk med ønskelister? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, TS for en lei situasjon dette ble :(

Hadde håper broren din ville forstå...

Men kan jeg spørre om hvor de skal feire julen i år (om de bytter på din og hans familie tenker jeg)

Om de skal feire hos dere, så kan det jo vere at han gjør dette fordi hun er redd hun ikke skal kose seg uten familien sin, og han kompenserer med at hun skal få mye fint? :klø:

Jeg vet jo ikke, kanskje det er førsta gangen hun skal feire jul med dere/uten familien sin? :vetikke:

Håper det ligger noe sånt bak jeg altså... :sjenert:

Men når det er blitt som det er blitt ville jeg gjort som mange her skriver. Gitt henne et gavekort på 250 kr på at parfymeri, og så gitt noe til broren din på 250 også :)

Då har du ihvertfall gjort det beste utav situasjonen :klem:

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg egentlig på disse som sier at det ikke er sikkert det er svigerinnen din som er vanskelig, men at broren din overdriver/gir ut "feil" ønskeliste, osv.

Synes rett og slett det høres utrolig rart ut. Ta kontakt direkte med henne, og forklar situasjonen, så får du jo se hva slags svar du får. Kanskje får du en annen ønskeliste med billigere ting på? *krysser fingrene*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg har faktisk litt problemer med å ta TS på alvor her.... ;)

Men, om vi forutsetter at dette er sant så kan det være greit å minne om at gaver er noe man er heldig å få, ikke noe man forlanger og bestiller.

Gavekortet er i så tilfelle en aldeles utmerket idé :)

det samme synes jeg forslaget om å strikke et skjerf er.

Det er jo ikke slik at man bare kan forlange å få den ene dyre gaven etter den andre, - ihht. bestillingsliste :sjokkert:

Nå vet vi jo ikke hvor gammel nevnte svigerinne er, men voksne mennesker evner (som regel) å forstå at folk faktisk har ulik personlig økonomi, og at de gjør som best de kan utifra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fortsatt bare gjennom din bror så jeg er enda ikke helt sikker på at damen det er snakk om i det hele tatt vet hva som skjer. Kunne du ikke bare sendt en mail eller mld til henne og spurt om hun ønsker seg noe spesielt til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles av den oppfattning at dette kan være en misforståelse jeg :-)

Kan godt hende broren din vil beskytte henne og prøve å gjøre henne glad, og derfor sender henne ønskelisten hun har laget til ham.

Tror fortsatt at espressokopper er en hyggelig og omtenksom gave hun vil sette pris på.

Snakk med henne direkte :-) det lønner seg i lengden, er min teori (i alle fall om du ender opp med å måtte kjøpe luksusgaver hvert år hvis du lar være ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen:-)

Jeg fulgte Ruccolas råd og sendte nok en mail til broren min;

Hei igjen "Per",

Jeg har sett igjennom ønskelistene du sendte meg og jeg må innrømme at i min økonomiske situasjon er det umulig å etterkomme ønskene til "Kari" - du har ikke noen tips om rimeligere ting hun ønsker seg?

Klem fra "søster'n"

Svaret fra min bror;

Hei,

Som jeg skrev i den forrige mailen min kan du bare droppe gaven til meg, det er viktigere at "Kari" får noe hun ønsker seg. Da har du vel råd til å kjøpe sminke eller noe? Evt. kan du si fra til meg hva du skal kjøpe, jeg skal på forretningsreise til uka og kan eventuelt kjøpe det i TaxFree'n for deg, det er vel litt billigere?

Mvh "Per"

Jeg må bare innrømme at det irriterer meg at jeg skal drite i gave til ham for å tilfredsstille henne og det føles ekstremt surt å bruke 4-500 kr på sminke til henne når jeg selv nøyer meg med billigsminke fra H&M og Vita...argh...

Herregud, for et opplegg. Jeg hadde hatt store problemer med å ikke klikke. :kjefte: Hvorfor foreslår du ikke bare at dere voksne kutter ut dette julegavetullet? Kjøp til nevøen din, ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles av den oppfattning at dette kan være en misforståelse jeg :-)

Kan godt hende broren din vil beskytte henne og prøve å gjøre henne glad, og derfor sender henne ønskelisten hun har laget til ham.

Tror fortsatt at espressokopper er en hyggelig og omtenksom gave hun vil sette pris på.

Snakk med henne direkte :-) det lønner seg i lengden, er min teori (i alle fall om du ender opp med å måtte kjøpe luksusgaver hvert år hvis du lar være ;-)

Jeg heller også til denne. S

nakk med henne selv, da, vel (eller send henne SMS/FB-melding), hvor du spør etter hva hun ønsker seg, og at pristaket er på 200-300 kr.

Vi har for øvrig espressomaskin selv, og hvilken som helst kopper ville ikke blitt brukt hos oss. Da vi ikke har investert tusenvis av kroner i maskin og kvern for så å få et middelmådig resultat av kopper med ikke tykt nok gods til å holde espressoen varm lenge nok. Men Fretex pleier å bli glad for gavene jeg selv ikke bruker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likegyldig om den ønskelista er offentlig eller egentlig bare beregnet på brorsan, jeg stemmer for kopper. All trassen jeg har på lager bare VELTER opp i forhold til sånt som dette.

Med mindre TS tar kontakt direkte med henne og det viser seg at brorsan hauser det opp litt, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest problemet?

Dette er vel ikke noe problem. Det er jo bare å kjøpe gavekort med den summen du selv ønsker, eller å gå sammen flere på spleising. Det gjør vi i vår familie når vi ønsker å gi noe skikkelig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle innleggene, men mitt forslag er:

Lag en "kurv" med litt forskjellig i, hvis hun virkelig setter en personlig gave høyt, så bør ikke merker ha noe å si. Jeg fikk et år til jul en kurv som inneholdt bl.a. to DVD'er, ullsokker, sjokolade, julehefte (og kurven det lå i). Ble kjempeglad for denne gaven, den var gjennomtenkt og interessant!!

Filmer f.eks. finner man ofte billig hos kjedene, og så kan jeg anbefale play.com. Der kan du også finne stilige t-skjorter. Har selv kjøpt to filmer + 1cd + 1 t-skjorte der for under 200.

Jeg er eneste i min familie som studerer og har derfor langt fra samme økonomi som resten, men legger litt omtanke i gavene, og de blir alltid fornøyd!!

(Hvis svigerinnen din ønsker gaver som da hun var barn, så kan du jo kjøpe et UFO-akebrett og skrive navnet på det, en slik gave tar stor plass under treet, noe barn er opptatt av)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her nok en gang!

Folk får tro hva de vil om hvem ønskelista er ment til, jeg er helt sikker på at den er ment for "alle". Hun fylte nemlig 30 år tidligere i høst og ønskelisten hun sendte ut da var den samme +/- noen ting og den kom direkte fra henne, som vedlegg til festinvitasjonen. Hun har velstående foreldre, som i tillegg er utrolig generøse (hun får flere gaver av foreldrene når de har vært på ferie enn jeg pleier å få til bursdag eller jul), så sånn sett er det kanskje ikke så merkelig at hun ønsker seg bare dyre ting. Broren min tjener også godt og liker å skjemme henne bort, men jeg synes det blir feil når hun forventer at resten av familien hans skal gjøre det samme. De har dessuten vært sammen i snart åtte år, så det er merkelig at hun enda ikke har forstått at familien vår ikke holder samme høye nivå på julegavene som hennes familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjest med innlegg #47 og etter å ha lest ditt siste innlegg TS står jeg veldig fast ved at det jeg der skriver må være (nesten) eneste løsningen. Altså spleis på en gave og når surmulingen da etter all sannsynlighet kommer over hvor lite hun fikk må din bror forklare henne at ikke alle gir like dyre gaver som hun er vant til å få fra sine foreldre og din bror. Etter det hadde jeg ikke hatt lyst til å gi henne gave flere ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så hun er vant til dyre gaver. Men da må du vise henne at 200-250,- er det DU har råd til å gi henne. Hvis hun får så mye (og dyre) gaver fra familien sin, så har hun uansett ingenting å være lei seg for. Nå har sikkert broren din sørget for at hun får dyre og flotte personlige gaver fra hele familien din, så da er det ingen som dør av sorg om du gir henne et gavekort på parfymeriet til 200,-, og finner en fin gave til broren din for 300,-. Han er trossalt "nærmest". Og husk; det er hverken hun eller broren din som bestemmer hva du skal gi henne i julegave. Det er DU som bestemmer! En ønskeliste er bare "tips" til gaver en kan kjøpe/lage.

Ellers støtter jeg forslaget om å kun gi gaver til ungene. Ihvertfall så lenge du har dårlig råd!

Får du personlig gave fra svigerinnen din, forresten? Hvis ikke, send henne en fiiiiiiiiiiiiiin ønskeliste :)

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...