AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #81 Skrevet 10. desember 2010 Jeg ville: 1: betalt bort all gjeld 2: kjøpt en tomt og bygget et hus til 3-4 mill 3: innredet det nye huset, og latt familie og venner forsyne seg fra det vi ikke ville ha i det gamle (peke til innleid hjelp: ta vare på - sett bort der)og gidd resten til veldedighet 4: tatt med familien til Orlando og oppsøkt Disney World etc 5: pusset opp huset vårt og leid det ut (fremtidige inntekter) 6: satt av 200 000,- til hvert av barna 7: spandert noe virkelig flott på mine foreldre og søsken 8: fått meg en bedre utdannelse 9: oppgradert garderoben til familien 10: kjøpt to biler som en kan stole på 11: kjøpt en bobil slik at vi kunne reise der vi ønsket 12: tatt med mine 3 beste venninner på New York tur, inkludert lommepenger 13: og når alle de egoistiske grunnene er dekket: ville jeg funnet noe veldedig å gi penger til
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #82 Skrevet 1. januar 2011 Nå har jeg kommet på hva jeg ville gjort. Jeg ville kjøpt bygården jeg bor i og så skulle jeg fylt opp de andre leilighetene med de skjønne vennene mine. Får gi noe til veldedighet jeg også og da blir det til Kirkens bymisjon.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #83 Skrevet 9. februar 2011 Jeg ville kjøpt hus på Island og flyttet dit og så ville jeg startet opp en bedrift der. Et fantastisk land med spektakulær natur og flotte mennesker, som har fått gjennomgå de seneste årene med økonomisk kollaps og vulkanutbrudd. For meg ville det være sann glede å kunne skape noen arbeidsplasser og regner med at det også ville blitt godt mottatt der. Hva slags bedrift det skulle være måtte jeg brukt god tid på å finne ut av. Det måtte jo, nødvendigvis, være noe som er liv laga. Nå skal jeg legge meg og drømme videre om mitt mulige nye fantastiske liv på Sagaøya. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #84 Skrevet 3. mai 2014 Litt gammel tråd, men... Hva ville du gjort om du hadde midler nok til å sette drømmer ut i livet? Så lurer jeg på om dere som har svart tidligere i tråden hadde villet prioritere annerledes i dag enn for fire år siden. Anonymous poster hash: adc04...ced 1
hjertesukka Skrevet 3. mai 2014 #85 Skrevet 3. mai 2014 Ville skaffet meg en skikkelig fin og koselig plass å bo, for meg betyr det et sted med utsikt, sol og null naboer. Skiftet ut bilen og reist en del. Og gitt til mine barn, sjølsagt. Men også støttet en del veldedighet som for eksempel et barnehjem og en klinikk i Kenya jeg vet om.
Skilpadden Skrevet 3. mai 2014 #86 Skrevet 3. mai 2014 Jeg hadde kjøpt både mor og far et hus. Og alle i familien hadde fått rikt med sum hver. Også hadde jeg kjøpt meg et fint hus og en fin bil og shoppet MASSE. Også hadde jeg kjøpt et par feriehus. Og jeg ville reist hele verden rundt! Donert penger til forsking, og hadde vært med i organisasjoner som bygger skoler o.l. For fattige barn. Ville ikke donert penger, for man kan aldri være sikker på om de kommer fram, så ville reist ned selv og hjulpet mennesker og dette hadde jeg brukt resten av livet mitt på
gulfrosk Skrevet 3. mai 2014 #87 Skrevet 3. mai 2014 Jeg hadde betalt ned studielånet mitt og fått meg bikkje
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #88 Skrevet 3. mai 2014 Hadde jeg blitt veldig rik ville jeg først sagt opp jobben. Etter det er jeg ikke sikker. Hadde trengt litt tid til å tenke. Et hus/hytte ved sjøen + båt frister, men om jeg hadde kjøpt her i landet eller i et annet land vet jeg ikke. Hadde nok jobba mye med den rockefestivalen jeg skulle sponset. Tror faktisk jeg hadde beholt huset. Liker plasseringen. Anonymous poster hash: fe76a...1de
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 3. mai 2014 #89 Skrevet 3. mai 2014 (endret) Kjøpt et hus. Endret 3. mai 2014 av Mrs. Random Nick
Gjest Tris Skrevet 3. mai 2014 #90 Skrevet 3. mai 2014 Jeg ville kjøpt en leilighet evt et stort bygg som kan huse flere familier med egne parseller til å dyrke frukt og grønt, reist litt mer, sørget for at mine nærmeste hadde en sum til eget bruk/bolig/karriere/ferie/hjelp til selvhjelp-prosjekter. Dersom det var så mye penger at jeg aldri ville klare å bruke det opp på denne måten, ville jeg satt noe på konto og levd av rentene og brukt noe fordelt over flere år på andre mennesker både iform av et legat og laget et lånesystem som fører til selvhjelp blant mennesker i områder der det er mye fattigdom. Jeg ville prioritert miljøvennlige transportmidler selv om jeg ble rik. Tog framfor fly. Osv.
Sapientia Skrevet 3. mai 2014 #91 Skrevet 3. mai 2014 * betalt ut all gjeld * kjøpt meg et hus som ligger skjermet til i nærheten av, eller i, Oslo * gitt en del til søster og foreldre * reist * blitt evig student på deltid
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #93 Skrevet 3. mai 2014 Jeg ville sagt opp jobben min og fortalt sjefen hva jeg mener om h*n også jobbet heltid for krisesenter eller ungdomshjem. Det er fortsatt drømmen min:) Det ser jeg frem til når jeg blir pensjonist! Anonymous poster hash: f3652...fee
Fiolinisten Skrevet 9. mai 2014 #95 Skrevet 9. mai 2014 Ville kjøpt en stor gård for å ta inn dyr som ingen andre vil ha for å gi dem et verdig liv.
christinevb Skrevet 9. mai 2014 #96 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har vell alltid hatt en drøm om å flytte tilbake til USA. Bo i California med mann og barn i drømmehjemmet. Virkelig levd lukshuslivet. Jeg ville også brukt mye av pengene på å få meg en drit bra utdanning innen krimnologi og etterforskning så jeg kunne ha jobbet i USA med dette. En veldig urelalistisk drøm, men det er lov å håpe
KaDust Skrevet 9. mai 2014 #97 Skrevet 9. mai 2014 Jeg ville hjulpet både mamma og pappa med gjeld og så donert resten til forskjellige veldedige formål. Trenger ikke pengene selv, har lyst til å jobbe innen det jeg studerer uansett og kommer til å klare meg helt fint på den inntekten jeg får når jeg er ferdig.
waco Skrevet 10. mai 2014 #98 Skrevet 10. mai 2014 Jeg hadde fortalt det her sånn at folk hadde blitt sure. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #99 Skrevet 8. juni 2014 Jeg hadde fortalt det her sånn at folk hadde blitt sure. Men har du drømmer du ville realisert? Anonymous poster hash: adc04...ced
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2014 #100 Skrevet 8. juni 2014 Altså, om du vant eller arvet nok penger til å sette en drøm ut i livet, hvilken drøm ville det være? Reist rundt i Australia i 6-9 mnd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå