Gå til innhold

Om du vant/arvet nok penger

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det hadde nok blitt en del meg-meg-meg-aktiviteter det ja, rett og slett fordi at jeg fortjener noen oppfyllelser av drømmer jeg også. Mine drømmer har så absolutt bakkekontakt, mens drømmer ala "å da til månen, eller verdensomseiling" skjønner jeg meg ikke på i det hele tatt. :)

Når det gjelder veldedighet, kjenner jeg folk i min omgangskrets som sliter med økonomien. Vanlige mennesker med dårlig betalte jobber, mange unger og for mye lån til at det er særlig mye igjen når alt er betalt. Der ville jeg ha bidratt til nødvendige ting.

Det er mange trengende rundt oss. Mange grupper.

Jeg ville ha gjort noe for de gamle i vårt samfunn.

Om jeg tenker litt større, tror jeg faktisk at jeg ville ha laget noen skikkelig vel fungerende bofellesskap for fattige eldre mennesker. Steder hvor de kunne fortsette sine liv verdig, trygt og godt.

Pluss en besøkstjeneste, gjerne også bringe/hente-tjeneste for folk som lever sine ensomme liv i alderdommen. Slike som ikke har familie og venner, og som godt kunne ha kommet til å bli døds-statistikk-mennesker som ingen fant før de hadde vært døde noen år. Jeg ville bidratt til at hverdagen fikk innhold og glede for dem også.

Laget et stort apparat med gode gammeldagse husbesøks-leger, som kom hjem til folk og hadde tid til å prate litt i samme slengen.

Som en start. :)

Endret av Margareth
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde laget et fond for de fattige i norge. For eksempel at ingen mennesker i norge måtte behøve å betale mer i inkassosalær enn beløpet de kreves for.

• Liker 1
Skrevet

Ville kjøpt meg en stoor leilighet i Oslo sentrum, masse masse klær, sko og sminke.. Kvittet meg med all gjeld, kjøpt bil til kjæresten og reist en masse!

Sånn, i tillegg til å redde verden altså ;P

Skrevet

Jeg bruker en del på solidariske tiltak nå også, og det hadde jeg selvfølgelig fortsatt med, og med mer å avse ville jeg gitt. Bare legger til det

Skrevet
Mine drømmer har så absolutt bakkekontakt, mens drømmer ala "å da til månen, eller verdensomseiling" skjønner jeg meg ikke på i det hele tatt. :)

Kan jo ha noe å gjøre med at det ikke er din drøm ;)

Jeg har heller ingen som helst interesse av å dra til verdensrommet, hva skal jeg liksom gjøre der? Men seiling elsker jeg, og å kunne reise på en skikkelig tur er noe jeg virkelig ønsker å kunne gjøre en dag! Åh, så deilig det hadde vært :rødme:

Skrevet

Kan jo ha noe å gjøre med at det ikke er din drøm ;)

Ja, jeg vet det. Det er derfor jeg ikke skjønner meg på det i det hele tatt. ;)
Skrevet

Jeg hiver meg på gårdsdrømmen. Min skulle være en lite fruktgård i Hardanger, med juletreplantasje. :tre:

Artig tråd Ts. :)

Hva er din egen drøm?

Skrevet

Reise jorden rundt med høy standard. Gitt bort endel til dyreforetak (ala Animalplanet sin wet around the world ol, prøvd og fått til dyrepoliti i Norge som i Huston Texas m.m) Kjøpt meg bolig i Thailand :D

Skrevet

Da hadde jeg blitt singel, kjøpt meg en gård i skogen, laget store, flotte hundegårder og lufteløyper, hatt kennelhjelp og vaskehjelp og jobbet 50%.

Og så hadde jeg kjøpt en campingbil og dratt på hundeutstillinger i inn- og utland.

Og selvsagt en ny hverdagsbil! -er lei av halvgamle biler med nykker og problemer.

Kanskje hadde jeg begynt med litt småskala matproduksjon også. Husker den gode spekematen en nabo lagde av all slags kjøtt da jeg var mindre....

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar utgangspunkt i at jeg hadde vunnet max 8 mill. Da ville jeg kjøpt et hus med hage og utsikt for kanskje halvparten. Resten hadde jeg investert/satt i banken. Jeg ville fortsatt å jobbe 100%, men tatt meg råd til noen ekstravagante ferier. Venner og familie ville få påspandert ferier/gaver/middager alt ettersom, og jeg ville valgt meg ut en eller to organisasjoner som skulle fått en fast større sum i året.

Dersom det helt utopisk skulle dumpet ned mer enn 20 mill. ned på konto en dag ville jeg bygd en eller flere skoler i utviklingsland.

Eli-Eli

Gjest wild bird
Skrevet

Da hadde jeg blitt singel, kjøpt meg en gård i skogen, laget store, flotte hundegårder og lufteløyper, hatt kennelhjelp og vaskehjelp og jobbet 50%.

Og så hadde jeg kjøpt en campingbil og dratt på hundeutstillinger i inn- og utland.

Og selvsagt en ny hverdagsbil! -er lei av halvgamle biler med nykker og problemer.

Kanskje hadde jeg begynt med litt småskala matproduksjon også. Husker den gode spekematen en nabo lagde av all slags kjøtt da jeg var mindre....

Blitt singel, faktisk :ler:

Skrevet

Hvis jeg hadde sinnsykt mye penger. Ville jeg reist hvor jeg ville og bare bodd i luksus. Dvs.Dyre hoteller, egne hus med tjenere. Og siden jeg ikke jobbet ville jeg brukt tiden min til å skrive bøker og arrengere veldelighets ting. Spesielt dette med å utdanne barn er veldig viktig for meg og passe på at barn har et tryggt hjem å bo i.

Så det er litt egoistisk, men også snill fordi jeg ville ha kunnet hjulpet mange.

Skrevet

Kjøpt meg en stor gård. Innredet hele gården i litt luksusstil(boblebad på badet etc.) Laget noen ordentlig barnerom, og adoptert to barn fra utlandet. Ordnet en stor stall med tre - fire hester. Jobbet mindre, og hatt det hyggelig med barna. Kjøpt meg en stor feit bil, og tatt lappen! :)

Skrevet

Kjøpt meg en stor gård. Innredet hele gården i litt luksusstil(boblebad på badet etc.) Laget noen ordentlig barnerom, og adoptert to barn fra utlandet. Ordnet en stor stall med tre - fire hester. Jobbet mindre, og hatt det hyggelig med barna. Kjøpt meg en stor feit bil, og tatt lappen! :)

Høres nesten ut som at om du blir rik så skal du ta deg råd til å skaffe noen innkjøpte barn?

Skrevet

Da ville jeg realisert drømmen om romslig hus i barnevennlige omgivelser i Oslo (litt ut av sentrum). Det er ikke like uselvisk som å starte opp skole i et fattig land, akkurat, men hadde betydd mye i hverdagen for meg og familien min.

Skrevet

Kjøpt meg et stort hus, gjerne litt landlig og gjerne to boliger på samme tomten.

Bygget opp/bygget om for muligheten til kennel. Mottak for forlatte dyr o.s.v. "Ansatt" venninen min til å hjelpe meg. Jeg kunne gjerne hatt stall ved siden av for inntekter på den måten også. Men hovedsakelig snakk om hunder, katter o.s.v. gjerne i samarbeid med nærmeste dyrebeskyttelse.

Skrevet

Høres nesten ut som at om du blir rik så skal du ta deg råd til å skaffe noen innkjøpte barn?

:ler: Leste innlegget igjen, og det kan nesten høres sånn ut.

Men jeg elsker barn, og hvis jeg skulle hatt plassen og økonomien til å gi noen mulighetene vi i Norge har... :)

Skrevet

Hm. Jeg ville kjøpt meg en liten gård med plass til mine to hester og noen til. Bygget ridehall og ridebane. Kjøpt meg en større bil til å trekke henger med, og noen tøffe biler til annet bruk (f.eks bane).

Hatt hushjelp!

Satt mesteparten av pengene på høyrentekonto ville jeg også gjort.

Og selvfølgelig; shoppet!

Skrevet

Jeg ville kvittet meg med det meste av eiendeler, betalt ned studielånet, og begynt å reise rundt omkring. Mest sannsynlig ville jeg forsøkt meg på ulike utdanninger, i håp om å finne ut hva jeg egentlig kunne tenkt meg å jobbe med.

Noe luksusliv ser jeg overhodet ikke for meg, mer sannsynlig er det at jeg ville backpacket, kanskje tatt noen strøjobber rundt omkring. Det fantastiske ville vært å bare kunne la ting skje, virkelig ta en dag av gangen og ikke behøve tenke på forpliktelser... Tror jeg skal skaffe meg lottokupong før helga!

Skrevet

Jeg er også ego :sjenert:

Jeg hadde kjøpt drømmehuset og fått det pusset opp fra grunnen, så hadde jeg betalt ned halvparten av lånet på det gamle huset mitt og pusset opp det litt mer (fikset et bad i kjelleren, senket gulvet i kjellerstua og kanskje lagt varmekabler, bygd på tak utstikk over trappa og fått plantet en skikkelig hekk osv).

Hadde kjøpt meg ny bil og kjøpt en til ungen også - satt inn penger til henne til investering i fremtidig hjem og utdanning, og shoppet et helt lass.

Så hadde jeg tatt med meg kjæresten, ungen og barna til kjæresten på cruise i Karibien - og besøkt familie i USA, gitt gaver til mamma, pappa og andre slektninger som har hjulpet meg mye gjennom årene og tatt med venninnene mine på SPA-weekend på Finnskogen eller noe sånt..

I første omgang :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...