Gå til innhold

Om du vant/arvet nok penger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da hadde jeg først og fremst kjøpt en fancy leilighet (og gått amok med innredningen), bil, og en hel masse klær og dill dall. Så hadde jeg investert penger sånn at jeg hadde kunnet leve på avkastningen.

Etter å ha sikret fremtiden hadde jeg betalt ned lånene til mine søsken og satt av penger til mine nieser og nevør. Dernest ville jeg gitt penger til diverse veledige formål.

Jeg hadde også sluttet i jobben og blitt fotograf (jeg er en elendig fotograf, så jeg hadde definitivt trengt penger en annen plass fra, i vært fall til jeg ble dyktig;)). Så hadde jeg reist verden rundt (som så mange andre), og tatt bilder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville levd som før, siden jeg har det bra som jeg har det, men jeg hadde ikke bekymret meg økonimisk iallfall.

Så ville jeg gjerne støttet forskjellige organisasjoner med penger, men samtidig så virker det ikke som det hjelper landene som trenger hjelp, ikke før myndighetene i gjeldende går inn for å forandre også...

Gjest Violently Happy
Skrevet (endret)

Siden mange kommer med flotte veldedige forslag så kommer jeg med mine superegoistiske ideer:

Jeg ville kjøpt en stor fin leilighet sentralt i Oslo, ha innredet den stilfullt og moderne (men med møbler som ikke går av moten innen 5 år), kjøpt en skikkelig CD-samling, kjøpt masse bøker og spill. Videre ville jeg kjøpt masse nye klær og sko, og alt av sminke som jeg anser som for dyr i dag. Og så ville jeg selvfølgelig kjøpt alt av kamerautstyr jeg ønsker meg. Kanskje jeg ville kjøpt noen flotte malerier el.

En sommerhytte et eller annet sted hadde jeg nok også skaffet meg. Og så ville jeg reist litt rundt i verden.

Jeg er også litt ego der. Jeg ville ha kjøpt meg en leilighet eller et hus i Oslo som hadde en parkeringsplass eller en garasje. Så ville jeg hatt en Toyota Prius. Møbler trenger jeg ikke å kjøpe for det har jeg. Med unntak av hvitevarer da. :P Så ville jeg ha kjøpt flere CD'er (450 er ikke så mange), flere bøker (1000 er ikke så mange) og spill. Jeg ville kjøpt flere sko og klær og en dæsj med sminke og kosmetikk. Jeg ville kjøpt en del malerier (liker Monet, Matisse og Renoir og sånt). Hvis det var noen penger igjen ville jeg ha reist litt rundt i verden og så satt resterende inn på en sparekonto (eller investert pengene slik at jeg kunne leve på avkastningen).

Endret av Violently Happy
Skrevet

Betale ned gjeld er en selvfølge, så hadde jeg totalrenovert leiligheten og leid den ut, kjøpt et hvitt sørlandshus og totalrenovert det og bodd i det, vært ubetalt intern så jeg kunne få erfaringen som vil lede til drømmejobben, tatt fotokurs, lært å seile og kjøpt seilbåt, investert trygt så jeg ikke måtte jobbe, donert til organisasjoner som gir mikrolån, vaksiner, AIDS-medisiner, grunnskoleundervisning til jenter og vanntilgang... I første omgang.

Skrevet

Skulle hatt en stor sentral leilighet med flere spesialrom for klær. Lære meg klædesign og sy klær. Rom for sminke der vi kunne vert flere sammen.Systue. Masse rom for matlaging og spise. Egen bar. Kinorom med luksus stoler mm.

Ingen skulle fått noe av meg.

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Hvor høy sum snakker vi om?

Jeg ville først og fremst skaffet meg selv en superfin leilighet, kanskje to, sånn at jeg kunne leid den ene ut.

Så ville jeg kjøpt mange fine møbler, den beste komfyren jeg kunne finne og et giga stort klesskap, så klart skulle jeg fylt det opp til tusen.

Så ville jeg gitt en del penger til mamma, leid noen folk som kunne pusse opp huset sikkelig, jeg ville hjulpet så mange hjemløse som mulig( i Norge) Så ville jeg kanskje spart resten.....

Men så klart, en tur i verdensrommet ( som mange allerede har sagt) kunne også vært tøft !:P

Skrevet

Jeg ville gjort danske av meg og kjøpt et koselig gammelt bindingsverkshus i nærheten av Skagen, full renovering.

Der skulle jeg prøvd meg som designer (tekstil) og om det ikke slår an så har jeg så jeg klarer meg fordi jeg også skal investere lurt. :closedeyes:

Selvfølgelig gir jeg også til familie og veldedighet. :biggrin:

Skrevet

Åpnet et rehabiliteringssenter for primater og kjøpt masse land i nærheten så de etterhvert kunne ha blitt sluppet ut i det fri. Så har jeg en drøm om å reise til Costa Rica, så det ville jeg også ha fått til.

Skrevet

Betale ned all gjeld, kjøpe eit stort hus på landet og innrede det akkurat slik eg vil, gi pengar til familie og vener som slit økonomisk, setje inn pengar til ungane mine så dei har til utdanning osv, og elles spare resten av pengane viss det var noko igjen ;)

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Pusset opp gården, bygget nytt kufjøs og ny stall. Deretter gitt noe til veldefighet, og satt resten på sparekonto med hensikt å bli sparepenger for fremtidige barn.

Skrevet

Startet et lite ølbryggeri med egen pub. Dersom lovverket tillot det ville jeg startet et lite Whisky destilleri også.

Skrevet

Jeg ville først og fremst kommet meg ut av denne bittelille hybelen på Majorstuen. Kjøpt meg en fresh studioleilighet i quadraturen. Men jeg ville fortsatt gått på skole, og jeg ville nok fortsatt jobbet der jeg jobber (deltid), men mye mindre.

Senere vil jeg reist rundt jorden, bygd et hus.. :)

Og selvfølgelig hjelpe familie, venner og bekjente.. Og tilslutt veldedighet!

Det er nok ikke så lenge til jeg vinner i lotto skjønner du ;)

Skrevet (endret)

Høres ut som en fin drøm, Spiralis........ men hva med druene? :vin:

Min drøm er en takleilighet på en liten gresk øy, med stor terrasse, i et boligkompleks med fellesareal som har basseng (for hyggelig omgang med naboene). Det skal være nær en strand og ha plass til familie/venner som kommer på besøk.

Et perfekt sted hvor jeg skal skrive filmmanus, svømme mye, lære meg gresk og bli gammel i solen. :briller2: Selvfølgelig med hyppige reiser til gamlelandet for å få med meg de fire årstidene som jeg setter stor pris på. :fryser:

Det er en selvfølge at barna mine får sitt og kreftsaken får en stor slump.

Så spørs det, Marie W, hvem av oss som får jackpot. ;)

Endret av pantertante
Skrevet (endret)

Kjøpe bra bolig som investering og kanskje bruke litt ekstra for møbler.

Så kjedelig er jeg. :ler:

Hadde forresten ikke sluttet jobb tror jeg.

Endret av Bond
Skrevet

Jeg ville betalt ned gjeld, så ny bil. Så skulle jeg ha studert i mange år framover. Og i sommer tror jeg att jeg ville tatt med barna mine på øyhopping i hellas i 2 mnd.

Så skulle jeg nok ha kjøpt hytte på fjellet.

Skrevet

Betalt ned gjeld, betalt ned familiemedlemmers gjeld hvis det er snakk om en del penger. Leger uten grenser, Unicef og Redd Barna hadde også fått sin del.

Hadde flyttet, kjøpt ny bil og startet sparing til barna.

Skrevet

Jeg ville ha:

- Betalt ned gjeld

- kjøpt 2 nye biler

- nytt interiør i hele huset, gjerne spesialtilpasset huset

- investert i en del kunst

- opparbeidet hagen/terrassen (tegningene er klare)

- kjøpt en litt større båt

- realisert hytteprosjektet (har tomta)

- tatt en oppussing av meg selv (hudpleie, frisør, ny garderobe)

- gitt ungene noe de ønsket seg veldig

- deilige ferieturer med nære venner og familie

- jobbet redusert

- satt av litt på kontor til mine søte små arvtagere

- satt av en del slik at jeg hadde sluppet å bekymre meg for økonomi resten av livet

Ahhhh, er jo lov til å drømme. :jepp:

Skrevet

Jeg ville ha:

- Betalt ned gjeld

- kjøpt 2 nye biler

- nytt interiør i hele huset, gjerne spesialtilpasset huset

- investert i en del kunst

- opparbeidet hagen/terrassen (tegningene er klare)

- kjøpt en litt større båt

- realisert hytteprosjektet (har tomta)

- tatt en oppussing av meg selv (hudpleie, frisør, ny garderobe)

- gitt ungene noe de ønsket seg veldig

- deilige ferieturer med nære venner og familie

- jobbet redusert

- satt av litt på kontor til mine søte små arvtagere

- satt av en del slik at jeg hadde sluppet å bekymre meg for økonomi resten av livet

Ahhhh, er jo lov til å drømme. :jepp:

Ja, også ville jeg hatt meg en jobb der jeg bare kunne kose meg og ikke tenke på at det skulle komme inn penger. Feks vært keramiker eller gartner.

Skrevet

startet et fond som gir ut og støtter barn og unge i sine egene prosjekter med penger og et realt springbrett ut i livet.

Og kjøpt opp eiendom i viktige byer rundt om i verden, å spart så pengene varer i familien i genrasjoner. Regner med å arve en del jeg...i mine drømmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...