Gå til innhold

Om du vant/arvet nok penger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville reist jorden rundt, kjøpt meg leilighet, hjulpet mamma med å betale lån, hjulpet dyr - donert penger til dyrevernsoganisasjoner f.eks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kjøpt et drømmehus JEG likte uten å bry meg det minste om hva mannen min mener. Så ville jeg pakket sakene mine, funnet meg jobb og sagt at han kunne flytte inn til meg hvis han orker å løsrive seg fra hjembygda si og sin kontrollerende, løgnaktige, overbeskyttende mor.

Kanskje formulert på en annen måte, men jeg ville i hvert fall ha flyttet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gitt ut diktbok. Pengene fra denne boka skulle ha gått til Leger Uten Grenser og eventuelt husbygging.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg hadde gitt bort halvparten til min søster :)

De 3søsknene mine som fortsatt er barn hadde fått en sum, som kunne vokst seg litt til de blir voksne.

Jeg hadde en gitt en liten pengegave til venner :)

Så hadde jeg kjøpt ett lite hus, ett enormt teleskop, kjøpt meg en date med Knut Jørgen Røed Ødegård :fnise: , en fin bil og gitt bort litt til Stine Sofie stiftelsen

:) :)

Skrevet

Jeg ville ha egotrippet og kjøpt (kanskje bygd?) en stor, flott villa. Litt sånn i utkanten uten naboer helt oppå oss. Kjøpt noen høner og levd livet i sus og dus sammen med min kjære. :rødme:

Skrevet

Jeg ville gitt ut diktbok. Pengene fra denne boka skulle ha gått til Leger Uten Grenser og eventuelt husbygging.

Mvh Yvonne :heiajente:

Må de ta underskuddet som sikkert kommer og?

Skrevet

Hva er greia med de som svarer at skal gå fra sin partner?

Om en kun er sammen med sin partner for pengenes skyld bør en vel forlate dem før en vinner noe penger? Er sikkert til beste for partneren og dens følelser og lommebok også!

Skrevet

kjøpt et hus i en skog langt fra folk og høner.Men med enormt stort hundegård med et par spesielle vovver.Og en til å stelle dyrene (vaske av gjørme og slikt møkka jobbing.Pels stell er bare kos)

Dessuten ansatt noen til å ta husvask og tunge ting,det orker jeg ikke pga sykdom.

Så ville jeg forsøkt å få mine ideer og kreative løsninger patentert og solgt rundt om i verden. :lur:

Skrevet

Jeg skulle først og fremst ha studert, og det hadde blitt ernæringsfysiologi, sosionom og personlig trener. Så ville jeg ved siden av studier jobbet med friviilig arbeid, så ville jeg åpnet opp treningssenter for overvektige, og det skulle vært veldig billig å trene der, og litt gratis oppfølging med kosthold og trening. Så tilbud om mere hjelp billig.

Skrevet

Kjøpt meg en STOR penthouse leilighet sentralt i Oslo (ikke under 250 M2)

Åpnet bar, startet vin og brennevinsimport.

Studert statsvitenskap og historie kun for å tilfredsstille min egen nysgjerrighet.

Brukt tiden min slik at jeg hadde god tid til å trene, reise og andre ting som er av interesse.

Av donasjoner så hadde jeg prioritert dyrebeskyttelsen og the Richard Dawkins foundation.

• 4 uker senere...
Skrevet

En fin dagdrøm det der. :)

Først ville jeg gitt myyyye penger til kreftsaken.

Så skulle familiemedlemmer fått en god del.

For meg selv ville jeg, som noen andre her, skrevet en bok (roman), i et hus jeg skulle kjøpe ved sjøen på sørlandet et eller annet sted. Ved brygga der skal jeg ha en robåt så jeg kan fiske, ha krabbeteiner og lære meg å lage gode retter av sjømat. :kokk:

Skrevet

Slettet all gjelden min! Guuu, det hadde vært noe det.. Så spandert en luksusreise på ferie/venner, gitt mye til dyrebeskyttelsen, hus osv :)

Skrevet

Jeg skulle gjerne kjøpt meg leilighet i LA, New York og Paris :sjenert: I tillegg en fin og stor leilighet i Norge. Noen penger skulle i tillegg gått til reising over hele verden, klær, sminke og sko. Og så hadde jeg gitt en del penger til familien og til dyrevernsorganisasjoner :jepp:

:rødme: Drømme :rødme:

Skrevet

Betalt ned gjelda til foreldrene mine så de fikk bare gode dager fra nå av. Kjøpt meg mitt eget hus på landet, kanskje et småbruk. Tatt utdannelsen jeg ville hatt, dratt på ferie hver sommer og vinter, og bare jobbet en dag i uken når jeg studerte.

Ville nok satt av litt penger til kreftsaken og litt andre veldedige formål jeg brenner for.

Gjest gjest- silje
Skrevet

Betalt ned gjelda til ei nær slektning, sørget for at hun hadde hus som hun kunne bo i til hun ble gammel og grå, og sørget for alle utgifter vedr. hus hadde blitt betalt av meg.

Betalt ned gjeld på eget hus. Kjøpt ei fin hytte. Nød penger på konto.

Bygget et ekstra bygg til frelsesarmeen, med plass til flere uheldige mennesker, med leilighet i kjelleren slik at de hadde en ekstra liten inntekt der, og gitt de penger til lønn til flere ansatte.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Kjøpt et hus, betalt ned lånet til mamma og pappa, tatt en feit utdanning i utlandet, kjøpt bil og donert en haug med penger til den lokale dyrebeskyttelsen.

Skrevet

Kjøpt ein gård eller småbruk (og bygd på det som mangla) / kjøpt tomt og bygd ein gård e.l.

Kjøpt/bygd ei fin lita hytte.

Reist verden rundt.

Kjøpt eit hus i syden vi kunne budd i om vinteren.

Betalt ned all gjelda vår, betalt ned all gjelda til foreldrene mine, satt penger på konto til søsken så de hadde hatt råd til å kjøpe egen leilighet f.eks (når den tid kommer) og hjulpet svigermor.

Skrevet

Jeg ville faktisk gått tilbake på skolebenken og tatt drømmestudiet mitt (som ikke fantes den gangen jeg begynnte å studere), By- og regionplanlegging ved UMB i ÅS.

Skrevet

Fått bygget oss akkurat det huset vi vil ha, gjort investeringer så vi kunne leve på renter og fortjenester, donert til veldedige formål innenfor dyrevelferd, og så blitt evighetsstudent og frilansskribent. :jepp:

Skrevet

Det kommer ann på hvor mye penger vi hadde vunnet. Men hovedprioriteringene nå er:

- At en/begge tar lappen

- Kjøpe bil

- Kjøpe inn nødvendige klær og utstyr som vi har måtte prioritert bort pga. dårlig økonomi siste årene

- Pusse opp leiligheten, kjøpt hus og solgt leiligheten

- Betale ned egne lån

- Ta ett år med nettstudier og flytte til utlandet

- Betale ned lån til foreldrene våre/to venninner som trenger hjelp til å betale ned lånene sine

- Donere til kreftforeningen, leger uten grenser, plan, dyrebeskyttelsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...