AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Altså, om du vant eller arvet nok penger til å sette en drøm ut i livet, hvilken drøm ville det være?
Piper Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Å starte en skole i et fattig land, for barn som ikke går på skole i dag. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Bygget /drevet barnehjem i Kina/ Russland / Bangladesh / India osv. Synes det er hjerteskjærende å tenke/se dokumentarer/lese artikkler om hvordan mange av barna har det på denne jorden. 1
fruBeist Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 Den egoistiske: Kjøpe et småbruk el. til meg og kona, med alle drømmene vi har i den sammenheng. Den veldedige: Kanskje dra og hjelpe SOSbarnebyen fadderbarnet mitt bor i.
kallekrakil Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 (endret) Altså, om du vant eller arvet nok penger til å sette en drøm ut i livet, hvilken drøm ville det være? Eie et stort og godt hus. Kjøpt noen leiligheter og fått leieinntekter fra dem også evt utvide litt etter litt med flere. Mer eller mindre laget en selvdrevet inntektskilde som gav meg og familien nok til at vi klarer oss uten å jobbe om vi ikke vil det. Samtidig tror jeg at jeg hadde fortsatt og studere, og studert mye forskjellig og det som passet meg og brukt livet på å studere og forske. Med andre ord hadde jeg blitt en britisk gentleman fra 1800 tallet :gjeiper: Endret 7. november 2010 av kallekrakil 8
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. november 2010 #7 Skrevet 7. november 2010 Jeg ville gjort det samme som Kallekrakil, og samtidig brukt penger på veldedige reiser (reise til et u-land og hjelpe dem med å bygge opp et fungerende samfunn. Jeg ville ansatt befolkningen til å bygge en skole, en butikk osv, og lønnet dem fornuftig for arbeidet) 1
The Kitten Skrevet 7. november 2010 #8 Skrevet 7. november 2010 Jeg ville gjort som Independent og dratt opp i verdensrommet.
kallekrakil Skrevet 7. november 2010 #9 Skrevet 7. november 2010 Jeg ville gjort som Independent og dratt opp i verdensrommet. Men da må vi jo snakke om premier oppi 2-300 millioner klassen. Jeg tenkte mer jackpot i lotto utifra hva jeg svarte...
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #10 Skrevet 7. november 2010 Dratt ut i verdensrommet og startet barnehjem for fattige alienbarn 10
sebra Skrevet 7. november 2010 #11 Skrevet 7. november 2010 Reise jorden rundt, gjerne seile, men jeg kan ikke seile så det kan bli ett problem. Også ville jeg ha åpnet forskjellige dyresentre i forskjellige land, for gate dyr.
Safira Skrevet 7. november 2010 #12 Skrevet 7. november 2010 Siden mange kommer med flotte veldedige forslag så kommer jeg med mine superegoistiske ideer: Jeg ville kjøpt en stor fin leilighet sentralt i Oslo, ha innredet den stilfullt og moderne (men med møbler som ikke går av moten innen 5 år), kjøpt en skikkelig CD-samling, kjøpt masse bøker og spill. Videre ville jeg kjøpt masse nye klær og sko, og alt av sminke som jeg anser som for dyr i dag. Og så ville jeg selvfølgelig kjøpt alt av kamerautstyr jeg ønsker meg. Kanskje jeg ville kjøpt noen flotte malerier el. En sommerhytte et eller annet sted hadde jeg nok også skaffet meg. Og så ville jeg reist litt rundt i verden. (Og hvis jeg vant sinnssykt mye penger så ville jeg kanskje gitt noe til kreftforskning også) Sett fra en fattig students perspektiv :gjeiper: 2
Gjest wild bird Skrevet 7. november 2010 #13 Skrevet 7. november 2010 Jeg er også ego :gjeiper: Hadde sluttet i den jobben jeg har, kanskje jobbet litt som frivillig når det passet meg. Også hadde jeg hevet ut leieboeren i leilgheten jeg eier, bodd der de to ukene samboer er på jobb, og bodd sammen med han når han er hjemme. Også hadde vi sikkert kjøpt seilbåten vi drømmer om og tatt en jordomseiling. Ville også reist til de plassene jeg drømmer om å besøke. Resten av pengene skulle plasseres fornuftig, også hadde ungene fått en sum hver.
Gjest Caylee Skrevet 7. november 2010 #14 Skrevet 7. november 2010 Reise til Usa, Australia og Kina. Og kjøpt et stort hus på landet.
Lykkelitenen Skrevet 7. november 2010 #15 Skrevet 7. november 2010 Kjipe meg ville nok kjøpt et lite småbruk og sette det i god stand. Bygget en liten stall med plass til 5-6 hester, laget ordentlige luftegårder med god plass og godt drenert underlag, samt en lite ridebane. Så ville jeg kjøpt islandshest, gått ned i 50% stilling og leid ut stallplass. Drømmen er å bo for meg selv med familien min og ha tid til å dyrke hest og familieliv, samtdig som jeg jobber med drømmejobben, bare ikke i 100% stilling... 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #16 Skrevet 7. november 2010 Pensjonere meg før jeg fyller 40 år! Altså gjeldfri bolig og en god del millioner på bok, som gir renteinntekter/avkastning å leve på resten av livet.
Gjest Raindrops Skrevet 7. november 2010 #17 Skrevet 7. november 2010 Begynner med det egoistiske jeg. Jeg ville shoppet, masse. Klær, bøker, alt jeg trenger til hobbyene mine.. Så ville jeg flyttet til en storby, vet ikke helt hvilket land, og kjøpt meg en stor leilighet i et bra strøk og innredet den selv. Deretter ville jeg dratt på backpacking i hele verden. Tror jeg ville hatt en leilighet i Norge også da. Jeg ville også sikret foreldrene mine økonomisk. Dvs pusset opp huset til moren min, slik at det er trygt å bo i, og betalt ned gjelden til faren min slik at han slapp å kanskje miste gården. Håper vi snakker relativt ubegrenset med penger Hvis det hadde vært mulig, ville jeg kjøpt opp alle pelsfarmene og fått en slutt på faenskapet. Gitt mange penger til dyrebeskyttelsen ville jeg også gjort, finansiert dyrepoliti og slikt.
Gjest Sommertid Skrevet 7. november 2010 #18 Skrevet 7. november 2010 Jeg også ville reist til verdensrommet! Så hadde jeg reist på safari. Til slutt ville jeg kjøpt en gård, slik at jeg kunne vert til hjelp for dyrevernet med oppbevaring av dyr som trenger nye hjem. Gjerne hatt så god plass at jeg kunne hatt mange dyr selv også
Gjest Flaskepost Skrevet 7. november 2010 #19 Skrevet 7. november 2010 Betale ned all gjeld. Jobbet mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå