Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Hva slags plager kan følge med nedsunken livmor? Har har fremfall av fremre vegg, og det eneste jeg merker til det er at det kjennes ut som om jeg har en tampong på vei ut når jeg gjør noe aktivt. I tillegg henger visst blæra mi litt lenger ned, men det har kanskje en sammenheng. Jeg kniper litt hver dag, men er helt sikkert ikke flink nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt bedt på søskenbarn treff på en resturangt/bar vi skal spise der og de som vil kan bli igjen å ta noen drinker/øl. Dilemma mitt er skal jeg ta med minste mann? Vi skal møtes kl syv ca og spise. Men er det teit å sitte der med en baby på 3 mnd til kl tolv feks? Jeg drikker ikke selv, så jeg skal bare være der for å snakke og hygge meg. Men er det teit å ha han der til tolv? Vet ikke helt om samboer takler begge to alene. :P Han blir veldig fort stresset når en gråter og ikke roer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så hadde jeg stusset over at noen hadde med en liten baby ut så sent... Ser absolutt poenget ditt, men det er nå meg :sjenert: Du kan ikke først legge barna (eller i hvert fall den eldste) og så komme litt senere på treffet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skal være ENDA ærligere, og si at dersom ikke samboeren takler to barn, Diabla, da trenger han trening! :lur:

Hadde du kunne brukt den samme unnskyldningen dersom han skulle ut?

Det er vel ikke sikkert at babyen trives i sånt "lystig lag" heller.

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.. :) Han får vel prøve seg ja.. :P jeg er ikke så langt unna og hadde ikke tenkt å være altfor lenge borte heller.. siden jeg savner de små såååå mye når jeg er borte fra dem.. hehe.. :P så det ordner seg sikkert.. Ville bare høre hva andre syns. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er rart å ha et så lite barn ute så sent, men jeg ville likevel aldri tatt med meg et spedbarn ut på restaurant eller bar fordi det ofte blir støyete og mye berusede folk. Dessuten synes jeg ikke små barn har noe å gjøre på slike steder uansett. Drar jeg ut på slike steder er det siste jeg vil høre babyskrik. Å sitte hjemme hos venner og familie til langt utpå natten derimot synes jeg er helt greit. Babyene sovner jo når de er trøtte likevel.

Og jeg må si meg enig. Takler han ikke begge barna, trenger han øvelse. ;) Er du ikke langt unna kan du evt bare stikke hjem og hjelpe han om det blir full krise, og så dra tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt noen uker nå hvor jeg har holdt på med noe HELE tiden. Og da mener jeg faktisk fra jeg har stått opp til jeg har lagt meg sent. Har hatt endel timer/avtaler hvor man har et klokkeslett man må være der på og torsdag sist uke gikk jeg og følte på at nå måtte jeg roe ned og være litt mer "bare mamma". Får så dårlig samvittighet når jeg sovnet fra rapingen ved nattammingen og hun hadde vondt i magen utover dagen og vanskelig for å sovne. Da hun endelig sovnet var det ikke lenge til jeg måtte sette henne i bilsetet og dermed vekke henne. Der sovnet hun igjen, men måtte vekkes på nytt da vi kom til kiropraktoren. Og sånn som dette har det vært mange ganger. Jeg har hatt et prosjekt hjemme som har pågått ca ett år som jeg satte meg mål å bli ferdig med først til 1. okt og deretter til 14. Det gikk med et nødskrik til den 14., men ble veldig bra, men har som sagt tatt litt for mye tid, energi, fokus og kveldstimer i det siste. Det som ikke er ferdig nå tar det nok enda ett år før blir gjort...

Jeg tok et speil her om dagen og undersøkte meg selv nedentil. Hva skal man si? Selvtillit ga det definitivt ikke og jeg fikk følelsen av "er dette normalt?" Ser jo bare helt revna ut... Har vært på 6ukerskontroll og siden jeg ikke hadde noen plager var det ingen GU. Kjenner nå at jeg gjerne skulle hatt det bare for å høre om man skal se sånn ut, men bestiller ikke ny time heller...

I dag fikk jeg sånn rokkering på 1,5 kg som skal stramme opp magen og kjernemusklaturen. Har et stort håp om at den skal gjøre underverker med magen min. Har kommet så langt at jeg har målt meg rundt magen og er nå 92cm på det største. Det er vesentlig større enn over og under og jeg synes jeg har ordentlig "kjerringmage" eller som en ølmage og jeg liker den ikke. Det er ikke at jeg er et par kg mer enn før gravidvekt jeg ikke liker, men at magen stikker så innmari ut og er så slapp i fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om nedsunken livmor (beklager den lange adressen, men jeg skriver fra mobiltlf)

http://m.nhi.no/index.php?&action=roi&host=portal.nhi.no&mid=&iid=&url=http%3A%2F%2Fnhi.no%2Fsykdommer%2Feldre%2Fulike-sykdommer%2Flivmor-nedsunken-oversikt-1358.html

Diabla, jeg synes du skal la bebis være hjemme for din egen del. Du har bruk for litt fri, selv om du selv ikke synes det og savner småtten. Men jeg tror på at det er sunt med andre impulser (har visst skrevet litt om det å prøve å komme seg ut av baby-boblen tidligere, og jeg fikk mange gode tips her. Og har selv erfart at noe av det beste er å ha pauser fra det hele - det blir enda mer fantastisk å komme hjem!).

Kiri, det du skriver om minstemann, er det ikke uunngåelig? Jeg synes alle med to barn forholdsvis tett snakker om dårlig samvittighet, vekking i tide og utide, og man er i konstant tidsklemme... Det er sånn det er, og det er kjipt...! Men jeg har nå likevel et stort ønske om en til snart. Må nok stålsette meg for å ikke bli offer for altfor mye dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo relativt deprimerende lesing om fremfall... :forvirret:

Jeg gikk og hostet i 5 mnd da jeg var gravid så det kan vel være noe av årsaken da skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo relativt deprimerende lesing om fremfall... :forvirret:

Jeg gikk og hostet i 5 mnd da jeg var gravid så det kan vel være noe av årsaken da skjønner jeg.

Det gode er at vi kan gjøre noe aktivt, Sunshine, for at problemene ikke skal oppstå. Dette her med knipeøvelser har jeg ikke helt klart å motivere meg så mye til å gjøre jevnt, så jeg er så glad for at kiri har skrevet om det her, slik at jeg kom ordentlig igang. Meeeen... så dabbet det litt av igjen, og jeg tenkte jeg skulle lese om livmoren og underliv for å holde motivasjonen oppe. Sånn kom jeg over dette med livmorfremfall. Tror også jeg skal gi meg selv en belønning hver gang jeg har gjort knipeøvelsene, skal bare tenke ut en som passer inn i hverdagen. Jeg elsker jo kaffe, så kanskje jeg skal få kaffekoppen min når jeg har gjort dem...en ekstra stor koffeinfri en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg er ganske flink til å knipe, eller i allefall litt flink. Jeg kniper minst en gang hver eneste dag, men kanskje ikke like lenge og mange ganger som jeg sikkert burde. Men jeg kniper i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en god påminnelse om å komme godt i gang med knipeøvelsene igjen, har sklidd litt ut siste ukene... :sjenert:

Ellers kjenner jeg meg veldig igjen i det du skriver Kiri, om å ha litt for travelt program. Jeg føler vi har det selv om vi bare har ett barn. De siste ukene har det vært mye farting, og det toppet seg på søndag hvor vi hadde besøk og var på besøk fra morgen til kveld. Merket godt på lile A at han ble sliten av å ikke få sove i ro og fred annet enn i små etapper. Det toppet seg når han plutselig ble sulten i bilen midt mellom to besøk og begynte å illskrike. Vi var bare et par minutter unna de vi skulle besøke, men merket godt at vi fikk dårlig samvittighet likevel. :tristbla: Kjenner behov for å ha litt mindre planer og å bare kose meg hjemme sammen med A litt mer, det tror jeg både jeg og han vil ha godt av. Han er heldigvis stort sett blid og fornøyd, også er han så fiiiiiin! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som syns libero sine bleier er elendige? Ihvertfall frem til nr 4. Jeg bruker Libero på eldste mann men han er på nr 6, har brukt den på han siden nr 4.. Men før det brukte jeg Permpers... Jeg fikk masse Libero pakker til minsten nå, fikk nr 1, 2 og 3. Og jeg har bare gledet meg til å få brukt de opp så jeg kunne kjøpe Perpers sine.. Grunnen er at de lekker jo.. Jeg har måttet skifte klær på LilleGull ihvertfall 2 ganger om dagen da jeg brukte Libero. Men nå som jeg bruker Perpers sin nr 3 har jeg ikke måtte skifte klær fordi bleia har lekket... :) Husker jeg sleit med det samme problem med første mann... Men syns libero bleiene er greie fra nr 4 som sagt. Men merkelig ikke de skal være like bra fra nr 1. hehe... Flere som syns dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knerten her har akkurat gått over til str. 2, da vi brukte str 1 hadde jeg akkurat samme erfaring som deg. Libero bare lakk, måtte sverge til Pampers. Det som er synd med Pampers er at de bleiene lukter så ekkelt når det kommer noe i dem. Så nå har jeg prøvd Libero nr. 2, siden vi hadde fått en del gratisprøver. De har jeg ikke opplevd lekkasje med, og vi kommer til å fortsette med Libero nr. 2 for å slippe den ekle lukta fra Pampers.

Kom til å tenke på en ting...da vi var på sykehuset, og knerten gikk over fra prematurbleier til str. 1, da hadde de spesielle pampersbleier. Det var en gul stripe på dem, og når bleia ble våt, skiftet denne stripen til grønn. Sånne bleier har jeg aldri sett i butikkene, det må være spesielt for sykehus, men det var veldig kjekt med den fargestripen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Flere som syns libero sine bleier er elendige? Ihvertfall frem til nr 4. Jeg bruker Libero på eldste mann men han er på nr 6, har brukt den på han siden nr 4.. Men før det brukte jeg Permpers... Jeg fikk masse Libero pakker til minsten nå, fikk nr 1, 2 og 3. Og jeg har bare gledet meg til å få brukt de opp så jeg kunne kjøpe Perpers sine.. Grunnen er at de lekker jo.. Jeg har måttet skifte klær på LilleGull ihvertfall 2 ganger om dagen da jeg brukte Libero. Men nå som jeg bruker Perpers sin nr 3 har jeg ikke måtte skifte klær fordi bleia har lekket... :) Husker jeg sleit med det samme problem med første mann... Men syns libero bleiene er greie fra nr 4 som sagt. Men merkelig ikke de skal være like bra fra nr 1. hehe... Flere som syns dette?

Snuppa mi har tynne lår, og da lekker Libero. Så vi bruker Pampers, er oppe på nr 3 nå. (hun er 6,3 kg)

Har ikke pøve Libero nr 3, men orker ikke kjøpe en hel pakke for å taste :sjenert:

Jeg liker heller ikke lukten av pampers, og heller ikke at de blir så innmari gele når de er våte. Men de er mykere enn Libero, og det er jo alltid positivt.

Håper å kunne gå over til Libero etterhvert, men vil høre om jeg får et par med en venninne så vi får prøve om de lekker eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er vi veldig fornøyd med libero :) Prøvde pampers en periode, men syns ikke de satt bra på han rett og slett... Har ikke opplevd lekkasjer med libero (annet enn den gangen jeg glemte og skifte bleie på natta og han hadde på seg samme i 10 timer da...) Vi er fortsatt på toerbleier, men er nok ikke lenge før vi går opp et hakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Huff, jeg la akkuart merke til at jeg hadde masse skrive feil. haha, sånn går det når man skal forte seg.. :P

Masser av feil på meg også ser jeg :fnise: Sånn blir det når jeg skriver med en hånd mens jeg ammer :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt masse lekasjer med libero så her sverger vi til Pampers. Jeg synes det luktet like ille av Libero egentlig, og jeg liker at Pampers blir geleaktig for da er det lett å kjenne hvor mye som er i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniiiip :goodbye:

Jeg har fått meg sånn treningsrokkering på 1,5kg og synes faktisk at det er en gøy måte å trene på. Håper det gir resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...