Gå til innhold

tykke og tynne

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop28
Skrevet

*facepalm*

...hvis du spiser mer til frokost, så vil du også ha mer å forbrenne av.

Jeg har spist skikkelig frokost mange ganger jeg før jobb. Likevel blir jeg sulten igjen i 12 tiden. Er mange timer fra kl 6 til lunsjtid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fungerer jo ikke sånn. Skal man slanke seg skal man spise lite og ofte slik at man ikke går sulten. man skal ikke spise en gitt dose kalorier og leve på dette hele dagen. er ikke bra å gå rundt sulten uansett. Kroppen trenger energi selv om man skal ned i vekt. Om man dropper å spise så får man jo anorexia da

Himmel og hav, jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg etter dette svaret.

1. NEI, man MÅ ikke spise lite og ofte

2. JO, SELVFØLGELIG må man holde seg innenfor en gitt mengde kalorie om man skal ned i vekt. Tror du man kan spise så mye man vil når man slanker seg??

3. Ikke bra å gå rundt sulten? Kjære deg, hvis man tidligere har levd på la oss si 5000 kcal, og redusere til 2000, tror du virkelig ikke man føler sult i en overgangsfase til kroppen har vent seg til det nye inntaket??

:dåne:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Men skal du på jobb å ha en skikkelig frokost må man jo stå opp iallefall en time tidligere enn vanlig slik at man får tid å lage den. Tidlig på morgenen vet jeg det er mange som sliter med dårlig matlyst, og at mange kanskje spiser en skive eller ikke spiser frokost i det hele tatt. Alle vet jo at man bør gjøre det, men ofte den blir utelatt, også pga tidsmangel

Jeg har mindre enn ti minutter på meg til å dytte havregrøt ned i gapet, derfor kjøper jeg sånne ferdigposer man bare tilsetter melk i og varmer i microen : p Også drikker jeg appelsinjus til og tar en banan etterpå. Det er for meg en mettende og rask frokos...

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det fungerer jo ikke sånn. Skal man slanke seg skal man spise lite og ofte slik at man ikke går sulten. man skal ikke spise en gitt dose kalorier og leve på dette hele dagen. er ikke bra å gå rundt sulten uansett. Kroppen trenger energi selv om man skal ned i vekt. Om man dropper å spise så får man jo anorexia da

Trodde anorexia var en psykisk sykdom, jeg :ironi:

Skrevet

Mange ernæringsfysiologer påstår jo hardnakket at det å spise lite og ofte forbedrer forbrenningen. Og siden kroppen trenger tilgang på energi hele dagen, bør man spise 3-4 hovedmåltider (frokost, lunsj, middag og evt kveldsmat) med maks fire timers mellomrom. I løpet av dagen bør man dessuten i tillegg spise 1-2 mellommåltider. Det er det jeg har hørt, vertfall. Men skal ikke påstå at det er den store sannhet, eller noe.

Et passe stort mellommåltid bør bestå av rundt 200- 250 kilokalorier. Men det er slett ikke det samme hvor du får kaloriene fra.Det bør være mye fiber og helst litt proteiner i mellommåltidet. Fiber gir en jevn og god blodsukkerstigning, mens proteiner metter godt. Nøtter og frukt eller et stykke grovt brød med skinke og grønt som mellommat. Kesam med frukt eller Sans vanljeyoghurt med müsli er også et godt alternativ.

Skrevet

Mange ernæringsfysiologer påstår jo hardnakket at det å spise lite og ofte forbedrer forbrenningen. Og siden kroppen trenger tilgang på energi hele dagen, bør man spise 3-4 hovedmåltider (frokost, lunsj, middag og evt kveldsmat) med maks fire timers mellomrom. I løpet av dagen bør man dessuten i tillegg spise 1-2 mellommåltider. Det er det jeg har hørt, vertfall. Men skal ikke påstå at det er den store sannhet, eller noe.

Et passe stort mellommåltid bør bestå av rundt 200- 250 kilokalorier. Men det er slett ikke det samme hvor du får kaloriene fra.Det bør være mye fiber og helst litt proteiner i mellommåltidet. Fiber gir en jevn og god blodsukkerstigning, mens proteiner metter godt. Nøtter og frukt eller et stykke grovt brød med skinke og grønt som mellommat. Kesam med frukt eller Sans vanljeyoghurt med müsli er også et godt alternativ.

Det er delte meninger om "lite og ofte", og personlig så følger jeg den måten å spise på jeg også, men uansett hvor ofte/sjelden man spiser så er det til syvende og sist kalorier inn vs kalorier ut som avgjør saker og ting :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...