Gjest Dhanu Skrevet 5. november 2010 #61 Skrevet 5. november 2010 Jeg tror ikke jeg ville turt å komme på et KG-treff jeg, så små bagateller som brukerne har inne blir irritert over... Og at man faktisk tillater seg å irettesette voksne mennesker, som bare deler sin glede med andre...?! 2
Teriyaki Skrevet 5. november 2010 #62 Skrevet 5. november 2010 Synes ikke det nødvedigvis er noe galt å si vi er gravide? Hvorfor må alt hele tiden være hundre% korrekt? Klart det blir feil at mannen sir "jeg er gravid", men det er ikke dermed sagt at det blir feil å si "vi er gravide". Når man skal annonsere graviditet så er det jo mye mer koselig å si vi enn å si hun, eller at man skal si vi venter barn. Dessuten er ikke uttryket "vi venter barn, eller æ venta onge" noe vi sier her hjemme. Det høres jo bare rart ut. Vi sier enten "vi e gravid, eller æ/ho e gravid".
Gjest imli Skrevet 7. november 2010 #63 Skrevet 7. november 2010 Jeg synes også det er helt kunstig å si "vi er gravide"... Så nettopp på sykehuset på tv3, og der sa en jordmor "Per og Kari har nettopp født sitt første barn". Per var sikkert både sliten og sydd han da Oi, den var drøy! Verre enn "me er gravide"...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå