AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Hei, Er det flere enn meg som reagerer på at par sier "vi er gravide"? Det er faktisk kvinnen som er fysisk gravid, og ikke mannen. Ja, "vi/dere" skal ha barn, men det er da ikke mannen som er gravid! Jeg syns det høres like teit ut hver gang jeg hører folk si det (dog er ikke det ofte). 2
The Kitten Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Hei, Er det flere enn meg som reagerer på at par sier "vi er gravide"? Det er faktisk kvinnen som er fysisk gravid, og ikke mannen. Ja, "vi/dere" skal ha barn, men det er da ikke mannen som er gravid! Jeg syns det høres like teit ut hver gang jeg hører folk si det (dog er ikke det ofte). Helt enig. Jeg irriterer meg grønn over det.
mp84 Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 ja det var jo også en ting å henge seg opp i...??! 1
Frøysa Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg har aldri følt det naturlig å si at "vi er gravide", syns det er litt merkelig. Er jo noen ganger mannen legger på seg tilsvarende, men det er jo litt annerledes... Kanskje noen sin måte å kunne "delta" skikkelig i svangerskapet på. Vet hvertfall at min far la på seg endel når mamma gikk gravid med meg.. Da var de jo "to om det" :gjeiper:
attegløyma Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Dusteuttrykk som irriterer meg (jada, PMS dag...): Vi er gravide Ho blei gift (nei, ho gifta seg, var ikkje nåke som berre skjedde lzzm) Vi fekk ein prins/ ei prinsesse (nei, de fekk ein unge) Heilt sikkert fleire, men no ska eg gå og ta ut PMS'en ein annan plass Kjem sterkare tilbake 5
FrøkenJ Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Å si at "vi er gravide" blir for meg en litt krampeaktig måte å proklamere for verden hvor sammen de er om alt. Jeg ville heller sagt "vi skal ha barn".
Gjest Harriet Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg er helt enig - må nesten le litt når noen sier "vi er gravide", det høres veldig krampaktig ut. Når det er sagt så tror jeg faktisk bare det er på KG jeg har lest det.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 Ja, det er kun kvinnen sm er fysisk gravid. Men menn er psykisk gravide (noen i større grad enn andre - har dere hørt om innbilt mannlig svangerskap? ) og jeg mener at den psykiske graviditen er vel så viktig. Jeg mener det er riktig å si "vi er gravide", for å inkludere mannen i hendelsen. Han er like stor del av det selv om det ikke er magen hans som vokser! 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg mener det er riktig å si "vi er gravide", for å inkludere mannen i hendelsen. Han er like stor del av det selv om det ikke er magen hans som vokser! Helt enig. Og det er faktisk et helt korrekt uttrykk.
Gjest Harriet Skrevet 27. oktober 2010 #10 Skrevet 27. oktober 2010 Ja, det er kun kvinnen sm er fysisk gravid. Men menn er psykisk gravide (noen i større grad enn andre - har dere hørt om innbilt mannlig svangerskap? ) og jeg mener at den psykiske graviditen er vel så viktig. Jeg mener det er riktig å si "vi er gravide", for å inkludere mannen i hendelsen. Han er like stor del av det selv om det ikke er magen hans som vokser! Det går an å si "Vi skal ha barn" ... men ikke "Vi er gravide". Synes nå jeg. 1
Plutseliten Skrevet 27. oktober 2010 #11 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg synes det er litt fint når noen sier det, vet ikke hvorfor. Synes bare det er litt søtt sagt. Men selv ville jeg bare ha sagt "vi skal ha barn"..
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #12 Skrevet 27. oktober 2010 Når noen sier de er gravid så tenker jeg på den medisinske betegnelser, og pr i dag kan altså ikke menn bli gravide.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #13 Skrevet 27. oktober 2010 Dessuten er det veldig krampeaktig å si "vi er gravide".
Gjesten Skrevet 27. oktober 2010 #14 Skrevet 27. oktober 2010 Det er kvinnen som har barnet i magen, men barnet er jo like mye mannens. Jeg synes det er helt naturlig å si "vi er gravide", siden dette er noe som hender dem begge. 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #15 Skrevet 27. oktober 2010 Det er kvinnen som har barnet i magen, men barnet er jo like mye mannens. Jeg synes det er helt naturlig å si "vi er gravide", siden dette er noe som hender dem begge. Begge skal ha barn, men graviditeten er ikke noe som hender dem begge. Eller mener du mannen skal leve som en gravid gjennom hele svangerskapet?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #16 Skrevet 27. oktober 2010 Det er jeg som er gravid, ikke han! Det er jeg som er så trøtt at jeg går rundt som en zombie hele dagen. Det er jeg som henger over doskålen om morgenen. Det er jeg som sliter med vondt i rygg og hofte. Det er jeg som får humørsvingninger av en annen verden. Det er jeg som må føde! Det er vi som skal ha barn, men han skal søren ikke komme her og skryte på seg noe altså! 2
Gjest imli Skrevet 27. oktober 2010 #17 Skrevet 27. oktober 2010 Dusteuttrykk som irriterer meg (jada, PMS dag...): Vi er gravide Ho blei gift (nei, ho gifta seg, var ikkje nåke som berre skjedde lzzm) Vi fekk ein prins/ ei prinsesse (nei, de fekk ein unge) Heilt sikkert fleire, men no ska eg gå og ta ut PMS'en ein annan plass Kjem sterkare tilbake Haha, einig i alt - og eg har ikkje PMS
Gjest Vilma Skrevet 27. oktober 2010 #18 Skrevet 27. oktober 2010 Når noen sier at de er gravide tenker jeg på gravid som i at de har et barn i magen. Jeg har enda til gode å møte en mann med barn i magen, men hvem vet, kanskje han spiste et til frokost?
Gjest imli Skrevet 27. oktober 2010 #19 Skrevet 27. oktober 2010 Når noen sier at de er gravide tenker jeg på gravid som i at de har et barn i magen. Jeg har enda til gode å møte en mann med barn i magen, men hvem vet, kanskje han spiste et til frokost?
SummerJoy Skrevet 27. oktober 2010 #20 Skrevet 27. oktober 2010 Bruker det ikke om oss selv, men merker at jeg noen ganger har sagt "ja, de er jo gravide" om andre til andre når vi f.eks snakker om felles bekjente. Lettere enn å f.eks si "ja damen til Erik er gravid".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå