AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #41 Skrevet 30. oktober 2010 Å være gravid handler om å vente barn, å være svanger er den fysiske tilstanden. Jasså? Så om mannen og jeg adopterer så er jeg altså gravid da, mener du? Hentet fra ordbok.no: TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) gravid gravi'd a2 (fra lat., av gravis 'tung') som er med foster, som skal ha barn, svanger bli g- / gå g- / være g- i femte måned
Knøttet Skrevet 30. oktober 2010 #42 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg vet ikke med dere, men det var da vitterlig jeg som var gravid med sønnen vår- ikke mannen min! Det skulle tatt seg ut ...
Gjest Alabama Skrevet 31. oktober 2010 #43 Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Vi prøver å bli gravide, så synes ikke det blir unormalt, teit eller krampaktig å si at vi er gravide den dagen det eventuelt skjer. Endret 31. oktober 2010 av Alabama
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #44 Skrevet 31. oktober 2010 Vi prøver å bli gravide, så synes ikke det blir unormalt, teit eller krampaktig å si at vi er gravide den dagen det eventuelt skjer. Nei, dere prøver å få deg gravid. Stor forskjell! Med mindre mannen har babyen i magen er han ikke gravid. Punktum finale.
Gjest Dhanu Skrevet 31. oktober 2010 #45 Skrevet 31. oktober 2010 Min tanke er vel at det er grenser for hva jeg gidder å irritere meg over. Og om man irriterer seg over slikt, er det vel ingen grunn til å ta det ut på andre? Hvis folk vil si at paret er gravide, at de har fått en prins/prinsesse osv, hva i all verden oppnår dere med å irettesette dem? Hvis dere lar dere irritere over slike bagateller, er det kanskje lurt å mure seg inne og få maten levert på døra Smil til verden og alt sånt møl 1
Gjest Alabama Skrevet 31. oktober 2010 #46 Skrevet 31. oktober 2010 Nei, dere prøver å få deg gravid. Stor forskjell! Med mindre mannen har babyen i magen er han ikke gravid. Punktum finale. Vi prøver å bli gravide sammen. Når vi får det til, da er jeg gravid, men synes ikke det er teit å si at vi er gravide. Vi har tross alt vært to om å få det til! 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #47 Skrevet 31. oktober 2010 Vi prøver å bli gravide sammen. Når vi får det til, da er jeg gravid, men synes ikke det er teit å si at vi er gravide. Vi har tross alt vært to om å få det til! Ja, og du har hans sperm, og hans avkom inni deg... syns ikke utsagnet er så rart jeg...
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #48 Skrevet 1. november 2010 Ja, og du har hans sperm, og hans avkom inni deg... syns ikke utsagnet er så rart jeg... Vel, samme hvordan du vrir og vender på det er du gravid, menn kan ikke bli gravide ...
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #49 Skrevet 1. november 2010 Jeg blir småkvalm av å høre noen si "Vi er gravide". Som andre sier høres det krampeaktig ut, som Herr og Fru Perfekt. I tillegg kan man lure på om de har støket både i norsk og naturfag. 1
Babydrøm Skrevet 1. november 2010 #50 Skrevet 1. november 2010 Jeg bruker ikke det uttrykket selv, men synes det er litt søtt når andre bruker det. Vi har ennå ikke fortalt det til andre enn min nærmeste venninne og hennes mann, og da sa vi at vi venter en liten en. Hvordan vi kommer til å ordlegge oss når vi forteller det til flere vet jeg ikke. Selvsagt blir det jo feil sånn rent teknisk å si at "vi er gravide", men vi har jo mange uttrykk som ikke er bokstavlig ment. Som at "jeg er sprekkferdig av lykke". Det er vel ingen som tror man holder på å sprekke? Eller "han knuste hjertet mitt". Nei, hjertet er fortsatt like helt. Vi snakker jo gjerne i metaforer og lager bilder på ting. Jeg klarer ikke å irritere meg over sånt bare fordi de ikke stemmer helt biologisk sett.
Kara W Skrevet 1. november 2010 #51 Skrevet 1. november 2010 Bruker det ikke om oss selv, men merker at jeg noen ganger har sagt "ja, de er jo gravide" om andre til andre når vi f.eks snakker om felles bekjente. Lettere enn å f.eks si "ja damen til Erik er gravid". I den situasjonen har jeg prestert å si "Erik er gravid" Oppdaget det heldigvis selv og rettet meg kjapt. Ellers synes jeg også at det er litt krampeaktig å si "vi". Da havner man i samme bås som de damene som nekter mannen å drikke alkohol eller spise muggost fordi man er gravide sammen, i mitt hode.
Gjest Avocado Skrevet 1. november 2010 #52 Skrevet 1. november 2010 Jeg synes det er helt uproblematisk at folk sier "vi er gravide", selv om jeg ellers egentlig er veldig nøye på korrekt språkbruk. Det har noe med presentasjonen å gjøre; VI er gravide= vi skal ha barn. Man er to om graviditeten. Men det er hun som ER gravid Prins/prinsesse synes jeg er irriterende..
Independent_ Skrevet 1. november 2010 #53 Skrevet 1. november 2010 Jeg ser virkelig ikke problemet?! Mannen er kanskje ikke fysisk gravid, men han har jo bidratt med sæden så han er jo 50% grunnen til at dama er fysisk gravid. Jeg syns det er litt søtt når mannen sier "vi er gravide" da høres det ut som at han gleder seg veldig til å bli far og tar det på alvor.
BellaRose Skrevet 1. november 2010 #54 Skrevet 1. november 2010 Synes det er litt søtt,spesielt nå som jeg er gravid og ikke har fortalt det til samboeren enda fordi jeg frykter hans reaksjon..Kommer neppe til å bli noe "vi er gravide"-reaksjon..
Gjest Spinell Skrevet 1. november 2010 #55 Skrevet 1. november 2010 Jeg ser virkelig ikke problemet?! Mannen er kanskje ikke fysisk gravid, men han har jo bidratt med sæden så han er jo 50% grunnen til at dama er fysisk gravid. Jeg syns det er litt søtt når mannen sier "vi er gravide" da høres det ut som at han gleder seg veldig til å bli far og tar det på alvor. Han skal ha barn, men han er da ikke gravid av den grunn! Skal man følge logikken om at så lenge man har bidratt til noe, så kan man ha samme diagnosen selv, ville det blitt mye rare konsekvenser her i verden. Litt grotesk, men en voldsmann får ikke brudd på hjerneskallen selv om han påfører offeret sitt det.
Gjest BabyBlue Skrevet 1. november 2010 #56 Skrevet 1. november 2010 Uten en livmor er ikke mannens sæd verdt en dritt. Å si "vi er gravide" høres idiotisk ut uansett hvordan man vrir og vender på det. Er det mannen som bærer på ungen i 9 måneder, legger på seg, får muligens høyt blodtrykk og hemoroider? I think not!
Nuith Skrevet 4. november 2010 #57 Skrevet 4. november 2010 Haha, så avlsoksen i fjøset her er konstant drektig? Ikke rart han er gretten!
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #58 Skrevet 4. november 2010 Uten en livmor er ikke mannens sæd verdt en dritt. Og hvor mange kvinner kan få barn uten sæd fra en mann?
Gjest Eurodice Skrevet 4. november 2010 #59 Skrevet 4. november 2010 (endret) Og hvor mange kvinner kan få barn uten sæd fra en mann? Det er da voldsomt til kverulering blant mange her. Det du spør om, er ikke temaet her. Å være gravid betyr å ha barn i magen, eller i livmoren for å være eksakt, det er det bare kvinner som har. Derfor er det bare toskeri å hevde at mannen også er gravid. Endret 4. november 2010 av Belladonna 1
Trampe Skrevet 4. november 2010 #60 Skrevet 4. november 2010 Jeg synes også det er helt kunstig å si "vi er gravide"... Så nettopp på sykehuset på tv3, og der sa en jordmor "Per og Kari har nettopp født sitt første barn". Per var sikkert både sliten og sydd han da 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå