AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #81 Del Skrevet 31. oktober 2010 Dette oppklarte mye for min del! Når disse kolorerte tvangsfórer oss med kebab, så er det bare for at vi skal bli for fete og late til å stå i mot når de skal føre hellig krig mot oss! Kan legge til at en av mine beste venner er fra Pakistan. Tror jeg umiddelbart skal finne meg en ny venn! Han påstår at kona hans bestemmer hjemme, og døtrene hans har jeg ofte sett uten hijab/burka (faktisk hver gang jeg har sett dem når jeg tenker meg om). Når de sier at de har fått velge mannen sin selv, så er det nok bare en missforståelse. Det betyr sikkert noe annet på språket deres. Dette tullet hans om at Norge er verdens beste land, og at man bør jobbe, betale sin skatt og følge lover og regler er sikkert et skalkeskjul for noe! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #82 Del Skrevet 31. oktober 2010 Dette oppklarte mye for min del! Når disse kolorerte tvangsfórer oss med kebab, så er det bare for at vi skal bli for fete og late til å stå i mot når de skal føre hellig krig mot oss! Kan legge til at en av mine beste venner er fra Pakistan. Tror jeg umiddelbart skal finne meg en ny venn! Han påstår at kona hans bestemmer hjemme, og døtrene hans har jeg ofte sett uten hijab/burka (faktisk hver gang jeg har sett dem når jeg tenker meg om). Når de sier at de har fått velge mannen sin selv, så er det nok bare en missforståelse. Det betyr sikkert noe annet på språket deres. Dette tullet hans om at Norge er verdens beste land, og at man bør jobbe, betale sin skatt og følge lover og regler er sikkert et skalkeskjul for noe! Spørsmålet er vel heller hvorfor så få norske kvinner er venninner med muslimske kvinner. Hvis det var slik idyll som det fremstilles her, så skulle det jo være like naturlig at kvinnene var venninner med hverandre. Men det er det jo slett ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #83 Del Skrevet 31. oktober 2010 Gå et annet sted hvis du skal være seriøs. Dette er en "skråblikk og generaliseringer" tråd, med litt humor og ironi over nettopp generaliseringer. Jeg kan legge til at svært mange av oss ikke synes hijab er noe særlig - lag gjerne en tråd om det eller let om en av de mange om tema. Men ikke besudle denne moro-tråden med det. Formålet med tråden er jo åpenbar. Trådstarter er jo selv en debattant som konstant forsøker å bagatellisere de utfordringene man faktisk står overfor ved å fremstille personer som tar opp problemene som fordomsfulle og trangsynte mennesker som "skjærer alle muslimer over en kam". Hensikten med å fremstille motdebattanter og meningsmotstandere som fremmedfiendtlige, kunnskapsløse og trangsynte rasister er jo å skremme andre fra å diskutere problemstillingene fordi de er for ubehagelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilcrappo Skrevet 31. oktober 2010 #84 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg søkte bare på "kjente arabere med hodefeil", jeg. Slik ærekrenkelse kan jeg ikke tolerere! Neste gang du bestiller en kebab kommer jeg til å spytte i den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MicroLinux Skrevet 31. oktober 2010 #85 Del Skrevet 31. oktober 2010 Tar du deg virkelig ikke tid til å spytte i alle kebabene? Skjærpings! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #86 Del Skrevet 31. oktober 2010 Spørsmålet er vel heller hvorfor så få norske kvinner er venninner med muslimske kvinner. Hvis det var slik idyll som det fremstilles her, så skulle det jo være like naturlig at kvinnene var venninner med hverandre. Men det er det jo slett ikke. Selv er jeg en blond norsk kvinne, og har flere muslimske kvinner som venninner. Når jeg tenker meg om så bør jeg vel revurdere disse vennskapene. Sikkert en baktanke der! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 31. oktober 2010 #87 Del Skrevet 31. oktober 2010 Slik ærekrenkelse kan jeg ikke tolerere! Neste gang du bestiller en kebab kommer jeg til å spytte i den! Må si jeg synes det er flott at du viser ditt sanne jeg! Du, i motsetning til feilvarearaberen til TS, oppfører deg akkurat som forventet, og da vet jeg i alle fall hvor jeg har deg. Spytt i kebaben er så vanlig at jeg regner det mer som et tilbehør enn en fornærmelse. Utlendinger spiser jo så mye rart, så det hender jeg kler meg ekstra horete før jeg oppsøker gatekjøkken, slik at jeg får mer spytt i kebaben for en rikere smaksopplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #88 Del Skrevet 31. oktober 2010 Selv er jeg en blond norsk kvinne, og har flere muslimske kvinner som venninner. Når jeg tenker meg om så bør jeg vel revurdere disse vennskapene. Sikkert en baktanke der! Og hvorfor trakk du inn hårfargen din i debatten? Har du utstående ører også? Er det interessant? Sammenliknet med det motsatte, hvor uproblematisk det er for muslimske menn å være med norske menn og kvinner, så er jo norske menn og norske kvinner som har nære muslimske venninner, svært liten. Man ser det jo allerede i barnestadiet. Muslimske og norske jenter som tidligere kunne være bestevenninner får plutselig ikke lov til å være sammen lengre så snart man nærmer seg 12-13 år. Det kan man jo spørre seg om hva som er årsaken til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 31. oktober 2010 #89 Del Skrevet 31. oktober 2010 Formålet med tråden er jo åpenbar. Trådstarter er jo selv en debattant som konstant forsøker å bagatellisere de utfordringene man faktisk står overfor ved å fremstille personer som tar opp problemene som fordomsfulle og trangsynte mennesker som "skjærer alle muslimer over en kam". Hensikten med å fremstille motdebattanter og meningsmotstandere som fremmedfiendtlige, kunnskapsløse og trangsynte rasister er jo å skremme andre fra å diskutere problemstillingene fordi de er for ubehagelige. Så fint at jeg har deg til å fortelle meg hva jeg mente med å lage denne tråden da! Og veldig greit at jeg fikk vite at jeg har laget en tråd om "alle muslimer" og Islam da, for jeg var faktisk så dum at jeg trodde jeg hadde laget en tråd som tar opp noen av de idiotiske og feilaktige fordommene jeg har vært så heldig å møte. Men så var jeg jo også såpass dum at jeg ikke skjønte at når noen sier til meg at "du er naiv som ikke skjønner at samboeren din kommer til å dumpe deg for en kusine fra hjemlandet" så var det seriøs kritikk av problemene vi står overfor. Det samme kan sies om de gangene jeg har møtt mennesker som fortelle rmeg at jeg før eller siden kommer til å havne på krisesenter, eller at jeg er en raseforræder som "gir bort gullskatten min til en utlending". Jeg trodde ærlig og oppriktig at det var fordommer og rasisme, men jeg skjønner jo nå at det var bidrag til en seriøs debatt om utfordringene rundt det flerkulturelle Norge og Islam. Min dumhet har tydeligvis ingen grenser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 31. oktober 2010 #90 Del Skrevet 31. oktober 2010 Gå et annet sted hvis du skal være seriøs. Dette er en "skråblikk og generaliseringer" tråd, med litt humor og ironi over nettopp generaliseringer. Jeg kan legge til at svært mange av oss ikke synes hijab er noe særlig - lag gjerne en tråd om det eller let om en av de mange om tema. Men ikke besudle denne moro-tråden med det. Enig, slutt å ødelegge denne tråden! Jeg syntes nemlig den har utviklet seg til å bli ganske så genial, nettopp fordi brukere som kanskje ikke er enig i alt i en mer seriøs debatt, kan le sammen av fordommer, stereotyper og generaliseringer som også dukker opp i slike debatter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 31. oktober 2010 #91 Del Skrevet 31. oktober 2010 Her tror jeg du blander litt. Defekter i hodet regnes selvsagt som helt normalt, men ytre defekter, altså på hodet, anses som en alvorlig feil i og med at araberen da ikke kan bruke utseendet for å innynde seg hos norske kvinner (med mindre han kan kompensere med usedvanlig lang hale). Du har kanskje ikke tenkt over det, men arabere, sleipe som de er, forsøker ofte å skjule ytre defekter ved hjelp av spesielle klær og hodeplagg, som f.eks her: http://gpdhome.typepad.com/.a/6a00d8341c648253ef01156f8b22e4970b-400wi http://www.costumeshopper.com/Merchant2/graphics/00000001/58184.jpg Helt seriøst, hvordan klarte meg ute i samfunnet før jeg fant KG er mer enn jeg kan fatte og begripe.. Det er jo først nå jeg begynner å skjønne hvordan ting henger sammen! For OH MY GOD liksom, det var jo akkurat sånn han var kledd når vi møttes! Han har langt hår og, det er sikkert også for å skjule diverse defekter. Han ene på bildet er til og med en landsmann av samboeren min! Fysj og fy, bevisene blir bare flere og flere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 31. oktober 2010 #92 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hvor fikk du tak i det bildet av meg?! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 31. oktober 2010 #93 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg søkte bare på "kjente arabere med hodefeil", jeg. :skratte: Da må du vel ha fått enormt mange treff? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 31. oktober 2010 #94 Del Skrevet 31. oktober 2010 Dette oppklarte mye for min del! Når disse kolorerte tvangsfórer oss med kebab, så er det bare for at vi skal bli for fete og late til å stå i mot når de skal føre hellig krig mot oss! Kan legge til at en av mine beste venner er fra Pakistan. Tror jeg umiddelbart skal finne meg en ny venn! Han påstår at kona hans bestemmer hjemme, og døtrene hans har jeg ofte sett uten hijab/burka (faktisk hver gang jeg har sett dem når jeg tenker meg om). Når de sier at de har fått velge mannen sin selv, så er det nok bare en missforståelse. Det betyr sikkert noe annet på språket deres. Dette tullet hans om at Norge er verdens beste land, og at man bør jobbe, betale sin skatt og følge lover og regler er sikkert et skalkeskjul for noe! Dette er helt klart en del av den store konspirasjonen! De feter oss opp med kebab, og lurer oss til å tro at de er greie. Han kompisen din prøver bare å blende inn, sånn at den dagen du ligger der, fet og lat og full av kebab, og aner fred og ingen fare, så kan han enkelt og greit overmanne deg, før han filmer at han kutter strupen din mens han hyler høyt på språket sitt. Pass deg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #95 Del Skrevet 31. oktober 2010 Så fint at jeg har deg til å fortelle meg hva jeg mente med å lage denne tråden da! Og veldig greit at jeg fikk vite at jeg har laget en tråd om "alle muslimer" og Islam da, for jeg var faktisk så dum at jeg trodde jeg hadde laget en tråd som tar opp noen av de idiotiske og feilaktige fordommene jeg har vært så heldig å møte. Men så var jeg jo også såpass dum at jeg ikke skjønte at når noen sier til meg at "du er naiv som ikke skjønner at samboeren din kommer til å dumpe deg for en kusine fra hjemlandet" så var det seriøs kritikk av problemene vi står overfor. Det samme kan sies om de gangene jeg har møtt mennesker som fortelle rmeg at jeg før eller siden kommer til å havne på krisesenter, eller at jeg er en raseforræder som "gir bort gullskatten min til en utlending". Jeg trodde ærlig og oppriktig at det var fordommer og rasisme, men jeg skjønner jo nå at det var bidrag til en seriøs debatt om utfordringene rundt det flerkulturelle Norge og Islam. Min dumhet har tydeligvis ingen grenser. Du sauser jo alt mulig av det du opplever som rasisme til en grøt i et forsøk på å skremme opplyste mennesker i å faktisk diskutere de reelle problemene man får når man importerer kvinnesynet fra bygda i Midtøsten og Nord-Afrika til Norge. Jeg tror ikke du er særlig interessert i å bekjempe verken fordommer eller generalisering, så lenge det ikke rammer deg og ditt. Du synes jo det er greit å være fordomsfull og generalisere overfor dine meningsmotstandere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 31. oktober 2010 #96 Del Skrevet 31. oktober 2010 Du sauser jo alt mulig av det du opplever som rasisme til en grøt i et forsøk på å skremme opplyste mennesker i å faktisk diskutere de reelle problemene man får når man importerer kvinnesynet fra bygda i Midtøsten og Nord-Afrika til Norge. Jeg tror ikke du er særlig interessert i å bekjempe verken fordommer eller generalisering, så lenge det ikke rammer deg og ditt. Du synes jo det er greit å være fordomsfull og generalisere overfor dine meningsmotstandere. Hehe, whaaaat? :skratte: Bare sånn for moro skyld, hva vil du kalle det når fremmede mennesker kaller meg raseforræder? Siden rasisme tydeligvis er feil ord. Jeg har heller ingen problemer med seriøse debatter og oppegående mennesker. Men vet du hva? Folk som f. eks spør meg om jeg blir truet til å gå med hijab, når de ser meg hver dag, og jeg aldri har noe på hodet (med mindre det er -20 og jeg har funnet frem ei lue) fremstår ikke som oppegående for min del. Innspillene deres får heller ikke status som seriøse bidrag til en debatt om kvinnesyn eller innvandring. Derimot fremstår de som rene fordommer, og ytringer som går i mot bedre viten. Du har også misforstått totalt, jeg generaliserer ikke og lufter ikke fordommer mot meningsmotstandere generelt. Denne tråden er viet de fordomsfulle idiotene, og jeg har full tillit til at de oppegående debattantene, om de er enig med meg eller ikke, er mer enn kapable til å skjønne forskjell på idioti og seriøse bidrag. Det ser også ut til at det stemmer, iom at du så langt er den eneste som har følt deg truffet. Med untak av den ene som muligens tror at jeg virkelig avskyr all verdens arabere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #97 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hehe, whaaaat? :skratte: Bare sånn for moro skyld, hva vil du kalle det når fremmede mennesker kaller meg raseforræder? Siden rasisme tydeligvis er feil ord. Jeg har heller ingen problemer med seriøse debatter og oppegående mennesker. Men vet du hva? Folk som f. eks spør meg om jeg blir truet til å gå med hijab, når de ser meg hver dag, og jeg aldri har noe på hodet (med mindre det er -20 og jeg har funnet frem ei lue) fremstår ikke som oppegående for min del. Innspillene deres får heller ikke status som seriøse bidrag til en debatt om kvinnesyn eller innvandring. Derimot fremstår de som rene fordommer, og ytringer som går i mot bedre viten. Du har også misforstått totalt, jeg generaliserer ikke og lufter ikke fordommer mot meningsmotstandere generelt. Denne tråden er viet de fordomsfulle idiotene, og jeg har full tillit til at de oppegående debattantene, om de er enig med meg eller ikke, er mer enn kapable til å skjønne forskjell på idioti og seriøse bidrag. Det ser også ut til at det stemmer, iom at du så langt er den eneste som har følt deg truffet. Med untak av den ene som muligens tror at jeg virkelig avskyr all verdens arabere. Denne tråden er da akkurat i samme gate som de trådene der man diskuterer de alvorlige samfunnsproblemene som islamsk kvinnesyn fører med seg og hvor du mener dette er stigmatisering og generalisering av islam og muslimer. Du er jo svært opptatt av at man ikke skal stigmatisere og generalisere når det går mot dine interesser, men du er langt mer slepphendt når det gjelder andre veien. Det er nok ikke akkurat overraskende. Det er jo ikke slik at de som hyler høyest om stigmatisering egentlig bryr seg om stigmatisering på generell basis, kun når det rammer sine interesser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 31. oktober 2010 #98 Del Skrevet 31. oktober 2010 Denne tråden er da akkurat i samme gate som de trådene der man diskuterer de alvorlige samfunnsproblemene som islamsk kvinnesyn fører med seg og hvor du mener dette er stigmatisering og generalisering av islam og muslimer. Du er jo svært opptatt av at man ikke skal stigmatisere og generalisere når det går mot dine interesser, men du er langt mer slepphendt når det gjelder andre veien. Det er nok ikke akkurat overraskende. Det er jo ikke slik at de som hyler høyest om stigmatisering egentlig bryr seg om stigmatisering på generell basis, kun når det rammer sine interesser. Jeg kan ikke annet enn å nok en gang konstantere at du har misforstått totalt. Dette er en humoristisk tråd som ligger under skråblikk og generaliseringer. Er det kjennetegn på de seriøse debattene dine? Jeg er heller ikke så opptatt av hva andre måtte mene. Jeg skrev denne tråden etter at jeg og min samboer hadde ledd av og snakket om noen av de svarene jeg har fått her inne. Og i motstnng til hva du måtte tro, så var ikke det innlegg av typen "seriøse innlegg om kvinnesyn", men innlegg av typen "du er dum du, som ikke skjønner at han kommer til å dumpe deg for ei kusine". Fremfor å bli sur, lei, sint eller føle at jeg og/eller han ble stigmatisert, så bestemte jeg meg for å skrive denne tråden. For min del var det en humoristisk oppsummering av noen av de mer logiske og fantastiske argumentene jeg har møtt. Så var det opp til de som leser å tolke den. Jeg er glad for at den klare majoriteten tydeligvis har tatt den for det den er, en humoristisk tråd om fordommer. Ikke en seriøs debatt om verken kvinnesyn, Islam, flerkultur, innvandring eller fandens oldemor. Og med det, så gidder jeg ikke å bruke mer tid på å diskutere med en AB som ikke gjøre noe annet enn å ødelegge en tråd h*n ikke har forstått. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilcrappo Skrevet 1. november 2010 #99 Del Skrevet 1. november 2010 Sukk, kjenner at jeg blir helt yr bare ved tanken på tvangsgifting.. Om du lover å legge inn både banking og voldtekt på bryllupsnatta, og tvangskonvertering og hijabtvang dagen derpå, så har vi en deal. :rødme: Bare husk at jeg kommer ikke til å finne meg i at du glemmer dine plikter som hustyrann bare fordi du skal ut å voldta i tide og utide. Slapp helt av. Du trenger ikke å bekymre deg. Du vil selvfølgelig ikke bli forsømt - jeg kommer til å voldta deg også med jevne mellomrom. Litt deng må du også regne med. Og dersom tiden ikke skulle strekke til så vil jeg selvfølgelig be fetterne mine om å denge deg i stedet. Såpass integritet har jeg tross alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilcrappo Skrevet 1. november 2010 #100 Del Skrevet 1. november 2010 Må si jeg synes det er flott at du viser ditt sanne jeg! Du, i motsetning til feilvarearaberen til TS, oppfører deg akkurat som forventet, og da vet jeg i alle fall hvor jeg har deg. Spytt i kebaben er så vanlig at jeg regner det mer som et tilbehør enn en fornærmelse. Utlendinger spiser jo så mye rart, så det hender jeg kler meg ekstra horete før jeg oppsøker gatekjøkken, slik at jeg får mer spytt i kebaben for en rikere smaksopplevelse. Det er ingen dum idé å kle seg horete før et besøk på gatekjøkkenet. Du skal ikke se bort i fra at du da får en ekstra spesiell "saus" i kebaben 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå