sommerfuglen1982 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #281 Del Skrevet 1. juni 2011 Åh, har ikke sett den linken jeg, skal titte på den nå! Så kjekt at dere får stelleveska i presang Synes ikke det var frekt i det hele tatt - hun spurte jo hva dere ønska dere, og er mye kjekkere å gi bort noe man vet er ønsket synes jeg, enn å bare kjøpe noe for å kjøpe noe. Når skal du på kontroll? Håper du har en fin dag Ja, du får bare kikke på lista mi.. Sikkert endel unødvendig men Litt vanskelig å vite for en uerfaren mamma som helst vil ha så mye som mulig i orden Ja, håper vi blir fornøyd med veska... Litt annerledes enn de tradisjonelle stelleveskene, men.. Jeg liker jo litt fancy/uvanlige ting :gjeiper: (i flg kjære) Jeg skal til jm på fredag og til legen igjen neste uke, det har blitt litt dobbelt hos meg pga jeg har vært sykmld en stund.. Men men, kjekt med god oppfølging Jeg har ordnet litt ærender i dag, det var jaggu meg slitsomt.. Stabbet meg rundt Fant de evindelige klorevottene jeg har snakket om i en evighet, så nå har jeg det også :gjeiper: Og jeg kjøpte meg 2 mammatopper og en kjole.. Ja, jeg vet at mage-tiden snart er over men.. regner med at jeg vil ha litt ekstra foran der også etter fødselen så jeg tenkte jeg ville kjøpe noe jeg kan bruke nå på slutten og i førsten etter fødselen. Dessuten er det en del som skjer nå på slutten av graviditeten (div 30 årslag, revyer og konsert) - og jeg liker å føle meg litt vel mht klær.. Så jeg røk visst på et par mammaplagg som ikke var planlagt God himmelfarts-dag til deg MonThe og ellers andre som kikker innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. juni 2011 #282 Del Skrevet 2. juni 2011 GJør seg med en shoppingtur! Kjenner frestn jeg gleder meg til den store gravidmagen er borte så jeg har litt mer å velge i i klesskapet, og butikkene;) Selv om magen nok vil være stor den første stunden også så blir den jo litt mindre utstående (forhåpentligvis ) Har du bilde/link til veska? Synes det er gøy å se hva andre har valgt Her har vi hjemme-dag begge to. Kjære har fir siden det er helligdag, og vi sov til klokken var halv12 Deretter ble det en lang frokost (så irriterende å bli mett etter ett rundstykke når det var så mye godt på bordet). Og nå er kjære i full gang med listing på barnerommet, mens jeg har en KGpause fra kjøleskapsvaskingen Håper dere har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #283 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) GJør seg med en shoppingtur! Kjenner frestn jeg gleder meg til den store gravidmagen er borte så jeg har litt mer å velge i i klesskapet, og butikkene;) Selv om magen nok vil være stor den første stunden også så blir den jo litt mindre utstående (forhåpentligvis ) Har du bilde/link til veska? Synes det er gøy å se hva andre har valgt Her har vi hjemme-dag begge to. Kjære har fir siden det er helligdag, og vi sov til klokken var halv12 Deretter ble det en lang frokost (så irriterende å bli mett etter ett rundstykke når det var så mye godt på bordet). Og nå er kjære i full gang med listing på barnerommet, mens jeg har en KGpause fra kjøleskapsvaskingen Håper dere har en fin dag! Hei Kjennes ikke ut som om at bekkenet mitt synes shoppingturen var noe særlig Men ellers er vi fornøyd med runden på senteret Her er veska: http://www.lilleprinsen.no/product/568479/Allerhand_Clara-Club-MAMMA-bag.html Litt spesiell Men,den duger nok til mitt bruk Fint å bruke fridagen på listing da, det må jo gjøres før den lille skal sove der uansett. Vi har hatt rommet klart en stund, men han skal jo ikke ligge der i førsten uansett Jeg har sovet dårlig i natt, og ikke noe etter kl 04. Har hatt en ny form for vondte i natt, så lurer på om det er noe nytt for symptomlista.. Hadde brenning "nede i nederst" og regelmessige kynnere + tak i sidene nede på ryggen i nesten 1 time, når jeg lå rett ut i senga. Det har jeg ikke hatt tidligere. Men... han får holde seg inne litt til den lille skatten i magen Kjære var redd det hele var igang en stund, men det slapp taket Endret 2. juni 2011 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. juni 2011 #284 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Kjempestilig veske!! Ååh, det høres spennende ut med nye vondter. Ikke det at jeg vil du skal ha vondt, men kan jo tyde på at ting er på gang? Aner meg at du blir først ute av oss som har termin i juli Men er enig med deg, synes han kan holde seg noen uker til inni magen Vi skal også ha lillegull på rommet vårt, men synes det er kjekt at rommet hans er ferdig allikvel. Ikke sikkert man har så mye tid til sånne ting når gullene er her Og er jo koselig, når gardinene er oppe og alt er i orden Endret 2. juni 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #285 Del Skrevet 2. juni 2011 Kjempestilig veske!! Ååh, det høres spennende ut med nye vondter. Ikke det at jeg vil du skal ha vondt, men kan jo tyde på at ting er på gang? Aner meg at du blir først ute av oss som har termin i juli Men er enig med deg, synes han kan holde seg noen uker til inni magen Vi skal også ha lillegull på rommet vårt, men synes det er kjekt at rommet hans er ferdig allikvel. Ikke sikkert man har så mye tid til sånne ting når gullene er her Og er jo koselig, når gardinene er oppe og alt er i orden Takk for det Håper den er grei, hadde ikke kjøpt den for 1199,- Det hadde vært uaktuelt :gjeiper: Hehe, vet ikke om de "nye" vondtene er noe modningstegn eller om det var tilfeldig. Noe annet jeg har merket er at fra å ha gått fra å være tilnærmet forstoppet er jeg nå på do ratt flere ganger om dagen. Har slitt med hard mage helt fra uke 6 eller noe.. Dvs snart 30 uker For første gang siden oktober har jeg nå hatt det travelt til og med, merkelig Hehe, tror du jeg er tidlig ute? hm, kan være... Men kan hende jeg blir gående over og Første termin jeg fikk var 27.06. Går jammens meg fort dit Håper vi ikke går så mye over terminen noen av oss, så vi får oppleve litt deilig juli-vær med våre søte små bebisser Håper du og kjære har hatt en fin og produktiv dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #286 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Hei Da har jeg vært hos jm, alt fint med lillegutt og mamman Vekta var samme som for 1 mnd siden, så da har jeg gått opp 8,5 kg hittil.. Var litt spent på det siden lysten på is og ...godis... har tatt litt av i det siste Da skal jeg på kontroll om ca 14 dager og da var det tid for modningsakupunktur.. Vi snakket litt om fødsel og om kursene vi skal på fremover. Målte bt og hørt på lille sitt Hodet ligger heeelt nede, men er ikke festet. Hun trodde han lå med ryggen mot ryggen min med litt vridd overkropp og hun kjente tydelig rumpe, kne og hæler. Fasinerende I dag ligger jeg rett ut på solsenga mi, deeeilig vær her på østlandet Håper alle har en like flott dag Edit: I dag har kjære kjøpt redningsvest til minien.. Måtte bare skrive det, hehe.. Ikke noe stor nyhet, men gleder meg litt til han kommer hjem med den Vi har båt, som vi bruker mye.. Og selvfølgelig skal det kjæreste vi har ha vest Endret 3. juni 2011 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 3. juni 2011 #287 Del Skrevet 3. juni 2011 Supert at alt står bra til Og så klart lille gull må ha vest i båten Kos deg i solen, så får vi litt lenger nord ta oss av gråværet :gjeiper: Ikke misunnelig nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 3. juni 2011 #288 Del Skrevet 3. juni 2011 I dag ligger jeg rett ut på solsenga mi, deeeilig vær her på østlandet Håper alle har en like flott dag Så bra at alt viste den skjønneste orden hos jordmor i dag Så du skal ha modningsakupunktur neste gang ja.. i uke 38.. wow, det begynner å bli ganske "virkelig" nå?! Er det standard at man får modningsakupunktur? ...eller det må vel betinge at jordmoren er en akupukturdame da... aner ikke om min er det Grattis med redningsvest til mini! Kunne gjerne tenkt meg en båttur selv jeg, og kanskje et bad... Strålende vær her også i dag, nesten litt for mye av det gode med 25 varme i skyggen (det er for mye, jeg skriver nesten kun for å ikke virke klagende ). Har du tenkt å dra på stranda forresten? BAde og sole i bikini? Jeg vet ikke om jeg er komfortabel med det jeg.. men det ville jo vært veldig deilig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 3. juni 2011 #289 Del Skrevet 3. juni 2011 Så søtt med vest til mini Nærmer seg virkelig nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #290 Del Skrevet 3. juni 2011 Flott at dere er enige med meg ang vesten Den var veldig søt, 3-15 kg.. Passe stor, men kanskje litt stor til en på 3,5 kg Ja, det var strålende at alt var fint hos jm Nesten så det var vekta jeg var mest fornøyd med, fælt å si det Når alt annet er strålende, er det liksom sånne ting jeg kan konsentrere meg om Selvfølgelig er det viktigste at lillegutt vokser og har det fint, ingen tvil om det. Ja og tja, vi bor så og si på stranda.. Så jeg har sitti ved vannkanten i ettermiddag. Måtte ha litt luft Sjelden det er for varmt for meg i solsenga på verandaen, men i dag var det faktisk det. Ang modningsakupunktur så vet jeg ikke om det er standard, men jeg visste at min jm utfører dette og derfor spurte jeg i dag.. Ikke sikkert det virker noe stimulerende på meg, men flere venninner av meg har fått det og vært fornøyd. Får feelingen av at det nærmer seg når sånne ting kommer opp ja.. Kunne ønske jeg hadde mulighet til å se litt fremover sånn at jeg kunne få ett hint om når lillegutt har tenkt seg ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 3. juni 2011 #291 Del Skrevet 3. juni 2011 Har du tenkt å dra på stranda forresten? BAde og sole i bikini? Jeg vet ikke om jeg er komfortabel med det jeg.. men det ville jo vært veldig deilig.. Ååh, det hadde jeg helt klart gjort om jeg hadde hatt muligheten (les; badevær) Her jeg bor skulle en jaggu ikke tro at sommeren nærmer seg ------ Så flott at kontrollen gikk bra Jeg blir alltid så glad etter å ha vært hos JM, ikke bare er hun så utrolig hyggelig og enkel og prate med, men det er så godt å høre at alt står bra til også Og så er det så kos å høre hjertelyden til gullet Oj, modningsakupunktur? Så spennende! ..hva er det egentlig godt for? Håper dere har en fin fredagskveld! Det høres foresten ut som om dere bor på en fantastisk plass -- ved vannkanten, heldiggriser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #292 Del Skrevet 3. juni 2011 Oj, modningsakupunktur? Så spennende! ..hva er det egentlig godt for? Håper dere har en fin fredagskveld! Det høres foresten ut som om dere bor på en fantastisk plass -- ved vannkanten, heldiggriser! Det er vel ment som om at kvinnekroppen skal stimuleres til å gå inn i en mer "effektiv" fødsel - dvs redusere den aktive tiden kroppen er i fødsel Flere venninner har som sagt fått dette og var veldig fornøyd.. Så jeg tenker - hvorfor ikke prøve? Er jo ikke skadelig for lillemann eller noe, så jeg kan gi det et forsøk Ja, det er fint her vi bor... Nede ved norges største innsjø Håper lillegutt vil like seg her Får håpe sommeren kommer til dere også snart MonThe, er så kos å våkne og ha en hel dag foran seg uten noe man MÅ gjøre. Bare å gå ut i finværet kose seg og den dultende magen. Kommer nok til å savne det litt når pliktene kaller, selv om vi da har verdens fineste skatt å passe på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 3. juni 2011 #293 Del Skrevet 3. juni 2011 Høres absolutt ut som en ting som er verdt å prøve det! Vet ikke om jeg tør å prøve akupunktur jeg. De tilbyr akupunktur som smertelindring på sykehuset hvor jeg skal føde... Men jeg tror ikke jeg kommer til å benytte meg av det, synes det ser fryktelig ubehagelig ut med de der nålene jeg En finværsdag uten noen som helst planer, bare kose seg med magen, høres fantastisk ut! Nyt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 3. juni 2011 #294 Del Skrevet 3. juni 2011 Ja, det er fint her vi bor... Nede ved norges største innsjø Håper lillegutt vil like seg her Mmm.. fint der.. men du bor jo på feil side av sjøen Er opprinnelig fra andre siden jeg skjønner du, så den er selvsagt riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #295 Del Skrevet 3. juni 2011 Mmm.. fint der.. men du bor jo på feil side av sjøen Er opprinnelig fra andre siden jeg skjønner du, så den er selvsagt riktig Hehe, er ikke herfra i det heletatt selv.. Så den diskusjonen overlater jeg til "dere andre" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #296 Del Skrevet 4. juni 2011 Innom og jubler litt for 36 uker Her har sommeren virkelig kommet Og vi har tatt ut båten i går. Det var visst veldig viktig for kjære å få fikset den og sjøsatt før lillegutt vil komme.. Så da er jeg glad for at den kom seg utpå i går Ingen tegn til noe fødsel her, så vi har nok god tid.. Meeeen, klok av andres erfaringer ang det å få det travelt er jeg glad for alt som er unnagjort. Håper alle har en fin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 4. juni 2011 #297 Del Skrevet 4. juni 2011 *Jeg feirer sommerfuglens 36 uker sittende henslengt på kanten av båten med en tå eller to nedi vannet* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #298 Del Skrevet 5. juni 2011 *Jeg feirer sommerfuglens 36 uker sittende henslengt på kanten av båten med en tå eller to nedi vannet* Det hørtes ut som en fortreffelig måte å feire 36 uker på.. Joiner på 36+1 jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #299 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Statusrapport uke 36+1 Kjønn: Utålmodig? Begynner å bli klar for fødsel ja, dvs kroppen min er klar mht vondter (gleder meg til å bli litt lettere igjen..) Men usikker på om jeg er helt klar i hodet Hodet ned: Ja, han ligger langt ned, men hodet er ikke festet i flg jm. Aktivitet i magen: Ja, nesten hele dagen... Virker som han sover når jeg legger meg nedpå litt og om natta. Ellers spreller han mye og beveger mye på spes rumpe og bein. Navn: Navnet har vært klart siden UL Vektøkning:8,5 kg Vann i kroppen: Ikke i flg jm på siste kontroll. Men jeg er hoven og doven i fingrene om morgenen, og ser det på føttene mine om jeg har brukt sandaler. (men det er sikkert helt normalt og ikke ødem som de sjekker på kontroller) Kynnere: Ja, men ikke mange vonde hittil.. Humør: Litt opp og ned.. Barnerom: Han skal sove hos oss, men rommet har vært klart siden jul omtrent.. Utstyr: Tror vi er ferdige med alle innkjøp som må gjøres før han kommer, supplerer med det vi evt får behov for etterhvert. Strekkmerker: Nei, ingen hittil Fødsel: Spent på hvordan det hele braker igang.. Håper på en normal fødsel, men åpen for lindring når vi ser hvordan det forløper. Plager: Tja, har mye vondt i bekkenet og litt ryggvondt (nederst i korsryggen) Ellers sover jeg ikke noe særlig godt og sammenhengende men det er vel heeelt normalt sånn på slutten Oppegående:Mmm.. Sulten: Har god matlyst, glad i is og andre friske saker. Blir fort mett og fort sulten Endret 5. juni 2011 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. juni 2011 #300 Del Skrevet 5. juni 2011 Gøy å lese andre sine status-oppdateringer Kjenner meg godt igjen med å være fysisk klar for fødsel, men ikke helt mentalt. Men det kommer vel om noen uker Lillemann er også ganske grei med aktiviteten sin. Tror jeg kan telle på en hånd de gangene han har vekket meg på natten med bevegelse. Får satse på at det fortsetter sånn når de kommer ut også Er dere ute på båttur i dag? Det ville jeg vært om jeg hadde vært dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå