Gå til innhold

Til Cuckold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, siden du heller vil vaere singel enn aa justere kravene ned saa maa du heller jobbe for aa bli mere attraktiv. Det er mye du kan gjoere bade for aa forbedre utseende og personlig tiltrekningskraft.

Om du ikke har vaert det allered saa gaa systematisk inn for aa proeve ut det du tror kan vaere bra av hudprodukter. Jeg har sett dramatiske endringer i huden til venniner naar de har funnet et produkt som virkelig funker for dem.

Spis sunnere. Sier seg selv.

AA trene mye sier ogsaa seg selv, men det er forskjell paa treningsformer og hvilket utbytte det gir for attraktivitet. Noe av det aller viktigste er en god kroppsholdning. Pilates og yoga er blant de tingene som utvikler det best, men det finnes mange andre gode alternativer.

Jeg kjenner mange som driver intensivt med yoga og meditasjon. Paa gruppenivaa synes jeg disse har en klart mere attraktiv utstraaling enn folk som bare trener mye. Ikke bare god holdning, men det gir en ekstra form for glans du i mindre grad faar av annen trening. Det er ogsaa noe med den psykiske effekten yoga og meditasjon gir som oker tiltrekningskraften din. Og saa blir du svaert fleksibel (tenk kama sutra).

Du kan utvikle sensualiteten din gjennom dans. All dans er bra, men magedans, salsa, reggaeton, tango etc. er bedre enn swing i saa maate. Noe av det beste er teasedance eller strippekurs. Jenter som har laert aa utrykke sensualtiet og seksualitet gjennom slik dans tar det med seg inn i hverdagen og seksuelle sammenhenger og det er sinnsykt tennende for en mann. Jenter som virkelig kan bevege seg seg sensuelt og kan utstraale en strippers seksualitet i senga er vanvittig sexy. Jeg vil heller vaere sammen me en 7er dame som har dette enn en 9er dame, men innr;mmer at lenger ned gaar jeg ikke. Jeg tror det er typisk for gutter. Uansett Hvor seksuell utstraling du har saa blir vi ikke kjaerste med deg om du er en 4er naar vi kan faa en 8er. Damer gjoer innimellom det, men menn stort sett aldri. Men, vi er langt fra helt rigide og du kan hoppe en og to hakk opp paa skalaen og vaere trygg paa aa beholde typen din om dette er sterkt hos deg. Hvis du er villig til aa angripe dette med samme vilje som en PUA gaar loes paa det aa bli mere attraktiv for damer kan du ogsaa rett og slett ta et kurs i gaa sensuelt. Om du ikke finner det i norge saa kan du sikkert finne noen som gir privattimer naar du er paa helgeferie i London eller en annen storby. Norske kvinner (og menn) gaar som frosne usikkre stokker og har tilsvarende sensuell utstraaling. Gjoer du dette skikkelig skal det i seg selv vaere nok til aa loese problemet ditt.

For guds skyld ikke ha kort haar. Det er ALTID mindre attraktivt enn langt i foelge alle menn jeg har snakket med. Langt, gjerne stort haar er klar vinner. Og gjoer en serios jobb med aa ta vare paa det. Haarkvalitet teller.

Gjoer en bedre jobb med aa babe deg opp med klaer. En 5er jente kan gi nesten samme effekt som en 7er eller en 7er som en 9er om hun har kledt seg skikkelig. Det er noe med en kvinne som er kledt i skikkelig flotte klaer og klaer som signaliserer attraktivitet som gir en helt annen effekt enn alvaersjakke og noytral olabukse og noytral haarsveis etc. Om du ikke allerede kler deg slik saa begynn aa se aktivt paa de damene som kler seg slik og de som kler seg helt noytralt og foel litt paa hva de utstraaler. Forskjellen er kjempestor. Det var en trad her en gang hvor en jente skrev hun hadde skiftet stil fra det ene til det andre og plutselig holdt menn doren oppe for henne og hun fikke komplimenter, tilbud om date, plystring og blikk.

Det er forskjell paa aa kle seeg for menn og a kle seg for damer. Moteblogger fashionistar fra grunnerlokka har en sterk tendens til aa kle seg i funky klaer som IKKE gjoer dem mere tiltrekkende for noen menn anner enn sine mannlige like klesintereserte motparter og dem er det ikke mange av og minst halvparten av dem er homo. Jessica simpson kler seg for menn. Kort skjoert dyp utringning, relativt enkle forst[elige klaer. Du boer kle deg klart mest for menn men ikke dra det for langt. Dras det for langt signaliserer det i for stor grad at du averterer din tilgjengelighet og det er ikke bra. Kle deg i hovedsak for menn men med elementer av a kle deg for damer og du skaarer hoyt paa attraktivitet og tiltrekker deg menn av kvalitet.

Menn tjener veldig lite paa a vaere snille naar de soker en partner. Mere i forhold til kjaerste enn iforhold til tilfeldig sex, men forsatt er det en sekundaer egenskap i forhold til alt som har med selvsikkerhet, status, alfaegenskaper, intelligens etc. etc. Snillhet teller, emn utelukkende naar de andre egenskapene er der allerede og det teller lite. FOr kvinner er det annerledes. Menn prioriterer utseendet veldig sterkt, men snillhet, varme, empati etc. teller maasivt naaer menn velger kjaerste. En av grunnene er nok at det tolkes som femininitet. Evolusjonsmessig er handler det nok mye om at selvhelvdelses og styrke egenskapene er det han som tar seg av og da er det rasjonelt aa velge enn som er snill mot ham og blir en god mor. For kvinenn har det vaert saa avgjorende aa skaffe enn som kan beskytte og som kan hjelpe henne opp i hierarkiet at snillhet har blitt en i sekundaer egenskap i forhold til partnervalg.

Bli en sex gudinne. Starter traader om hvordan, kjoep boker og dvder, spoer sex partnere om tilbakemeldinger og venniner og kompiser om raad etc. poneget er aa virkelig gaa inn for aa bli skikkelig god i senga, hvis du virkelig vil saa finenr du ut hvordan.

Haar du en hoy sex drift? Hvis saa sa kan du fortelle det til en gutt naar dere har datet littegrann og du tror han er litt iinteresert. Menn vil primaert ha tre ting. En pen dame som er tilgjengelig for god sex og som er mest mulig snill og grei a ha med aa gjoere. HVis de tre tingene er paa plass saa er de aller fleste menn 100% forn;yd. Noen, meg selv inkludert er litt emre kpmpliserte, men de aller fleste menn er kjempefornoyd om disse tre tingene er tilstede. Kvinner har vanskelig for aa skjonne at menn er saa enkle naar de selv er saa kompliserte, men jo 9 av 10 menn er saa enkle.

Bli mere feminin. Masklunitet er attraktivt for kvinner og feminitet er attraktivt for menn. I Norge saa har du et fantastiske muligheter for aa utkonkurere dine medsoestre fordi norske kvinner er saerdeles lite feminine i internasjonal maalestokk. OM du ogsaa kan fa ham til aa fole seg mere maskulin og verdsatt som mann saa skaarer du stort. Min oppfatning er at norske kvinner kan vaere ganske flinke til aa faa mannen sin til aa foele seg bra saan generelt paa en aseksuell noytral maate. Det er faktisk sant at kvinenr fra ost europa og asia er langt flinkere til aa faa menn til aa fole seg som menn og verdsatt som menn. Dette gjelder ogsa velutdannede og velstaende karrierekvinner fra disse landene. Det er ingen motsetning mellom dette og liksetlinning selv om norske kvinner tror det.

En annen ting er at menn flest frykter en kvinne som er bitchy og gaar og hakker paa ham hele tiden. Om du signaliserer at du er en kvinne som ikke gjoer det i forhold saa skaarer du stort her ogsa. Om du ogsa fremstaar som du ikke lider av den norske kvinnelige folksykdommen med generell forakt for og behove for daglig krittikk av menn i sin alminnlighet men faktisk klarer aa vise langt oftere at du verdsetter menn og det mannlige mye mere enn du irriterer deg over det saa vil en hver norsk mann fole en enorm lettelse. Vi foeler et konstant trykk av negativitet mot oss som menn og aa slippe det er fantastisk delig. Jeg er i utgangspunktet fan av norske kvinner og det er mye jeg ikke er saa glad i ved ost erupeiske og asiatiske kvinner men akkurat i forhold til dette blir norske kvinner fullstendig utkonkurert og det er mye viktigere enn norske kvinner skjonner.

Denne traden har masse bra om aa bli mere feminin:

http://www.fastseduction.com/discussion/fs?action=9&boardid=2&read=105231&fid=31

Denne og andre boker av David Deida vil hjelpe deg aa forstaa menn bedre og bli mere attraktiv for dem:

http://www.amazon.com/Its-Guy-Thing-Owners-Manual/dp/1558744649

Paa Playette forum saa kan du faa masse gode raad av playetes og PUAS om hvordan huke bedre menn og hvordan gjore dem maksimalt tiltrukket.

Med litt jobb kan du bade fa bade penere menn og ikke minst menn med bedre personlige kvaliteter.

En haug med PUA menn har gjort et mye mere omfattende arbeid med seg selv enn all tingene jeg har forslaat til sammen saa om viljen er stor nok lar deg seg fint gjennomfore. Spoersmalet er bare hvor mye du vil investere i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, jeg har ikke tenkt til å forandre meg heller, jeg har innstillt på å bli singel har jeg jo sagt! Jeg kler meg classy i kjoler, pene bukser og skjørt hver dag, har langt blondt hår og bruker litt, men ikke mye sminke hver dag. Er slank og har et pent ansikt.

Personligheten min er jeg overhodet ikke interessert i å forandre, men jeg lurer på om man kan gjøre noe for å bli mindre kresenn. Det vil si bli tiltrukket av menn man i utgangpunktet ikke er interessert i.

Det er ikke sånn at jeg har fått masse oppmerksomhet på byen og ellers i livet. Jeg har aldri vært spesiellt populær, og selv om jeg har hatt noen kjærester har jeg aldri vært forelsket. Har lyst til å oppleve det bare en gang i livet. Jeg er i hvertfall ikke en 4´er. Er nok en typisk 8´er utseendemessing. Er nok mest personligheten min som har stått i veien for meg da jeg ikke er typisk omsorgsfull, lidenskapelig og følsom. Men igjen, jeg slår meg til ro med å være singel. Bedre å være seg selv alene, ennå være noe man ikke er sammen med noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg ler av innlegget til yogamann over her. Jeg trodde yoga og meditasjon gjorde at man ble mer avslappet og mindre trangsynt, rigid og selvhøytidelig. Tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg ler av innlegget til yogamann over her. Jeg trodde yoga og meditasjon gjorde at man ble mer avslappet og mindre trangsynt, rigid og selvhøytidelig. Tydeligvis ikke.

Jeg ville aldri falt for en mann som drev med yoga f.eks. Det synes jeg ville vært turnoff på en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

plutselig holdt menn doren oppe for henne og hun fikke komplimenter, tilbud om date, plystring og blikk.

Mye bra tips til damer du kom med, spesielt det med gange og sensuell dans.

I sitatet over...ifølge dette "prinsessesyndromet" skal man jo som jente ikke engang ta det i sitatet som et tegn på at vi er attraktive, da det er noe menn gjøre for alle, uavhengig av om damene er 3'ere eller 9'ere.

Da blir det litt søkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger tror jeg at jeg lever på en annen planet, for jeg forstår ikke konseptet med "liga" og "nummer åtte på skalaen". Jeg har ingen anelse om hvilken liga eller hvilket nummer jeg måtte være, ei heller min samboer. Hvem bestemmer dette? Og hva er denne listen basert på? Hva man anser som pent kan jo være temmelig individuelt, og det vil jo være utrolig overfladisk om man legger så mye vekt på utseendet når man skal finne seg en partner at det er en slik "liga" eller "liste" som skal være utslagsgivende for om man kan vurdere noen eller ikke. Jeg forstår ikke en slik tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tidssone

Skulle gjerne hatt en oversikt med bilder av tre damer som faller inn i hver tallkategori. Så skulle jeg gjerne hatt en make oversikt med tre menn i hver kategori.

Disse oversiktene skulle vært lagd i to omganger. En gang av menn og en gang av kvinner. Hadde vært utrolig morsomt å se om kategoriene hadde endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er gutter i ungdomsskolen like attraktive og aktive i romantikk, sex og kjærlighetslivet. Sånn har det alltid være. Den gruppeverdenen som Cuckold beskriver er bare konstruert og burde møtes med skepsis.

Det blir som med rasehierarki; Selv om statistikken er sånn og sånn så betyr ikke det at...get my drift?

Med kvinner så er det bare litt selvtillit, hår, klær og sminke som er trikset. Mange menn i band o.l er vel så attraktive og blir mindre attraktive i eldre alder akkurat sånn som kvinner.

Det er uansett mange godt voksne kvinner med yngre partnere akkurat som menn.

Og mange blir ilag selv om de ikke er like pene som hverandre akkurat slik som mange blir ilag på tvers av etnisitet, selv om det finnes tendensiøse trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger tror jeg at jeg lever på en annen planet, for jeg forstår ikke konseptet med "liga" og "nummer åtte på skalaen". Jeg har ingen anelse om hvilken liga eller hvilket nummer jeg måtte være, ei heller min samboer. Hvem bestemmer dette? Og hva er denne listen basert på? Hva man anser som pent kan jo være temmelig individuelt, og det vil jo være utrolig overfladisk om man legger så mye vekt på utseendet når man skal finne seg en partner at det er en slik "liga" eller "liste" som skal være utslagsgivende for om man kan vurdere noen eller ikke. Jeg forstår ikke en slik tankegang.

Hehe, ja, mye mulig vi lever i hver vår verden, men jeg tviler på at alle jentene i klassen din var akkurat like pene, eller at alle guttene var det for den saks skyld. Like lite som alle var like gode i matte eller løp 60-meteren på samme tid. Tror heller ikke at alle venninnene dine i dag er akkurat like pene, eller at alle menn du kjenner er akkurat like kjekke. Og selv om det heldigvis er ulik smak, er det vel ingen grunn til å benekte at noen mennesker vil regnes som svært attraktive av et stort flertall, mens andre ikke vil regnes som fullt så attaktive.

La oss tenke oss at vi lot et stort og representativt utvalg av befolkningen bedømme et knippe på 30 tilfeldige menn eller 30 tilfeldige kvinner som man fikk se på noen små videosnutter. Så skulle hver av disse plasseres på en attraktivitsskala. Den berømmelige 1 til 10-skalaen fra Drømmekvinnen 10 (mulig den er mye eldre) er jo bare en tilfeldig skala, man kan selvsagt bruke en hvilken som helst rangering, f.eks "svært attraktiv", "over gjennomsnittlig attraktiv", "gjennomsnittlig", "under gjennomsnittlig attraktiv" og "lite attraktiv", det er ikke vesentlig hvilken skala man bruker. Men jeg er ganske trygg på at de 30 ikke ville havne på samme gjennomsnittlige plassering. Dette kan da umulig være så kontroversielt?

Når dette er relevant i forhold til prinsessesyndromet er det fordi jenter som lider av dette oppfatter seg selv som mer attraktive enn guttene oppfatter dem. De feiltolker den popularitet de nyter på sexrelasjonsmarkedet (f.eks ute på byen) der de kanskje har vennet seg til å kunne dra hjem med svært attraktive gutter, gutter de aldri ville ha sjans på som kjæreste. Det kan også være at de i tenårene eller tidlig i tjueårene hadde kjærester som var mer attraktive enn dem, for i denne perioden er jentene ofte svært omsvermet og har et kraftig overtak på gutta rett og slett fordi de er aktuelle som kjærester for gutter som er flere år eldre, mens de unge guttene har mer enn nok med å konkurrere med de eldre guttene om jentene på samme alderstrinn.

Denne skjevheten kan, sammen med skjevheten på sexrelasjonsmarkedet bidra til at endel jenter får en feilaktig oppfatning av egen attraktivitet. I tråden Sukker.no - 2, 3 eller 10 menn på hver kvinne? var det jo flere jenter som hardnakket hevdet at det faktisk er vesentlig flere pene jenter enn kjekke gutter, at det er et stort misforhold her, og det er selvsagt akkurat slik verden fortoner seg for en jente som lider av prinsessesyndromet: Hvor hun enn snur seg er det vakre jenter (hun plasserer både seg selv og jenter på samme nivå høyere på attraktivitetsskalaen enn vi andre ville gjøre), mens det er langt mellom de kjekke guttene (svært få finner nåde for hennes øyne, og gutter som jenter flest ville plassere på samme nivå som henne finner hun helt uinteressante).

Når det er sagt er det jo tross alt et mindretall av jenter som lider av prinsessesyndromet. De aller fleste jenter finner seg en partner, og selv blant de som er single over lengre tid er det nok flere faktorer som kan spille inn, det er ikke slik at alle langtidssingle jenter går rundt og er urealistisk kresne. Men jeg tror likevel det er mange nok til at det påvirker singelstatistikken.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke tenkte på noe av dette da jeg ble interessert i han som nå er min samboer. Jeg ble interessert, og merket at han også var interessert i meg. Så vi møttes et par ganger for å finne ut hvor landet lå, og ble sammen temmelig fort. Jeg hadde ingen tanker om at "nei, han er "over my league"" eller "jo, han er nok temmelig lik meg på penhetsskalaen, så der kan jeg kanskje prøve". Har aldri hørt om slikt bortsett fra på nettfora og kanskje enkelte amerikanske sit-coms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke tenkte på noe av dette da jeg ble interessert i han som nå er min samboer. Jeg ble interessert, og merket at han også var interessert i meg. Så vi møttes et par ganger for å finne ut hvor landet lå, og ble sammen temmelig fort. Jeg hadde ingen tanker om at "nei, han er "over my league"" eller "jo, han er nok temmelig lik meg på penhetsskalaen, så der kan jeg kanskje prøve". Har aldri hørt om slikt bortsett fra på nettfora og kanskje enkelte amerikanske sit-coms.

Nei, men for jenter som lider av prinsessesyndromet fortoner det seg jo åpenbart slik at det ikke er mange nok attraktive gutter i verden, så for dem er attraktive gutter mangelvare. Og selv om vi ikke tenker veldig bevisst på det er det nok en tendens til at mennesker finner sammen med noen på omtrent samme attraktivitetsnivå, uten at dette er noen absolutt regel. Så hvis du overvurderer deg selv kan det bli et handikap. (Men jeg skjønner ikke hvorfor du bryr deg om dette Tabris, det er jo ikke slik at alle jenter lider av prinsessesyndromet, faktisk gjelder det bare et lite mindretall.)

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Det finnes kjempemange attraktive menn i verden. Mitt store problem var at jeg ikke klarte å forelske meg uansett.

Da jeg omsider forelsket meg var det i en mann med normalt utseende, ikke spesielt kjekk i forhold til mange andre menn som har vært interessert i meg (også for langvarig forhold og ikke bare ONS).

Gjør det meg til en slags omvendt prinsesse?

Eller er jeg rett og slett dronningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kjempemange attraktive menn i verden. Mitt store problem var at jeg ikke klarte å forelske meg uansett.

Da jeg omsider forelsket meg var det i en mann med normalt utseende, ikke spesielt kjekk i forhold til mange andre menn som har vært interessert i meg (også for langvarig forhold og ikke bare ONS).

Gjør det meg til en slags omvendt prinsesse?

Eller er jeg rett og slett dronningen?

Ja, da er du nok en dronning. ;) Nei, det finnes som sagt mange andre grunner til at man ikke finner noen, det er ikke slik at alle single jenter lider av prinsessesyndromet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spørsmål man kan stille er hva er en attraktiv mann og kvinne?

Jeg vil tro etterhvert som man blir eldre vil andre verdier spille inn enn attraktivitet i henhold til sosial status og utseendet?

Jeg synes det høres en smule platt ut med slike systemer..

Og jeg tror heller ikke at en kvinnes verdi måles utelukkende kun utifra utseendet. Selv menn vil jeg tro ser litt lengre og langsiktig enn at de henger seg opp i akkurat det.. I det minste når de oppnår en viss alder.

Hvis man skal holde ut med et menneske over lang tid vil attraktivitet og sosialstatus være ganske likegyldige faktorer når man skal samarbeide om generelle ting i hverdagen.

"Han irriterer vettet av meg og er stokk dum.. men han er kjekk da! :sukk: "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogamannen kommer iallefall med et forslag til kur mot prinsesse syndromet. Dersom damen jobber med seg selv og gjør seg mer attraktiv vil hun ifølge den teorien få sjangs på de "super attraktive mennene" som kjæreste og ikkje bare en ons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro etterhvert som man blir eldre vil andre verdier spille inn enn attraktivitet i henhold til sosial status og utseendet?

Og jeg tror heller ikke at en kvinnes verdi måles utelukkende kun utifra utseendet. Selv menn vil jeg tro ser litt lengre og langsiktig enn at de henger seg opp i akkurat det.. I det minste når de oppnår en viss alder.

Hvis man skal holde ut med et menneske over lang tid vil attraktivitet og sosialstatus være ganske likegyldige faktorer når man skal samarbeide om generelle ting i hverdagen.

Det blir vanskelig å komme med en klar definisjon på hva en attraktiv mann og kvinne er siden vi alle sikkert har til en hvis grad forskjellig mening om hva en attraktiv person er. Da kan jo vi egentlig dra den konklusjonen at det er helt opp til enkelt individet å bestemme hva en attraktiv person er og ikkje er.

Endret av -L-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir vanskelig å komme med en klar definisjon på hva en attraktiv mann og kvinne er siden vi alle sikkert har til en hvis grad forskjellig mening om hva en attraktiv person er. Da kan jo vi egentlig dra den konklusjonen at det er helt opp til enkelt individet å bestemme hva en attraktiv person er og ikkje er.

Jo, men hvis man tar utgangspunkt i tråden antok jeg at det her handlet om konkrete definisjoner på attraktivitet.

Dette fenomenet med prinsessesyndrom er nok noenlunde smalt representert dog.

Jeg er klar over at det finnes enkle bondegutter som har seg med sauene sine i mangel på et bedre alternativ.. men jeg ser heller ingen hensikt med at kvinner skal redde disse fra sin ensomhet kun som en idealistisk forsøk på rettferdighet.

Når det er sagt applauderer jeg Yogamann sine poenger.

Jeg skal innrømme at jeg er ikke noen stor tilhenger av at kvinner skal bli mer manndigere og visa versa.

Jeg personlig ønsker helst å være den feminine delen av et forhold.

Jeg ønsker selvsagt å beholde min frihet til å kunne utvikle meg selv og mine interessefelt- men jeg mener at det ene ikke behøver å kompromisere det andre. At man kan være en suksessfull, ambisiøs kvinne, og likevel beholde sin femininet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri dumt for en dame å klare å lage mat og gidde å holde en husholdning i orden. Slike saker er meget VIKTIG for modne menn :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri dumt for en dame å klare å lage mat og gidde å holde en husholdning i orden. Slike saker er meget VIKTIG for modne menn :smoke:

Jeg ser ikke noe galt i at en kvinne lager mat og styrer husholdning, såfremt arbeidsfordelingen mtp hjemmet er noenlunde rettferdig fordelt og ikke tatt for gitt.. Samt at arbeidsfordelingen og investeringene begge parter i et forhold gjør er basert på etter evne, selvsagt.

Hvis mannen er intressert i å lage mat, hvilket mange menn faktisk er.. så ser jeg ingen hensikt med at kvinnen skal gjøre det, kun fordi hun er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt er det jo tross alt et mindretall av jenter som lider av prinsessesyndromet. De aller fleste jenter finner seg en partner, og selv blant de som er single over lengre tid er det nok flere faktorer som kan spille inn, det er ikke slik at alle langtidssingle jenter går rundt og er urealistisk kresne. Men jeg tror likevel det er mange nok til at det påvirker singelstatistikken.

Enig i det meste, men akkurat her begår du en slutningsfeil (the fallacy of affirming the consequent). At en kvinne har funnet seg en partner forhindrer ikke at hun lider av prinsessesyndromet, eller omvendt: man trenger ikke være singel for å lide av dette syndromet. Det kan være at hun - urealistisk - vurderer sin egen attraktivitet som flere hakk høyere enn partnerens, selv om hun altså har valgt ham. Andre forhold kan ha spilt inn som forklarer hvorfor hun tok til takke med denne mindreverdige skapningen, f.eks. at hun var lei av å gå langtidssingel og savnet tosomheten, sterkt ønsket seg barn, at han riktignok ikke var spesielt snasen men i det minste ikke monstrøst stygg, osv. Jeg tror mao at syndromet rammer langt flere enn et lite mindretall av jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...