Gå til innhold

Til Cuckold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, der er jeg helt sikker på at du tar feil. Og det er kanskje nettopp her noe av problemet ligger: At det er mange jenter som ikke vil innse at skjevheten på kjærestemarkedet i tenårene og forholdene på sexrelasjonsmarkedet bidrar til at jenter får andre erfaringer enn gutter og lettere overvurderer egen attraktivitet.

Vel, jeg hadde min første kjæreste som 16 åring og han var ikke særlig atraktiv. Ingen av mine senere kjærester har vært spesiellt atraktiv heller, ikke blir jeg sjekket opp av masse kjekke gutter, likevel er jeg kresen. Så kresen at jeg antakeligvis aldri kommer til å få meg en kjæreste. Det betyr ikke at jeg overvurderer meg selv. Da ville jeg jo trodd at alle gutter ble interessert i meg, og det tror jeg ikke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, poenget er at vurdering av egen attraktivitet ikke har noenting med saken å gjøre! Du har hjerne som en bavian jo!

Hehe, du har allerede avslørt at du hverken har fulgt med på hvordan jeg har definert begrepene jeg har brukt eller evner å følge resonnementene. I desperasjon forsøker du å late som om du har autoritet til å bestemme at debatten skal dreie seg om noe helt annet. Dessverre, det er nettopp den kresenhet som skyldes overvurdering av egen attraktivitet prinsessesyndromet handler om. Og som jeg har sagt igjen og igjen: Det finnes selvsagt mange andre grunner til at en jente er singel. Hun kan være kresen på andre måter eller av andre grunner enn at hun overvurderer egen attraktivitet, og da snakker vi altså ikke lenger om prinsessesyndromet.

Endret av Cuckold
Skrevet

Hehe, du har allerede avslørt at du hverken har fulgt med på hvordan jeg har definerte begrepene jeg har brukt eller evner å følge resonnementene. I desperasjon forsøker du å late som om du har autoritet til å bestemme at debatten skal dreie seg om noe helt annet. Dessverre, det er nettopp den kresenhet som skyldes overvurdering av egen attraktivitet prinsessesyndromet handler om. Og som jeg har sagt igjen og igjen: Det finnes selvsagt mange andre grunner til at en jente er singel Hun kan være kresen på andre måter eller av andre grunner enn at hun overvurderer egen attraktivitet, og da snakker vi altså ikke lenger om prinsessesyndromet.

Har du tatt patent på disse begrepene eller? Hvis ikke har du faktisk ikke enerett på å definere hva de betyr. Saken er jo at du beskylder jenter for å lide av noe som ikke er faktum i det hele tatt og begrunner det med en forklaring som overhodet ikke stemmer med virkeligheten.

Skrevet

Jeg er helt sikker på at urealistisk kresenhet er likt fordelt mellom kvinner og menn.

Ja, der er jeg helt sikker på at du tar feil. Og det er kanskje nettopp her noe av problemet ligger: At det er mange jenter som ikke vil innse at skjevheten på kjærestemarkedet i tenårene og forholdene på sexrelasjonsmarkedet bidrar til at jenter får andre erfaringer enn gutter og lettere overvurderer egen attraktivitet.

Vel, jeg hadde min første kjæreste som 16 åring og han var ikke særlig atraktiv. Ingen av mine senere kjærester har vært spesiellt atraktiv heller, ikke blir jeg sjekket opp av masse kjekke gutter, likevel er jeg kresen. Så kresen at jeg antakeligvis aldri kommer til å få meg en kjæreste. Det betyr ikke at jeg overvurderer meg selv. Da ville jeg jo trodd at alle gutter ble interessert i meg, og det tror jeg ikke!

Hvordan mener du at det beviser at urealistisk kresenhet forstått som overvurdering av egen attraktivitet er like utbredt blant menn? For meg virker det som du ikke lider av prinsessesyndromet, men likevel er svært kresen, og det er jo nettopp i tråd med hva jeg har skrevet tidligere i tråden: Det er selvsagt ikke slik at alle langtidssingle jenter lider av prinsessesyndromet, det er ikke slik at alle er single fordi de overvurderer sin egen attraktivitet. Men det er antagelig mange nok til at det påvirker singelstatistikken.

Skrevet

Hvordan mener du at det beviser at urealistisk kresenhet forstått som overvurdering av egen attraktivitet er like utbredt blant menn? For meg virker det som du ikke lider av prinsessesyndromet, men likevel er svært kresen, og det er jo nettopp i tråd med hva jeg har skrevet tidligere i tråden: Det er selvsagt ikke slik at alle langtidssingle jenter lider av prinsessesyndromet, det er ikke slik at alle er single fordi de overvurderer sin egen attraktivitet. Men det er antagelig mange nok til at det påvirker singelstatistikken.

Jeg nevner det fordi du i andre tråder i andre sammenhenger har beskyldt meg og andre jenter for å lide av et prinsessesyndrom.

Skrevet (endret)

Hehe, du har allerede avslørt at du hverken har fulgt med på hvordan jeg har definerte begrepene jeg har brukt eller evner å følge resonnementene. I desperasjon forsøker du å late som om du har autoritet til å bestemme at debatten skal dreie seg om noe helt annet. Dessverre, det er nettopp den kresenhet som skyldes overvurdering av egen attraktivitet prinsessesyndromet handler om. Og som jeg har sagt igjen og igjen: Det finnes selvsagt mange andre grunner til at en jente er singel Hun kan være kresen på andre måter eller av andre grunner enn at hun overvurderer egen attraktivitet, og da snakker vi altså ikke lenger om prinsessesyndromet.

Har du tatt patent på disse begrepene eller? Hvis ikke har du faktisk ikke enerett på å definere hva de betyr. Saken er jo at du beskylder jenter for å lide av noe som ikke er faktum i det hele tatt og begrunner det med en forklaring som overhodet ikke stemmer med virkeligheten.

Patent på begrepene? Det er jo jeg som har funnet opp og definert "prinsessesyndromet" her på KG. Ordet kan sikkert brukes på andre måter, men så lenge jeg tar meg bryet med å forklare hva jeg legger i begrepene burde det være uproblematisk å forholde seg til det.

Endret av Cuckold
Skrevet

Patent på begrepene? Det er jo jeg som har funnet opp og definert prinsessesyndromet her på KG. Ordet kan sikkert brukes på andre måter, men så lenge jeg tar meg bryet med å forklare hve jeg legger i begrepene burde det være uproblematisk å forholde seg til det.

Når det ikke henger på greip i det hele tatt så blir det problematisk og forholde seg til det. F.eks at man ikke kan si man er "urealistisk kresen" uten at du automatisk menes det skyldes overvurdering av egen atraktivitet.

Skrevet

jeg har i løpet av mitt liv sett minst hundre eksempler på prinsesyndrom, det er det jeg og alle jeg kjenner har vokst opp med, så isåfall må prinsessesyndromet være at kvinnene endelig catcher opp og begynner å rate seg selv høyere utseendemessig slik menn tydeligvis alltid har gjort. er jo ikke tilfeldig at menn i arbeidslivet og gutter i skolen alltid overvurderer sine evner og skylder på eksterne faktorer hvis de mislykkes, mens jenter og kvinner undervurderer seg selv og skylder på seg selv når de mislykkes selv når det er tydelige eksterne faktorer som er grunnen til at de mislykkes. men kanskje nå endelig likestillingen har gått fremover da......

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg tar ikke feil. Mange menn tror de har draget på damer som er langt utenfor deres rekkevidde. For noen menn er det nok at man smiler til dem og så har man dem hengende rundt leggen som en kåt puddel.

Prøv å være dame ute på byen og se variasjonen i menn som legger an på deg. Det er alt fra feite menn i femtiårsalderen med hentesveis til fotomodellhunker uten særskilt stor hjernekapasitet. Det er muligens større mulighet for at man blir gift med herr Hentesveis enn herr NoBrain. Eller?

Er du så uheldig at du legger ut en profil på nett, er det enda lavere terskel på hvor menn kan være på attraktivitets-skalaen før de synes det er helt greit å ta kontakt med damer som befinner seg waaaaaaaay over dem. På nett er alle damer fritt vilt, kan det se ut til.

(Og det er IKKE sånn at det kun er menn under meg på skalaen som legger an på meg eller at de jeg vurderer som like attraktive eller mer attraktive kun er ute etter ONS.)

Skrevet

Jeg nevner det fordi du i andre tråder i andre sammenhenger har beskyldt meg og andre jenter for å lide av et prinsessesyndrom.

Hvis jeg har beskyldt deg for å lide av prinsessesyndromet må det ha vært fordi jeg har hatt grunn til å tro at du lider av urealistisk kresenhet forstått som overvurdering av egen attraktivitet. Selvsagt vil ikke jenter som lider av prinsessesyndromet innse at de overvurderer sin egen attraktivitet, men jeg vil ikke beskylde deg for å lide av prinsessesyndromet hvis du ikke synes du er for pen for guttene du har sjans på. Hvis det er helt andre grunner til at du er singel, hvis du f.eks søker en helt spesiell kjemi eller drømmer om den store forelskelsen som aldri kommer kan du sikkert kalles kresen, men ikke på den måten vi her snakker om, prinsessesyndromet handler om overvurdering av egen attraktivitet, ikke kresenhet av alle andre grunner.

Gjest Tidssone
Skrevet

Hvordan kan du tro at noen du ikke har sett bilde av, har et urealistisk forhold til sitt eget utseende?

Skrevet

Hvis jeg har beskyldt deg for å lide av prinsessesyndromet må det ha vært fordi jeg har hatt grunn til å tro at du lider av urealistisk kresenhet forstått som overvurdering av egen attraktivitet. Selvsagt vil ikke jenter som lider av prinsessesyndromet innse at de overvurderer sin egen attraktivitet, men jeg vil ikke beskylde deg for å lide av prinsessesyndromet hvis du ikke synes du er for pen for guttene du har sjans på. Hvis det er helt andre grunner til at du er singel, hvis du f.eks søker en helt spesiell kjemi eller drømmer om den store forelskelsen som aldri kommer kan du sikkert kalles kresen, men ikke på den måten vi her snakker om, prinsessesyndromet handler om overvurdering av egen attraktivitet, ikke kresenhet av alle andre grunner.

Hvis prinsessesyndromet er det du mener det er vil jeg faktisk tørre å påstå at prosentandelen av jenter som har dette syndromet er tilnærmet lik 0.

Skrevet

Hvordan kan du tro at noen du ikke har sett bilde av, har et urealistisk forhold til sitt eget utseende?

Det må være greit å være mann. Når en mann ikke får dene dama han er interesert i er det dama som overvurderer seg selv, og når en dama ikke får mannen hun er interessert i er det fortsatt dama som overvurderer seg selv :ler:

Skrevet

Patent på begrepene? Det er jo jeg som har funnet opp og definert "prinsessesyndromet" her på KG. Ordet kan sikkert brukes på andre måter, men så lenge jeg tar meg bryet med å forklare hve jeg legger i begrepene burde det være uproblematisk å forholde seg til det.

Når det ikke henger på greip i det hele tatt så blir det problematisk og forholde seg til det. F.eks at man ikke kan si man er "urealistisk kresen" uten at du automatisk menes det skyldes overvurdering av egen atraktivitet.

Du kan jo ikke se bort fra begrepsavklaringene jeg har tatt meg bryet med å formulere når du vil diskutere med meg. Forutsetningen for en meningsfull debatt er at man forholder seg til det den andre skriver, altså at man tar seg bryet med å lese de begrepsforklaringer som ligger i den andres innlegg (om slike forekommer).

Skrevet

Du kan jo ikke se bort fra begrepsavklaringene jeg har tatt meg bryet med å formulere når du vil diskutere med meg. Forutsetningen for en meningsfull debatt er at man forholder seg til det den andre skriver, altså at man tar seg bryet med å lese de begrepsforklaringer som ligger i den andres innlegg (om slike forekommer).

Hadde innleggene dine hatt noe vettugt innhold så hadde jeg kanskje tatt meg bryet med å lese dem...

Skrevet

Hvis du leser litt i tråden jeg linket til Sukker.no - 2, 3 eller 10 menn på hver kvinne?

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=435685

der jeg introduserte begrepet prinsessesyndromet, eller i det minste tar deg tid til å lese mine tidligere innlegg i denne tråden vil du se at det nettopp er jenter som oppfatter det som at verden er full av vakre kvinner, men bare ytterst få matchende kjekke menn. Det er nettopp slik verden fortoner seg for en kvinne som lider av prinsessesyndromet, så gir du uttrykk for noe slikt er det relativt lett å stille rett diagnose.

Skrevet

Hadde innleggene dine hatt noe vettugt innhold så hadde jeg kanskje tatt meg bryet med å lese dem...

Men likevel vil du debattere? Uten engang å gidde lese den andres innlegg og forholde seg til de begrepsforklaringer som ligger der? :gjeiper:

Skrevet

Men likevel vil du debattere? Uten engang å gidde lese den andres innlegg og forholde seg til de begrepsforklaringer som ligger der? :gjeiper:

Du burde ikke akkuratt snakke så høyt om å lese andres innlegg. Eneste som står i hodet på deg er deg selv. Du må slutte å overvurdere seg selv sånn. Virker som du nekter å innse at du faktisk sikter for høyt selv. Hvis du legger ann på meg og jeg avviser deg så betyr ikke det at jeg har noe prinsessesyndrom!

Skrevet (endret)

Du burde ikke akkuratt snakke så høyt om å lese andres innlegg. Eneste som står i hodet på deg er deg selv. Du må slutte å overvurdere seg selv sånn. Virker som du nekter å innse at du faktisk sikter for høyt selv. Hvis du legger ann på meg og jeg avviser deg så betyr ikke det at jeg har noe prinsessesyndrom!

Selvsagt ikke, det er ingen automatikk her, ingen mann eller kvinne kan få absolutt alle, men hvorfor tror du at jeg mener det? Har du ikke lest hva jeg har skrevet? Og hvorfor tror du at jeg sikter for høyt? Bare fordi jeg tør sette ord på dette problemet? De 20-30% mest populære av mitt kjønn ligger med jenter nesten over hele skalaen, mens det blir vesentlig hardere for de andre 70-80%, vel å merke på markedet for rene seksuelle relasjoner og one night stands, men som jeg sa: Hvis man aldri har sjans på annet enn midt på treet-jenter på byen tilhører man garantert ikke dette segmentet, så menn vil vite med seg selv hvor man hører hjemme på skalaen. Det er vesentlig mindre fare for at menn skal narre seg selv.

Endret av Cuckold
Skrevet

Jeg tenker mer den andre veien: hvorfor skal en ekstraordinær dame gi opp de tilgjengelige menn for en ordinær mann?

Overvurderer seg selv her??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...