Gå til innhold

Til Cuckold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når en mann ikke får den dama han er interesert i er det dama som overvurderer seg selv, og når en dama ikke får mannen hun er interessert i er det fortsatt dama som overvurderer seg selv :ler:

Damned if you do, damned if you don't..

Ja, det er dette jeg har fått ut av trådene om dette temaet også.. det spiller ingen rolle for det er dama som overvurderer seg selv uansett..

Satt og så på Robinson i går kveld, der Atle sier at de nye damene kunne vært penere og tenkte med meg selv at det må ha vært lenge siden han så seg selv i speilet for han stiller ikke i samme kategori som disse to kvinnene.. Så det finnes prinsesyndrom også, har overhørt en del samtaler som mine brødre og deres kompiser har hatt om damer og hva slags damer de vil ha, og kravene til damer stemmer ikke bestandig i hop med utseendet på gutta selv.

just another anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er dette jeg har fått ut av trådene om dette temaet også.. det spiller ingen rolle for det er dama som overvurderer seg selv uansett..

Satt og så på Robinson i går kveld, der Atle sier at de nye damene kunne vært penere og tenkte med meg selv at det må ha vært lenge siden han så seg selv i speilet for han stiller ikke i samme kategori som disse to kvinnene.. Så det finnes prinsesyndrom også, har overhørt en del samtaler som mine brødre og deres kompiser har hatt om damer og hva slags damer de vil ha, og kravene til damer stemmer ikke bestandig i hop med utseendet på gutta selv.

just another anonym

Enig...anonym her også!

Slår meg at feite, stygge gutter klager over mangel på "bra damer" - så ser gutta selv ut som dvaske takras. Snakk om mangel på selvinnsikt!

Skrevet

Jeg tar ikke feil. Mange menn tror de har draget på damer som er langt utenfor deres rekkevidde. For noen menn er det nok at man smiler til dem og så har man dem hengende rundt leggen som en kåt puddel.

Prøv å være dame ute på byen og se variasjonen i menn som legger an på deg. Det er alt fra feite menn i femtiårsalderen med hentesveis til fotomodellhunker uten særskilt stor hjernekapasitet. Det er muligens større mulighet for at man blir gift med herr Hentesveis enn herr NoBrain. Eller?

Er du så uheldig at du legger ut en profil på nett, er det enda lavere terskel på hvor menn kan være på attraktivitets-skalaen før de synes det er helt greit å ta kontakt med damer som befinner seg waaaaaaaay over dem. På nett er alle damer fritt vilt, kan det se ut til.

(Og det er IKKE sånn at det kun er menn under meg på skalaen som legger an på meg eller at de jeg vurderer som like attraktive eller mer attraktive kun er ute etter ONS.)

Det er så ange loser-hentesveis-tykke menn som tror de er konger og kan få hvilke som helst damer de vil. Sååå feeil!

Skrevet

Det er så ange loser-hentesveis-tykke menn som tror de er konger og kan få hvilke som helst damer de vil. Sååå feeil!

Å giiiiid altså! Så dramatisk, så uten selvinnsikt, så urettmessig overlegen, og så punktert i hodet. Du må være passe tragisk.

Hvor mange menn med hentesveis ser du egentlig? Jeg ser knapt noen, men godt mulig det var mer vanlig før. For ordens skyld ser jeg vesentlig flere tykke kvinner på gata enn menn. Men damene kler seg penere, det skal de ha.

Skrevet

just another anonym

Greit nok, Prøvis, jeg skal gi deg den: Det finnes også gutter av det kaliber du her beskriver. Men jeg har ikke inntrykk av at slike gutter lar seg hemme av kresenheten i samme grad som de urealistiske jentene. Dette handler enten om helt unge gutter som ikke har fått slipt av seg nykkene ennå, eller gutter som liksom skal tøffe seg i samtale med andre gutter. I praksis har disse middels-attraktive guttene ikke annet valg enn å godta egen markedsverdi og forholde seg til den. Mens jentene kan gå og drømme i årevis om at ting skal bli bedre i fremtiden.

Skrevet

Jo, men hvis man tar utgangspunkt i tråden antok jeg at det her handlet om konkrete definisjoner på attraktivitet.

Dette fenomenet med prinsessesyndrom er nok noenlunde smalt representert dog.

Jeg er klar over at det finnes enkle bondegutter som har seg med sauene sine i mangel på et bedre alternativ.. men jeg ser heller ingen hensikt med at kvinner skal redde disse fra sin ensomhet kun som en idealistisk forsøk på rettferdighet.

Når det er sagt applauderer jeg Yogamann sine poenger.

Jeg skal innrømme at jeg er ikke noen stor tilhenger av at kvinner skal bli mer manndigere og visa versa.

Jeg personlig ønsker helst å være den feminine delen av et forhold.

Jeg ønsker selvsagt å beholde min frihet til å kunne utvikle meg selv og mine interessefelt- men jeg mener at det ene ikke behøver å kompromisere det andre. At man kan være en suksessfull, ambisiøs kvinne, og likevel beholde sin femininet.

Hvis man først skal prøve å finne en definisjon må vi kanskje se på hvilke egenskaper flertallet av folk finner attraktivt. Eg ser ikkje en annen måte å finne en definisjon som passer best på hva en attraktiv mann/kvinne er.

Skrevet

Hahaha, jeg ler av innlegget til yogamann over her. Jeg trodde yoga og meditasjon gjorde at man ble mer avslappet og mindre trangsynt, rigid og selvhøytidelig. Tydeligvis ikke.

Og rent konkret saa var problemet med innlegget hva da?

Gjest Prøvis
Skrevet (endret)

Greit nok, Prøvis, jeg skal gi deg den: Det finnes også gutter av det kaliber du her beskriver. Men jeg har ikke inntrykk av at slike gutter lar seg hemme av kresenheten i samme grad som de urealistiske jentene. Dette handler enten om helt unge gutter som ikke har fått slipt av seg nykkene ennå, eller gutter som liksom skal tøffe seg i samtale med andre gutter. I praksis har disse middels-attraktive guttene ikke annet valg enn å godta egen markedsverdi og forholde seg til den. Mens jentene kan gå og drømme i årevis om at ting skal bli bedre i fremtiden.

:ler: Busted, første gang jeg prøver meg som anonym... ja, ja..

Selvfølgelig lar også disse gutta seg hemme av kresenheten, det er jo bare å lese her inne det. Men så klart gutter er jo så realistiske, i motsetning til jenter som bare drømmer om "drømmeprinsen", det er jo det vi sier - det spiller ingen rolle for det er damene som har feil utgangspunkt uansett. Han i Robinson er jo 46 år og har tydeligvis "prinsesyndrom" fortsatt.. Hvis du ser deg rundt så finnes det menn i alle kategorier som har funnet seg damer, men dette handler vel ikke om faste forhold men om sex og tilgangen på sex?

Men som du sier, dette handler om et mindretall og jeg tror de fleste har et ganske realistisk syn på seg selv egentlig. Når det gjelder mine brødre og deres kompiser så har de fleste utviklet seg med årene med et par unntak.

Endret av Prøvis
Skrevet (endret)

:ler: Busted, første gang jeg prøver meg som anonym... ja, ja..

Selvfølgelig lar også disse gutta seg hemme av kresenheten, det er jo bare å lese her inne det. Men så klart gutter er jo så realistiske, i motsetning til jenter som bare drømmer om "drømmeprinsen", det er jo det vi sier - det spiller ingen rolle for det er damene som har feil utgangspunkt uansett. Han i Robinson er jo 46 år og har tydeligvis "prinsesyndrom" fortsatt.. Hvis du ser deg rundt så finnes det menn i alle kategorier som har funnet seg damer, men dette handler vel ikke om faste forhold men om sex og tilgangen på sex?

Men som du sier, dette handler om et mindretall og jeg tror de fleste har et ganske realistisk syn på seg selv egentlig. Når det gjelder mine brødre og deres kompiser så har de fleste utviklet seg med årene med et par unntak.

Ja, det handler om et mindretall, men tror du har misforstått meg litt hvis du tror prinsessesyndromet handler om å overvurdere sin popularitet på sexrelasjonsmarkedet og ikke på partnermarkedet. Det er tvert imot partnermarkedet vi snakker om. Når jeg fortsatt mener at dere jenter er langt mer utsatt for å få et urealistisk syn på egen attraktivitet er det jo fordi dere faktisk stiller mye sterkere enn tilsvarende attraktive menn på byen, altså i den grad det bare handler om sjekking og rene seksuelle forhold.

Guttene er så mye ivrigere på sex for sexens skyld at de 20-30% peneste jentene ikke på langt nær dekker etterspørselen fra de 20-30% mest populære guttene, derfor tar disse for seg av jenter over hele spekteret (nesten da). De 20-30% mest populære av hannkjønn kan godt stå for så mye som 70-80% av den tilfeldige sexen. Det betyr at middels attraktive jenter ofte drar hjem med svært attraktive gutter, mens det blir desto hardere for middels attraktive gutter.

Vi finner noe av den samme dynamikken på nettdatingsidene der jenter også kan lene seg tilbake og glede seg over en popularitet langt utover det man er vant til i real life. Jeg husker en debattråd på Sukker.no for et par år siden der brukerne sammenliknet besøkstall på profilene. De fleste i tråden postet med bilde, og det var interessant å se at selv den minst attraktive dama hadde mer enn ti ganger så høyt besøkstall som den mest populære av guttene.

Så mens midt på treet-jenter stadig får "bekreftelse" på at de er mer attraktive enn de i virkeligheten er, opplever midt på treet-guttene det motsatte: en kontinuerlig og vedvarende bekreftelse på at de ikke tilhører de mest populære av sitt kjønn. Det er derfor jeg tror midt på treet-gutter er mindre utsatt for prinsenykker.

Endret av Cuckold
Skrevet

Vi finner noe av den samme dynamikken på nettdatingsidene der jenter også kan lene seg tilbake og glede seg over en popularitet langt utover det man er vant til i real life. Jeg husker en debattråd på Sukker.no for et par år siden der brukerne sammenliknet besøkstall på profilene. De fleste i tråden postet med bilde, og det var interessant å se at selv den minst attraktive dama hadde mer enn ti ganger så høyt besøkstall som den mest populære av guttene.

Så mens midt på treet-jenter stadig får "bekreftelse" på at de er mer attraktive enn de i virkeligheten er, opplever midt på treet-guttene det motsatte: en kontinuerlig og vedvarende bekreftelse på at de ikke tilhører de mest populære av sitt kjønn. Det er derfor jeg tror midt på treet-gutter er mindre utsatt for prinsenykker.

Ikke umulig at du har rett angående denne asymmetrien på nettdatingsteder. Jeg har forsåvidt ikke noen problemer med responsen, men jeg ser jo at jenter jeg har datet tidligere har vesentlig flere besøk, hilsener til offentlig beskuelse osv. enn det jeg har. Jeg kan jo ikke annet enn ta dette som et tegn på at de er langt mer poppis enn det jeg noensinne kan håpe på å bli. Og for å si det slik: disse jentene er IKKE penere enn meg, for å si det slik, ikke tale om. Jeg sender nemlig aldri meldinger til jenter som er særdeles attraktive, type åttere og oppover. Nei, jeg tar kun kontakt med jenter på mitt nivå eller under. Selvsagt kan man si at attraktivt utseende i noen grad kommer an på the eye of the beholder, men jeg synes likevel det er lett å peke ut de jentene som etter alle solemerker blir nedrent av besøk.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Jeg tror de fleste har et ganske realistisk syn på seg selv egentlig.

Det gjenstår å se for mange av oss da!

Skrevet

Ikke umulig at du har rett angående denne asymmetrien på nettdatingsteder. Jeg har forsåvidt ikke noen problemer med responsen, men jeg ser jo at jenter jeg har datet tidligere har vesentlig flere besøk, hilsener til offentlig beskuelse osv. enn det jeg har. Jeg kan jo ikke annet enn ta dette som et tegn på at de er langt mer poppis enn det jeg noensinne kan håpe på å bli. Og for å si det slik: disse jentene er IKKE penere enn meg, for å si det slik, ikke tale om. Jeg sender nemlig aldri meldinger til jenter som er særdeles attraktive, type åttere og oppover. Nei, jeg tar kun kontakt med jenter på mitt nivå eller under. Selvsagt kan man si at attraktivt utseende i noen grad kommer an på the eye of the beholder, men jeg synes likevel det er lett å peke ut de jentene som etter alle solemerker blir nedrent av besøk.

Det kan godt hende at du lider av prinsesyndromet og dermed sender meldinger til jenter som er langt over din egen liga.

Skrevet

Det kan godt hende at du lider av prinsesyndromet og dermed sender meldinger til jenter som er langt over din egen liga.

Den var forutsigbar. Men nei, jeg er meget godt klar over mine mange begrensninger.

Skrevet

Det som må være tråden store irritasjon må vel være at kvinner ikke vil innrømme dette her!

Kan de ikke bare si seg enige, - ja de har fortrinn, - det er mye lettere for jenter og få seg et knull gratis, - ja kvinner behøver ikke anstrenge seg like mye for å få oppmerksomhet og selvbekreftelse, - ja det er sånn!

Men nei, - her forsøker de å bortforklare, - fortelle mennesker rundt seg at de tar feil, og ingenting av det som blir fortalt stemmer med virkelighetsoppfattningen til andre mennesker.

jaja.

Skrevet

Ettersom det finnes såpass mange desperate tullinger av noen mannfolk, så sier det seg selv at kvinner lett får diverse tvilsomme tilbud hvis de bare befinner seg på "rett" plass til "rett" tid.

Men det betyr fortsatt ikke at like mange kvinner er like desperate og billige som disse mannfolka.

Selv om utviklingen helt klart har gått i feil retning.

Skrevet

Men nei, - her forsøker de å bortforklare, - fortelle mennesker rundt seg at de tar feil, og ingenting av det som blir fortalt stemmer med virkelighetsoppfattningen til andre mennesker.

Kanskje fordi det ikke stemmer med egen virkelighetsoppfatning?

Skrevet

Det som må være tråden store irritasjon må vel være at kvinner ikke vil innrømme dette her!

Kan de ikke bare si seg enige, - ja de har fortrinn, - det er mye lettere for jenter og få seg et knull gratis, - ja kvinner behøver ikke anstrenge seg like mye for å få oppmerksomhet og selvbekreftelse, - ja det er sånn!

jaja.

Klart det er lett for jenter å få seg et knull hvis man drar ut og tar hva som helst. Det finnes mange desperate kjekke menn, men det betyr ikke at jeg ønsker å ha sex med dem av den grunn. Blir som med bananer, jeg har ubegrenset tilgang på dem også, men jeg spiser nesten ingen.

Jeg er enig i at enkelte menn har sex med hvem som helst, men det betyr da ikke at jeg overvurderer min egen atraktivitet, jeg vet hvor jeg ligger, mange menn derimot vurderer seg selv opp i skyene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...