arven1 Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #541 Del Skrevet 22. juni 2011 Fikk bilsete av en venninne i går, så nå hjelper det virkelig på innkjøpslisten og hva vi trenger. Nå er de store tingene unnagjort, bortsett fra stellebord. Det skal handles inn til helgen. Sambo var så utrolig søt i går. Han øvde seg på å klikke bilsetet av og på festet Så gikk han her og bar på et tomt bilsete frem og tilbake og bare tittet på det tomme setet. Det er så gøy at han endelig er "med". Han var ivirg i prøveperioden, men når spiren satt ble han skremt og trakk seg unna. Men nå syntes han det er kjempe spennende. Synger, stryker og skryter til kompiser at han skal snart bli pappa Han har faktisk lagd en liten jente Vi tok en dusj før vi la oss i går og da sto han bak meg og strøk meg over magen og sang en sang vi har valgt ut for vårt lille gull. Det er en veldig spesiell sang for oss begge og en av de søteste sangene begge vet om. Vi synger den hver dag. Men når han sto bak meg der i dusjen, men hendene på magen min og sang vår lille sang, ja det er et øyeblikk jeg vil huske for alltid Det var så spesielt øyeblikk! Mye kjærlighet i det. Nå ble jeg veldig sentimental her, men det var en av de små tingene i livet som blir et minne. På morgenen i dag spurte han meg hvor lang tid det tok etter fødsel før jeg var fruktbar igjen Vi er såpass gamle at to tette har vi snakket om, men ikke så klart. Jeg sa at det får vi se an min form, men det er ikke det viktigste. Det som er så gøy er at sambo har kommet helt inn i "pappamodus" Endelig!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 22. juni 2011 #542 Del Skrevet 22. juni 2011 :rodmer: Herlig når den vordende far uttrykker glede, stolthet og forventning! :rodmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 22. juni 2011 #543 Del Skrevet 22. juni 2011 Så herlig å høre at vorende far er så engasjert og stolt over at han skal bli pappa til ei jente! Det var vel litt rart for han i starten, men nå vet han at han får ei lita frøken som han har vært med på å lage og han har fått sett henne. Det får han vel sikkert til å innse at han har vært med på å lage et lite mirakel som vokser godt i magen din. for mannen din i pappamodus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #544 Del Skrevet 28. juni 2011 :hoppe: 3 trimester here I come! Ååååh,tenk nå har jeg bare 12 uker igjen til lillemor er her, forhåpentligvis Helgen har vært fin. Vært på besøk hos svigers på sørlandet i helgen og vi har bare kost oss. Deilig vær og mange lange båturer har det blitt Var på jobb i går og hadde en kjempe hektisk dag og var på tomta på kvelden for å se hvordan huset ligger an Ser kjempe bra ut altså! Uansett på kvelden ser jeg ned på føttene mine og de er kjempe hovne Hadde rett og slett vann i anklene ÅÅÅÅH, håper det bare var fordi jeg hadde gått i dårlige sko en hektisk dag. Håper jeg ikke får vann i kroppen nå altså Det har heldigvis gått ned nå på morgenen så det blir spennende å se utover dagen.... Skal til jordmor nå så det skal bli godt å få sjekket det opp. Er ikke hoven i fingrene eller noe annet sted..... Huff og huff..... Uansett for siste trimester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 28. juni 2011 #545 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) for at du har nådd 3. trimester (selv om vi har samme UL-dato )! 12 uker igjen ja! Det med vann i bena er noe som kommer og går, det legger hvertfall jeg merke til. Har dager hvor de er store og oppblåste, mens andre dager er de mer tilbake til normalen, dog jeg kjenner at jeg går på do mer når jeg ligger. Bare pass på å holde bena høyt og drikk mye (ja, merkelig tips, men det hjelper). Håper det hjelper litt... Endret 28. juni 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 28. juni 2011 #546 Del Skrevet 28. juni 2011 Hurra for 3. trimester Jeg er jo bare et par uker etter deg, så nå gikk det opp for meg at jeg også nærmer meg 3. trimester Hvor har det blitt av de siste ukene? Nå blir det spennende fremover! Siste innspurt! Lykke til Arven1! Også må jeg kommentere det herlige dusjøyeblikket til deg og sambo Så søt han er! Det er så deilig å noen ganger blitt litt værende i sånne øyeblikk Håper ikke du blir noe mer plaget av vann i kroppen. Det høres uansett ut som om det kan skyldes mye gåing og dårlige sko. Ta vare på deg selv nå - ta en pust i bakken med beina høyt og drikk masse vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 28. juni 2011 #547 Del Skrevet 28. juni 2011 for tredje, og siste, trimester Vann i bena (anklene) er noe som kommer og går her òg - på varme dager med mye gåing kan de være veldig hovne på kvelden, mens dagen etter er de som vanlige Hvor langt er dere i husbyggingen nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #548 Del Skrevet 28. juni 2011 for at du har nådd 3. trimester (selv om vi har samme UL-dato )! 12 uker igjen ja! Det med vann i bena er noe som kommer og går, det legger hvertfall jeg merke til. Har dager hvor de er store og oppblåste, mens andre dager er de mer tilbake til normalen, dog jeg kjenner at jeg går på do mer når jeg ligger. Bare pass på å holde bena høyt og drikk mye (ja, merkelig tips, men det hjelper). Håper det hjelper litt... Godt å høre at det er flere og at det forandrer seg fra dag til dag. Ble redd for at jeg var en begynnende vannballong Hurra for 3. trimester Jeg er jo bare et par uker etter deg, så nå gikk det opp for meg at jeg også nærmer meg 3. trimester Hvor har det blitt av de siste ukene? Nå blir det spennende fremover! Siste innspurt! Lykke til Arven1! Også må jeg kommentere det herlige dusjøyeblikket til deg og sambo Så søt han er! Det er så deilig å noen ganger blitt litt værende i sånne øyeblikk Håper ikke du blir noe mer plaget av vann i kroppen. Det høres uansett ut som om det kan skyldes mye gåing og dårlige sko. Ta vare på deg selv nå - ta en pust i bakken med beina høyt og drikk masse vann Ja, du nærmer deg du også Ripsy. Tiden bare flyr avsted. Etter sommeren vagger vi rundt og bare venter på den store dagen Ja, det dusjøyeblikket glemmer jeg nok ikke. Å bli sunget inn i øret og bli strøket på magen,var det søteste han har gjort. Veldig romantisk øyeblikk for tredje, og siste, trimester. Vann i bena (anklene) er noe som kommer og går her òg - på varme dager med mye gåing kan de være veldig hovne på kvelden, mens dagen etter er de som vanlige. Hvor langt er dere i husbyggingen nå? Åh, blir så beroliget av å høre at flere også får hovne ankler innimellom uten at det betyr at man blir full av vann Godt med omtanke Ang huset så har de nå støpt sålen og selve huset blir reist neste uke. Det kommer i ferdige moduler så selve "husskallet" går fort å sette opp. Det blir innflyttningsklart i november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #549 Del Skrevet 28. juni 2011 :frown: Tilbake fra jordmor. Hun var veldig fornøyd med alt bortsett fra at jeg hadde MASSE sukker i urinen som kunne tyde på svangerskapsdiabetes Men jeg hadde gjort en liten "blemme" i dag da og det var at jeg ikke hadde med morgenurin, men en tisseprøve som jeg tok etter frokost. Og jeg hadde drukket et glass O`boy før jeg tisset på glasset JM hadde ikke helt tro på at jeg har utviklet det heller i og med at jeg ikke har noen risikofaktoer. Jeg har lav BMI,spiser sundt og trener mye, det eneste er alderen. Men jeg er 35 og hun sa at de som er 38 og eldre er de som ligger i risikosonen...... Huff, blir litt redd jeg Skal tilbake i morgentidlig med MORGENURIN og fastende for å se om det bare er en tilfeldighet i dag.... Er det like ille i morgen så blir jeg sendt til sykehus for en utredning av sukkeret Lånte blodsukkerapparatet til en venninne som har diabetes nå og da lå blodsukkeret mitt på 3.6 og det er jo heller litt lavt.... Satser på at mitt glass med O`boy er syndebukken i dag. (har nemlig blitt litt avhengig av sjokkomelk til frokost....) Vektoppgang til nå nærmer seg 7kg og det var hun fornøyd med. Alt annet var fint og det er jo en lettelse. Lille gull er i farta og surret rundt i magen under undersøkelsen Vi måtte le litt av den lille aktive frøkna Litt spent på morgendagen nå kjenner jeg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 28. juni 2011 #550 Del Skrevet 28. juni 2011 For tredje og siste trimester Kjedelig det med urinprøven! Håper det ordner seg, og at det ikke er noe alvorlig. Signerer forresten sjokolademelk! ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #551 Del Skrevet 29. juni 2011 Signerer forresten sjokolademelk! ... :gjeiper: Nam,nam, det finnes ikke noe bedre om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #552 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Tilbake fra jordmor og i dag var det ikke tegn til noe sukker i det hele tatt og urinprøven var helt perfekt. Det var nok bare sjokkomelken til frokost i går som rant rett ut Gudsjelov! Ble skremt her nå altså! I dag har jeg fri fra jobb og dagen skal nytes. Solen skinner og det er varmt og godt! Skal være litt husmor først også blir det en tur ut i finværet. Kjøpte Hemnes stellekommode i hvit på IKEA i helgen stellekommode. Den er lik denne,men min er med 3 dype kommodeskuffer i steden for de skapene på bildet. Betalte rundt 1000 for kommoden og 195 for stelletoppen. Når man er ferdig med stellebord perioden, tar man bare av stelletoppen og vips har man en kommode. Kjekt og praktisk Dagens prosjekt blir å shoppe en stellematte Var og hentet vognen min i går og den var bare helt nydelig. Er kjempe fornøyd. Valgte sort vogn med rosa bagtrekk med matcende vognteppe min kjempe fine vogn. Sambo var ute på gårdsplassen og "prøvekjørte" mens han sang "helene harefrøken" blir så lattermild av han innimellom. Vet ikke hvor han fikk den sangen fra, men festlig var det i hvertfall! På tide å komme igang med dagen Endret 29. juni 2011 av arven1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 29. juni 2011 #553 Del Skrevet 29. juni 2011 SÅ bra at det viste seg å være sjokomelka, og ikke sv.skapsdiabetes som gjorde utslag på urinen ..sjokomelk er frestn en slager her i huset for tiden også Synes det er såå spennende med husbyggingen jeg! Er dere helt ferdige inni huset også, både med hvordan bad og kjøkken og alt skal se ut? Mulig du har fortalt det før ... Håper du nyter fridagen din og finværet -- her pøøser det ned som vanlig, ikke mye som minner om sommer her Gøy at de fleste babytinga begynner å komme på plass - og kjempefin vogn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 30. juni 2011 #554 Del Skrevet 30. juni 2011 Kjempe fin vogn og stellekommode Og GODT at urinprøvene viste seg å være perfekte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #555 Del Skrevet 30. juni 2011 Synes det er såå spennende med husbyggingen jeg! Er dere helt ferdige inni huset også, både med hvordan bad og kjøkken og alt skal se ut? Mulig du har fortalt det før ... Ja,husbygging er skikkelig spennende, men også krevende. Vi har bestilt såkalt "nøkkelferdig" dvs at vi ikke gjør noe selv og flytter inn i ferdig hus. Både jeg og sambo har ti tommeltotter på sånt så det er tryggest. Selvom det er nøkkelferdig har vi valgt ut alt innvendig selv Alt er klart og det har vi brukt hele vinteren på. Kjøkken,bad,stue,vinduer,trapp,lister,fliser,parkett ja, hele pakka er bestemt Alt er bestilt og kommer utover høsten etterhvert som vi blir ferdig. Heldigvis har vi ganske lik smak så avgjørelsene har egentlig gått smertefritt. Ser for meg at sånt fort kan skape mye krangler Vi har valgt en enkel stil hvor alle rom har hvite gipsplater på vegger og hvitvasket parkett i alle rom. Badene har hvite og grå fliser, gangen har sorte gulvfliser. Trappene er hvite med sving, og kjøkkenet er hvitt med hvit litt sånn gammeldags porselenvask. Jeg vil "sprite opp" med mye farger på gardiner,blomsterpotter,puter,stearinlys osv. Det er lettere å bytte ut når man bli lei. Og alle rom har spotter i takene.... Jeg er fornøyd og tror det blir kjempe stilig og gleder meg til oppyntingen når vi flytter inn...Er glad i den litt romantiske stilen så det blir mye puter,lys,blomster osv Kjempe fin vogn og stellekommode Og GODT at urinprøvene viste seg å være perfekte Takk! Ja, jeg er superfornøyd altså! Og jeg er SÅÅÅ lettet over positivt utslag på urinprøven. Er glad det ikke var noe diabetes på gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #556 Del Skrevet 30. juni 2011 Phu, for en varm dag, men utrolig deilig. Har benyttet sjansen til å vaske den lilles sengetøy og vogntøy. Super tørk ute nå og det var ferdig til å strykes i løpet av et par timer. Herlighet, føler meg som en skikkelig husmor om dagen Har ikke hatt noe spesielt økt matlyst tidligere i svangerskapet, men kjenner nå at jeg har lyst på ALT :gjeiper: Jeg greier å holde meg og "skeier" ikke ut. Har vært og trent spinning og styrke i dag og er fornøyd med treningsinnsatsen så langt i svangerskapet. Nå merker jeg at det begynner å bli tungt og spinningen i dag gikk litt "trått" Men har ingen planer om å gi meg ennå. Trener så lenge jeg ikke har noe smerter eller ubehag. Ettermiddagslur har også blitt ganske vanlig nå. Sover veldig dårlig om natten nå. Må konstant tisse og ryggen stivner til etter noen timer slik at jeg må opp og bevege på meg. Klokken o6 er det slutt og da må jeg opp, da er jeg også kjempe sulten og er klar for frokost Begynner å bli slitsomt å jobbe nå også. Har en hektisk jobb som innebærer kjapp tenking og et hektisk tempo. Merker at jeg stadig ligger "bakpå" og at jeg jobber tregere og blir fort sliten.... To uker igjen også er det 4 uker ferie Nå er det på tide med en bitte liten blund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. juni 2011 #557 Del Skrevet 30. juni 2011 Det var visst en stund siden jeg har vært innom hos deg :gjeiper: Men veldig koselig lesing her da - så søt samboeren din er med både sanger og alt . Godt han er kommet på banen Min brukte også litt tid - tror det er ganske naturlig egentlig, når magen vokser og de kjenner spark går det etterhvert opp for dem Kjempefin vogn! Helt lik som min, bortsett fra fargevalget Den har fin fjæring, ikke sant? Rekker dere å flytte inn i nye huset før fødsel? Høres ut som det blir et strøkent hus i alle fall - deilig å få det ferdig levert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #558 Del Skrevet 1. juli 2011 Kjempefin vogn! Helt lik som min, bortsett fra fargevalget Den har fin fjæring, ikke sant? Rekker dere å flytte inn i nye huset før fødsel? Høres ut som det blir et strøkent hus i alle fall - deilig å få det ferdig levert! Hei! Koselig at du tok turen innom. Jo,vognen har skikkelig god fjæring, nesten som å sykle en god off-road sykkel Huset tror jeg blir veldig bra. Det står ikke ferdig før fødsel desverre,har vært endel hindringer på veien som har ført til forsinkelser. Regner med å flytte inn etter jul engang, men vi bor helt bra nå også så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #559 Del Skrevet 1. juli 2011 Noen ganger syntes jeg bare sambo er en gjøk Han er så veldig "mann" noen ganger som ikke skjønner noenting.... Egentlig en lang historie,men noen ganger er det merkbart at han har levd livets glade dager frem til han var 38 og traff meg.... Han greier ikke alltid helt å sette seg selv og egne behov tilside til og det IRRITERER meg. Han tror at livet fortsetter som før selvom vi venter på en liten en og har litt vansker med å forstå at vi ikke kan dra på aktivitetsferie som vi pleier. HALLO! Jeg er høygravid i ferien. Skal vi sykle i fjellet,padle kajakk,jogge skogsruter og ri i fjellet nå liksom...... Han mener at hvis jeg er i form er vel ikke det noe problem..... Nei, i utgangspunktet ikke, men kan vi ikke ta en annerledes ferie i år uansett! Han er bare snill og god den mannen, men noen ganger kommer det til overflaten at han faktisk er mann Det er vanskelig for han å skjønne at livet nå faktisk er i ferd med å forandre seg. Han kan ikke bare følge sine egne lyster lenger, han har to til å ta hensyn til og noen ganger tror jeg ikke han helt har innsett det.... Får litt dårlig samvittighet når jeg klager sånn på han, men måtte bare få litt utløp for irritasjon... Dagens utblåsning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 1. juli 2011 #560 Del Skrevet 1. juli 2011 Det nye huset deres syntes jeg hørtes kjempe fint ut Selv er jeg veldig glad i den romantiske og lyse stilen Mannfolk ja. Hva skal man si... Men, så sier vel de det samme om oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå