Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.

arven1

Anbefalte innlegg

Ønsker deg GOD BEDRING, Arven! Bli frisk! :) Så kjedelig med ferien :( Og hvis du ikke orker den jobben mer, så syns jeg du skal slutte og finne deg noe du kan trives bedre med :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Det er bra å høre at du begynner å bli bedre, men ikke så bra å høre om arbeidsplassen din. Desverre er det sånn til tider at man (arbeidsplassen) ikke tenker på annet enn økonomi. Det er også synd at dere ikke får si ifra om ting og blir behandlet som uvitende mennesker. Har ytterst respekt for deg som jobber i et så tøft yrke.. Håper ting går bedre, om du blir eller om du går videre.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at feriedagene ble spolert av sykdom. Håper du kommer deg fort - og at du slipper flere sykdomsrunder før frøkna kommer! STOR god bedringsklem til deg :klemmer:

Synd ledelsen skal ødelegge lysten til å gå på jobb når egentlig forholdene ligger til rette for at man skal ha det supert på jobb, med godt miljø og fine kolleger. Håper det dukker opp en annen drømmejobb til deg - som har både fine kolleger, godt miljø og tilslutt en god ledelse!

:klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig urettferdig at du skulle bli syk denne påska :troest: Håper du føler deg litt bedre og at du kan nyte dagen i dag! :sol:

Synd du ikke har noen god følelse med jobbsituasjonen. Men da får du ta det som noe positivt at du nå skal i permisjon og får litt avstand til ting og kan tenke og begynne å undersøke om du er noen andre fristende arbeidsplasser rundt omkring. Selvom det er trist at du evt. må forlate gode arbeidskollegaer og spennende arbeidsoppgaver, så kanskje dette er meningen - at du nå skal få nye muligheter!

Jeg prøver iallfall å tenke slik når livet går litt imot en, at det kan jo komme noe positivt ut av det! Det ordner seg for snille jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle oppmuntrende ord alle sammen :klemmer: Er nok på tide å gå videre etterhvert nå, men først svangerskapspermisjon :nigo:

Tenkte det var på tide med en liten oppdatering nå.... Er noen uker siden sist nå. Neste uke er jeg 5 MND på vei allerede :hakeslepp: Jøss,så fort tiden går.

Termin: 22.09.11

På vei: 19 uker i morgen.

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig? Nei, ikke foreløpig. Koser meg veldig med å gå gravid akkurat nå.

Hodet ned: Hun snurrer rundt hele tiden.

Aktivitet i magen: Masse. Første bevegelse kjente jeg 01.04. Nå er det daglig og merker at hun er større fordi jeg kjenner sparkene på et mye større område enn i førsten.

Navn: Ja, har endelig bestemt oss og blitt enige. Vi er veldig fornøyd med valget.

Vektøkning: Ca 1 kg.

Vann i kroppen: Nei.

Kynnere: Nei.

Humør: Bra, men tar fort lett til tårene for både det som er trist og gledelig. Er veldig lettrørt om dagen.

Barnerom: Bygger hus, men blir ikke ferdig til fødsel. Regner med at hun vil sove på vårt rom det første året uansett.

Utstyr: Kjøpt dundyner til seng og vogn med to trekk til skift, gaskluter, badehåndkler, badebalje, rangle, sprinkelseng, babykurv, noen bodyer i str 56, to rosa sparkebukser, tre luer, saueskinnspose til vogn fra Simo.... Har kommet et stykke på vei i hvertfall.

Strekkmerker: Nei.

Melk i brystene: Nei, ikke foreløpig. Har silikonproteser i brystene, men håper jeg kan amme likevel :sjenert: I følge kirurgen som opererte de inn skal det ikke være noe problem likevel..Har endel venninner som har ammet med silikoninnlegg og det har gått bra.

Fødsel: Gruer meg veldig, nesten så jeg kan kjenne på litt angst i forhold til dette. Håper jeg kan føde naturlig og unngå keisersnitt. Er veldig smal, men jordmor tror at det skal gå bra likevel.

Plager: Etter kvalmen ga seg i uke 16-17 er det lite plager. Vil ikke kalle det plager selv, men jeg må OFTE tisse, kan bli kvalm hvis jeg blir sulten, kjempe trøtt på ettermiddag kveld. Nå er det værste pollenallergi som jeg ikke får medisinert, men tar akupunktur for å lindre litt på nesen som er irritert.

Oppegående: Ja, trener 4-5 dager i uken, både kondisjon og styrke.

Sulten: Nei, har ikke merket noe mer til dette etter jeg ble gravid, men tåler dårlig å være sulten. Blir fort kvalm og irrtert hvis jeg ikke får spist umiddelbart når sulten melder seg. Spiser ikke noe mer nå enn før jeg var gravid.

Spesielle matlyster: JA! Lysten på gule epler forsvant med kvalmen. Men i den værste kvalmeperioden kunne jeg spise opptil 4-5 gule epler om dagen.

Nå derimot MÅ jeg ha mine Wasa havreknekkebrød med kaviar og Norwegia gulost til lunsj hver dag :spise: Helt krise hvis jeg ikke har dette tilgjengelig i lunsjtiden :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har hatt tid til dagbokskriving nå. Er tilbake i jobb og dagene flyr avgårde i full fart. Forkjølelsen vil ikke helt slippe taket og i tilllegg til pollenallergi er tilværelsen litt tungpustet :fnise:

I dag har jeg begynt med mammabukser for første gang og det var utrolig godt. Følte at alt strammet og jeg får nesten ikke kneppet igjen knappene på de gamle buksene mine :nigo: Orker ikke stramme klær nå-

Magen skyter frem og den er ganske så synlig nå. Venninner og kollegaer syntes jeg er veldig "liten" og at magen min nå er sånn mage som de har på gode dager :skratte: I mine øyne er den faktisk akkurat passe :gravid:

I dag har jeg hatt en velfortjent fridag og hadde mange planer om husarbeid,handling og bilvask... Fikk bare handlet :sjenert:

Sto opp kl 08, men sovnet igjen kl 10 og sov TO timer :hakeslepp: Spiste litt og og skulle se på bryllupet på TV, :bryllup: men sovnet igjen og sov helt til kl 14.00. Hadde en utrolig hektisk dag på jobb i går og kjente i går kveld at jeg var kjempe sliten. Kjentes nesten ut som jeg hadde feber, ble varm og fikk hodepine, og bare gråt.... Hadde ingenting å gråte for, men var bare utmattet og det har hengt igjen i kroppen i dag også. Hadde ikke sjans til å holde meg våken, var utrolig godt å få sovet ut.

Blir litt bekymret for om hektiske jobbedager denne uken har tæret for mye på kroppen. Har dårlig matlyst og vært noe kvalm, men har tenkt at det er allergien. Mulig det er en kombinasjon....

Skal til jordmor på tirsdag så jeg får drøfte det litt med henne...

Ellers så er vannmelon min nye venn om dagen, er generelt skikkelig tørst og drikker hele tiden. Den fuktige vannmelonen smaker helt himmelsk og jeg bare MÅ ha det :spise:

Ha en riktig god helg alle sammen :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammabukser er kjempe deilig! :) Jeg orker ikke å bruke mine gamle bukser lengere, alt klemmer og strammer syntes jeg.

Så koselig med litt mage da :)

Signerer å bli helt utslitt av jobb, og plutselig sove en time eller to, når som helst på døgnet. Hehe. Lykke til hos jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fuktige vannmelonen smaker helt himmelsk og jeg bare MÅ ha det :spise:

Mmm, nå fikk jeg lyst på vannmelon!! :sikle:

Lykke til hos JM i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammabukser er kjempe deilig! :) Jeg orker ikke å bruke mine gamle bukser lengere, alt klemmer og strammer syntes jeg.

Så koselig med litt mage da :)

Signerer å bli helt utslitt av jobb, og plutselig sove en time eller to, når som helst på døgnet. Hehe. Lykke til hos jordmor :)

Takk for det,gleder meg til timen hos JM....

Ingenting er bedre enn romslige klær og sove om dagen.....

Mmm, nå fikk jeg lyst på vannmelon!! :sikle:

Lykke til hos JM i morgen! :klemmer:

Tusen takk :klemmer: Løp og kjøp deg en vannmelon, de er kjempe gode om dagen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skya::hoppe: 20 uker i dag :nigo:

Tenk, nå er jeg halvveis.... Etter kvalmen ble borte så har ukene rast avgårde.

Nå skal vi til jordmor og er spent på hvordan alt ligger an nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: for 20 uker og halvveis! :hoppe:

Håper det har gått bra hos jm :) Og at dere har en kjempefin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for akkurat halvveis i dag :hoppe:

Hvordan gikk det hos jordmora?

Jeg løpte og kjøpte meg vannmelon etter å ha tittet innom her i går :gjeiper: Kjempedeilig! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for akkurat halvveis i dag :hoppe:

Jeg løpte og kjøpte meg vannmelon etter å ha tittet innom her i går :gjeiper: Kjempedeilig! :sikle:

:fnise: Tror det er flere med deg og meg i vannmelonklubben.... :gjeiper: Det smaker bare så utrolig godt om dagen altså :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Tror det er flere med deg og meg i vannmelonklubben.... :gjeiper: Det smaker bare så utrolig godt om dagen altså :sikle:

Jeg er også med i vannmelomklubben, kjøpte meg i går, og måtte jaggu innom butikken å kjøpe mer i dag :sikle:

Hvordan gikk det til JM?? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor i går gikk fint. Urinprøve var bra, magemål var slik det skulle, hjertelyden til lillemor var også fin. Vekten går nå sakte oppover og tilsammen har jeg lagt på meg ca 2kg :spise:

Så med andre ord alt er fint med mor og barn :danse:

Den lille frøkna vår er veldig aktiv og det er liv og røre der nede hele tiden. Nå begynner sparkene å kjennes gjennom magen, men hver gang sambo legger hånden der for å kjenne stopper det :eeeh: Stakkars han venter tålmodig hver kveld, men ingenting ennå....

Var litt bekymret for "sovedagene" mine. Har gjerne en dag etter endt arbeidsuke hvor jeg sover i intervaller gjennom hele dagen. Sove litt,oppe litt,sove litt og oppe litt har vært rimelig trøtt og sliten disse dagene og sove gjør så godt. I følge jordmor var dette helt vanlig og bare kroppens måte og hente seg inn etter hektiske dager. Diskuterte mulighetene for å eventuellt jobbe halve dager slik at man ikke tar seg helt ut, men jeg vil se det an noen uker til først. Kan være pollenallergien som gjør meg ekstra trøtt nå også. Nå er snart bjørka heldigvis snart ferdig med spredning. Skal bli godt med åpne luftveier igjen :Nikke:

Har endelig kommet igang med treningen igjen etter forkjølelsen, så nå skal kveldens styrkeøkt gjennomføres. :hoppe:

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var akkurat sånn det var med min lille tulle en periode også: så fort mannen la en hånd på magen var det stopp. Vi måtte rett og slett "lure" henne litt ved å være lynrask og lett på labben. Eller evt at mannen lå med hånden på magen over en lengre periode, slik at hun ble vant til det. ;) Men nå er det ikke vanskelig å kjenne, for nå er det mye kraftigere og hyppigere bevegelser.

Kos deg med trening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: Tenk at du over over halvveis! :)

Så kjedelig at mannen ikke får kjent noe, hehe. Jeg har ikke kjent noe enda jeg. Gleder meg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...