Teita Skrevet 15. juli 2011 #581 Del Skrevet 15. juli 2011 For over 30 uker! Håper du har det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #582 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) En liten kjapp oppdatering herfra.... Først av alt for 31 uker. Formen er fin bortsett fra mye kvalme i perioder fortsatt Kjære og jeg er på sørlandsferie og nyter late dager sammen Jeg har mye fokus på fødsel og kjenner meg såååå klar nå. Når sommerferien bare får gått nå så er det ikke lenge igjen. Hadde ikke trodd jeg skulle bli så utålmodig altså. Håper dere har det fint i sommer alle sammen også lover jeg mer dagbok skriving hos dere alle når vi kommer hjem igjen. Endret 22. juli 2011 av arven1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 22. juli 2011 #583 Del Skrevet 22. juli 2011 Kos dere sammen og nyt de late dagene 31 uker ja Under ni uker igjen. Det kommer til å gå fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 22. juli 2011 #584 Del Skrevet 22. juli 2011 God sørlandssommar, Arven1! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 31. juli 2011 #585 Del Skrevet 31. juli 2011 Håper dere koser dere på ferie og at formen er fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 1. august 2011 #586 Del Skrevet 1. august 2011 Innom for å ønske deg en kjempefin sommer Håper formen er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 5. august 2011 Forfatter #587 Del Skrevet 5. august 2011 Kos dere sammen og nyt de late dagene 31 uker ja Under ni uker igjen. Det kommer til å gå fort Hurra,jaaaa,nærmer seg for deg også nå God sørlandssommar, Arven1! Tusen takk Frida :-) Håper dere koser dere på ferie og at formen er fin Takk MonThe. Vi koser oss selvom min form er redusert. Gleder meg til å oppdatere meg i din dagbok når ferien er over. Håper det går bra med dere og den lille gutten Innom for å ønske deg en kjempefin sommer Håper formen er bra! Tusen takk Mary Poppins. Nå går det med stormskritt mot fødsel for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 5. august 2011 Forfatter #588 Del Skrevet 5. august 2011 Ferien går mot slutten og søndag reiser vi tilbake til hverdagen. Svangerskapskurs på mandag og ny kontroll på onsdag. Er veldig spent på kontrollen og håper alt er greit. Har ikke hatt tilgang på vekt på 3 uker og er kjempe nysgjerrig på hvor mye jeg har gått opp Tror ikke det er veldig mye, får fortsatt på meg bukser som jeg brukte før ferien uten problem Men ikke godt å si. Ferien har vært noe amputert på grunn av at jeg har vært MYE kvalm. Hadde en bra periode i 2 trimester, men kvalmen kom tilbake i ca uke 28-29.... Denne kvalmen kan ikke sammenlignes med den som var de første 16-17 ukene. Den er på langt nær så ille,men samtidig så er det to forskjellige kvalme følelser. Rart at man kan være kvalm på så mange måter Men det ser ut til at den skal være endel av mitt svangerskap. Ellers så gråter jeg mye om dagen. Blir så sliten av å hele tiden kjenne meg redusert, men trøster meg med at jeg er gravid med en liten jente så går det over igjen...... 33 uker nå og nå er det sånn at man kan begynne å se en ende på det hele. Gleder meg veldig til å treffe lille jenta vår! Begynner å føle meg høygravid. Magen kjennes tung og det er vanskelig å snu seg i sengen,reise seg fra dype soffaer og plukke opp noe fra gulvet uten å få halsbrann Sambo syntes jeg er søt om dagen jeg selv føler meg som en flodhest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 5. august 2011 Forfatter #589 Del Skrevet 5. august 2011 Termin: 22.09.11 På vei: 33,5 uker Kjønn: Utålmodig? Åh,ja.Veldig utålmodig nå. Er så spent på å se henne og er veldig sliten av ca et halvt år med kvalme. Hodet ned: Ja, kjenner de små hælene hennes oppunder ribbeina og kjenner små armer lenger nede. Hun ligger alltid på høyre side av magen. Kjenner ryggen hennes. Hun har stort sett alltid plassert seg der siden hun ble såpass stor at jeg kan kjenne hvor hun befinner seg. Aktivitet i magen: Ja, mye liv i magen og det har det vært hele tiden siden jeg kjente første bevegelse i uke 15. Ikke så mye spark lenger, men mer "bukling" Hele magen rører på seg og vi kaller henne bare for lille "Loch Ness" (vet ikke helt hvordan det skrives) Veldig mye hikking, hun kan hikke opptil 4-5 ganger om dagen. Spesielt hvis jeg drikker noe iskaldt.... Navn: Ja, vi står fortsatt på samme valg av både fornavn og etternavn Vektøkning: Har ikke veid meg siden ferien begynte, men kontrollen for ca 4 uker siden viste ca 8 kg. Har stort sett bare fått mage, men ser jeg har fått større lår. Vann i kroppen:Nja, noe i perioder. Nå som det har vært så varmt har jeg fått veldig hovne ankler. Tror jeg har noe vann i beina fordi jeg får fort merker etter klær, sokker ol, men ingenting som er markert synlig. Kynnere: Ja, den siste uken har jeg har jeg plutselig fått "mensensmerter" de varer bare noen få sekunder før de forsvinner. I perioder blir magen hard som en ball, men har da ingen kynnere som kjennes. Lurer rett og slett på om det er luft for det kommer gjerne noen skikkelige "mannepromper" :fise: i den forbindelse Sambo kan ikke tro det er mulig, han er ikke vandt med slik fra min side for å si det sånn De to siste dagene har jeg hatt mye "stikking" i underlivet. De starter øverst i magen og det er akkurat som de går derfra og ut i underlivsåpningen.... Rart! Humør: Litt sånn Gråter mye uten noe spesiell grunn, men også fordi jeg noen ganger blir så oppgitt over kvalmen. Ellers så har jeg ikke vært noe sint eller sur, men mange tårer har det blitt i ferien Barnerom: Huset vårt står visstnok ferdig utvendig nå. Har skjedd mye mens vi har vært på ferie. Tak,vegger,takstein,vinduer osv er på plass, men ingenting innvendig er ferdig og det er det som tar tid. Håper å være inne i NYTT hus etter jul Utstyr: Tja,føler meg stort sett ferdig i den grad man noen gang blir ferdig.... Seng og stellebord ble gjort klart før ferien. Vogn og klær er kjøpt inn pluss litt små ting. Har ikke kjøpt så veldig mye klær. Venter med å se hvor stor hun blir og regner med at vi får endel klær i gaver. Planen er å kjøpe inn soveskinn fra nøstebarn og babycall, resten blir kjøpt inn etterhvert som vi ser hva vi trenger. Strekkmerker:Nei, ingenting. Har ikke fått stripen på magen heller.... Melk i brystene:Nei, ingenting der heller. Litt bekymret for det. Har et stort ønske om å amme og syntes det er rart at ikke det har kommet noe ennå. Brystene har blitt store med synlige blodårer og brystvorten har blitt brun, men ingenting flytende i sikte foreløpig. Fødsel: Har et ønske om en mest mulig naturlig fødsel. Vil ligge på den tradisjonelle måten og ha sambo ved hodeenden, det har han fått streng beskjed om Har ingen fødselsangst og gruer meg ikke noe spesielt. Jeg har nok mer angst for epidural og syntes det er mer skremmende enn selve fødsel. Syntes den sprøyta i ryggen ser kjempe vemmlig ut. Håper jeg kan greie meg uten, men vil gjerne ta det som det kommer seg naturlig når man først står i situasjonen. Har en følelse av at hun kommer for tidlig. Det har jeg hatt siden jeg ble gravid, vet ikke hvorfor. Jeg ble selv født 4 uker for tidlig. Plager:KVALM, KVALM og KVALM. Halsbrann når jeg legger meg på kvelden. Har besvimt noen ganger når det blir for varmt og tett. Hovne føtter/ankler når det blir veldig varmt ute. Oppdaget i går at jeg har fått en stor pigment flekk i ansiktet etter sola. Har lest at gravide har lett for å få pigmentskader under svangerskap. Kunne jeg ikke fått det et annet sted enn ansiktet da! Men tar det ikke så tungt! Oppegående:Tja,bortsett fra kvalme og besvimelser skal jeg ikke klage på så mye annet. Sulten: Nei,egentlig ikke så veldig, men er sesitiv for lavt blodsukker og kan kaste opp hvis det går for lenge mellom måltidene. Passer alltid på å ha noe tilgjengelig i vesken. Spesielle matlyster: Har gått i mye frukt helt siden jeg ble gravid. Først gule epler, så vannmelon og jordbær. Nå den siste mnd har det vært nektariner og kjøttmoreller. Det som er rart er at jeg er allergisk mot kjernefrukter og kan egentlig ikke spise hverken epler, nektaringer eller moreller, men nå merker jeg ingen plager når jeg spiser det.... Underlig altså! Men kjempe positivt for jeg elsker jo frukt! Ellers så har den evinnelige sjokkmelken fulgt meg hele svangerskapet. MÅ bare starte dagen med et stort glass iskaldt sjokolademelk :gjeiper: Inntaket av sjokkomelk har nok økt på etterhvert som svangerskapet går fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. august 2011 #590 Del Skrevet 5. august 2011 Koselig at du er tilbake, men ikke fullt så koselig at du sliter med kvalmen. Føler med deg, legger meg alltid med en halsbrann fra helvete (den kommer kun når jeg ligger). Skjønn statusoppdatering, og må sitere deg på noe. Jeg har nok mer angst for epidural og syntes det er mer skremmende enn selve fødsel. Syntes den sprøyta i ryggen ser kjempe vemmlig ut. Håper jeg kan greie meg uten, men vil gjerne ta det som det kommer seg naturlig når man først står i situasjonen. Akkurat den følelsen har jeg også! Ikke pokker om jeg har lyst på en sprøyte i ryggen. Har nå hørt fra ei som har måttet gjennom kneoperasjoner at den ikke er så ille egentlig. Hjelper ikke! Nål i rygg, nei takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. august 2011 #591 Del Skrevet 5. august 2011 Kjempe fin og innholdsrik statusoppdatering Og herlighet, så fort tiden flyr; Over 33 uker allerede Nå nærmer det seg virkelig! Utrolig kjedelig at du må slite med den kvalmen! Halsbrann når jeg legger meg om kvelden, skriver jeg under på da.. Men jeg fikk et tips om love hearts, og det hjelper faktisk. Så må jeg jo si at du er VELDIG heldig som ikke har fått noen strekkmerker! Det er ihvertfall en positiv ting du kan glede deg over Melk i brystene skal vel egentlig ikke komme før morkaka løsner, så det går helt sikkert veldig bra! Likevel er det mange som opplever å få litt råmelk hvis de klemmer, det har ihvertfall jeg. Ønsker deg god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. august 2011 #592 Del Skrevet 5. august 2011 Termin: 22.09.11 På vei: 33,5 uker Kynnere: Ja, den siste uken har jeg har jeg plutselig fått "mensensmerter" de varer bare noen få sekunder før de forsvinner. I perioder blir magen hard som en ball, men har da ingen kynnere som kjennes. Lurer rett og slett på om det er luft for det kommer gjerne noen skikkelige "mannepromper" :fise: i den forbindelse Sambo kan ikke tro det er mulig, han er ikke vandt med slik fra min side for å si det sånn De to siste dagene har jeg hatt mye "stikking" i underlivet. De starter øverst i magen og det er akkurat som de går derfra og ut i underlivsåpningen.... Rart! Gratulerer med 33 og en halv uke! Ikke så fryktelig lenge igjen nå. Unner deg ikke all den kvalmen altså Stikningene du kjenner kan være vesla som holder på å feste hodet i bekkenet Skjer ofte rundt uke 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 9. august 2011 Forfatter #593 Del Skrevet 9. august 2011 Ja, da var ferien over og vi kom hjem i går og dro rett på svangerskapskurs. Det var nyttig og denne gangen omhandlet det fødsel. Sambo var veldig ivrig og rakk opp handa flere ganger for å spørre om det han lurte på Ble veldig sjarmert av han da.... I morgen er det tid for ny kontroll og jeg er kjempe spent. Bare på de 3 ukene vi har hatt ferie syntes jeg at jeg har vokst enormt. Er spent på magemålet, vekten i dag tidlig ga meg sjokk Vekten har gått sakte opp helt til siste trimester og da har den bare eksplodert Opp 12 kg frem til nå Fortsetter vekten i dette tempo siste tiden kan det gå fort opp til størrelse elefant Drister meg til å legge ut et magebilde tatt for 2 daqer siden.... 34 uker i dag er det nå man kan kalles for høygravid??? magebilde.bmp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 9. august 2011 #594 Del Skrevet 9. august 2011 for 34 uker og så fiiiin mage! Vi er jo likt egentlig (bare at jeg følger en annen beregning enn det du gjør), men du har litt større mage enn meg, eller så er jeg blind på at jeg har stor mage. Uansett er det en flott mage! Mannen din er sjarmerende og det er godt å vite at han er nysgjerrig på ting. Vekta mi bare hoppet den, det er ikke noe takt den vokser i, bare rykk og napp. Håper dere hadde en flott ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 9. august 2011 #595 Del Skrevet 9. august 2011 Gratulerer med 34 uker, Arven1! Nydelig mage! Om det kan være noen trøst; jeg har lagt på meg 20 kilo, er DOBBELT så stor som deg, har hatt steinhard mage og manneprompet i evigheter. Så du får trøste deg med at det helt sikkert er noen som er verre enn deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdejenta Skrevet 9. august 2011 #596 Del Skrevet 9. august 2011 Er innom og titter litt hos deg Du er akkurat 3 uker foran meg i løypa. for 34 uker i dag! Blir spennende å følge deg videre de neste ukene og etter at huleboeren kommer Du har en nydelig mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 9. august 2011 #597 Del Skrevet 9. august 2011 for 34 uker! Nydelig mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 10. august 2011 Forfatter #598 Del Skrevet 10. august 2011 for 34 uker og så fiiiin mage! Vi er jo likt egentlig (bare at jeg følger en annen beregning enn det du gjør), men du har litt større mage enn meg, eller så er jeg blind på at jeg har stor mage. Uansett er det en flott mage! Mannen din er sjarmerende og det er godt å vite at han er nysgjerrig på ting. Vekta mi bare hoppet den, det er ikke noe takt den vokser i, bare rykk og napp. Håper dere hadde en flott ferie! Ja, vi ligger jo helt likt på termin Husker ikke helt hvordan beregning jeg skrev inn når jeg lagde tickeren, men har sett at vi ligger med ca to dagers forskjell.... Vi hadde en deilig ferie men litt amputert fordi jeg er så mye kvalm! Gratulerer med 34 uker, Arven1! Nydelig mage! Om det kan være noen trøst; jeg har lagt på meg 20 kilo, er DOBBELT så stor som deg, har hatt steinhard mage og manneprompet i evigheter. Så du får trøste deg med at det helt sikkert er noen som er verre enn deg. Hei Nilla! Så koselig at du tar turen innom. Du har jo to stk der inne så det er vel naturlig at du veier mer. Godt å høre at det ikke bare er meg som går rund og slepper stooore mannepromer Gravidlivet har sine sjarmerende ting.... Er innom og titter litt hos deg Du er akkurat 3 uker foran meg i løypa. for 34 uker i dag! Blir spennende å følge deg videre de neste ukene og etter at huleboeren kommer Du har en nydelig mage! Tusen takk bygdejenta :-) Kanskje du føder før meg også vet du... ;-) Ikke god å vite når disse små tenker at det er på tide å komme til verden. for 34 uker! Nydelig mage Hei Teita! Tuuuusen takk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 10. august 2011 #599 Del Skrevet 10. august 2011 Hvordan gikk det på kontroll idag? Kjempefin mage forresten Min har også vokst noe voldsomt de siste ukene. Føles ut som om lillejenta prøver å trenge seg ut gjennom mageskinnet innimellom. Lurer på hvor dette skal ende hvis jeg skal vokse tilsvarende de siste ukene?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 10. august 2011 Forfatter #600 Del Skrevet 10. august 2011 Tilbake fra JM! Alt er stort sett greit. Blodprosenten er synkende i takt med blodtrykket. Skal ta jerntbl i en uke og skal tilbake. Fikk diagnosen hyperemesis gravidarum (ekstrem svangerskapskvalme) akkurat som det var noen overraskelse. Det var i allefall helt vanlig at kvalmen kommer tilbake i slutten av svangerskapet hvis man har den diagnosen. Og jeg som var såååå opptimistisk i midten fordi jeg ikke var kvalm mer. Ser ut som jeg bare må leve med kvalmen frem til fødsel.... Nå har det vært sånn i ca et halvt år så 6 uker til skal jeg nok greie Vekt frem til nå er 12 kg som jeg tenkte selv, hun var fornøyd med det i og med at jeg hadde en lav BMI før graviditet slik at jeg ikke ble så veldig undervektig igjen når jeg skal amme. Ellers var magemål midt på den grønne og dermed ligger jeg helt på gjennomsnittet i størrelse. Hadde en dårlig dag i går på grunn av mange kommentarer fra familiemedlemmer som ikke har sett meg siden før ferien. "Ååååh, nå er du jammen stor", eller " er du sikker på at termindatoen stemmer for nå er du diger Gråt noen tårer her i går kveld og følte meg som en elefant! Er det virkelig nødvendig å kommentere kroppen min hele tiden. Det er visst legitimt å kommentere andres størrelse når man er gravid. Kroppen blir plutselig allemannseie, og det er den ikke, den er MIN! Spurte jordmor i dag om hun syntes jeg var stor i forhold til antall uker og det syntes hun IKKE! Men sa at det var et spørsmål hun fikk hver dag fordi det er så mange som føler seg kompetente til å uttale seg om andres størrelser I og med at jeg alltid har vært liten og tynn så mente hun at folk får et inntrykk av at jeg er større enn jeg er fordi det er uvvant. Magemålet mitt er helt gjennomsnittelig Så neste gang gamle tanter, svigemor eller kollegaer sier noe blir det litt slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå