Gå til innhold

Hvilken bil anbefaler du til rundt 300.000,-?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen overraskelse, men det er ekstrem "value for money". De færreste liker den, litt fordi den vanlige Pandaen som er den eneste man ser i Norge er en pysete handlevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Fiat er utelukket. Den bilen er verken kul eller tøff.

Enig. Den bilen er virkelig ikke kul, tøff eller pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en pen og elegant bil som ikke er alt for dyr. Den trenger ikke å skille seg ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk. For all del, Audier er pene, men de er kjedelige. Det at de finnes på hvert eneste gatehjørne gjør ikke saken bedre. Smak er utrolig subjektivt, og jeg skjønner veldig godt at mange liker Audi, men det er ikke noe som tiltaler meg. Jeg kunne aldri tenke meg å eie en slik bil. Det samme gjelder f.eks. Subuary Legacy. En knallgod bil, pen å se på, driftssikker og alt det der, men det tiltaler meg ikke et sekund. Jeg ser ikke for meg å kunne bruke 300'-400' på en slik bil, de er gørrkjedelige.

En annen ting er at jeg er av den oppfatning at denne type biler bør være bakhjulstrekte. Forhjulstrekk er rett og slett ikke sammenlignbart, og ufattelig mye mer irriterende å kjøre.

Når det er sagt, jeg mener ikke Fiaten er pen. Jeg synes den er tøff, og det at den er knallgod å kjøre gjør heller ikke noe. Jeg tror heller ikke du finner en annen nybil for rundt 150'-200' som gjør 0-100 på ca 9 sek.

Ok. Nå skriver du at Audi er pene....i forrige innlegg var de noe av det styggeste :-)

Men, jeg er enig i at Audi florerer. Du blir ikke unik av å kjøpe en A4, men grunnen til at den selger så bra må jo være bl.a at de fleste liker utseendet på den, for den er ikke spesielt billig og ikke bedre enn noe annet i kvalitet. Den er tiltalende å se på og knallgod å kjøre - særlig med quattro.

Forresten: den Fiaten du anbefaler er vel heller ikke bakhjulstrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en pen og elegant bil som ikke er alt for dyr. Den trenger ikke å skille seg ut :ler:

Da vil du ha Audi. A4 eller A3...eller en Golf :)

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil du ha Audi. A4 eller A3...eller en Golf :)

Ikke nødvendigvis, men de kan være blandt de jeg vurderer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke nødvendigvis, men de kan være blandt de jeg vurderer.

Jada, men hvis først en av de bilene vurderes vil jeg tippe du ender opp med en av de :)

De ER lette å falle for - sånn er det bare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nå skriver du at Audi er pene....i forrige innlegg var de noe av det styggeste :-)

Men, jeg er enig i at Audi florerer. Du blir ikke unik av å kjøpe en A4, men grunnen til at den selger så bra må jo være bl.a at de fleste liker utseendet på den, for den er ikke spesielt billig og ikke bedre enn noe annet i kvalitet. Den er tiltalende å se på og knallgod å kjøre - særlig med quattro.

Forresten: den Fiaten du anbefaler er vel heller ikke bakhjulstrekk?

Nei, den har heller ikke bakhjulstrekk, men så er det også en helt annen type bil enn A4. A4-typen bil er mer en bil man skal/kan kunne komfortabelt kjøre langt med. Det er ikke Fiaten, det er en liten overmotorisert småbil. Det at bakhjulstrekk er mer behagelig å kjøre langt med er det ingen tvil om. Jeg har selv kjørt langt i strekk med begge dele og er ikke i tvil et sekund. Forhjulstrekkere har en tendens til å spore mer, og rattet går mer enn på en bakhjulstrekt bil, sånn er det bare. Det er selvsagt forskjeller alt etter hvilke dekk man har og hvilken bil man har, men jevnt over så sporer forhjustrekte biler mer.

Ja, jeg skrev at de er pene og med det mente jeg at det er en allmenn oppfatning om at Audi er pene. Det er også ingenting som er direkte stygt med en Audi, om man ser bort fra juletrelysene. Det endrer ikke det faktum at min subjektive mening er at Audi er stygge, kjedelige og traurige.

I den andre enden av skalen har man første generasjon Fiat Multipla som helt klart er stygg, det er ikke noe som er pent ved den. Likevel er det mange som elsker bilen, og slik er det bare. Det skal sies at jeg ikke er noen stor tilhenger av Multipla, annet enn at jeg synes den absolutt frisker opp trafikkbildet...

Fiat-Multipla-1.jpg

Føler forresten at vi er inne på en seriøs avsporing her...

Endret av aluminium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den har heller ikke bakhjulstrekk, men så er det også en helt annen type bil enn A4. A4-typen bil er mer en bil man skal/kan kunne komfortabelt kjøre langt med. Det er ikke Fiaten, det er en liten overmotorisert småbil. Det at bakhjulstrekk er mer behagelig å kjøre langt med er det ingen tvil om. Jeg har selv kjørt langt i strekk med begge dele og er ikke i tvil et sekund. Forhjulstrekkere har en tendens til å spore mer, og rattet går mer enn på en bakhjulstrekt bil, sånn er det bare. Det er selvsagt forskjeller alt etter hvilke dekk man har og hvilken bil man har, men jevnt over så sporer forhjustrekte biler mer.

Ja, jeg skrev at de er pene og med det mente jeg at det er en allmenn oppfatning om at Audi er pene. Det er også ingenting som er direkte stygt med en Audi, om man ser bort fra juletrelysene. Det endrer ikke det faktum at min subjektive mening er at Audi er stygge, kjedelige og traurige.

I den andre enden av skalen har man første generasjon Fiat Multipla som helt klart er stygg, det er ikke noe som er pent ved den. Likevel er det mange som elsker bilen, og slik er det bare. Det skal sies at jeg ikke er noen stor tilhenger av Multipla, annet enn at jeg synes den absolutt frisker opp trafikkbildet...

Fiat-Multipla-1.jpg

Føler forresten at vi er inne på en seriøs avsporing her...

Ja, jeg er altså ikke ute etter en overmotorisert småbil. Vil ha en fin og elegant bil. Den fiaten du poster her er jo stygg som juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skoda octavia er jo en veldig BRA bil trykk her tror du får mye bil for pengene, og kvalitetsmessig er de veldig bra. Personlig liker jeg utseende til audi bedre, men skoda er faktisk bedre kvalitet på i forhold til karrosseri og problemer. Og de er alldeles ikke stygge disse heller!

Ville også vurdert volvo v70 trykk her

Mercedes er jeg ikke fan av ass. syns det blir så gubbebil.

Men for all del, de har bra motorer, men det finnes ingen som klarer å overtale meg til at noe annet ved de er bra. Også er svært få av de pene. De aller dyreste av de i noen millioner klassen KAN være pene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiat-Multipla-1.jpg

Føler forresten at vi er inne på en seriøs avsporing her...

Ja, her er vi ihvertfall helt enige. At vi er inne på en avsporing, og at vi begge synes Fiat Multipla er stygg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Drit i hva "aluminium" sier, la han/hun cruise rundt i Fiat, verdens STYGGESTE bil, og kjøp deg heller en Audi :gjeiper:

Har selv en A6 og tro meg: den er IKKE kjedelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...