Gå til innhold

Hvilken bil anbefaler du til rundt 300.000,-?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får sjekket den ut, Ser bare en Volvo som er traust og kjedelig familiebil ;)

S-serien er ikke for trauste familiebiler å regne, men ettersom du eventuelt vurderer en BMW 1-serie, så er Volvo C30 mer i din kategori og størrelse. Disse er ganske snerte, tøffe å se på og på størrelse med 1-serie og Golf. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nå vurderer jeg å skaffe meg ny bil. Vil ha en som fungerer bra og som ser fin ut. Kan så og si ingenting om bil og trenger gjerne tips. Har bil i dag også, men det er eneste bilen jeg har hatt og den har jeg hatt i mange år. Har Golf i dag, men vurderer nå f.eks en BMW.

Jeg ville sett på nye Audi A1, BMW 1-er eller ny Golf...men det er min mening.

Det er som kjent like mange meninger som biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercedes ruster, ikke de eldre, men jo nyere jo værre omtrent.

audi a3 og a1 er snertne jentebiler, maaange velger golf også, men disse er det mye sinkslipp på som igjen fører til rust. syns også fiat 500 er en supersøt bil. toyota har mange snertne småbiler. skoda er også blitt veldig bra biler. mini cooper er også ganske stilige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye Mercedesene ruster ikke de heller skal jeg si deg. Hvorfor? Hele karosseriet er så og si av aluminium, som gjør at de ikke ruster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele karosseriet er så og si av aluminium, som gjør at de ikke ruster...

Hvilke mercer har aluminiumskarosseri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

De nye Mercedesene ruster ikke de heller skal jeg si deg. Hvorfor? Hele karosseriet er så og si av aluminium, som gjør at de ikke ruster...

Nå er det ikke karosseri rust som er farlig, men derimot rust i ramme og bærende struktur + torpedovegg.

Mistenker at iallefall ikke rammen på en ny Merc' er et aluminumsprodukt, men... kan jo selvsagt ta feil... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke mercer har aluminiumskarosseri?

Det er muligens en liten overdrivelse å si at hele karosseriet er i alu, men jeg mener 211 fikk en del av karosseriet i aluminium, da selvsagt de delene som var mest utsatt for rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet, ser ut til å dreie seg om forskjermer, panser og bagasjelokk. På bagasjelokket er det noen som har korrosjonsproblemer, jeg så noen artige bilder av boblende lakk på hjørnene nærmest bakruten, og siden det er aluminium er det jo "ingen" som vet hvordan det skal behandles.

Observerte nylig en E46 med stort nok hull i bagasjelokket til at jeg kunne se rett inn på handleposer, det var fascinerende! (jeg trodde W210 etablerte monopol på sånt da den kom :gjeiper: )

Det ene arbeidsstedet mitt har forøvrig struktur bestående av aluminium naglet direkte til stål uten isolerende mellomlegg, deretter lakkert over. Når revolusjonen kommer skal jeg sørge for at den ansvarlige får lyktestolpen ved siden av Chris Bangles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Var det i 2004 de alu-skjermene kom, eller var de fra starten av? Jeg vet at det skjedde noe med rustproblemet for 211 for 2004-modellene. Uansett bare detaljer og flisespikking...

Når det gjaldt alu og korrodering så trodde jeg det "fikset seg selv", på en måte. Det er mulig jeg har en litt for teoretisk forståelse, for dette har jeg faktisk ikke noe særlig peiling på. Jeg mener å huske at når alu korroderer så legger det seg en "hinne" som stopper prosessen. Som sagt, dette er mange år siden jeg leste om, og jeg håper noen arresterer meg om jeg er helt på viddene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alu i luft vil normalt dekkes av oksyd, så luft i seg selv er ikke et problem, og forklarer hvorfor stigen i garasjen holder seg fin år etter år.

Noen legeringer er saltvannsbestandige, andre ikke (Cl-ioner graver dype groper), mens det spesielt i noen bilanvendelser er et problem når alu har galvanisk forbindelse med et annet metall. Jaguar gikk på en skikkelig smell med nest nyeste XJ hvor karosseriet var nesten utelukkende alu... naglet sammen med stålnagler. Noen eiere av Audi A8 har fått karosseriskader utbedret av folk/verksted uten peiling, er de da skikkelig heldige får de en god dose stålpartikler fra verktøy og diverse inn på det nyreparerte stedet før det hele lakkeres over, så kan det jobbe i skjul i lange tider før eieren oppdager at det aktuelle panelet er som sveitserost under lakken.

Aner ikke når W211 fikk aluskjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig en 2010 VW Polo 1.6 TDI og den kostet meg rundt 200.000 ny. Det er en veldig behagelig bil og jeg anbefaler den på det sterkeste.

Eller du kan se på toyota prius. Ikke bare er det en god ny bil, men det er et av de bedre valgene av bruktbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Audi A4 B7 2.0l Tdi.

Enig!

Kjøpte en slik selv for ikke så lenge siden - mulig jeg ikke er helt objektiv her. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi A4 B7 2.0l Tdi.

Enig. Min forrige bil var en slik. Derfor kan jeg anbefale den.

Deilig bil, fri for problemer og med god kvalitetsfølelse. Fin syntes jeg også den var, men det er jo smaksak.

I tillegg er den ok å selge når du en gang skal det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S40 er jeg enig er litt gubbete og kjedelig. Har kjørt mye S60 selv på vinterføre, og den er veldig grei den ja med gode dekk. Med litt dårlige dekk var den derimot helt håpløs, da var faktisk min 26 år gamle Mercedes bedre, men det gjelder forøvrig for de fleste biler...

Volvo C30 derimot kan bli ganske tøff med 17" og en stilig farge. En annen, litt odd bil, som jeg selv liker er faktisk Fiat Panda 100HP. Disse selges omtrent ikke i Norge, og er derfor ganske spesielle. Fiat-forhandlerne tar selvsagt service og reperasjoner, så det er ingen problem. Bilen er relativt praktisk når man ser på størrelsen, og veldig kvikk. 100 hk på ca 950 kg er ganske OK. Det at bilen i tillegg er utrolig tøff å se på, og koster nesten ingenting gjør den i mine øyne ganske attraktiv. Får man noen til å hente en slik i Tyskland eller Italia kan man nok få en "ny" bil, altså med et par tusen km på telleren, til rundt 200 000. Da med det meste av utstyr.

car_photo_213362_25.jpg

car_photo_213373_7.jpg

Hehe, det må da være en av de styggeste bilene jeg noensinne har sett!!!!!!

Gå heller for Audi, stil og kvalitet, også ser de jævlig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jau, smak og behag. Jeg personlig ville aldri blitt sett i en Audi A4. Noen stort kjedeligere, styggere og traurig bil skal man jaggu lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, smak og behag. Jeg personlig ville aldri blitt sett i en Audi A4. Noen stort kjedeligere, styggere og traurig bil skal man jaggu lete lenge etter.

Jeg skjønner at smaken er forskjellig, og alle behøver slettes ikke like Audi A4 - heller ikke Fiat :-)

...men: er du seriøs når du uttaler at "...Noen stort kjedeligere, styggere og traurig bil skal man jaggu lete lenge etter...:" ???

68-2009-audi-a4-pictures%5B1%5D.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk. For all del, Audier er pene, men de er kjedelige. Det at de finnes på hvert eneste gatehjørne gjør ikke saken bedre. Smak er utrolig subjektivt, og jeg skjønner veldig godt at mange liker Audi, men det er ikke noe som tiltaler meg. Jeg kunne aldri tenke meg å eie en slik bil. Det samme gjelder f.eks. Subuary Legacy. En knallgod bil, pen å se på, driftssikker og alt det der, men det tiltaler meg ikke et sekund. Jeg ser ikke for meg å kunne bruke 300'-400' på en slik bil, de er gørrkjedelige.

En annen ting er at jeg er av den oppfatning at denne type biler bør være bakhjulstrekte. Forhjulstrekk er rett og slett ikke sammenlignbart, og ufattelig mye mer irriterende å kjøre.

Når det er sagt, jeg mener ikke Fiaten er pen. Jeg synes den er tøff, og det at den er knallgod å kjøre gjør heller ikke noe. Jeg tror heller ikke du finner en annen nybil for rundt 150'-200' som gjør 0-100 på ca 9 sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...