Gå til innhold

Hvilken bil anbefaler du til rundt 300.000,-?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, nå vurderer jeg å skaffe meg ny bil. Vil ha en som fungerer bra og som ser fin ut. Kan så og si ingenting om bil og trenger gjerne tips. Har bil i dag også, men det er eneste bilen jeg har hatt og den har jeg hatt i mange år. Har Golf i dag, men vurderer nå f.eks en BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du ha mye bil for pengene kan Focus være verdt å se på. Der kan du få en "ny" bil med "alt" utstyr til under 300'. Ellers er Mondeo absolutt å anbefale i denne klassen. Skoda Superb gir også mye bil for pengene.

Jeg personlig ville valgt en Mercedes E-klasse, selv om den hadde gått et stykke. Ganske enkelt fordi jeg er utrolig glad i disse bilene, og har kjørt slike som har gått både 200' og 300' som føles helt tighte og fine.

BMW, Mercedes også for den del, er bakhjulstrekt, tenk over at du skal kjøre den også på vinter. Når det er sagt har nyere biler mye elektroniske hjelpemidler, og det har jeg faktisk ikke fått prøvd ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har BMW 5-serie sedan, og personlig så må jeg si at den bilen er et helvete på vinterføre. Brede dekk + bratte, svingete bakker + dårlig føre = mange gåturer opp til huset iløpet av en vinter.

Men når det er sagt, så er BMW gode biler, behagelige å kjøre og ligger fint på veien selv i store hastigheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er BMV 1 serie jeg vurderer. Kankskje en 2008 eller 2009 modell. Ellers er jeg åpen for forskjelige type biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Prøv forskjellige biler.

Hvis du skal kjøpe av forhandler så se på servicen de yter hos forhandler. Hør på folks erfaringer.

Her hvor jeg bor hadde det f eks vært uaktuelt med Ford - fordi jeg har kjempedårlig erfaring med servicen de yter både på verksted og kundemottak.

Mercedes er skikkelig dårlige biler på glatten - hadde Mercedes selv i mange år og jeg følte nesten det var en kjelke jeg kjørte til tider på vinteren.

Personlig så hadde jeg valgt en Volvo hvis jeg skulle kjøpe en bil i den prisklassen du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv forskjellige biler.

Hvis du skal kjøpe av forhandler så se på servicen de yter hos forhandler. Hør på folks erfaringer.

Her hvor jeg bor hadde det f eks vært uaktuelt med Ford - fordi jeg har kjempedårlig erfaring med servicen de yter både på verksted og kundemottak.

Mercedes er skikkelig dårlige biler på glatten - hadde Mercedes selv i mange år og jeg følte nesten det var en kjelke jeg kjørte til tider på vinteren.

Personlig så hadde jeg valgt en Volvo hvis jeg skulle kjøpe en bil i den prisklassen du nevner.

Volvo har jeg ikke så veldig lyst på. Vil ha en bil som er relativt liten og stilig. Bør være grei på vinterføre, men bor i Oslo og trenger ingen firehjulstrekker. Bruker hovedsaklig til og fra jobb og av og til på fjellet. Jeg har ikke noe behov for å bruke originalverksted, jeg bruker det verkstedet som jeg synes er best (bortsett fra hvis det er inkludert i prisen eller går på garantien da så klart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Volvo har jeg ikke så veldig lyst på. Vil ha en bil som er relativt liten og stilig. Bør være grei på vinterføre, men bor i Oslo og trenger ingen firehjulstrekker. Bruker hovedsaklig til og fra jobb og av og til på fjellet. Jeg har ikke noe behov for å bruke originalverksted, jeg bruker det verkstedet som jeg synes er best (bortsett fra hvis det er inkludert i prisen eller går på garantien da så klart).

Da kan du likså godt velge en BMW 1-serie. :)

Når du i hovedsak kjører bil i Oslo, så trenger du ingen stor bil og ei heller noen bil som tar seg godt frem. Da er det viktigere å tenke på at den skal være god på bykjøring enn at den må ta seg veldig godt frem de få gangene du er på fjellet iløpet av en vinter. :)

Alternativt så har du Volvo C30 som er i samme størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du likså godt velge en BMW 1-serie. :)

Når du i hovedsak kjører bil i Oslo, så trenger du ingen stor bil og ei heller noen bil som tar seg godt frem. Da er det viktigere å tenke på at den skal være god på bykjøring enn at den må ta seg veldig godt frem de få gangene du er på fjellet iløpet av en vinter. :)

Alternativt så har du Volvo C30 som er i samme størrelse.

Jeg kan jo legge til at jeg er på fjellet 2-3 ganger i måneden, så en del fjellturer blir det. Men i hovedsak er det snakk om bykjøring og kjøring på motorvei ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvis du har 300 000 å bruke, ville jeg iallefall ikke gått for en Civic.

Som nevnt får du utrolig gode BMW 5-serier til rundt 300. Selv har jeg en relativt ny 3.serie. Den er god å kjøre, ligger som støpt ¨på vegen og tilgir de fleste førefeil.

Ser at noen nevnte E-klasse Mercedes. Denne har jeg erfaring med.. De ruster! Det finnes sannsynligvis ikke en rustfri Mercedes her i Norge som er noen år gammel. Men gode å kjøre, det er de.

Prøv på f.eks bilforumet.no eller bimmers.no (for BMW), der er det større sjans for å få flere synspunkter på forskjellige modeller enn her inne tipper jeg?

Mvh Tina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips, jeg skal sjekke de ut. Kan jo også legge til at jeg er jente, singel, har ingen barn og at jeg ikke er så veldig opptatt av motor. Bilen må se stilig ut og ligge godt på veien. Bør være relativt god på vinterføre, men ingen firehjulstrekker. Har ikke behov for masse plass, men bør ha muligheten til å ha ski i bilen. Lavt drivstofforbruk er en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Nissan sin er ganske fin for en singel jente uten barn. Den sølvgrå er veldig stilig, og er med GPS og alt ellers-

Har ikke peil på bil, så husker ikke hvilket merke det er bortsett fra Nissan, tror det var fjorårets modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at noen nevnte E-klasse Mercedes. Denne har jeg erfaring med.. De ruster! Det finnes sannsynligvis ikke en rustfri Mercedes her i Norge som er noen år gammel. Men gode å kjøre, det er de.

Nok en gang en som faller for rusthysteriet rundt Mercedes.

De aller fleste Mercedeser ruster ikke noe mer enn alle andre biler. Det var kun 210-serien som var spesielt utsatt, altså E-klasse mellom 95 og 2001. Dessuten har de aller fleste av disse bilene fått utbedret de rustproblemene hos forhandler. Jeg har selv en -91 E-klasse som er helt rustfri, det er ikke en rustboble å finne. Det hele handler om vedlikehold. Selv om det er en Mercedes så trengs det vedlikehold, som på alle andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ser du har slått fra deg Volvo, TS.

Jeg må få lov til å prøve å "overbevise" deg litt :)

Du har ikke behov for en stor bil, men vil gjerne ha en som er god på vinterføre (og som ser litt "snasen" ut ?).

Jeg ville definitvt sett nærmere på en Volvo S40, - og gjerne en med automatkasse.

Kjører selv "storebror" til S40'en (S60), og den er en vakker drøm på vinterføre, - med automatkasse. (Ikke ser den ut som en gubbe-bil heller ;) )

En S40 av meget ny modell er dessuten innenfor den budsjettrammen du har satt deg :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har slått fra deg Volvo, TS.

Jeg må få lov til å prøve å "overbevise" deg litt :)

Du har ikke behov for en stor bil, men vil gjerne ha en som er god på vinterføre (og som ser litt "snasen" ut ?).

Jeg ville definitvt sett nærmere på en Volvo S40, - og gjerne en med automatkasse.

Kjører selv "storebror" til S40'en (S60), og den er en vakker drøm på vinterføre, - med automatkasse. (Ikke ser den ut som en gubbe-bil heller ;) )

En S40 av meget ny modell er dessuten innenfor den budsjettrammen du har satt deg :)

Jeg får sjekket den ut, Ser bare en Volvo som er traust og kjedelig familiebil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

S40 er jeg enig er litt gubbete og kjedelig. Har kjørt mye S60 selv på vinterføre, og den er veldig grei den ja med gode dekk. Med litt dårlige dekk var den derimot helt håpløs, da var faktisk min 26 år gamle Mercedes bedre, men det gjelder forøvrig for de fleste biler...

Volvo C30 derimot kan bli ganske tøff med 17" og en stilig farge. En annen, litt odd bil, som jeg selv liker er faktisk Fiat Panda 100HP. Disse selges omtrent ikke i Norge, og er derfor ganske spesielle. Fiat-forhandlerne tar selvsagt service og reperasjoner, så det er ingen problem. Bilen er relativt praktisk når man ser på størrelsen, og veldig kvikk. 100 hk på ca 950 kg er ganske OK. Det at bilen i tillegg er utrolig tøff å se på, og koster nesten ingenting gjør den i mine øyne ganske attraktiv. Får man noen til å hente en slik i Tyskland eller Italia kan man nok få en "ny" bil, altså med et par tusen km på telleren, til rundt 200 000. Da med det meste av utstyr.

car_photo_213362_25.jpg

car_photo_213373_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluminium: Jeg har selv en 91-modell Mercedes som er ganske rustfri. Men jeg har også en 01-modell E-klasse 320 CDI som er full av rust. Så du har rett i det du sier om hvilke modeller og årsmodeller det gjelder, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne:

http://www.hyundai.no/i30cw.html

og er knallfornøyd. 5 års service er inkludert, den går på luft og kjærlighet (og ørlite diesel), en drøm å kjøre. Det er kommet en ny modell siden jeg kjøpte min - i35. Ser litt mer "moderne" ut hvis du går etter utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluminium: Jeg har selv en 91-modell Mercedes som er ganske rustfri. Men jeg har også en 01-modell E-klasse 320 CDI som er full av rust. Så du har rett i det du sier om hvilke modeller og årsmodeller det gjelder, det er jeg enig i.

Ja, akkurat den utgaven som var mellom 95 og 01 hadde store problemer. Broderen kjøpte en slik nå nylig, og også den er litt rust på her og der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...