Gå til innhold

Vennskapskroken

Gakkepus

Anbefalte innlegg

Hei Gakkepus:)

Joda, så langt så trives vi veldig godt her, liker at det er mer "natur" og at byen har beholdt mye av det "gamle" liksom å ikke bare blokk, blokk, en fake hageflekk og enda mer blokker slik som på vår gamle boplass så så langt er det bra:)

Det er helt sant det moren din sier: Og at man aldri skal klynge seg fast til et vennskap som kun suger ut energien, men aldri påfyller. :)

Hvorfor gi å gi å gi og egentlig ikke få en dritt tilbake?

Jeg har massemasse positiv energi, råd, erfaring/kunnskap, gleder, erklæringer osv osv å dele... Jeg har ører som kan lytte i timesvis, jeg har empati som jeg ikke er redd for å vise. Jeg er ærlig, kjærlig, omtenktsom... Og jeg er ikke redd for å vise det! Og jeg er morsom, eller jeg har det ivertfall morsomt med meg selv, haha :fnise:

Jeg orker ikke å holde meg til "venniner" som bare intresserer seg i alkohol, sladder, gutter&horeri og enda mer sladder... Dem kaller meg kjedelig&usosial, jeg kaller meg skikkelig&meg selv:p haha!

Å, men så bra at du trives i tigerstaden! Til tross for sine dårlige sider, trives jeg veldig godt her jeg bor! :) Så langt, har jeg ikke sett noen fake hageflekker :skratte:

Det er absolutt sant. Det kommer helt ann på hvilke verdier man har, og hva man omringer seg med til vanlig. Og så flott at du ikke er redd for å vise det! Jeg tenker at man vil, men ikke tør.

Videre til spørsmålet ditt i forrige tråd, jeg bare svarer er jeg! :fnise:

Jeg er interessert i tegning generelt. Så det er det jeg liker aller best og kan aller best. Gjerne tegning med penn eller med blyant/tusjer. Så jeg går i litt tegneseriestil ala sin city tegneserien. Ikke donald duck, hehe. Hva er det du liker? Så du nevnte oljemaling. Uff, det er jeg virkelig ikke noe flink til! :fnise: men flott er det!! Av materiale bruker jeg gjerne ark med kvalitet, da jeg tegner mye med tusjer og penner! :)

Ja, nå er det veldig vanskelig å få seg jobb dessverre. Men det er bare å fortsette å sende søknader, og ikke minst, levere ut søknader. Sambo tvang mg til det her om dagen. Liker ikke å gå rundt med søknader, men dagen etter ble jeg faktisk oppringt av to av de stedene jeg leverte!

Prosjektet mitt ble vellykket etter svette og tårer. Jeg måtte demontere hele kommoden, og bare dytte den inn i kottet. Nå er leiligheten endelig fin! Kjenner meg igjen, sambo har alt for mye av klær og ikke minst bamser....... men tenker jeg gjør han glad ved å gi bamsene plass i senga. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wohoo, jeg fikk til å legge til sånn sak som teller hvor lenge jeg og mannen har vært sammen :rødme:

Som det står feil i O.o

Det var ikke dårlig :ler: nå er det jo ikke lenge til 5 årsdagen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Gakkepus:

Åh, sin city stilen er jo rå, hadde vært kult å sett noen av tegningene dine. :)

Jeg tegnet/skisset en del også, med blyanter%tusjer.

Jeg liker litt "brutale", annerledes og "personlige" tegninger(om du sjønner hva jeg mener, er utrolig dårlig til å forklare).

Jeg tegner alt fra enhjørninger, til vampyrer/overtroiske saker og ting, "anime" men ikke helt sånn kina-stil, litt egen:p

Gjerne litt mørke, "sørgelige" men tankende tegninger.

Vi gjerne prøve meg på noe i den stilen du også tegner, høres ut som om vi er i "samme hjørne":P

Har en del tegninger liggende her, og håper jeg får noe inspirasjon og tid snart:)

Når det gjelder olje maling så er det litt vanskelig ja men det finnes så mange kule, lette og hjelpende metoder, og jeg har fått til et par rå bilder, men problemet er at jeg gikk på tegning, form og farge på vgs for noen år tilbake å da mistet jeg all interesse&motivasjon når det gjelder kreativiteten:(

Men før det laga jeg alt fra digre malerier til små serier, smykker, "personlige bokser,kort osv", men nå de siste årene har det vært veldig rolig på den kreative fronten men jeg har fått handla inn litt nytt utstyr så jeg håper at jeg kan begynne igjen snart når jeg har fått orden på sakene her:)

Derfor jeg vil melde meg på et oljemalingskurs her i Fredrikstad eller i nærheten, men må gjerne vente til etter jul pga kursstart.

Så kjekt at du fikk "napp" med jobbsøkinga da, er det noen intressange jobber for deg?:)

Problemet mitt er at jeg droppa ut av skolen og egentlig har sulla det litt til for meg selv, men når jeg tidligere jobbe i detaljbutikk fikk jeg supergode resultater og tilbakemeldinger:)

Min samboer sier jeg kan være hjemme og drive med hobbyer osv men jeg vil gjerne ut i arbeidslivet, gjerne 50% eller noe til å begynne med, altså bare komme igang med noe, viss ikke blir jeg jo gående her hjemme... uten venner.. :/

Du er heldig som har kott/roterom, vi har flytta til en mindre leiliget enn den forrige og UTEN kott/oppbevaringplass, så hvordan vi(jeg!) skal få til dette, det vet jeg ikke, haha:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke dårlig :ler: nå er det jo ikke lenge til 5 årsdagen! :klemmer:

Nei, er ikke lenge til 5 årsdagen ;) 5 år er leeenge :O Freakyy!

redstar

Ja, han er en sånn en spillenerd ;) Litt plagsomt til tider, men så er jeg vant til å være alene, fra den tiden jeg gikk på U.skolen og VGS, så det går helt fint :goodbye: ! Sier åsså ifra om det blir for mye ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gakkepus:

Åh, sin city stilen er jo rå, hadde vært kult å sett noen av tegningene dine. :)

Jeg tegnet/skisset en del også, med blyanter%tusjer.

Jeg liker litt "brutale", annerledes og "personlige" tegninger(om du sjønner hva jeg mener, er utrolig dårlig til å forklare).

Jeg tegner alt fra enhjørninger, til vampyrer/overtroiske saker og ting, "anime" men ikke helt sånn kina-stil, litt egen:p

Gjerne litt mørke, "sørgelige" men tankende tegninger.

Vi gjerne prøve meg på noe i den stilen du også tegner, høres ut som om vi er i "samme hjørne":P

Har en del tegninger liggende her, og håper jeg får noe inspirasjon og tid snart:)

Når det gjelder olje maling så er det litt vanskelig ja men det finnes så mange kule, lette og hjelpende metoder, og jeg har fått til et par rå bilder, men problemet er at jeg gikk på tegning, form og farge på vgs for noen år tilbake å da mistet jeg all interesse&motivasjon når det gjelder kreativiteten:(

Men før det laga jeg alt fra digre malerier til små serier, smykker, "personlige bokser,kort osv", men nå de siste årene har det vært veldig rolig på den kreative fronten men jeg har fått handla inn litt nytt utstyr så jeg håper at jeg kan begynne igjen snart når jeg har fått orden på sakene her:)

Derfor jeg vil melde meg på et oljemalingskurs her i Fredrikstad eller i nærheten, men må gjerne vente til etter jul pga kursstart.

Så kjekt at du fikk "napp" med jobbsøkinga da, er det noen intressange jobber for deg?:)

Problemet mitt er at jeg droppa ut av skolen og egentlig har sulla det litt til for meg selv, men når jeg tidligere jobbe i detaljbutikk fikk jeg supergode resultater og tilbakemeldinger:)

Min samboer sier jeg kan være hjemme og drive med hobbyer osv men jeg vil gjerne ut i arbeidslivet, gjerne 50% eller noe til å begynne med, altså bare komme igang med noe, viss ikke blir jeg jo gående her hjemme... uten venner.. :/

Du er heldig som har kott/roterom, vi har flytta til en mindre leiliget enn den forrige og UTEN kott/oppbevaringplass, så hvordan vi(jeg!) skal få til dette, det vet jeg ikke, haha:p

Det høres ut som vi deler samme tegnestil! Jeg selv er veldig glad i å tegne det du nevner over. Litt makabre, overnatulige, abstrakte tegninger. I morgen skal jeg få lastet opp noe av det jeg har tegnet, må finne det først, da jeg har på følelsen at det ligger litt godt gjemt! Men da kan du se litt hvordan tegnestil jeg har! Syns uansett at din høres veldig spennende ut, og akkurat sånn som jeg liker. Liker ting som skiller seg ut! :jepp:

Når det gjelder kreativitet, så må den stadig holdes i livet, men da den er så krevende til tider, trenger man litt pause. Det har jeg merket selv, etter 4 år med billedkunst, måtte jeg bare ta meg litt ro og pause fra all tegninga, ikke bare fordi jeg var sliten i hodet eller frustrert fordi kreativiteten ikke var på topp, men også fordi jeg til slutt fikk senebetennelse :ler: ... Men det å lage egene ting, som du sier, bare virkelig leve seg inn i det, er virkelig en god følelse, og man føler at man mestrer noe som ikke alle kan, ikke sant! Så tommel opp for det. Jeg håper at du får fart i kreativiten din. Det er jo der. :fnise: Panduro, forresten, er en skikkelig bra hobby-butikk, har du titta innom der? :)

Nja, det er både óg egentlig. Nå er jeg på utkikk etter en ny jobb, da jeg vil prøve ut noe nytt, dessuten trenger jeg noe fast og stabilt. Det er ikke alt som faller i smak, men føler at jeg ikke kan være så kresen og pirkete, om du skjønner :S Men det er som du sier, det å sitte hjemme alt for mye, gir en følelse av at man går rundt i sin egen grøt, hold jeg på å si. Det å komme seg ut og gjøre noe for seg selv ,som personlig utvikling, samt danne ny kjennskap, er veldig givende, og jeg ser allerede fram til en ny arbeidsplass.....Så jeg håper at det jobbintervjuet du skal på, gir deg det du ønsker :) hvem vet......? :fnise:

Bruk alle kroker, du. :ler: Jeg fikk ikke plass til kommodeskuffene i kottet, da la jeg de under senga, den miste gikk i klesskapet til sambo, og bare gikk utifra at "nå får han mer plass" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redstar

Ja, han er en sånn en spillenerd ;) Litt plagsomt til tider, men så er jeg vant til å være alene, fra den tiden jeg gikk på U.skolen og VGS, så det går helt fint :goodbye: ! Sier åsså ifra om det blir for mye ^^

Har dere noen planer for den store dagen, da? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest redstar

Gakkepus:

Grunnen til at jeg også mista "interessen" var fordi at det var mangen i familien og venner som maste om bilde, ønska seg bilde osv og da mister man interessen. Derfor har jeg sakt nå at dem får ikke "bestille" bilder... Jeg maler/tegner og om det er noe dem liker så kan dem få det, om ikke jeg vil ha det selv da:)

*Gleder med virkelig til å få sett noen av tegningene dine*

Jeg har mista ledningen til scanneren i flytterotet her men skal få lasta opp noe jeg også når jeg finner den igjen:p

Ja jeg har vært innom på Panduro(både før når jeg var mer i malehumør og da fant jeg mye), men jeg har ikke funnet "roen" til å finne noe å putle med når jeg har vært der det siste året, siden det har vært mye løse baller i luften det siste halvåret men nå som vi har kommet oss på plass og så skal nok kreativiteten komme:)

Jeg har foresten fått øyet/interessen forDecoupage på lerret da. Jeg fant ikke den brosjyren jeg sitter med her nå men det virker utrolig stilig. Man bruker bilder/motiv som er fremkallet med laser(er ikke helt sikker) men ivertfall så "limer" man på dette og rundt motivet maler du så det blir litt sånn som dette. Fant bare dette som eksempel da:) Jeg har ivertfall alt utstyret jeg trenger da, var heldig og fikk det av min tante som ikke har tid til det lenger.

Man kan også lage på glass,bord, tre, speil, krus og all verdens så det er en ganske kul og "store muligheter" hobby:) Nå fant jeg bare noen eksempler da men jeg vil ivertfall prøve meg på evnt et bilde av besteforeldrene mine og så male rundt "litt gammeldags", lage et av meg&kjæresten min ++++

Evig med muligheter:)

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

redstar

Ja, blir gjerne litt mas "se nå, se nå, haha se på dette" når det gjelder kriging og skyting, men faktisk så er det en del spill jeg er med på. Heavy Rain feks, SKAMBRA! Det er både med guttestil+ mye logikk og tenking og spillet/historien endrer seg etter valgene du tar, bra spill vis du er intressert i sånn.

Ellers så må jeg si at det ble myyyyye spilling på ham når vi skulle pakke, rydde og vaske ang flyttinga, haha! Men så kjører jo han hele veien da siden jeg ikke har lappen men kjente jeg ble litt irritert der ja:p Og igår når vi kom og skulle begynne å pakke ut, ja da var det PS3en som ble pakka ut først, mens jeg tok meg av resten:p Mannfolk altså:)

Men egentli synes jeg det er helt ok at han spiller, jeg kjøper gjerne spill til ham, så kan jeg få se såpeseriene mine og dille med det jeg vil:) :popcorn:

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen planer for den store dagen, da? :fnise:

Hmm, det må jeg tenke litt på ;) Bruker å innebære fine kort, god middag fra en restaurant og kanskje roser på meg :yvonne:

Det mest ironiske er at moren hans har bursdag på den samme dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gakkepus:

Grunnen til at jeg også mista "interessen" var fordi at det var mangen i familien og venner som maste om bilde, ønska seg bilde osv og da mister man interessen. Derfor har jeg sakt nå at dem får ikke "bestille" bilder... Jeg maler/tegner og om det er noe dem liker så kan dem få det, om ikke jeg vil ha det selv da:)

*Gleder med virkelig til å få sett noen av tegningene dine*

Jeg har mista ledningen til scanneren i flytterotet her men skal få lasta opp noe jeg også når jeg finner den igjen:p

Ja jeg har vært innom på Panduro(både før når jeg var mer i malehumør og da fant jeg mye), men jeg har ikke funnet "roen" til å finne noe å putle med når jeg har vært der det siste året, siden det har vært mye løse baller i luften det siste halvåret men nå som vi har kommet oss på plass og så skal nok kreativiteten komme:)

Jeg har foresten fått øyet/interessen forDecoupage på lerret da. Jeg fant ikke den brosjyren jeg sitter med her nå men det virker utrolig stilig. Man bruker bilder/motiv som er fremkallet med laser(er ikke helt sikker) men ivertfall så "limer" man på dette og rundt motivet maler du så det blir litt sånn som dette. Fant bare dette som eksempel da:) Jeg har ivertfall alt utstyret jeg trenger da, var heldig og fikk det av min tante som ikke har tid til det lenger.

Man kan også lage på glass,bord, tre, speil, krus og all verdens så det er en ganske kul og "store muligheter" hobby:) Nå fant jeg bare noen eksempler da men jeg vil ivertfall prøve meg på evnt et bilde av besteforeldrene mine og så male rundt "litt gammeldags", lage et av meg&kjæresten min ++++

Evig med muligheter:)

Er superdårlig å tegne selv, men eeelsker å se på andre sine tegninger og flott kunst :) Håper vi får se ja!

Hadde en ex som laget verdens fineste dragetegning til meg :rødme: og laget tidenes søteste kjærlighetsbrev på baksiden :fnise: . Har det enda, kan da ikke kaste tegningen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir gjerne litt mas "se nå, se nå, haha se på dette" når det gjelder kriging og skyting, men faktisk så er det en del spill jeg er med på. Heavy Rain feks, SKAMBRA! Det er både med guttestil+ mye logikk og tenking og spillet/historien endrer seg etter valgene du tar, bra spill vis du er intressert i sånn.

Ellers så må jeg si at det ble myyyyye spilling på ham når vi skulle pakke, rydde og vaske ang flyttinga, haha! Men så kjører jo han hele veien da siden jeg ikke har lappen men kjente jeg ble litt irritert der ja:p Og igår når vi kom og skulle begynne å pakke ut, ja da var det PS3en som ble pakka ut først, mens jeg tok meg av resten:p Mannfolk altså:)

Men egentli synes jeg det er helt ok at han spiller, jeg kjøper gjerne spill til ham, så kan jeg få se såpeseriene mine og dille med det jeg vil:) :popcorn:

Jeg er verdens kjedeligste kjæreste sånnsett :gjeiper: . Er superdårlig på alle mulige spill, og er en dååårlig taper.

Er veldig glad i Grey's anatomy og Gilmore girls, og de seriene liker jeg best å se alene :popcorn: . Har nettopp lasta ner sesong 6 av Grey's :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er snakk i hobbyer, så kan jeg dele litt jeg også :) Jeg er en sånn fotografsjel :fnise: ! Fikk mitt første speilreflekskamera til jul fra svigers, og er glad i å ta nærbilder og andre naturbilder :foto: . Er blitt en kløpper på blomster og slikt da ;)

Her er noen av mine fineste bilder som jeg har tatt, har også en serie fra botanisk hage :rødme:

Eksempla på bilda

Jeg skal melde meg på fotografkurs når pengene strekker seg så langt :) Har virkelig lyst, og tror jeg kan bli flink tilslutt :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Bilde nr 3 var kjempe fint.

Jeg synes også du hadde noen fine bilder på "fototuren", der var det noen du hadde fått bra til. Av husene og døra osv.

Jeg tok også en del bilder av himmelen når jeg var i Kroatia, bosnia og serbia i sommer. Der fikk jeg masse inspirasjon. Nå har jeg ikke blogg eller noe så jeg får ikke delt bildene.

Håper på å se mer av bildene dine Lizzie:)

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilde nr 3 var kjempe fint.

Jeg synes også du hadde noen fine bilder på "fototuren", der var det noen du hadde fått bra til. Av husene og døra osv.

Jeg tok også en del bilder av himmelen når jeg var i Kroatia, bosnia og serbia i sommer. Der fikk jeg masse inspirasjon. Nå har jeg ikke blogg eller noe så jeg får ikke delt bildene.

Håper på å se mer av bildene dine Lizzie:)

Takk! Er rimelig fornøyd med bilde nr 3 ja :) Aaaaw, de bildene fra fototuren var jeg ikke så veldig fornøyd med, jeg kan bedre ;) Skal tipse dere om neste blogginnlegg, det innebærer ofte egne bilder :sjenert: .

Skal ta meg en fototur i byen om ikke så lenge, det kan bli mange fine bilder derfra :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Slenger meg med på denne jeg også!

Har bare hatt en skikkelig venninne gjennom livet, men de siste årene har vi hatt svært lite kontakt i tillegg til at hun nå nylig flyttet til en by noen timer herfra.Så da står også jeg helt alene igjen! Sitter også nå alene hjemme mens samboeren er på fest hos gamle venner. Må si at jeg misunner han, er ikke greit å sitte alene hjemme på slike kvelder!

For å fortelle litt om meg selv: Er 21 år, går 2. året på sykepleien, men har altså ikke funnet meg noen nye venner der og bor i Trøndelag i lag med kjæreste gjennom snart 3 år.

Fælt å si det, men det er nesten godt å vite at det ikke er bare jeg som er "venneløs" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Velkommen Dulcis :klemmer:

Sjønner godt at du føler det er kjipt.

Du er ikke alene om å sitte hjemme alene i kveld ivertfall.

Men nå er heldigvis ikke min kjære på fest men på jobb, så da sitter jeg heldigvis ikke å er "sjalu" og tenker på hva han gjør nå osv... :P

Ser på en kul komedie på tv norge:)

Ellers alt fint med deg da? Hvordan går det med studiene, hva har du tenkt å jobbe som når du er ferdig utdannet?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sandbekken

Hei alle sammen! Så koselig tråd dette var :)

Jeg har vert i samme vennesituasjon som deg ts, etter videregående tok jeg et fri-år hvor jeg bare jobbet, vennene mine flytta vekk for å studere og de som ble igjen mistet jeg kontakten med.. Jeg har også bare hatt noen få gode venner jeg har kunnet snakke om alt med, og på slutten hadde jeg bare sambo igjen..

Friåret mitt ble plutselig til TO fri-år, og ting mellom meg og sambo ble komplisert.

Meeen, denne høsten har bydd på forandringer :) Jeg har flytta fra sambo til en annen by (vi er fortsatt kjærester) og nå gjør jeg det jeg brenner for, studerer kunst!

Etter denne forandringen har alt blitt mye enklere, forholdet mellom meg og typen er veldig bra, og jeg har begynt å få venner på skolen.

Hehe, Anonyme-alkoholikere fealing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Hei på deg sandbekken:)

Kunst på deg også? Vi er noen andre her inne også som brenner for det:)

Så kjekt at du har fått venner på skolen da, da har du ivertfall en begynnelse. Som tidligere nevnt har jeg(og sambo) nylig flyttet til en annen kant av landet så nå begynner vi også helt på nytt:)

Studerer du kunst?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redstar:

Alt med meg er stort sett så som så for tiden. Føler egentlig at det ikke er så mye som går bra eller fremover akkurat nå. Har blant annet nettopp gått ut i praksis på sykehuset og sliter litt å komme overens med de andre studentene jeg går mest i lag med.

Planen etter studiene er vel kanskje å finne en jobb i et ungt miljø, helst på et sykehus. Er dog enda ikke sikker på hva som passer meg av type sykepleierstillinger, håper det kommer etter hvert!

Må si at det er artig å se at det er flere som liker å ta bilder her! Har tilfeldigvis nettopp (denne uken) selv fått tak i mitt første speilreflekskamera :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Redstar:

Alt med meg er stort sett så som så for tiden. Føler egentlig at det ikke er så mye som går bra eller fremover akkurat nå. Har blant annet nettopp gått ut i praksis på sykehuset og sliter litt å komme overens med de andre studentene jeg går mest i lag med.

Kjenner meg godt igjen der, var derfor jeg(vi) tok valget å flyttet til en helt ny plass. Nå håper vi at vi endelig kan komme bevege oss i den retningen vi ønsker :)

Få litt fremgang og fart på drømmene våre:)

Grattis med nytt kamera, legg gjerne ut bildene slik at vi også kan få se:)

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...