Gå til innhold

Loxodontas treningsfunderinger!


loxodonta

Anbefalte innlegg

Syns du har vært veldig flink! :jepp:

Stå på videre, så er du i mål in no time.

Gleder meg til sommeren jeg og, vise ny kropp :D

Iiiiiiiiiiiik! :skratte: Jeg reiser jo til Asia om bare to mnd :sjokk: Dvs da skal jeg være bikiniklar :sukk: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sarah: det er litt fristende å ta knebøy i smith, må innrømme det... syns det er så utrolig mye lettere!! Og da har jeg jo absolutt ingen sjanse for å tippe :gjeiper: Ser for meg at viss det blir veldig tungt etterhvert, så kan det bli litt skummelt da jeg trener knebøy alene... vi får se. Ingen sorger på forskudd ivertfall.

Jaaaa, skal hjem jeg og for helgen! Reiser etter trening i morgen. Heldigvis ingen kaker som frister denne gangen :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag

Trening: 1 t spinning, som var siiiiinnsykt morro! Lenge siden jeg har hatt såå mye energi :gjeiper: Merker virkelig forbedringer på kondisen. Det verste er egentlig pausene syns jeg- for selv om jeg har høy puls, så faller pulsen så fort! :jepp: Fint tegn det da. Men da blir det så "tungt" å måtte arbeide for at pulsen ikke skal falle alt for langt nedover... Har så lyst på pulsklokke, men jeg må rett og slett prioritere andre ting nå :sukk:

Kcal: veeeeldig dårlig på telling om dagen... tipper 2200..?

Bare så jeg har sagt det- jeg skal trene i morgen tidlig, finne ut av RYP. Så da MÅ jeg komme meg opp :gjeiper: Bare å legge seg altså. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Hva skjer? Mangler jeg salter eller noe eller... Drakk 1 L under trening, + kanskje en halv etterpå, og de siste timene flyr jeg jo på do... ikke lett å få sove da... :sukk:

(Hmm, har vært sånn noen ganger etter trening i det siste....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Da var testukens 2. RYP-økt gjennomført.

Forresten. Jeg klarte å tryne på sykkel på vei til trening!! :gjeiper: Det var steikeglatt plutselig, var litt forberedt på det, og plutselig bare gled hele sykkelen, hehe! Bare litt blod og en liten vridning i ryggen kjenner jeg fortsatt :kjefte:

Mål: finne mine 10 RM.

Mage:

30 kg x 10

40, 5 kg x 10

Knebøy

50 kg x 10

50 kg x 10

Skråbenk m/ manualar

8 kg x 10

10 kg x 10

Framoverbøyd stående roing m/ stang

30 kg x 10

40 kg x 10

Arnoldpress

7,5 kg x 10

8 kg x 10

10 kg x 8

Bicepscurl

5 kg x 10

6 kg x 10

Tricepspress

6 kg x 10

7,5 kg x 10

Markløft

30 x 10

40 x 10

Jeg syns ikke det var så lett å legge på kg sånn ca. Mage gikk veldig fint, men jeg merket ikke stor forskjell på 30 og 40 kg...

Knebøy syns jeg gikk for lett, men turte heller ikke legge på mer, da jeg er nybegynner og trente alene.

Skråbenk gikk fint. Syns det var en grei øvelse. (Selv om jeg nok muligens går over til benkpress etter de her 6 ukene.)

Framoverbøyd roing vet jeg ikke helt om jeg fikk til? Det kjentes så lett ut for ryggen, som den jo skal være for..? Tror jeg ikke var nok framoverbøyd, og at det tok mer på biceps enn den skal... prøver neste gang.

Arnoldpress- hvorfor fantes det ikke manualer i 9 kg i dag..? 8 var lett, 10 klarte jeg ikke helt...

Bicepscurl syns jeg var tyngre enn ventet.

Triceps - klarte både 6 og 7.5 kg... skal jeg gå for den siste da? Gjør det noe om biceps og triceps får noe ulik belastning?

Markløft syns jeg er en morro øvelse! Har prøvd å få inn teknikken. Siden jeg bare har trent den alene, vet jeg ikke helt hva andre mener, men syns selv jeg begynner å få inn teknikken på den. Men det blir vel for mye med både knebøy og markløft hver gang..? Så kanskje den får ligge enn så lenge :sjenert:

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å følge maksimal forbrenningsprogrammet, altså 2 RYP-økter og 3 kondis-økter i uka. Siden det er kondisen jeg har fokuset på for tida. Og kanskje kjøre det grunnprogrammet etter disse 6 ukene. Stor og sterk i mørketida...

Begynner å bli litt mer fortrolig med de her fri-vektene nå, men deilig å nesten være alene på morgenen fortsatt :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Ser at du har hivd deg på RYP-bølgen, du og. Det er mange av dere her for tiden; så moro! :)

Jeg blir imponert over 10RM dine, spesielt med tanke på at du er nybegynner. 50 kg. i knebøy feks er jo kjempesterkt! :nigo:

Jeg håper du vil få mye glede av dette programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har sett alle de andre her teste RYP, så hvorfor ikke teste selv? Overraskende at det har vært utrolig gøy de gangene jeg har trent styrke nå :skratte: Gleder meg allerede til neste gang!

Siden jeg spinner mye og går langrenn, så er nok ben min styrke. Jeg ble vel kasnkje litt skuffet jeg, over "bare" 50 kg :sjenert:

Så du har ikke blitt nok inspirert til å prøve RYP selv enda?!

Jeg er så spent på fremgangen. Har ennå ikke fått målt meg, men i kveld, da har jeg målebånd tilgjengelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt bra 10RM'er! :) Har ikke knebøystativet ditt sikring? Stenger el. som tar i mot vektene om du skulle være så uheldig at du går på rumpa? Jeg har aldri trent knebøy med spotter, men jeg har vanligvis hatt et stativ som det, godt å vite at om det går galt så kan jeg bare sette meg ned på gulvet og så tar de vektene for meg :gjeiper: Har ikke trengt de enda da, men godt å vite at de er der.

Du kan jo gjøre som meg med markløft, og bytte ut knebøy med markløft en gang i uka? Jeg gjør det fordi jeg ikke vil slutte å trene markløft helt, men heller ikke vil overbelaste kroppen med å trene begge hver gang. Det har funket veldig fint, selv om jeg jo ikke kan vite om jeg kanskje hadde vært enda sterkere i knebøy om jeg ikke hadde byttet den ut innimellom :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger tenkt på å prøve RYP, men har lagt tanken fra meg for en stund siden jeg har bestemt meg for å hå fokus på utholdenheten. Døgnet har dessverre ikke nok timer til at jeg både får trent styrke og kardio så ofte som jeg ønsker.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Du er jo kjempesterk, loxodonta! Blir gøy å følge med videre :)

Du kan jo få en veiledningstime, så du vet at du gjør øvelsene riktig?

Dette blir gøy! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, da går det mot helg! Jeg har forresten kommet hjem :jepp:

Tviler på det blir noe trening i dag... ingen treningssenter muligheter :trist: og ute er det jo bare drittvær. Får håpe det klarner opp en gang, og at jeg ivertfall kommer meg ut på en liten gåtur.

Kongulo: knebøystativet har vel en form for sikring jo. Jeg setter meg jo ned under stativet, løfter vektene akkurat av, og løfter opp og ned der. Men føler likevel ikke at det er noen form for sikring... Glipper jeg, så kan jeg jo falle bakover, skrekk og gru! :ler: eller nesten rett ned, uten at stanga faller riktig... Det er ikke store marginene for at "stativet" tar vektene syns jeg...? Sånn sett syns jeg det var gøyere å trene i smith... for da kan man jo løfte tyngre, og jeg følte meg helt sikker. Jeg får fortsette å teste knebøy, og glemme at smith`n fins...

Og siden jeg i utgangspunktet tenkte å bare trene styrke to ganger i uka, (hmmmmmmmmmm...) så vil det jo bli annenhver markløft og knebøy... så kanskje jeg bare skal gå for knebøy i første omgang...

Sarah- Ja, jeg er supersterk :ler: hehe, mer skal det ivertfall bli! tror ikke de har veiledningstimer der jeg trener...? Har ikke sett noe til det. Egentlig syns jeg at jeg har klart øvelsene bedre enn forventet. Las hvordan jeg skulle utføre, såg film og syns øvelsene tok godt der de skulle. Så forhåpentligvis er jeg ikke helt på bærtur angående teknikk... Det hadde jo vært kjedelig- 6 uker med elendig teknikk :ler: Håper jeg klarer å drasse noen andre med meg på senteret for å trene styrke en dag. Styrke er vel ikke helt in i min vennegjeng, så ja, jeg føler da at jeg må faktisk drasse dem med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger tenkt på å prøve RYP, men har lagt tanken fra meg for en stund siden jeg har bestemt meg for å hå fokus på utholdenheten. Døgnet har dessverre ikke nok timer til at jeg både får trent styrke og kardio så ofte som jeg ønsker.

:)

Jeg har også flere ganger tenkt tanken på RYP, men aldri blitt... kondisjon er det jeg tenker at jeg burde trene, men nå får jeg jo trent begge. Så får vi se hva som skjer under og etter de her 6 ukene. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da har ikke stativet den type sikring jeg tenker på. Da skjønner jeg at du er litt usikker :) Jeg syns uansett det er lurest (og tøffest :lur: )å bare bli vant til vanlig bøy, jeg skal vedde på at du ikke trenger sikringen heller ;)

Det noe slikt jeg er vant til, da går det liksom greit.

Noen spesiell grunn til at du ikke vil følge programmet og ta 3 økter i uka forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte ikke helt den tegningen jeg, hehe... det er ikke så fryktelig mye annerledes det stativet jeg trener i da, tror jeg... skal se på det neste gang og prøve å komme på noe lurt...

Jo, du skjønner, jeg har et kondis-mål gående... så frem til da, slutten av november, så prøver jeg å trene så mye kondisjon som mulig...

Derfor syns jeg det virket ok å prøve maksimal forbrenningsprogrammet, der er det lagt opp til to styrkeøkter og 3 intervall i uken. Så da har jeg forhåpentligvis kraft igjen i bena til å legge hovedfokus på kondis disse ukene.

Etter den kondis-testen og 7 ukene, så kan jeg heller starte med grunnprogrammet :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah ok, unnskyld, jeg så ikke det med maksimal forbrenning jeg, bare anntok at du også fulgte grunnprogramet :roll: Da skal ikke jeg blande meg altså :fnise:

Vil du dele kondismålet ditt eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... det er kind of et "bakkeløp"... jeg gruer meg skikkelig! Samtidig som jeg er så enormt spent på hvordan det kommer til å gå... :) Også er det mye intern konkurranse, og jeg kan jo ikke være verre enn de andre.. Gleder meg til det er overstått ;)

Håper likevel styrketreninga gir resultater, med to ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende, det går helt sikkert bra! :duskedame:

Det gjør det nok! Fra ingenting til to ganger i uka er jo et ganske stort hopp, og de vet jo hva de driver med de som satt op RYP :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag: "hviledag"

Lørdag: 1 t gåtur

I kveld blir det bløtkake. Jeg har ikke lyst på, så da skal jeg ikke spise bløtkake! Selv om alle andre kommer til å gjøre det. Jeg hater å ha usunne ting rundt meg. Jeg har jo ikke lyst på! Men er likevel redd for at jeg plutselig skal spise det.

Så jeg går i selskap med tanke om å kose meg uten å spise noe som innebærer sukker :sjenert:

Så ble det i tillegg 45 min gåtur :)

Endret av loxodonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Heisann!

Hadde du det koselig i selskap i går? Om du hadde lyst på kake, så er det ikke verdens undergang å kose seg litt når det en sjelden gang er noe spesielt :) Hehe, hvertfall det jeg forteller meg selv, ettersom jeg var i bursdag i går :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var veldig koslig i går :) Det er ikke det at jeg ikke unner meg noe, men det har blitt så mye av det de siste ukene... Selskaper hele tiden, det er jo koslig da :) men ikke kake heeeele tiden. Jeg har jo et mål jeg skal nå... Jeg smakte på en sjokoladekake i går, et bittelite stykke, men det var nok. Også ei skei med en annen kake, mm.

Utfordrer meg selv: Ikke kake før JUL!

Har fått dilla på mager kesam....nam! Med litt kakao var det jo en liten sjokoladedrøm, haha! Og cottage cheese og litt frokostblanding, mmm. For ikke å snakke om sprite zero, det har blitt skikkelig lørdagskos! (og eventuelt onsdagskos her om dagen, da jeg bare måååååtte ha noe)

I dag blir det 45 min gåtur også. Og jeg må si jeg gleeeeder meg enormt til neste trenedag... går litt på veggene kjenner jeg, blitt lite trening denne uka føler jeg. Men da er jo klar for en mer intensiv uke neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...