Gå til innhold

Loxodontas treningsfunderinger!


loxodonta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er gym i balanse? Du er flink til å variere treningen! :)

Gym balanse er super skadeforebyggende trening! Pleier trene i gymsal med benker, store puter, bokser osv. Hoppe opp på benk, fra pute til pute osv, slags hinderløype på en måte, hvor balansen blir utfordra. Pleier bli ganske sliten av de timene, for pulsen får liksom kjørt seg og! Og merker at legger og knær har utrolig godt av slik trening. Kommer nok til å merke det til vinteren og langrennssesongen også!

Kan anbefales. Balansepute/bosuball (?sånn halv ball) er supert det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag:

Trening: 1 t spinning, litt rolig og kjedelig time syns jeg, pga jeg hadde lite energi :sjenert:

Cal: ca 2000 (med fredagskos- taco..)

Har spist mye rart de siste dagene og i dag mååå jeg ut og handle... Så må planlegge og lage handleliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg handlet, x antall kg grønnsaker! Blir fort noen kg til sammen av løk, gulrøtter, purre, brokkoli, epler osv. Liten treningsøkt å gå på butikken :skratte:

Lørdag

Trening: 25 min balanse, 20 min gåtur

Cal: ca 2200 (kjente motivasjonen trengte en liten spisedag i dag, så i dag har jeg spist sunt men mett :ler: Merker motivasjonen er der fortsatt, og jeg haaaar så lyst å fortsette å få til dette her... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte vasker dere treningsklær? Jeg har begynt å bruke klærne opptil 3 treningsøkter nå... Jeg har ca 3 sett jeg bruker, og vasker alt en gang i uka... Spinner jeg blir det max 2 økter... stinker altså :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte vasker dere treningsklær? Jeg har begynt å bruke klærne opptil 3 treningsøkter nå... Jeg har ca 3 sett jeg bruker, og vasker alt en gang i uka... Spinner jeg blir det max 2 økter... stinker altså :gjeiper:

Jeg trener jo bare hjemme, så det er ingen andre enn meg som blir plaget av eventuell lukt ;) Bruker toppene en eller to ganger, buksene to eller tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Hehe, det var en del nøtter ja! Men sunt og godt er det :Hehe:

Skriv gjerne ned hva du lager av de grønnsakene du handlet! Trenger inspirasjon :)

Du er kjempeflink, stå på videre loxodonta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag

Trening: 45 min styrke!! Jeg er stolt over at jeg kom på senteret i dag, og trente styrke! Husket ikke alle RYP øvelsene da, så det ble en liten miks.. Trene frivekter en søndagskveld midt i beste treningstid...vel... skjønner hva du mener Sarah :sjenert: Neste gang blir det nok litt mer diskret, haha!

Cal: tellinga har virkelig gått under denne helgen..Jeg er skikkelig flau over kostholdet denne helgen :tristbla:

Frokost: pannekaker

Lunsj: 300 g nøtter (ja, det er jo bare sjokkerende, og viser at jeg kan ikke ha NOE godteri-greier liggende)

Middag: grønnsaksgrateng med kylling og saus av melk, egg og kesam.(syns den ble god altså! men kunne gjerne brukt noe annet enn kylling- ble kanskje litt vel magert. Funka siden jeg ikke var så veldig sulten)

Kvelds: mager kesam med kakaopulver og litt fruktose (kos...)

Så kanskje... nesten 2500 cal i dag...? Det er ivertfall mer enn hva planen var. Men jeg er faktisk ikke mer enn passe mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var en del nøtter ja! Men sunt og godt er det :Hehe:

Skriv gjerne ned hva du lager av de grønnsakene du handlet! Trenger inspirasjon :)

Du er kjempeflink, stå på videre loxodonta!!

Jeg bare digger sopp og løk! Passer til det meste :jepp: Stekt i olje med krydder/ovnsbakt, mmmmmm! Tror det blir middag i morgen, div. grønsaker med reker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppsummering av uken:

Man: Gym

Tirs: Hvile

Ons: spinning intervall

Tors: Pilates, Gym balanse

Fre: spinning

Lør: Gym balanse

Søn: styrke

Helt ok. Maten har det vært verre med... pga dårlig planlegging har jeg hatt lite energi før treningene :nei:

Mål for neste uke:

- Jeg SKAL offisielt se 84-tallet!

- Spise frokost hver dag og god lunsj før jeg skal trene

- telle kalorier, da vet jeg at jeg skjerper meg. Må tilbake til mitt gode driv forrige uke.

- spinning man, ons og tors, styrke/pilates/gym tirs, fre og søn (sånn ca)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag:

Trening: 1 t spinning

Før trening: yoplait yoghurt m/ 4-korn musli og tranebær

Frokost: 2 skiver grovbrød, m/ leverpostei og ost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er du ikke fornøyd med 600 g ned? Synes det er bra jeg!

Hm. Det er bare det at... jeg har jo veiedager mandag, rett etter helgen... og syns vekten alltid er på det "høyeste" da på en måte... (Jeg så nemlig 84 tallet tidligere i uken :sjenert: ) så blir bare irritert på meg selv...

Dessuten. Sinnsykt lett å glemme den der mensen altså! Glemmer det jo hver gang... men der er rota til mat-problemene mine de siste dagene :kjefte: haha! :fnise: Og grunn til at vekten svinger enormt... jeg kan bare ikke gå på vekten før neste mandag, ellers blir jeg bare deppa over noe som ikke stemmer.

Joda, 600 g er bra, men jeg er ikke helt fornøyd med siste ukes innsats...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag:

Trening: 1 t spinning

Før trening: yoplait yoghurt m/ 4-korn musli og tranebær

Frokost: 2 skiver grovbrød, m/ leverpostei og ost

Lunsj: 2 grove rundstykker m/ leverpostei, tomat, 2 boller

"Middag": to boller...

Kvelds: 2 eple, røkt laks

ca 1860 cal i dag.

Hm. :kjefte: Ved nærmere ettertanke spiste jeg kake og to sjokoladebiter i dag...

Tilsammen ca 2200 cal. :sjenert:

Endret av loxodonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...