Gå til innhold

Loxodontas treningsfunderinger!


loxodonta

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg forsøker også å trene litt, komme i bedre form (og å fjerne det ekstra laget rundt magen, såklart). Jeg spiser somregel sunt, men skeiver ut i helgene med mye pizza, og sånt usunt. Jeg har godterifritt år, og det har jo klart tatt sitt. En ting som jeg gjør før hvert måltid, er å drikke 0,6-8 dl vann. Da spiser jeg ikke like mye, men jeg blir mett og holder meg mett like lenge som ellers.

Ønsker deg masse lykke til, og at du fortsetter like bra som du har gjort. Og at du får deg ei fungerende vekt snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg forsøker også å trene litt, komme i bedre form (og å fjerne det ekstra laget rundt magen, såklart). Jeg spiser somregel sunt, men skeiver ut i helgene med mye pizza, og sånt usunt. Jeg har godterifritt år, og det har jo klart tatt sitt. En ting som jeg gjør før hvert måltid, er å drikke 0,6-8 dl vann. Da spiser jeg ikke like mye, men jeg blir mett og holder meg mett like lenge som ellers.

Ønsker deg masse lykke til, og at du fortsetter like bra som du har gjort. Og at du får deg ei fungerende vekt snart! :)

Hei! Så hyggelig å se andre i treningsdagboken min, og ikke bare meg selv :) Kan jeg spørre hvor mye du veier og hva som er dine planer? Hva mener du med at det godtefrie året har klart tatt sitt? :tommelopp: Har du lyst på godteri lenger eller? hva du pleier å kose deg med? Og forresten, hva inngår i godteloven? det ble mange spm du :roll: hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge vektklubben har jeg forbrent rundt 2200 kalorier i dag...?

Gange 3 km/t i 6,5 t. Tipper jeg har brukt enda mer, da det var ulendt terreng.

Ikke rart jeg har vært så sulten ivertfall. Og er sliten :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Wow, så flink du er til å gå turer! Kjempebra!

Hvordan klarer du å spise så mye kake, men likevel bare ha inntatt litt over 2000 kcal? Spist lite av annen mat?

Håper du har en knallfin mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tur innom for å kommentere dagen... jeg er så busy for tida altså :sjenert:

Mandag:

Trening: 1 t lett gym, 1/2 t sykkel

Kjenner jeg er litt sigen i låra i dag, har fortsatt noen høydemetre i bena.

Cal: vanskelig å se...

Frokost: biola 2 glass

Lunsj: 2 skiver m/ ost og skinke, agurk

Middag: dampet torsk med gulrøtter

Middag 2: lasagne m/ salat

Kvelds: 2 skiver m/ ost, agurk, hjemmelaget knekkebrød m/ ost

I dag har jeg bare vært sinnsykt sulten... virkelig calori-boost de der fjellturene! Så derfor jeg har spist såpass... heller det enn å gå på en godteri-smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du er til å gå turer! Kjempebra!

Hvordan klarer du å spise så mye kake, men likevel bare ha inntatt litt over 2000 kcal? Spist lite av annen mat?

Håper du har en knallfin mandag :)

Lørdag ble det jo nesten bare kake jo...faktisk... :tristbla: ! Ellers er det godt mulig at jeg har glemt noe, stusset nemlig på det selv at det ble så lite... Rart at jeg klarte å spise sååå mye kake, da jeg ikke hadde lyst på det en gang... Også fortsatte kalaset på søndagen, men da klarte jeg å styre meg til bare 10 ss krem... Vanskelig å være sunn når omgivelsene arbeider hardt i mot meg :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke du har spist så mye jeg! :) Fjellturer tar skikkelig på, så det å få fyllt på litt sånn at du ikke går i sparemodus er viktig. Selv koser jeg meg med en kopp kakao :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, følte jeg ikke kunne spare så mye kalorier i dag... Etter å ha skrive ned hva jeg har spist, ser det ikke så mye ut. Merker det har skjedd noe med tankegangen min... Smart merker jeg, å skrive ned hva jeg spiser. Også måå jeg liksom fortelle hva nå jeg har funnet på å spise :gjeiper:

Ojda, når jeg tenker meg om... jeg spiste et stykke pai i dag også... med bær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så hyggelig å se andre i treningsdagboken min, og ikke bare meg selv :) Kan jeg spørre hvor mye du veier og hva som er dine planer? Hva mener du med at det godtefrie året har klart tatt sitt? :tommelopp: Har du lyst på godteri lenger eller? hva du pleier å kose deg med? Og forresten, hva inngår i godteloven? det ble mange spm du :roll: hehe!

Jeg er 169 (ca) høy, og veier 70 kg, og vil gå ned til 60. Før jeg begynte med godtefritt år, veide jeg 76 kg, og jeg har ikke trena så mye som jeg ønsker å tro. I tillegg har jeg gått ned 1 størelse (men jeg kjøper alltid litt for stort, så jeg skal se mindre ut. Vet at det er dumt, men det føles så trygt).

Og om jeg har lyst på godteri? Ja, de 2-3 første månedene var det vanskeligste. Også får jeg jo litt lyst på om vi har det i hus. Men jeg har ikke spist noe godteri dette året. Og om jeg får søtsug, så koser jeg meg med frukt og bær. Hva som inngår i godteloven er jo opp til enhver, men jeg vet at det er lettere om jeg bare holder meg unna vaffel, kake osv i hverdagen, også tar jeg én kakebit om jeg har lyst på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag

Trening: bare hverdagsbevegelse hit og dit... lenge siden jeg har hatt en helt treningsfri-dag nå :gjeiper: Føltes litt feil ut i grunn. Men bena føltes litt tunge i bakken på vei hjem, så kanskje like greit.

Cal: jeg har ikke peiling.... har glidd litt ut denne tellinga nå.

Men

Frokost: 2 hjemmelagde knekkebrød med ost, agurk

Lunsj: 2 hjemmelagde knekkebrød m ost

Mellom: 1 skyr, cottage cheese, 4 ss frokostblanding, pære, 2 knekkebrød

Middag: pasta, kylling, saus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde knekkebrød høres digg ut - har du oppskrift? :jepp:

Jeg vurderer treningsfri dag i dag, er helt mørbanka i core-musklene etter gårsdagens strabaser. Får se hvordan det utvikler seg utover dagen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av uken:

man: ca 1 t gym, 1800 cal

tirs: spinning, 1800

ons: spinning, ?

tors: 1,5 t gåtur, 1500

Fre: 1 t tur, 1500

Lør: 2 t fjelltur, 2200 (mulig jeg har tellt kakene feil...?)

søn: 6,5 t fjelltur, 2600 (derav 2200 forbrukt...)

Tja...hva skal jeg si. Bursdagen var jo ikke planlagt da, og ble skikkelig utskeielse. Ellers har jeg kommet inn i gode treningsrutiner.

Maten har det gått greit med. Men mangler ennå å planlegge måltidene... flaks jeg har lite penger for tida, for det er ikke så masse verken å velge mellom eller å spise hjemme.

Ifølge vekten (som var litt ustabil) har jeg ivertfall gått ned 0,5 kg den siste uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag:

Trening: 1 t morgenspinning

Cal: 1850

Endret av loxodonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så utrolig flink du har vært med treningen!! Knallbra :Hehe:

Tør ikke prøve spinning jeg, det virker så skummelt!

Hiv deg med på en spinningtime sarah! Da får du ivertfall intervall og kondis viss du velger noen bra time som fenger for deg! Morgenspinning kan anbefales det og... bortsett fra at i dag klarte jeg å forsove meg, og fikk bare spist 1 ss musli... 4x4 ble ikke det samme da :tristbla: :gjeiper: !

Jeg syns jeg merker god framgang på kondisen allerede jo :jepp: Dumt jeg ikke tok noen test før jeg begynte treningen igjen, jeg har liksom ikke noe håndfast å sjekke med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde knekkebrød høres digg ut - har du oppskrift? :jepp:

Jeg vurderer treningsfri dag i dag, er helt mørbanka i core-musklene etter gårsdagens strabaser. Får se hvordan det utvikler seg utover dagen :gjeiper:

hjemmelagde knekkebrød er nammenam! Bare sunne ting, slipper kveitemjøl. Også smaker det på en merkelig måte søtt :gjeiper: Skal finne oppskriften i morgen... ellers har jeg inntrykk av at oppskriften har gått land og strand rundt? rett og slett "in" om dagen? Det er det ivertfall her... alle går og snakker om, haha! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 169 (ca) høy, og veier 70 kg, og vil gå ned til 60. Før jeg begynte med godtefritt år, veide jeg 76 kg, og jeg har ikke trena så mye som jeg ønsker å tro. I tillegg har jeg gått ned 1 størelse (men jeg kjøper alltid litt for stort, så jeg skal se mindre ut. Vet at det er dumt, men det føles så trygt).

Og om jeg har lyst på godteri? Ja, de 2-3 første månedene var det vanskeligste. Også får jeg jo litt lyst på om vi har det i hus. Men jeg har ikke spist noe godteri dette året. Og om jeg får søtsug, så koser jeg meg med frukt og bær. Hva som inngår i godteloven er jo opp til enhver, men jeg vet at det er lettere om jeg bare holder meg unna vaffel, kake osv i hverdagen, også tar jeg én kakebit om jeg har lyst på :)

Jeg har ikke helt funnet den balansen på godteri. Jeg er litt enten eller... så for tida spiser jeg ingenting is, godteri, chips, sjokolade, kjeks, kaker... Prøver helt å unngå sukker. (Men så var det jo feks bursdag i helgen da...) Etter hvert som tiden går har jeg egenetlig ikke lyst på sukker lenger, og da går det stort sett greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingenting... måtte bare snikveie meg på jobb i dag... (mandagsveiinga var nemlig på en gammeldags vekt...)Og den viste det samme som min hjemme gjør nå... dvs 84,9! Og det var med klær og sko... Så mye surr med denne veiinga mi :sjenert:

På mandag blir det tur til en venninne, som har kjøpt seg fancy vekt. Og da får jeg ivertfall en skikkelig vektoppdatering (+ jeg får så mye mer...haha) Spennende å se om det har forandret seg siden sist jeg var der og målte :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...