Gå til innhold

Loxodontas treningsfunderinger!

loxodonta

Anbefalte innlegg

Å, det var litt merkelig igrunn. Litt se og bli sett... det liker jeg ikke. Så skal prøve å unngå de tidene der altså. Også var det noen som virkelig skulle vise seg- jeg blir så flau jeg :flau: på deres vegne. Så da måtte jeg liksom bare gå...

Titte på gutta gjør jeg ofte... ;) Mange kjekke gutter som trener på andre tidspunkter der jeg trener å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag-

Trening: 1 t gym balanse - vannvittig morro!!! :biggrin: Jeg merker enormt forskjell, og det er så gøy å se! :) Ellers er jeg ganske sliten i bena nå, og kjenner gårsdagens styrkeøkt godt.

Kosthold:

Frokost:

4 dl biola

1 yoghurt, ja

3 ss havregryn

Lunsj:

rett i koppen tomatsuppe

1 mango - mmm!

1 skive grovbrød

1 skive ost & kokt skinke

Mellom:

2 dl biola

3 sjokoladebiter

Middag

1 kyllingfilet

200 g poteter

2 ss soyaolje

brokkoli, løk, paprika

Mellom:

100 g hjemmelaget knekkebrød

2 dl skummet melk

Kos:

2 kopper 7 up light

Kcal: 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm! Jeg har forresten bakt (hjemmelaget) knekkebrød! Det er så godt! Denne oppskriften var uten kruskakli og havrekli da. Og siden jeg ikke er så glad i sesamfrø, bytta jeg det ut med bare enda mer solsikkekjerner, som er naaam ;)

4 dl grovt sammalt hvete

4 dl havregryn

2 dl solsikkekjerner

1 dl sesamfrø

1 dl linfrø

1 ts salt

7 dl vann (som jeg fant ut var litt mye)

Blander det tørre, rører inn vannet. Fordeler deigen på 2 stekebrett. Deler opp i stykker.

160 grader i ovnen- ca en time +.

Ååå, endelig lukter det nybakt hjemme hos meg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være i bakehjørnet :jepp: Digg å kunne ta en rolig lørdagsmorgen. Jeg skal jobbe kveld i dag.

Det ble scones med sammalt grov kveite og rug, havregryn, kesam og melk, med havregryn på toppen. Mmm!

Ellers har jeg ikke tenkt på lørdagskos enda. Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du på studentidretten? :)

Yep :) Syns de har et bra tilbud jeg, og ikke så altfor langt å gå for meg.

Endret av loxodonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

Scones hørtes godt ut :) Flink til å bake du

Lørdagsgodtet må tenkes nøye ut ja! Du får pønske det ut i løpet av dagen :)

Ble så inspirert av deg, at jeg kjøpte peppermakrell i stad. Har aldri smakt det før, og gruer meg litt. Tenker det blir morgendagens pålegg. Prøvde nemlig makrell i tomat for første gang for et par uker siden, og det var helt grusomt!! Så håper smaksopplevelsen av peppermakrell blir bedre :jepp:

God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep :) Syns de har et bra tilbud jeg, og ikke så altfor langt å gå for meg.

Hadde jeg bodd nærmere, hadde jeg sikkert blitt med der, men jeg bruker nesten en time på å komme meg til Blindern :( Så da funker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag

Trening: Hvile, 40 min gange

Kosthold:

Frukost:

Varme scones m/ smør

Yoghurt

Lunsj:

10 mandler

1 boks hermetisk ananas i egen saft

"Middag":

2 skiver m/ ost og skinke

Mellom:

gulrot

4 dl skummet melk

7-up light, farris

Kos:

Sjokoladekakestykke

20 g sjokolade

Kcal: ca 2200 (dvs litt i overkant)

Jeg sa jeg ikke skulle spise kake før jul. Men - lørdag koser jeg meg jo med et eller annet. Og i dag dukket det plutselig opp et kakestykke. Jeg hadde jo "lov", så syns ikke jeg har brutt mitt eget forsett. Det var jo for at jeg skulle holde meg unna det på jobb og sånn i ukedagene... Noe jeg har gjort :)

Sarah: Spent på hva du syns om peppermakrell, og hyggelig at du blir litt inspirert du og! Jeg får dilla på peppermakrell fra tid til annen. Men jeg må liksom ha lyst på det, det er veldig opp og ned for meg. Sunt er det iallefall. Jeg pleier å spise det som det er jeg, syns det er best. Åååå, nå fikk jeg lyst på varmrøkt krydderlaks å, DET er naaaam! Ikke så ofte jeg kjøper det, men det blir ivertfall til jul :jepp: Makrell i tomat kan jeg ikke fordra.... både smak, utseende, konsistens og lukt.

Yummi-scones ble laget helt fra gefuhlen-

Dæsj av sammalt hvete og rug

havregryn

Bakepulver

(mager) kesam - jeg hadde bare et par ss, hadde sikkert vært godt med mer!

Melk til passe deig

Krydder etter ønske

Hadde sikkert vært godt med revet gulrot også, kanskje jeg skal teste det neste gang.

Ellers inneholder scones ofte egg, men kjøleskapet mitt er ikke akkurat så veldig avansert for tida :ler:

Endret av loxodonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bodd nærmere, hadde jeg sikkert blitt med der, men jeg bruker nesten en time på å komme meg til Blindern :( Så da funker det ikke.

Morro du har meldt deg inn iallefall! Jeg trives ivertfall kjempegodt med å trene på treningssenter. Jeg hadde ikke fått stort grunntrening uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg fulgte henne på bloggen deres frem mot debuten hennes i våres, stor forandring! :) Synes sånne artikkler er veldig fine, så lenge man ikke nødvendigvis henger seg opp i akkuratt hvor mye personen spiser og akkuratt hvor mange reps/hvilken type cardio hun bruker/hvilket proteintilskudd hun tar etc, men heller fokuserer på at hun spiser nok og riktig, og trener hardt og bra. Kanskje bare jeg som er litt pirkete :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet inn døren. Glemte RYP-programmet mitt hjemme i dag da :sjenert: Men prøvde å trene likevel. Så før jeg glemmer det, så dette har jeg gjort i dag:

Trening:

RYP, ca 45 min

Gym balanse, ca 45 min

Knebøy:

40 kg x 12

40 kg x 12

50 kg x 8

Skråbenk

8 kg x 12

8 kg x 12

8 kg x 8

Framoverbøyd roing

35 kg x 12

35 kg x 12

35 kg x 8

Arnoldpress

8 kg x 12

8 kg x 12

8 kg x 8

Bicepscurl

6 kg x 12

6 kg x 12

6 kg x 8

Triceps

6 kg x 12

6 kg x 12

6 kg x 8

Mage, maskin

35 kg x 12

35 kg x 12

35 kg x 12

Triceps var sykt tungt. Men den fikk jeg jo ikke trent sist gang... Også har jeg ennå ikke kommet i gang med planken :sjenert:

Ellers var det en fin økt! :jepp: Nesten alene i avdelingen å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest -Sarah-

Så flink du er! Bra økt! Kjenner til at triceps er tungt ja. Litt komisk når den bare streiker, og man ikke får til å løfte/dra mer! Skjønner godt at du utsetter planken!! Forbaska vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planken er så kjedeliiig :fnise: Man bare ligger der og har det kjipt og ser på klokka liksom! Mye bedre med øvelser hvor man må fokusere på å faktisk gjøre noe, ikke bare ligge der.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "likte" planken før, men nå har jeg bare fått for meg at den er helt forferdelig... Så må pønske ut noe lurt! :lur: Jeg syns det er en god øvelse, og finner ivertfall tilbake til fokuset mitt når jeg tar den! Merker hver gang hvorfor jeg må trene liksom :jepp: Jeg tok den for noen uker siden, da klarte jeg 2 min, så jeg tror jeg setter det som max enn så lenge jeg. Så får vi se når RYP er ferdig :)

Var og kikket rundt på nettet i går da jeg ikke fikk sove, etter øvelser og sånn, og titta på masse videoer som ligger ute. Artig å se hvordan man utfører øvelsene og forskjellige øvelser. Også dukket det jo opp så mye jeg haddde lyst å lese! Blant annet om hun som totalt forandret kroppen! Da ser man at man kan jo virkelig forandre kroppen med styrketrening.

Mitt kosthold i dag:

Frokost:

Scones

smør

2 dl skummet melk

Lunsj:

2 skiver m/ ost, skinke

1 king size gulrot

Middag:

stekt kylling

fullkorn pasta (syns den er god jeg)

1 stor paprika

1 stor løk

purreløk

smør og olje

Kvelds:

1 dl skummet melk

Kos:

fersk ananas!!! Yummi, gleder meg! Den står og venter :jepp:

Kcal: ca 2400

Endret av loxodonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Bra økt! Kjenner til at triceps er tungt ja. Litt komisk når den bare streiker, og man ikke får til å løfte/dra mer! Skjønner godt at du utsetter planken!! Forbaska vondt!

:hoho: Ja! Plutselig er den (tricepsen) bare helt lam :fnise:

Men man merker veldig kjapt fremgang på den - det er jo en relativt stor muskel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...