Gå til innhold

Loxodontas treningsfunderinger!


loxodonta

Anbefalte innlegg

Du er så sterk altså! :) 60kg x 12 og 40kg x 12 er ikke noe å le av ;)

Takk! Men jeg liker ikke at det alltid står noen etter meg og lemper oppå det dobbelte... (:kjefte: hihi)

Ellers er biceps støl i dag. Og den var tung i går! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble uannsett så travelt i går... måtte hente og bringe mine besteforeldre, før jeg skulle på jobb. Men fikk ivertfall masse gåing på jobb, + 30 min gange. Men ikke noe mer intensiv trening enn det...

I dag har det også blitt bare gåing. Vanskelig å finne tiden til å trene... :sjenert: Jeg har ikke tilgang til senteret i helgen, og da sliter jeg.... :sukk:

Skal slå til med en oppsummering av treningen i november, jeg lurer litt på hvordan den ser ut.... :snurt::fnise:

Forresten, skal prøve å ta det til meg Sarah, og møte opp ved knebøy-stativet med full selvtillit likevel :fnise: Hihi :ler:

Endret av loxodonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZZZZzzzz, hvordan unngå å sove middag?? Jeg er så trøtt!! Skal spinne om en time, men har store problemer å holde meg våken... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZZZZzzzz, hvordan unngå å sove middag?? Jeg er så trøtt!! Skal spinne om en time, men har store problemer å holde meg våken... :sove:

:søvn:

Jeg har nettopp sovet i tre timer :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:søvn:

Jeg har nettopp sovet i tre timer :natti:

What? Det kunne jeg fint finne på å gjøre før, nesten hver dag.. Prøver å unngå det nå. Men det er ikke så lett alltid :sjenert: Beste medisinen for meg er å trene kort tid etter middag... for det er da jeg alltid dupper av med en gang.

Håper du ikke sov deg gjennom spinningen!

har ingen tips for å holde seg våken. Sovnet en rekke ganger i boken i dag :sjenert:

Enda en gang...what? Det hadde jeg ikke turt... da hadde jeg kunnet finne på å sove i 5 timer...hehe! og vært redd for at jeg plutselig skulle snorke. Jeg eeeeelsker å sove... :rødme:

Ellers så ble det en liten powernap. Sofan var opptatt, og senga er uaktuelt å legge seg i, da blir det ikke bare en powernap. Så det ble en liten lur på gulvet i stua!

Ellers, dagens trening ble en 90 min spinningtime. Hadde full energi og det var utrolig morro! Lå ikke så høyt i puls og trente ikke ala 4x4, men syns det var greit med en langkjøring. Forandring fryder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Det kunne jeg fint finne på å gjøre før, nesten hver dag.. Prøver å unngå det nå. Men det er ikke så lett alltid :sjenert: Beste medisinen for meg er å trene kort tid etter middag... for det er da jeg alltid dupper av med en gang.

Jeg blir så mentalt utslitt av eksamensprosjekter og power-points og framføringer og alt som følger med dårlig gruppedynamikk at jeg måtte sove :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 minutter spinning?!! :hakeslepp: Wow, jeg er imponert!! Dødsbra, loxodonta!

Du er så flink!! Du kommer til å se smashing ut i den nye bikinien din :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, takk Sarah :biggrin:

90 min spinning var bare deilig syns jeg! God oppvarming, vi brukte vel den første halvtimen på å få inn "godfølelsen", så jeg kunne gi ganske masse på dragene. Så kommer nok til å fortsette der :skratte: Venninna mi forbrente 900 kcal..??? 600 i timen, det høres vel ganske ok ut. Får lyst på pulsklokke jeg også, spinner jo bare med sånne tekniske folk. Han ene tenkte å gå, fordi pulsklokka ikke fungerte :skratte: Men så plutselig fungerte den igjen :ler:

Ellers- våknet jeg og tenkte "feit i dag også..." Jeg hater det!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vakker dag skal jeg også trene 90 minutter spinning! Jeg skjønner faktisk veldig godt at han ikke ville spinne uten pulsklokke, selvom det høres dumt ut. Man blir så avhengig av den! :sjenert:

Jeg våkner ofte og tenker 'ikke muskelbunt i dag heller nei', haha!

Nå trening i dag da? Eller er du gele i beina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er faktisk herlig med langspinning.. man kommer godt inni det underveis. Ikke at jeg har vært på det altfor ofte altså..

og når det gjelder pulsklokke er det kjempekjedelig å trene uten... føler at jeg mangler noe, virkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, langspinning var bare herlig altså. Du får prøve Sarah! Husk på at man holder jo ikke 4x4 intensitet hele veien da! :fnise: Føles kjempe i beina i dag også.

Neste lørdag skal det være 3 timers spinning, som jeg tenker å teste ut... Ser for meg det kan bli en utfordring jeg... bare å holde meg på sykkelen i 3 timer liksom. Men ser frem til å teste ut :)

Når det gjelder pulsklokker- noen som har noen tips..? Hvilke har dere? Jeg har sååå lyst på :sjenert: Hadde bare en billig en tidligere (400,-), som jeg kjøpte på apoteket. Tror ikke jeg trenger en veldig fancy, men litt... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

3 timer :sjokkert: Da er du tøff!

Det skal jeg prøve når jeg er ferdig med eksamener ;)

Kan jo anbefale Polar-pulsklokke, men ikke hvilken type. Min er litt ustabil og virker kun på spinning og utendørs (ikke alltid utendørs heller faktisk). Og gjett om det er irriterende når den viser at jeg har 0 i puls.

Ha en fin dag, loxodonta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon

Ja, langspinning var bare herlig altså. Du får prøve Sarah! Husk på at man holder jo ikke 4x4 intensitet hele veien da! :fnise: Føles kjempe i beina i dag også.

Neste lørdag skal det være 3 timers spinning, som jeg tenker å teste ut... Ser for meg det kan bli en utfordring jeg... bare å holde meg på sykkelen i 3 timer liksom. Men ser frem til å teste ut :)

Når det gjelder pulsklokker- noen som har noen tips..? Hvilke har dere? Jeg har sååå lyst på :sjenert: Hadde bare en billig en tidligere (400,-), som jeg kjøpte på apoteket. Tror ikke jeg trenger en veldig fancy, men litt... :gjeiper:

Jeg har også en pular pulsklokke som jeg er veldig fornøyd med, har en RS300X. Fungerer helt greit til mitt bruk, kan stilles inn med pulsalarm så du ikke går over maksgrensa du har satt. Lett å bruke, og har fram til nå funka perfekt ;) Hvis jeg ikke får signal fra beltet er det bare å ta litt vann på elektrodene, så funker de igjen :)

Hvis du klarer 3 timer spinning er jeg dyktig imponert, men så kjeder jeg meg egentlig litt på spinning da, så 55 min er mer enn nok for meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering trening november:

1. 75 min gange

2. spinning

3. spinning, gym balanse

4. RYP styrke

5. Gym balanse

7. RYP

9. 1 t gange

10. 4x4 bakkeintervall, 2 t gange

12. 1 t gange

13. 1 t gange

14. 1 t gange

15. 1 t gange

17. 4x4 bakkeintervall, 1 t gange

19. 30 min gange

20. ski, ca 2 mil

21. ski, ca 2 mil

22. 1,5 t gange

23. 4x4 bakkeintervall

24. RYP styrke, Gym balanse

25. Spinning

26. RYP styrke

27. 30 min gange

29. 90 min spinning

Når jeg ser over det, så kunne det absolutt vært bedre. Gåturer er ikke akkurat like effektivt som spinning... Den gode unnskyldning er skole :gjeiper:

Ellers er vi på vei inn i desember, dvs min siste treningsmåned før jeg ligger langflat og nyter jul og nyttår i langt varmere omgivelser :fnise: Så det er bare å gi alt! Det er forresten -20 utendørs :sjokk:

og denne tenker jeg kanksje å skaffe meg...noen som har den eller et eller annet å si om den?http://www.flust.no/trening/pulsklokker/polar-pulsklokke-ft60/

Endret av loxodonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var så verst heller jeg, med tanke på skole! ;)

Jeg har en ft60, og er veldig fornøyd med den! :) Innimellom viser den 0 i puls, men da er det fordi jeg har ventet for lenge etter å tatt den på, og elektrodene har blitt for tørre som Wolfmoon sier. Litt kjipt om det skjer ute uten tilgang til vann, men helt min egen feil :lol: Jeg synes den er lett å bruke, har alle funksjoner jeg vil ha, og i tillegg gir den stjerner/premie hver mandag hvis du har fullført programmet. Jeg synes det er veldig moro å få en sang spilt og så ha et trofé på displayet resten av uka :fnise:

Jeg har aldri prøvd spinning, men merker jeg nesten får litt vondt i rumpa av å tenke på 3t spinning.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...