Gå til innhold

KONKURRANSE: Vinn dagkrem fra Matis


Hilde

Anbefalte innlegg

Er det lurt å få en prof vurdering av huden om man ikke helt vet hvordan man kan

få den sunn å frisk,kan det noen gang bli "for sent"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor flytter pigment flekkene på seg?

Har hatt pigment flekker i hele ansiktet i 13 år, før hadde jeg rundt øynene, midt i pannen, i kinnene og over leppene. Nå har jeg på hver side i pannen og mindre over leppen, men mer i kinnene og på haken.

Blir pigmentflekkene noen gang bedre?

Bruker høyeste solfaktor, hatt og masse sminke for å skjule, men de dukker opp, uansett hvor mye jeg smører, og det har jeg gjort i 13 år.

Finnes det virkelig produkter som virker mot pigmentflekker?

Har prøvd alt og brukt masse penger på det uten virkning.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvilke gode tips/produkter vil dere anbefale for å få igjen gløden og spensten i huden igjen. Merker den taper seg etterhvert, og ønsker tips for å få en frisk glødende hud. Godt å få noen gode tips nå når vinteren nærmer seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker a-vitamin syre produkter fra Md og lurer på om det går greit å ta litt solarium mens man bruker disse. Tenker selvfølgelig å bruke relativ høy solfaktor. (15-20)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Mitt spørsmål til hudpleier er: Jeg er ei voksen dame på førtien år som har god hudkvalitet alderen tatt i betraktning,dvs jeg har ikke fått rynker enda.

Derimot har det dukket opp pigmentflekker i panna som kommer til syne så snart jeg får noe som helst sol på meg (de forsvinner mer eller mindre om vinteren).

Et annet problem er sprengte blodkar i kinnene. Jeg har normal/blandet hudkvalitet,dvs. at huda har tendens til blanke parti i t-sonen og litt tørre kinn alt etter klima og årstid.

Huden min er vel også litt ømtålig og kan reagere på sterke ingredienser,men det er mer periodevis.

Hvordan skal jeg stelle huda for å motvirke disse to problemområdene (pigmentflekker og sprengte blodkar) samtidlig som jeg ikke utsetter den for alt for røff behandling?

Endret av Charlizi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig følsom hud, som er ofte rød og flassete, jeg smører meg daglig, men det ser ikke til og hjelpe.

Hva ville du ha foreslått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tørr overhud og fet underhud, sånn at huden min ser og føles veldig tørr, samtidig som jeg sliter med uren hud. Jeg har prøvd utrolige mengder med kremmer, men de fleste jeg blir anbefalt blir bare stående i skapet siden de enten gir meg tørrere hud eller mer urenheter. Har du noen tips til oss med en sånn hud, jeg skal foresten gifte meg snart og drømmen er jo å finne rett krem før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg legger på pudder, så ser det så stygt ut. Det ser så tørt ut å det "syntes" så veldig att jeg har tatt på pudder. Uansett hvor LITE jeg tar på!

Hva kan jeg gjøre? Ser andre som bruker pudder så syntes det ikke, hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke ingredienser bør jeg se etter i en øyekrem for at den skal hjelpe mot:

1) tørrhet (jeg har tørr/normal hudtype, men merker ikke så mye til tørrhet rundt øynene. Men man bruker vel fukt for å forebygge rynker?)

2) mørke ringer

3) hovne øyner om morgenen

4) forebygge mot rynker

Og hvilke ingredienser bør jeg unngå i øyekremen hvis jeg ikke vil ha milier? Har som sagt tørr/normal hudtype.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke type produkter anbefaler du for å forebygge kviser til meg som får ca. én-to kviser i uken? (Alltid rundt munnen, hva kan være grunnen til dette?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det finnes en jungel av kremer der ute med forskjellige virkestoffer som skal hjelpe mot alskens "hudproblemer". Det kan være utrolig forvirrende å forsøke og finne den kremen som passer best for ens egen hud. Jeg ønsker meg derfor en liten oversikt over hva de forskjellige stoffene gjør med huden, og hva som virker mot hva. Hva bør man for eksempel se etter om man ønsker en krem som forebygger de første aldringstegn?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden leste jeg en artikkel om innhold i diverse kosmetikk og da særlig i hudkremer. Der stod det at en skulle styre mest mulig unna kremer som inneholdt parabener... Er dette riktig, og er det eventuelt flere ingredienser i hudkremer en skal styre unna om man kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huden min er forferdelig ujevn. Noen steder er den prikket og rød, andre steder er den "hullete". På begge kinnene mine har jeg masse små hull, noe som også synes når man kommer nært. Hva er dette? Og hva kan jeg gjøre for å få det bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er en jente på 18 år, og har slitt med kviser og uren hud siden jeg var rundt 13-14 år. Er kjempelei! Renser ansiktet mitt morgen og kveld, og er flink å bruke ansiktskrem. Jeg sliter også med ganske tørr hud i ansiktet. Har prøvd så og si alt mot både kviser og tørr hud, men finner ingenting som fungerer enda jeg har lagt litt penger i dette! Har dere noen anbefalinger hva jeg burde bruke? Trenger virkelig hjelp, dette er et problem for meg.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får man sorte prikker på nesen, og er det noen måter å unngå og få disse? (Bortsett fra å klemme dem ut etter de har kommet)

Finnes det noen måte å få bort rød og sår hud rundt nesa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har det problemet at huden min er rødmusset. Det er svært synlig og jeg klarer ikke å dekke over det med sminke. Jeg har alltid hatt litt problemer med det, men jeg synes det ble verre etter at jeg fødet et barn i februar. Så spørsmålet mitt er; hvordan kan jeg behandle dette? Og hvis jeg klarer å behandle det, hvordan kan jeg forebygge slik at huden min ikke blir rød igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen dag/natt kremer jeg bør holde meg unna når jeg tar solarium eller soler meg?

Jeg brukte en a-vitamin krem i sommer, og fikk pigmentflekker. Er dette tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye medisinsk behandling (cellegift, radioaktivitet, stråling osv) har jeg blitt plaget av mange bittesmå milier i kinnene. Er det noe jeg kan gjøre mht dette annet enn å få klemt de ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har en stor pigmentflekk på kinnet. Det er veldig plagsomt, og det går ikkje å dekke den heilt med sminke. Korleis kan eg bli kvitt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...