Gå til innhold

KONKURRANSE: Vinn dagkrem fra Matis


Hilde

Anbefalte innlegg

Jeg er psoriatiker og har også generellt veldig tørr hud, også i ansiket. Kviser har vært mer eller mindre et fremmedord i tenårene. Men nå- i en alder av over 30 har jeg plutselig flere ganger (og nesten sammenhengende) fått en til to mellomstore kviser på ulike steder i "t-sonen" (mellom øyebryn, ved nesevinger eller hake). Hvordan tar jeg lettest knekken på disse? Rensemidler er for sterke (selv de for sensitiv hud, parfymefrie etc) og tørker ut huden rundt disse kvisene.

(Jeg bruker vanligvis hudkremer, dag/nattkremer for sensitiv og tørr hud (tidvis også for ekstra tør hud).

Ellers er jeg også på jakt etter gode råd mot mørke ringer under/ rundt øynene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig blandingshud, mye tørr hud og samtidig mye fet hud.

Blir nesten gal for finner aldri en dagkrem som virker bra.

Får mye kviser på haken fordi her er huden ekstra fet, mens kinn og panne er tørre.

Har du noen gode tips til hvilke kremer som kanskje kan hjelpe?

Eller om det er noe annet jeg kan gjøre for å fikse på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er mye plaget med tørr hud i ansiktet. Har prøvd mange forskjellige ansiktskremer og fuktighetskremer uten å få bukt på problemet. Jeg har hørt at man ikke bør bruke vanlig fuktighetskrem i ansiktet, stemmer dette og hva er evt. årsaken? Problemet mitt med tørr hud er der hele året, men verst nå på høsten og hele vinteren igjennom. Det er speisellt ansikt og hender det går ut over. Har du noen gode anbefalninger å komme med, evt noen gode ansikstprodukter du vil anbefale for svært tørr hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 49 og gjennom årene har jeg nok solt meg litt for mye, men er flink til å bruke solfaktor, men i år har jeg fått noen pigmentflekker i ansiktet, ikke mye fint, men spørsmålet er om man kan få di til å forsvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du anbefale produkter, særlig dagkrem, til hud som er en blanding mellom fet og sensitiv/tørr, som i tillegg har tendens til kviser - særlig i kinnene og på haken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig var ift ansiktskremer. Hvorfor har ikke de ulike merkene små pøver en kan få kjøpe ( til feks. 10.-) slik at en kan prøve i forkant?

Er veldig dyrt når en kjøper kremer til mange hundrelapper-og de ikke kan brukes.

Vet jo at noen har gratis vareprøver, men som regel er det ikke den kremen man er ute etter. Dessuten vil en gjerne prøve kremen ett par dager i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg sliter med "innover" kviser som blir veldig betent og onde. I tillegg blir jeg veldig rød i huden i området rund. Var hos hudlege og hun mente jeg hadde noe som heter rosacea. Av ulike grunner kan jeg ikke ta pillene som vill ha hjulpet. Har dere gode råd mot denne type acne-plager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp!

Jeg er en jente på 21 år som ikke helt finner ut om huden min er tørr eller dehydrert!

Jeg har brukt kremer som "Lansôme Hydra Zen","Declèor Harmonie gentle shooting cream" og "MD formulaations" ansiktkrem for tør hud.

Alle sier at kremene jeg kjøper er drøye i bruk og er de rike på fukt. Likevel ender jeg opp med å måtte smøre og smøre flere ganger etter en ansiktsvask.

Jeg har brukt mye penger på å finne den rette ansiktskremen, og trenger hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har diagnosen perioral dermatitt, noe som kommer og går med ujevne mellomrom. Har typisk tørr høsthud. Skulle gjerne hatt gode råd om hvilke fuktighetskremer som egner seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva jeg prøver så er jeg alltid tørr rundt nesevingene. Har til og med prøvd en feit eksemkrem fra apoteket, men det hjelper ikke. Hva kan jeg gjøre?

Jeg har ellers en fet/blank T-sone utover dagen, men etter vask/før hudkrem er jeg tørr og stram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å klore på pigmentflekkene :fy_fy: klarer ikke å la være.

Er det mulig å slipe/pusse de bort?

Trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Jeg har akkurat runda femti, og har fått noen små linjer rundt øynene og i panna, og har også noen pigmentflekker i panna. Vil veldig gjerne få tips om hva jeg kan gjøre for at det ikke skal bli verre! Er ganske heldig fra naturens side, huden min er ikke så verst alderen tatt i betrakting, men jeg har ikke brukt kremer og sånt regelmessig. Så jeg ville bli veldig glad for tips til en daglig ansiktsrutine. Er nok på høy tid jeg kommer igang! Jeg har blandingshud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dame på 40 har fått en stor pigmentflekk like under det ene øyet. (Er lei av alle som vil "tørke den bort" i den tro at det er skitt eller øyensverte som har sklidd ut.) :)

Ønsker å få den fjernet dersom det er mulig.

Har fått beskjed om at en akupunktør kan fryse den bort for godt.

Høres veldig enkelt ut, gjort på få minutter og heales i løpet av 3-4 uker.

Er det virkelig så enkelt, eller vil det fortsatt finnes arr, eller sensibel hud etterpå?

Lurer også på om kremer kan fjerne dette for godt på kort tid?

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg merker at høsten har kommet med kaldere hud, og det merkes på huden. Jeg jogger mye ute, og blir da selvfølglig også svett. Og når det er kjølig i luften og litt "rå" luft i tillegg blir huden i ansiktet irritert, rød og det svir,spesielt i kinnene.Med minusgrader om vinteren er det enda verre, og jeg bruker som regel skjerf til langt opp på kinnene tvert gradestokken viser kalde,blå...

Jeg har prøvd mange kremer, men synes de fleste bare gjør det verre.Huden er stort sett grei, uten kviser, men blir lett irritert og rødflammet. Har litt tørr hud, og har lett for å bli litt " stram" i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...