Gå til innhold

Sarahs TreningsBoble!

Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest -Sarah-

Det snør ute!! Fikk litt sjokk. Jeg vil helst sykle rundt, så derfor jeg er ikke veldig happy for det. Men liker snø altså :)

Vel, jeg kan med en gang si at kveldstrening ikke er noe for meg! Jeg lå nemlig våken til kl 02 i natt :haar: Var faktisk lys våken og det var ikke sjans i havet for å få sove. Jeg hater å bare ligge der og håpe at jeg får nok søvn. Klokken 01 bestemte jeg meg for å ikke trene i dag tidlig, alt for noen minutters mere søvn! Såå, derfor er jeg ikke på trening nå :(

Da blir det litt endringer i planene. Styrke i morgen og fredag, må bli to dager på rad denne uken. Jobber på lørdag og søndag, så derfor er det vanskelig å få til styrke de dagene der.

Kónguló: :sjenert: fordi jeg synes det ble litt for mye pasta. Følte at det var en usunn middag fordi det ikke var noen grønnsaker involvert, hehe! Men den var vel egentlig ikke så ille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 3, DAG 3

Har hatt skikkelig julefølelse i hele dag grunnet snøen! Og den ble enda mer forsterket da jeg så julebrus og pepperkaker på butikken. Jeg skal vente med den slags altså.

Ble litt irritert på jobben i dag. Det ble snakk om overvekt i pausen, og hun ene som har noen kilo for mye ble litt engasjert. Jeg har mine meninger om saken, men sa ikke et ord om det i pausen. Hun mente at overvekt var genetisk, og sa at hun visste om mange personer som spiste mye mer enn henne, men som var mye tynnere. hadde lyst til å si noe, men gjorde det ikke. Så tittet hun på meg og sa: du har sikkert tynne foreldre. Da hadde jeg også lyst til å si noe, men gjorde det ikke. Føler at hun tror at jeg kan spise hva jeg vil, men det kan jeg jo ikke, for da hadde jeg endt opp som henne. Jeg ser ikke på meg selv som tynn, men ser nok slankere ut med klær på. Jeg trener og passer på hva jeg putter i munnen. Hadde sykt lyst på rosinbolle i dag, men lot være. Ble bare så irritert at hun tror at jeg bare kan gjøre hva jeg vil, uten å legge på meg! Jeg kjemper hardt for å holde vekten, så hun kan bare klapp'igjen!! Åh, dagens utblåsning :Hehe:

Trening

Hviledag

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 1,5 dl melk og 2 dl vann

Mellommåltid: 1 eple

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke. 1 skyr

Mellommåltid: 1 eple, 15 mandler, sukkerfri ifa

Middag: 200 g karbonadedeig, sopp, squash, 40 g røde linser, løk og hakkede tomater

Kvelds: 10 hasselnøtter, 1 skyr, 1 banan

Totalt: 1600 kcal

Sa ja til å jobbe i morgen også, så da blir det styrke før jobb :) Har hatt skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke trente i dag. Vet at jeg får til 3 styrkeøkter denne uken, men likevel. Burde ha trent før jobb, samma hva! Men er kanskje en litt farlig tankegang.

Tipper at jeg sovner tidlig i kveld, for fikk bare 4,5 timer søvn i natt. Sovnet nesten på jobb!

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med deg ang. det å holde munn når sånne ting kommer opp.. Overvekt og genetikk er jo en lang diskusjon vi ikke trenger å ta, jeg tror på de studiene som viser at man har genetisk tilbøyning for hvor fettet legger seg og hvor lett man har for å legge på seg etc, men syns ikke dette kan være noen unnskyldning for det; man jobber med hva man har, har kroppen litt lavere forbrenning så spiser man litt mindre, ikke kopierer venninna som trener.. Jeg blir ofte brukt som et eksempel på en som spiser masse, mye fordi jeg spiser store måltider når jeg først spiser. De som da spiser med meg syns jeg spiser utrolig masse, og "kunne ønske de også kunne det", og tenker ikke over at jeg kanskje bare spiser 3 måltider om dagen mens de spiser 6.

Den diskusjonen minner meg om noe som irriterer meg enda mer ( :fnise: ), det er folk som unnskylder seg med at "jeg er bare født sånn". Jeg får _ofte_ kommentarer som: "Jeg kunne ønske jeg var treningsnarkoman som deg jeg, da hadde jeg også orket å trene." Eller, "Hvis jeg også hadde vært som deg så skulle jeg klart å trene også". osv.. Dette går på skoleting også: "Hadde jeg vært født en lesehest/lest mye så hadde jeg også fått gode karakterer". Æææh :ler:

Altså, det føles som om de ikke tror jeg gjør noe for å oppnå de resultatene som jeg har fått, og det er kjipt! Men jeg orker aldri å begynne en lang diskusjon om kcal telling, trening eller prioritering av lekser, det blir liksom til at de ikke helt tror på det, evt. ikke vil vite at unnskyldningen ikke funker.. :roll:

Spamming av dagbok, wohoo :ler:

Ellers syns jeg ikke du skal få dårlig samvittighet for en mindre trening, søvn er viktig! :)

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det føles veldig "urettferdig" når noen går utifra at du er slank av deg sjøl, mens du faktisk må trena og eta fornuftig for å holda vekta. Det er ganske respektlaust å anta det egentlig.

Samtidig skjønner eg ho jenta ganske godt. Eg har sjøl vært ganske overvektig og det kan virkelig følas heilt uoverkommelig å gå ned i vekt. Det kan kjennas som at genetikken, livssituasjonen, naturkreftene, skjebnen og opptil fleire gudar spiller på lag mot deg. Ja, det er jo bare unnskyldningar!!! Men det kjennes veldig reelt når du er i det, og fordi du sjøl ikkje klarer det så misunner du andre som er "vellykka" så mye at du trekker dei ned i dritten.

Håper du ikkje bli lei deg eller sint, innerst inne er ho bare usikker på seg sjøl. Kanskje du kan invitera ho med på trening? Eller bare holda munn er og ein fin taktikk. :)

Du må ikkje ha dårlig samvittighet for at du prioriterer søvn! Det er kanonviktig å sova nok- gjør du ikkje det klarer ikkje kroppen å restituera seg så bra,og då blir treninga langt mindre effektiv. Dessuten blir du gjerne sur og gretten og SULTEN av lite søvn!

Sov godt i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mente absolutt ikke å fornærme noen altså, for jeg skjønner jo godt hvor vanskelig og frustrerende det kan være (jeg har jo ikke akkuratt hatt en perfekt vektnedgang!), men det at man "rakker ned" på det andre har klart syns jeg blir dumt. Er jo greit nok om man ikke vet bedre, men det å tilegne seg kunnskap om kosthold og trening burde jo være en av de første tingene man gjør om man faktisk vil ned i vekt. Men jeg er helt enig i at man ikke burde bli sint eller ta seg nær av det.. :)

Góða nótt Sarah ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongulo: Du fornærmer ikkje meg i alle fall! Håper du ikkje oppfatta det slik, det var ikkje meininga å signalisera det. Eg er hjertens enig i det du skreiv. Eg bare fikk litt vondt av ho dama som hadde det sånn med seg sjøl at ho trengte å rakka ned på andre...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Heisann!

Joda, jeg skjønner forsåivdt hennes side av saken også. Ble ikke lei meg av det, bare irritert på at hun kan tro at hun må slite mer enn andre ;)

Er hjemme fra jobb nå, sliten! Trente før jobb i dag, og det føltes herlig! Har mye mer energi i løpet av dagen, når jeg trener først :Hehe: I dag var det ganske få der! 5 jenter og 2 gutter, girlpower!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 3, DAG 4

Iskaldt ute i dag! Jeg var først ute på senteret, faktisk 10 minutter før det åpnet! Stod der og hutret litt før jeg fikk komme inn. I dag var det ganske få i styrkeområdet, deilig! Kanskje de fleste trener styrke mandag, onsdag og fredag? Så det er nok flere der i morgen vil jeg tro. Men jeg er jo blitt så tøff at jeg synes ikke at det er skummelt lenger. Eller jo, knebøyen vil jeg helst få unnagjort før det kommer noen fler!

Trening

45 min RYP-styrke (kl 6.30)

Knebøy i stativ

32,5 kg x 10

32,5 kg x 10

32,5 kg x 10

Skråbenk med manualer

7 kg x 12

7 kg x 12

7 kg x 12

Sittende roing

29,3 kg x 12

29,3 kg x 10

29,3 kg x 12

Mageapparat

31,5 kg x 10

31,5 kg x 10

31,5 kg x 10

Arnoldpress med manualer

5 kg x 10

5 kg x 10

5 kg x 10

Sittende bicepscurl

6 kg x 12

6 kg x 11

6 kg x 11

Triceps nedpress i kabelapparat

19 kg x 10

19 kg x 10

19 kg x 10

Jeg synes at knebøyen er aller verst. Både fordi jeg ikke helt liker øvelsen, og at jeg aldri har trent bein før. Og tror at jeg ikke helt klarer å bruke begge bena like mye, men at jeg veksler mellom de på vei opp, om noen skjønte det. Så synes jeg at mageapparatet er sykt pain. Jeg spenner liksom hele kroppen, og det svir overalt! Og så tricepsen da, den stakkars tricepsen. Den har aldri trent før i sitt liv, og nå prøver den liksom å bli sterkere. Men føler ikke noe fremgang der enda. Jaja, det er vel håp :Hehe:

Kosthold

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann

Mellommåltid: 1 eple

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke. 1 skyr, noen gulrotbiter

Mellommåltid: 5 hasselnøtter

Middag: 200 g karbonadedeig med løk, quinoa, linser og paprika

Kvelds: 15 hasselnøtter, 1 skyr, 1 appelsin

Totalt: 1600 kcal

Har så sykt lyst på bolle for tiden. Helst rosinbolle. Tror jeg må unne meg en på lørdag, sammen med smågodtet.

Det ble servert pizza på jobben i dag. Jeg fikk litt panikk. Selvfølgelig har jeg lyst på, men jeg har også lyst på en slank og muskuløs kropp. Sistnevnte vant, og jeg spiste vanlig lunsj. Stolt!

Styrketrening i morgen også! Gruer meg sykt til knebøyen. Den er så pain!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka! :)

Hm, bruker du den gamle versjonen av RYP? Siden du tar 10/12 reps i uke 3?

Jeg er som deg, gruer meg til knebøyen.. :fnise: Er litt sånn "gru-glede" seg for det er veldig godt å bli ferdig med den, men nå begynner det å bli så tungt at det er et helv.. å gjennomføre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

Jeg gjør om litt på programmet, hehe. Det blir for tungt å f.eks øke til 8 kg i skråbenk, og jeg klarer mer enn 8 reps, så derfor tar jeg 12 reps denne uken, og så øker jeg til 8 kg og 8 reps neste uke. I følge programmet skal jeg øke til 8 kg neste uke. Tror du det blir helt feil å gjøre det sånn?

Jeg elsker når jeg er ferdig med knebøy! Da smiler jeg resten av treningen. Ok da, smiler kanskje ikke, men er ikke like sur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah skjønner! :) Nei det blir nok bra. Jeg har gjort det motsatt, og heller tatt færre reps med høyere vekt, men jeg tror ikke det har stort å si in the long run!

Haha ja jeg også! Da er det liksom bare "moro", med benk og de andre tingene.. Ikkeno er så siltsomt som tung dyp knebøy altså.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

God morgen!

Nå er jeg helt grønnsak. Kom nettopp hjem fra trening. Styrketrening. Skjønner hvorfor man burde ha en hviledag mellom hver økt. Men nå får kroppen min 2 slappfiskdager, før neste økt. Bortsett fra en aldri så liten intervalløkt i morgen :Hehe:

Har litt lyst til å legge meg til å sove igjen nå, men skal få meg frokost og da kommer vel energien krypende!

I går bakte min samboer og en venninne av henne skolebrød. Jeg takket nei til smaksprøve! Synes jeg er veldig viljesterk om dagen. Har jo i bakhodet at kosedagen er i morgen, gleder meg! :bolledeig: Er det litt småtragisk å glede seg så mye til godisdagen? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er veldig forståelig at du gleder deg til godisdagen jeg! :nigo: Haha tenk når vi var små da, og fikk lørdagsgodt, så mye vi gledet oss til lørdagen etter middag.. Det har liksom blitt litt borte nå som vi kan kjøpe godteri når vi vil :gjeiper:

Jeg syns du er kjempeflink om dagen til å sei nei takk til fristelser! Jeg har det liksom litt lettere sånn, siden så lenge jeg ikke baker noe eller kjøper inn godteri, så blir det ikke kjøpt inn, så da er det bare viljestyrken i butikken det står på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 3, DAG 5

Hehe, enig Kónguló! Føler meg litt som et barn igjen, med lørdagsgodt og greier! Til vanlig har jeg ikke så mange fristelser i nærheten, men i det siste har det vært en del. For et slit! Hun jeg bor med baker av og til, og da blir viljestyrken satt på prøve ;)

Føler meg fortsatt ganske grønnsak i skrotten. Men det er ikke så rart heller. Men blir hvertfall ikke ordentlig støl lenger, og det er så utrolig digg!

Trening

45 min RYP-styrke (kl 6.30)

Knebøy i stativ

32,5 kg x 12

32,5 kg x 12

32,5 kg x 12

Skråbenk med manualer

7 kg x 12

7 kg x 12

7 kg x 12

Sittende roing

29,3 kg x 12

29,3 kg x 12

29,3 kg x 12

Mageapparat

31,5 kg x 12

31,5 kg x 12

31,5 kg x 10

Arnoldpress med manualer

5 kg x 10

5 kg x 10

5 kg x 10

Sittende bicepscurl

6 kg x 12

6 kg x 12

6 kg x 11

Triceps nedpress i kabelapparat

19 kg x 12

19 kg x 12

19 kg x 12

Var på plass 10 min før senteret åpnet i dag også, haha ivrig! Hadde samme vekt på øvelsene, men klarte flere reps på de fleste :) Neste uke øker jeg vekten på alle, og det blir noe slit! Og da skal jeg også begynne å gjøre planken og sideplanken i tillegg til RYP.

Kosthold

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann. 1 egg

Lunsj: 1 kyllingfilet med karri, quinoa og linse-salat

Mellommåltid: 1 appelsin, 10 hasselnøtter

Middag: Taco (uten lefse). 200 g karbonadedeig med tacokrydder, salat, agurk, mais, ost og mager kesam

Kvelds: (etterpå) 15 hasselnøtter, 1 skyr

Totalt: 1650 kcal

På onsdag kveld skal jeg hjem til mamma og pappa. Jada, det er noen dager til, men jeg har begynt å planlegge allerede ;) Min nye livsstil blir virkelig satt på prøve! Mamma og pappa vet jeg har begynt å trene mye, og synes sunt kosthold er viktigere enn før, men de regner nok med at jeg kommer til å slå meg løs (som alltid) når jeg er hjemme på ferie. De prøver å trene litt de også :) Fristelsene står hvertfall linet opp på rekke og rad hjemme, med familiemiddager og til og med familiebursdag!

Kan gjeste-trene på et senter ikke så langt unna, så må hvertfall få trent styrke på fredagen, og få til 1-2 intervalløkter. Skal jogge med pappa også, han er så stolt over at han klarer å jogge hele runden som han gikk før, hehe! Ikke værst det da :)

I kveld blir det x-faktor, uten godis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Jeg er så sliten! Herre min hatt! Har vasket hotellrom på full guffe i nesten 7 timer. Og nå har jeg liksom avtalt med 3 venninner å løpe intervaller, smarting! Og nå beynte det akkurat å regne!! What to do? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal føle på kroppen jeg.. :) Er det mest i hodet det sitter, og at kroppen ikke tar skade av en intervallrunde så syns jeg du skal dra deg ut og løpe intervaller! Da blir det deilig å sette seg i sofaen etter en dusj! Men hvis kroppen trenger hvile så syns jeg du skal gi den det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...