Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

idag blir det nok noe ekkel bensinstasjon mat-må kjøre fra bergen til oslo pga DUMME avinor/LO :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag blir det ytrefilet, champignon, tomat, diverse grønnsaker og gratinerte poteter.

Skrevet (endret)

I går hadde vi først en bitteliten porsjon klar kyllingkraft med gressløk og tynne strimler av gulrot og fennikel oppi, og deretter kveite posjert i olivenolje, tomat- og squashgrateng og aïoli.

I dag skal vi ha pasta med fetaost og brokkoli, og salat med bl.a. tomater og avokado.

Endret av Zia
Skrevet

Kylling Tandoori, servert med ris og nanbrød. NAAAM!! :)

Gjest Anerikke
Skrevet

Marinert svinefilet, ovnstekt potet med hvitløk, og soppsaus.

Skrevet

I dag lagde jeg "kebaber" i ovnen med løk, hvitløk, basilikum og revet mozzarella. Tilbehør ble en blandet grønn salat og en rømmedressing med hvitløk og gressløk. Pommes frites til de 2 andre i huset.

Skrevet (endret)

løvbiff på jafs, avdeling gol! :ler:

Endret av LekeHusmor
Skrevet

i går spiste jeg torsk med masse grønnsaker, rømme og chilisaus. Som jeg bakte i stekovnen...

På selveste 17. mai skal jeg spise kylling i pitabrød :gjeiper:

Skrevet

Pga været blir det koldtbord innendørs hvor mitt bidrag er grønnsakspai, samt sachertorte og marsipankake.

Skrevet

Kyllingsnadder med bacon, rødløk, champignon, pastasalat og ris

Gjest Anerikke
Skrevet

Hvitløksmarinerte laksefileter med reker, kreps og blåskjell stekt i form i ovnen, kokte poteter og hvit saus med fiskekraft og muskat.

Gjest Gjest
Skrevet

I dag blir det biff med bernaise (harry :ler: Samboer insisterte, og det er da godt. Biffen er ikke eksepsjonell heller), sopp, løk og noe grønt til. Og hjemmelagde fløtegratinerte poteter.

Skrevet

Vi har hatt:

- Italiensk salami og oliven

- Salat av bøffelmozzarella, tomater og basilikum

- Nylaget pasta med nylaget pesto

- Kalvekjøtt med tunfisksaus, samt salat av hodesalat, ruccola og finstrimlet fennikel med sitronvinaigrette

- Marengs og ripssorbet med nybakte mandelkjeks

Gjest Eurydike
Skrevet (endret)

- Ertepurésuppe med champagne (dvs i realiteten tørr musserende ;)).

- Stekte kamskjell, langtidsbakte cherrytomater, blomkålpuré med parmesan og trøffelolje, ovnstørket spekeskinke og basilikumvinaigrette.

- Rabarbraterter med kanel og akasiehonning, en kule vaniljeis og litt friske jordbær ved siden av. Samt noen biter belgisk konfekt, og espresso.

Endret av Eurydike
Skrevet

I dag skal vi ha toscansk speltgrynsuppe, og salat med bl.a. hardkokte egg og med tunfisksaus som dressing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...