Saeria Skrevet 3. mai 2008 #19761 Skrevet 3. mai 2008 I dag blir det årets første runde med grillmat!
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2008 #19762 Skrevet 3. mai 2008 I morgen spekulerer jeg på hjemmelagd pasta i en eller annen rett - kanskje til kyllingrester og med diverse grønnsaker og spinat. Orket ikke styre med pastalaging, så det ble salat og omelett med jarlsberg, kylling, persille- og kålrot, blomkål, purre, litt spinat, erter og hvitløk. Nam
Titta Skrevet 3. mai 2008 #19763 Skrevet 3. mai 2008 Idag blir det pai med purre, chevre og valnøtt. Har funnet oppskriften her (tror det er Eurydike sin) og det er blitt en favoritt her i huset
Gjest Eurydike Skrevet 3. mai 2008 #19764 Skrevet 3. mai 2008 Idag blir det pai med purre, chevre og valnøtt. Har funnet oppskriften her (tror det er Eurydike sin) og det er blitt en favoritt her i huset Det var kjekt å høre.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 3. mai 2008 #19765 Skrevet 3. mai 2008 Dagens middag ble av det sommerlige slaget: Kokte artisjokker med god olivenolje og salt, ferske reker og krabbe. Champagne til. Jordbær og mer champagne til dessert.
Arkana Skrevet 4. mai 2008 #19766 Skrevet 4. mai 2008 Karrihønsegryte til middag. Panna cotta til dessert.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2008 #19767 Skrevet 4. mai 2008 Jeg tror det må bli blomkålsuppe i dag, må få brukt opp litt melk. Smuldrepai med blåbær og vaniljekesam til dessert?
Gjest Eurydike Skrevet 4. mai 2008 #19768 Skrevet 4. mai 2008 Vi har nettopp hatt kjempedeilig sommermiddag i solen på terrassen. For mange er kanskje grillmat eller reker og hvitvin den ultimate sommermaten - for meg er det salade niçoise, og nettopp det hadde vi på menyen i dag. Det finnes ulike måter å lage dette på, og jeg har forsøkt mange ulike variasjoner, men ble veldig fornøyd med dagens utgave. Jeg pleier å velge mellom nypoteter eller blandet grønn salat som basis, men i dag ble det en blanding, og det var veldig vellykket. Jeg valgte hjertesalat, fordi den er solid og beholder formen og sprøheten selv sammen med "tunge" og halvvlukne ingredienser. I tillegg litt rød lollo, for fargens og utseendes skyld. Ellers: noen nykokte amadine-poteter (de er så gode! ), lettkokte aspargesbønner, klasetomater, reddiker, litt rødløk, tunfisk, kalamataoliven, kapers, kokte egg og vinaigretten som binder det hele sammen, laget av god olivenolje, presset sitron, frisk basilikum, litt rå fersk hvitløk og noen ansjosfileter (alt kjørt sammen i stavmikser). Italiensk landbrød og aïoli ved siden av, samt denne rosévinen, som var rund, harmonisk og lettdrikkelig, men som dessverre hadde litt for lite punch for å matche maten skikkelig. *lyst på dessert*
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2008 #19769 Skrevet 4. mai 2008 Grandiosa med ekstra ost . NAMMENAM. Hvitløk og Ketchup på gefülen
marika2 Skrevet 4. mai 2008 #19770 Skrevet 4. mai 2008 I går hadde vi spekemat med eggerøre, fransk potetsalat, tomat, agurk og flatbrød til. I dag hadde vi hjemmelagde kjøttkaker i brun saus med poteter, nykål og tyttebær. Til dessert var det blåbær med alpro(soyafløte), da jeg er melkeallergiker.
Gjest Zia Skrevet 4. mai 2008 #19772 Skrevet 4. mai 2008 Vi har hatt kyllingfrikassé med asparges, purreløk, og hakket kjørvel og persille, med kokte amandinepoteter til.
LekeHusmor Skrevet 4. mai 2008 #19773 Skrevet 4. mai 2008 i dag har vi spist pannestekt torskerygg i soyanøttesmør, med wokede paprika, gulrot, jordskokk, vannkastanjer og mais til, og naturris. veldig godt! jeg snek meg også til et lite glass rødvin, en ny beaujolais som min kjære har tatt med hjem.. matchet ikke heeelt soyanøttesmøret, men den var rågod likevel
MarianneE Skrevet 5. mai 2008 #19774 Skrevet 5. mai 2008 Det ble stekt Kylling&kalkun ostegrill og hjemmelaget potetmos igår. Idag blir det kyllingvinger, ris og noe mer som jeg ikke har helt funnet ut av enda...
Gjest Eurydike Skrevet 5. mai 2008 #19775 Skrevet 5. mai 2008 Purésuppe av blomkål og purre med bacon og parmesan. Hjemmebakte grove rundstykker til.
Gjest Anerikke Skrevet 5. mai 2008 #19776 Skrevet 5. mai 2008 Campbell`s oksehalesuppe med oksekjøtt og litt rømme. Ris til.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #19777 Skrevet 5. mai 2008 I dag blir det kikert-curry av noe slag, med ris og muligens sånn indisk ost basert på melk og sitron hvis jeg får det til.
Gjest StoreSky Skrevet 5. mai 2008 #19780 Skrevet 5. mai 2008 Pasta med sterk chilli/curry-blanding. (vegetar)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå