Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Risotto med røkelaks og erter. Grüner Veltliner til. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kylling i tomatsaus med kikerter og ananas + ris. Og nå overrasket naboen meg nettopp med nystekte vafler! :tommel:

Skrevet

Hjemmelaget kyllingpizza med salat og rømmedressing til. Cappuccinomousse til dessert.

Skrevet
Gulrot- og kokosmelkcurry, pilaffris, og indisk "salat" av bl.a tomater og avocado. Kiwi til dessert.

Hadde det vært mulig å få en oppskrift?

Gjest bada
Skrevet
Hadde det vært mulig å få en oppskrift?

På gulrotcurryen? Her er den. Lettvint og kjempegod!

Carrot Curry with Shallots and Chilli

(fra Madhur Jaffrey's Ultimate Curry Bible)

2 ss mais- eller jordnøttolje

60 g sjalottløk, hakket

1 grønn chili, finhakket

450 g gulrøtter, skåret i skiver

1 ts malt spisskummen

1 ts malt koriander

1/2 ts malt fennikel (jeg pleier å riste hele fennikelfrø lett i en panne og støte dem i en morter)

1/8 ts kajennepepper

1/4 malt gurkemeie

1/2 ts salt

175 ml godt sammenristet kokosmelk

Hell oljen i en tykkbunnet kjele og sett over middels varme. Når oljen er varm, ha i løk og chili. Rør og stek i rundt 2 minutter, eller til løken har blitt litt myk. Tilsett gulrøtter og krydder, og la det steke i 2-3 minutter. Tilsett kokosmelken, kok opp, og la den koke på veldig svak varme til gulrøttene er møre.

Denne oppskriften er til 4 personer, men hvis man ikke har veldig mye tilbehør er det etter min erfaring passe til 2.

Skrevet

Tusen takk. Jeg kjøpte alt kokosmelk i går med denne curryen din i bakhodet. Denne oppskriften må jeg prøve snart. :)

Gjest piaf
Skrevet

Grillet lam (benfrie "biffer" fra lår), risotto med frisk salvie og tørket sopp, aspargesbønner med ramsløk og ovnstørkede klasetomater med oregano. Denne rødvinen å drikke til.

Dessert blir pannacotta av vaniljekesam, toppet med frisk mango, pasjonsfrukt og litt appelsin- og kanelsirup. :)

Skrevet

Vi hadde gjester til grillmat i går og feilberegna totalt, så i dag blir det grillmat-rester.

Skrevet

svinesteik med poteter, saus og surkål.

Sjokoladepudding til dessert.

Gjest bada
Skrevet (endret)

I dag blir det kylling for tredje dag på rad! :ler:

Jeg har et gigantisk ovnsbakt kyllinglår som jeg skal ta av kjøttet på og varme i en sterk tex-mex-krydret tomatsaus. Dessuten skal vi ha tortillalefser, revet ost, grønn salat, pico de gallo og guacamole. Og så skulle jeg gjerne hatt øl, men det glemte jeg å kjøpe i går. Kanskje jeg får gå og kjøpe noe lettøl eller alkoholfritt øl på nærbutikken. :)

Endret av bada
Skrevet

Stekte kyllinglår med potetstappe og ovnstekte rotgrønnsaker med honning, sitron og timian.

Steker et par ekstra kyllinglår for å plukke av kjøttet og bruke i en pilaff mandag eller tirsdag. :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

I går: Lasagne med hvitløksbrød og salat.

Idag: Hjemmelagede kjøttkaker i brunsaus med potet og div.

Skrevet

Skillingsboller! :sjarmor:

Skrevet
Skillingsboller!  :sjarmor:

:ler:

Idag ble det ris med bønner, spinat, ananas og mango i krydret tomatsaus.

Skrevet

Rester av hjemmelaget pizza med marinert kylling og rømmedressing fra i går...

Skrevet

Indisk linsesuppe :) Lurer på om jeg skal lage den med kjøtt neste gang - kylling eller lam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...