Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kalkunbryst med rød ris fra Camargue, klementinsaus og asparges.

Videoannonse
Annonse
Gjest bamsemums
Skrevet

Helstekt kalkunbryst med hvitløk, grønnsaker og ris til.

Skrevet

Hjemmelaget biff stroganoff med potetmos til.

Skrevet

Improvisert pasta av det vi har i (kjøle)skapet:

Fullkornsspaghetti, grillet squash, chili, hvitløk, bladpersille, kalamataoliven og/eller pinjekjerner og revet parmesan.

Skrevet

Vi skal ha kyllinggryte med ris og salat.

Skrevet

I går spiste vi ribbe.

I dag skal vi ha fajitas.

I morgen skal vi ha biff.

Gjest Deception
Skrevet

I dag (en dag på etterskudd) skal vi ha rådyrstek med ovnsbakte potetbåter og pærer, krydret med timian, samt blåbærsaus. Tilbehøret blir brokkoli og rosenkål. :)

I morgen skal vi spise kalkun hos svigers; da blir det vel poteter, Waldorfsalat og fløtesaus.

Skrevet

Til sen lunsj/tidlig middag hadde vi resten av kalkunbrystet fra i går med waldorfsalat til.

Nå skal jeg snart lage litt fingermat: lefseruller med røkelaks/kremost, spekeskinke/soppostekrem og skinke/sennep/vårløk. Dessuten ristede loffskiver med waldorfsalat/røkt and og blåmuggost/honning med pistasjenøtter.

Skrevet

Mørbradbiff, pommes frites og bernaise...selvfølgelig med salat. Nam i dag :)

Skrevet (endret)
Siden det er nyttårsaften, så blir det dessverre kalkun.

Det er godt i prinsippet, men jeg har til gode å spise kalkun som ikke er tørt og trevlete- uansett tilberedning. Det eneste gode er stuffingen- kjøttet er så treigt at vi ville klart oss uten, de fleste av oss.

Hvorfor ikke lage stuffingen og alt tilbehøret og droppe kalkunen? ;)

I dag blir det laks med kålrabistappe og poteter.

Endret av Tabris
Skrevet

Da er nyttårsmenyen klar. :)

- Stekte kamskjell og blandet grønn salat med bringebærvinaigrette. Hvitvin: Bourgeois Sancerre Grande Réserve 2005.

- Andebryst, ovnsbakte mandelpotetbåter, kokte aspargesbønner og bjørnebærsaus. Rødvin: Château de Ségriès 2004.

- Sjokolade-, kanel- og pæreterte. Portvin: Smith Woodhouse Late Bottled Vintage 1994.

Vi har også en flaske Lanson champagne som forsåvidt kunne passe til forretten - det vil vise seg om vi rører den eller ei. ;)

Skrevet (endret)

I dag er det pinnekjøtt til middag, gleder meg sånn. første jeg jeg lager det hjemme så d blir spennendes ;)

Endret av linky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...